Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 09:20:38 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rail Fiction  (Przeczytany 69736 razy)
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #80 : 03 Grudnia 2008, 21:38:13 »
0

Zostaje ukończona CMW- Centralna Magistrala Wąskotorowa łącząca Śląsk z Żuławami. CMK została przystosowana do prędkości 160km/h. Tory są w splocie 1000mm,785mm,750mm oraz 600mm. Na CMW będzie uzywany nowoczesny tabor wyprodukowany przez Bombardiera oraz Alstom.
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #81 : 03 Grudnia 2008, 23:10:02 »
0

Po wielu latach stagnacji i marazmu grupę PKP czekają głębokie zmiany- dowiedziała się Gazeta Wywrotowa. Jacek Prześluga dawny dyrektor PKP IC (odszedł z IC ze względu na brak możliwości dalszego kontynuowania zmian w spółce) zastąpi na stanowisku dyrektora grupy PKP Andrzeja W. który swoją życiową ścieżkę rozwoju będzie dalej kontynuował na stanowisku naczelnika przystanku Cisówka. Dyrektorem PKP IC zostanie Andrzej Chańko, dotychczasowy dyrektor Zachodnio-pomorskiego ZPR.

Wiem, wiem, marzenia ściętej głowy... ale jakby tak zamknąć oczy i popuścić wodze fantazji... tymczasem pozdrowienia dla wszystkich betonowych leśnych dziadków spod znaku trumienki przesyłają wniebowzięci pasażerowie.
Zapisane

gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #82 : 07 Grudnia 2008, 12:44:58 »
0

Cytat: "OnlyBreslau"
Tory są w splocie 1000mm,785mm,750mm oraz 600mm.


Ciekawie by się działo na rozjazdach
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #83 : 08 Grudnia 2008, 10:59:52 »
0

Na rozjazdach CMW zostały użyte super nowoczesne japońskie rozjazdy. W Planach jest łącznik CMW z Inowrocławskimi tramwajami (1000mm)
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #84 : 14 Grudnia 2008, 21:48:55 »
0

Jak widać na załączonym obrazku prace torowe na CMW- Centralnej Magistrali Wąskotorowej trwają:

Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #85 : 02 Kwietnia 2009, 01:06:36 »
0

Designerzy z Instytutu Wzornictwa Przemysłowego "odświeżyli" logo Polskich Kolei Państwowych.
Mówi profesor Stefan Brecha dziekan IWP ASP - Kolej przed Euro2012 zmienia wizerunek, zażyczyła więc lifting swojego firmowego znaku. Jednym postawionych z warunków zmienionego logo była dosłowność, symboliczne podkreślenie całokształtu PKP w ostatnich latach, a także uniwersalność znaku w najbliższych latach. Nie bez znaczenia jest modny ostatnio trend 3D w znakach firmowych.

Zapisane
PAFAWAG
Mechanik
***
Długość toru:: 172 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #86 : 02 Kwietnia 2009, 12:45:10 »
0

No to trumnę już mamy... Czyli została jeszcze stonka, suka i rumun :grin:
Zapisane

"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #87 : 23 Lipca 2009, 14:27:27 »
0

Nowy pomysł na rozwiązanie problemu wiaduktu w Rogalowie!!!

"Nowy Wąwolniczanin" donosi:
Cytuj
Nasza gmina:

NOWY MOST... OBROTOWY

W naszej gminie w ciągu najbliższego roku ma powstać nowy most. Nie byłoby w tym nic dziwnego, wszak inwestycje w infrastrukturę komunikacyjną stały się ostatnimi czasy normą. Zaskakujące jest natomiast to, że ma to być most kolejowy i do tego... zwodzony. Ma powstać w Rogalowie i umożliwić bezpieczny przejazd kolejce nad drogą.

Kolejka na bocznicy
W naszej gazecie pisaliśmy wielokrotnie o pracach związanych z rewitalizacją naszej zabytkowej kolejki z Nałęczowa do Opola, a w szczególności o potrzebie modernizacji wiaduktu w Rogalowie, który stanowi poważne utrudnienie dla kierowców większych pojazdów. Jako że temat cieszy się niesłabnącą popularnością, postanowiliśmy zdradzić najnowsze plany Powiatu opolskiego, Gminy Wąwolnica oraz Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych z Kalisza - byłego i (jak się nieoficjalnie mówi) przyszłego operatora kolejki.

Starosta na wakacjach
Rozmowy w sprawie przebudowy wiaduktu ciągnęły się dość długo, albowiem każda ze stron szukała najlepszego dla kolejki rozwiązania.
Przełom nastąpił w połowie lipca, po powrocie opolskiego starosty z urlopu. Okazało się, że nasz gospodarz nie próżnował i
odpoczywając, cały czas podpatrywał rozwiązania nadające się do wykorzystania w naszym powiecie. Odwiedził min. Żuławy, gdzie
szczególną jego uwagę zwrócił zabytkowy most obrotowy na rzece Szkarpawa w Rybinie. Umożliwia on żeglugę jachtów oraz statków białej floty.

Nowy wiadukt już w 2010
Starosta po powrocie podzielił się swoimi spostrzeżeniami z pozostałymi partnerami w projekcie rewitalizacji kolejki. Ci ostatni odnieśli się do pomysłu entuzjastycznie i postanowili zwrócić się do jednego z lubelskich biur projektowych z prośbą o sprawdzenie wykonalności przedsięwzięcia oraz przygotowanie wstępnej koncepcji. Wczoraj przyszła odpowiedź, która okazała się nader pomyślna: przebudowa jest możliwa, co więcej istnieje możliwość wykorzystania większości elementów obecnego wiaduktu w tym zamówionych przez SKPL nowych przęseł. Jak wynika z dokumentacji dostarczonej przez projektantów, największą inwestycją będzie wymiana środkowego filara wraz z zamontowaniem mechanizmu obracającego
przęsło."Dzięki temu, że wiadukt ma symetryczny układ i niewielką rozpiętość inwestycja nie będzie zbyt duża i uda się ją umieścić w przyszłorocznym budżecie. Myślę, że jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, do rozpoczęcia sezonu 2010 prace powinny być zakończone" - powiedział naszemu reporterowi Starosta Antoni Gąsiorek.
"To dobra informacja zarówno dla kolejarzy, jak i kierowców. Cieszę się, że udało nam się dojść do porozumienia"- dodał Wójt Gminy Wąwolnica.
"Oczywiście sama koncepcja nie jest zła. Problem w tym, że starosta nie przewidział automatycznego układu sterowania mostem i specjalnej sygnalizacji dla kierowców. Będziemy o to walczyć!" - zapowiedzieli przedstawiciele opozycji.
 


Są jeszcze ilustracje (niestety czarno-białe - jak to w lokalnej gazecie  :wink: ):

Rzut z ogólną koncepcją przebudowy


Wiadukt w stanie otwartym dla kolejki



Wiadukt w stanie zamkniętym dla kolejki



Wiadukt w trakcie obracania


Pozdrawiam
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #88 : 23 Lipca 2009, 14:35:59 »
0

Most i obrotnica w jednym... Wasch & Go... Czyści nie przerywając snu...  
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #89 : 23 Lipca 2009, 14:44:31 »
0

i będzie można to wykorzystać tak jak trójkąt, do obracania parowozów
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #90 : 23 Lipca 2009, 14:47:31 »
0

Cytat: "konrad"
i będzie można to wykorzystać tak jak trójkąt, do obracania parowozów

O ile dobrze widzę, to nie bardzo. Konstrukcja przyczółków uniemożliwia pełny obrót, ale możliwe, że projektanci zmienią jeszcze projekt - to dopiero ogólna koncepcja  :razz:
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #91 : 23 Lipca 2009, 16:42:24 »
0

Nie zapominaj że to temat "Rail Fiction" więc akurat tu wyjątkowo DA SIĘ
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #92 : 23 Lipca 2009, 16:49:06 »
0

Mo przecież piszę, że to dopiero koncepcja i wszystko przed nami  :razz:
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #93 : 23 Lipca 2009, 19:40:45 »
0

NIK przy współpracy z organami CBA dokonała całkowitej kontroli spółki Polskie Koleje Państwowe i wszystkich podmiotów z nią związanych. W wyniku wstępnych ustaleń już wiadomo iż pozwy usłyszy większość prezesów odpowiedzialnych za upadek oraz podział pierwotnej spółki. Światło dziennie ujrzała cała masa nieprawidłowości związanych z zarządzaniem majątkiem ruchomym i nieruchomym należącym do PKP w tym doprowadzenie do upadku połączeń lokalnych, wąskotorowych, sprzedać i likwidacja istniejącej infrastruktury o wielomilionowej wartości.

Mi to wystarczy
Zapisane

Ha!
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #94 : 06 Września 2009, 19:06:50 »
0

Właśnie rozpoczęły się remont i odbudowa nieistniejących dawnych szlaków Kujawskiej KD. Remont obejmuje:
- odbudowę linii do Włocławka i do Koła
- dobudowę odcinków do Łodzi i Torunia
- elektryfikację i dobudowę drugiego toru
- przystosowanie linii do prędkości ok. 100 km/h poprzez przebudowę na 1000mm
Po remoncie maja kursowac pociąg pospieszne:
Toruń - Włocławek - Łódź
Gniezno - Włocławek - Łódź i G - W - Toruń
oraz podobne połączenia i połączenia osobowe.
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #95 : 07 Września 2009, 22:31:25 »
0

Z życia Warszawskich Kolei Dojazdowych: Nowa atrakcja turystyczna! Wychodowano nieznany dotąd gatunek grzyba który nazwano, parowdziwek. Działanie i przeznaczenie nie jest jeszcze znane. Hodowlane, opałowe, halucynogenne, a może destylacyjne ?
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #96 : 07 Września 2009, 22:38:31 »
0

Cytat: "gajos"
Wychodowano nieznany dotąd gatunek grzyba który nazwano, parowdziwek


JA ZNAM! JA ZNAM DZIAŁANIE! Od zjedzenia świat się zmienia!  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Wszak zjadłem...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #97 : 27 Kwietnia 2010, 18:36:28 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:32:21 wysłane przez Phinek » Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #98 : 27 Kwietnia 2010, 20:16:15 »
0

Czemu wyróżniasz ten temat? W ramach troski o forum odśwież wszystkie !
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Phinek
Gość
« Odpowiedz #99 : 27 Kwietnia 2010, 20:55:30 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:32:09 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!