Świat kolejek wąskotorowych SMF
17 Październik 2019, 04:40:12 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: SKD - zmiany w 2008 r  (Przeczytany 5856 razy)
Tomek SKPL
Gość
« : 07 Listopad 2007, 20:17:02 »
0

Od 01.01.2008 po dogłębnym przeanalizowaniu kosztów SKPL zmienia organizację i zakres przewozów na sieci Smigielskiej KD.
Ze względu na minimalną frekwencję ( 3 osoby na poc. ) od w/w daty zaprzestaję się całkowicie obsługi w pociągach rozkładowych odcinka Wilkowo Polskie - Wielichowo. W zamian wprowadza sie dodatkowe pociagi Smigiel - Stare Bojanowo oraz wprowadza się pociagi w niedziele.
Zapisane
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 195 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 07 Listopad 2007, 21:42:56 »
0

No nareszcie Uśmiech Przynajmniej będzie się można przejechać kolejką w niedziele, dzień po paradzie w Wolsztynie. Jednak szkoda szlaku do Wielichowa. Jest tam prowadzony jakiś ruch towarowy??
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 297 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 07 Listopad 2007, 21:56:08 »
0

Nie, ze wzgledu na fatalny stan torów. Ładunki odbierane są w Śmiglu :wink:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
SP45-166
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 24 Listopad 2007, 11:42:00 »
0

To ja się chetnie dowiem jak się zawieszanie Wielichowa ma do tego że ktoś tu ponoc niedawno chciał przedłużać (wzorując się na historycznym przebiegu) trasę kolejki do Rakoniewic.
Jestem tym bardziej wściekły po takiej informacji, że próbowałem dwukrotnie przejechać się z Wielichowa do Starego Bojanowa, i dwukrotnie Z WINY ŚKD nie doszło do zaliczenia linii, a ja zmarnowałem pieniądze na dojazd przez pół polski. Teraz też pięknie robicie- rozumiem koszty, stan torów itd. Ale dlaczego KOMPLETNIE pozbawiacie nas miłośników możliwości odwiedzenia całej kolejki??!! Na pierwszy pociąg do Wielichowa trzeba by udać się na stację Smigiel, bo skomunikowanego z Bojanowa nie ma. Z ostatniego Wielichowa o 16:00 nie ma w Śmiglu przesiadki na St. Bojanowo, a ten  skrócony o 13 jedzie tylko do Śniat. Jeszcze gorzej, że czekam już 8 miesięcy na jego przywrócenie do Wielichowa, a nagle okazuje się że czekałem na marne!!!
Pytanie do kolegów z SKPL:
Jaką ja mam gwarancję że jak pojadę do Śmigla, to nie po to by pocałować szynę w st. Bojanowie, tylko żeby rzeczywiście się przejechac?
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1347 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #4 : 24 Listopad 2007, 12:10:02 »
0

Cytuj
Ale dlaczego KOMPLETNIE pozbawiacie nas miłośników możliwości odwiedzenia całej kolejki??!!

Z całym szacunkiem ale ilu MK przyjedzie na taki ROZKŁADOWY pociąg jeśliby jeździł :?:  Zapewnisz frekwencję w KAŻDYM pociągu? Czy raz w roku zamiast 3 osób w pociągu będzie jechać 4 :?: Zawsze możesz przecież opłacić dodatkową parę kursów... A przy okazji słowa KOMPLETNIE. To pociągi specjalne chyba do Wielichowa docierać będą.
BTW Odpowiedz sobie na pytanie czy kolejka jeździła tam gdzie jest zapotrzebowanie lokalne (w miarę duże) niż tam gdzie jest powiedzmy globalne ale w praktyce równe zero :?:
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
SP45-166
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 24 Listopad 2007, 17:22:49 »
0

Cytat: "dobrzyn"
Zawsze możesz przecież opłacić dodatkową parę kursów...


A zdażyło mi się to ostatnio praktykować i nie wiem czy w tym przypadku do czegoś takiego też nie dojdzie Uśmiech

Cytat: "dobrzyn"
Odpowiedz sobie na pytanie czy kolejka jeździła tam gdzie jest zapotrzebowanie lokalne (w miarę duże) niż tam gdzie jest powiedzmy globalne ale w praktyce równe zero :?:


Panowie, trzy rzeczy: czas jazdy, częstotliwość i ceny biletów
-->Czas jazdy równa się stan torów, więc dlatego rozumiem że zamykamy także z powodu stanu torów. Jednak dopóki na polskich kolejkach jeżdżących planowo nie poprawi się stan torów na tyle by pociągi pasażerskie osiągały prędkości rzędu 40-50 km/h to w zasadzie nie ma co marzyć o lawinowym zwiększeniu ferkwencji. Do kompletu warto dodać że drogą obok o niemalże tych samych porach jedzie PKS, na pewno szybciej i na pewno jest taniej, ale o tym zaraz...
-->Częstotliwość- wybaczcie panowie ale przy dwóch parach pociągów dziennie jakie obecnie odwiedzają Wielichowo nie ma nigdy co marzyć o zabójczej frekwencji, no chyba że jest to czarna dziura gdzie nic nie dojeżdżało, a jak wiadomo tak nie jest. Z własnego doświadczenia wiem, ze pociąg czasem... w ogóle nie przyjeżdża. Więc jeżeli w wyniku problemó technicznych taboru pierwszą linię jaką się odrzuca ( bo mało ludzi) jest ta na Wielichowo, no to sorki, wiele z tego nie bedzie. Gdybym wtedy nie zadzwonił za swoje pewnie bym czekał na następny kurs, który również mógł tego dnia nie przyjechać. Niepewny środek transportu nie jest środkiem transportu.
-->Ceny biletów są niestety odstraszające, szczególnie miesięcznych. Jeżeli za jednorazówkę PKS Rakoniewice-Poznań biorą 9 PLN, i tyleż samo za St.Bojanowo-Wielichowo no to wybaczcie....

Ja wiem że wiele rzeczy jawi się inaczej (przede wszystkim koszty utrzymania) z punktu widzenia operatora, ale w tym momencie mówię jak widać to z perspektywy pasażera SKPL. A bywa niewesoło Smutny
Zapisane
Adam1976
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 10 Marzec 2009, 03:25:50 »
0

Tak na pocieszenie dla tych, którym nie udało się zaliczyć szlaku Wielichowo - Stare Bojanowo:

ŚKD_2003_VHSRip_Xvid

Film przedstawia Mbxd2 jako pociąg osobowy oraz Lxd2 z pociągiem transporterowym w Wielichowie.
Zapisane

Jestem "wąskmikolem".

Pozdrawiam.
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 10 Marzec 2009, 06:34:53 »
0

Niestety:
"Kliknięty odsyłacz nie jest dostępny"  :cry:
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2614 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 10 Marzec 2009, 09:43:13 »
0

http://www.megaupload.com/?d=Q4TYA5MV ten jest dobry Uśmiech
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 195 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 15 Marzec 2009, 14:54:42 »
0

Wracając do tematu wątku, choć mając na myśli już rok 2009 chciałbym zwrócić uwagę forumowiczów na nowości na stronie SKPL'u:
http://www.skpl.kalisz.pl/news.shtml  Między informacjami o innych kolejach możemy przeczytać o szerokich planach naprawy infrastruktury m.in. na kolejce śmigielskiej oraz użyciu podbijarki. Choć trudno powiedzieć czy na prawdę została ona użyta, gdyż napisano tylko o podbiciu toru.
W ogóle czy kiedykolwiek w ciągu ostatnich lat śmigielska podbijarka pracowała przy naprawie szlaku?
Bardziej zainteresował mnie pomysł zakupu (wypożyczenia?) wagonu osobowego z czeskich kolei wąskotorowych. Z tego co pamiętam, na stacji w Śmiglu znajdowały się dwa wagony Bxhpi produkcji rumuńskiej, nie wiem natomiast czy oba zdatne do ruchu na chwilę obecną. Czyżby ruch osobowy w Śmiglu był aż tak duży,że potrzebne były by trzy wagony osobowe? Pocieszającym akcentem jest plan naprawy mostu w Rogalowie na NKD, miejmy nadzieję że do tego dojdzie.
Jak widać pomimo kryzysu SKPL planuje spore inwestycje w infrastrukturę, miejmy nadzieję że dojdą one wszystkie do skutku i za kilka lat będzie możliwy ponowny dojazd m.in. do Wielichowa.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2614 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 15 Marzec 2009, 16:31:40 »
0

Cytuj
Nałęczowska KD w likwidacji - naprawa mostu w Rogalowie

Te 2 wyrazy w jednym zdaniu jakoś nie pasują do siebie. Oby "naprawa" nie polegała tylko na zdemontowaniu wiaduktu aby nie przeszkadzał i zagrażał (??) przejeżdżającym samochodom.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1644 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 19 Marzec 2009, 00:59:22 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Cytuj
Nałęczowska KD w likwidacji - naprawa mostu w Rogalowie

Te 2 wyrazy w jednym zdaniu jakoś nie pasują do siebie. Oby "naprawa" nie polegała tylko na zdemontowaniu wiaduktu aby nie przeszkadzał i zagrażał (??) przejeżdżającym samochodom.


Ja tu nie widze zadnej sprzecznosci - likwidacji ulega jednostka terenowa SKPL, a nie kolej jako zespol budynkow i budowli.
Wierutna bzdura sa tez plotki, jakoby SKPL zagarnal kase z ubezpieczenia i uciekl. Tego typu robota jest sprawa zlozona - wymiana przesla wymaga wykonania projektu, uzgodnien z wlascicielami / zarzadcami roznego rodzaju instalacji znajdujacych sie na wiadukcie (rury, kable itd), uzyskania pozwolenia na budowe. To nie makieta, wymiana przesla to nie jest ciastko z kremem, nie da sie zalatwic tego typu roboty w wolny weekend metodami chalupniczymi, czy "na partyzanta".
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!