Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Kwiecień 2024, 15:17:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Reaktywacja linii Mrozy - Rudka  (Przeczytany 109379 razy)
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #20 : 19 Luty 2008, 09:37:23 »
+1

Cytat: "Ogoniasty"
lżejsza szyna


No to jeszcze znajdź 3,5 km takowej.... Trzebaby mocno pogrzebać po bocznicach.
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #21 : 19 Luty 2008, 09:45:30 »
0

Nie po bocznicach a raczej po cegielniach i torfowiskach...

Gdyby się udała odbudowa tej kolei to by był dopiero kosmoss...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #22 : 19 Luty 2008, 10:14:25 »
0

Cytat: "Ogoniasty"
Teraz kwestia szyn. Dla taboru lekkiego można stosować szyny dużo lżejsze niż S 42 wiec  lżejsza szyna = miejszy koszt zakupu.  No i jeszcze trzeba nabyć lokomotywe o napędzie owsianym  :mrgreen:  czyli konika :mrgreen:

Słyszałem, że PLK jak pozbywa się bocznic to chętnie oddaje szyny w zamian za ich demontaż. Jeżeli uwzględni się możliwości gminy (np.roboty interwencyjne dla bezrobotnych itp.) to koszt pozyskania metra nawet cięższej szyny S42 może wyjść tanie niż metr lżejszej zwłaszcza że podobno jedną z takich bocznic jest bocznica Cegielni Lewkowo pod Hajnówką czyli stosunkowo niedaleko.
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #23 : 19 Luty 2008, 21:11:02 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 10:47:46 wysłane przez Phinek » Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #24 : 28 Luty 2008, 14:32:26 »
0

Coś mi się nie zgadzało... Rozstaw toru... Klan rzucił 600... a ja poszukałem i faktycznie. Kolej konna Mrozy-Rudka posiadała tor szerokości 900mm :!:
>>TU<<
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
gta
Gość
« Odpowiedz #25 : 28 Luty 2008, 20:29:35 »
0

No to koszt trochę wzrośnie :cry: . Fajnie by było jakby ją odbudowali.
Zapisane
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 02 Marzec 2008, 08:52:19 »
0

Tylko kto by taką drezynę na tą kolejkę (900mm) zbudował?  :wink:
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #27 : 02 Marzec 2008, 17:07:59 »
0

a może odbudowa będzie na inny rosta niż była pierwotnie??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #28 : 02 Marzec 2008, 23:03:53 »
0

Cytat: "andrzej2110"
a może odbudowa będzie na inny rosta niż była pierwotnie??

Zapewne strzeliłem gafę z rozstawem, tak to jest jak się przyzwyczajonym że rozstaw szyn to 600 750 1000 1435 1520mm . Skoro planowane jest wypożyczenie z Mauzoleum kolejnictwa wagonika to znaczy że rozstaw będzie oryginalny
Zapisane

Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #29 : 02 Marzec 2008, 23:24:04 »
0

Szyny powinny być układane na roztaw taki jaki jest zapisany w historii tej kolejki. Co do kosztów to cena wzrośnie ale tylko na podkładach bo gwoździ bedzie trzeba wbić tylesamo. Zakładając że podkład jeden kosztowac bedzie 1 - 1,5 zł to koszt wzrosnie tylko o kilka tysięcy. Mowie tylko bo lwią część budżetu pochłoną szyny.
 Spokojna wasza rozczochrana, to nie jest aż tak wielka kwota która zamknie szlaban w tym przedsięwzięciu :wink:  
 Zawsze możecie pomóc ofiarowując swoją energie przy odbudowie kolejki  :twisted:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #30 : 03 Marzec 2008, 09:11:17 »
0

Cytat: "Ogoniasty"
Co do kosztów to cena wzrośnie ale tylko na podkładach bo gwoździ bedzie trzeba wbić tyle samo.

A co z rozjazdami ? Co z taborem ? Wszystko jest niestandardowe.
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #31 : 03 Marzec 2008, 09:47:52 »
0

ale przecież iglice będą takie same jak przy np. 750mm jedynie będzie inna długość łącznika iglic a reszta standardowa. tabor to tak a dokładnie wózki kołowe.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #32 : 03 Marzec 2008, 09:54:36 »
0

A były na tej trasie potrzebne jakiekolwiek rozjazdy, skoro w ruchu był wyłącznie jeden wagon?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 03 Marzec 2008, 10:32:05 »
0

Dokładnie, a konika przepina się z tyłu na przód. I to bez pomocy trójkąta (jak to było? obracanie, zawracanie  :wink: )
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #34 : 03 Marzec 2008, 10:51:01 »
0

Zobaczcie film jak to wygląda. Wyjazd jest z jakiegoś placu, zamykanego ogrodzeniem. Tor dochodził prostopadle do torów normalnych. Żadnej "stacji" w normalnym tego słowa zanczeniu nie ma. No i pytanie po co drezyny jeszcze tam :?:  Jeden wagonik to mało, ale może pomyślą o czymś na jego modłę. Zreszta możemy sobie gdybać... Tak naprawdę nikt z nas nie zna chyba konkretów. "Mają odbudować" i tyle. A co i jak... Poczekamy, zobaczymy
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
gta
Gość
« Odpowiedz #35 : 03 Marzec 2008, 12:16:39 »
0

Rozstaw 900 mm ma kolejka parkowa WPKiW w Chorzowie, więc nie jest to taki bardzo nietypowy rozstaw.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #36 : 07 Marzec 2008, 00:48:36 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 10:38:47 wysłane przez Phinek » Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #37 : 07 Marzec 2008, 09:15:41 »
0

A dlaczego mają 900 :?:  Bo o tabor było łatwiej niż na 1000 :wink:  Czyli pierwotny rozstaw WPWiK
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Phinek
Gość
« Odpowiedz #38 : 07 Marzec 2008, 22:33:06 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 10:38:13 wysłane przez Phinek » Zapisane
PAFAWAG
Mechanik
***
Długość toru:: 172 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #39 : 08 Marzec 2008, 13:33:34 »
0

Cytat: "Phinek"
Jeżeli się nie mylę to były również wagony motorowe z doczepkami.

Na tor 1000 mm oczywiście Potem zużyły się i skończyła się epoka jednego metra pomiędzy szynami

A co do pojazdów trakcyjnych na kolejce Mrozy - Rudka, to czy planuje się tam sprowadzenie (bądź skonstruowanie) jeszcze czegoś oprócz "tramwaju", który ma być przekazany przez MKW :?: Myślałem np. o jakiejś drezynie czy coś... Np. do patrolowania szlaku :wink:
Zapisane

"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!