OnlyBreslau
|
 |
« Odpowiedz #80 : 03 Grudnia 2008, 21:38:13 » |
0
|
Zostaje ukończona CMW- Centralna Magistrala Wąskotorowa łącząca Śląsk z Żuławami. CMK została przystosowana do prędkości 160km/h. Tory są w splocie 1000mm,785mm,750mm oraz 600mm. Na CMW będzie uzywany nowoczesny tabor wyprodukowany przez Bombardiera oraz Alstom.
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #81 : 03 Grudnia 2008, 23:10:02 » |
0
|
Po wielu latach stagnacji i marazmu grupę PKP czekają głębokie zmiany- dowiedziała się Gazeta Wywrotowa. Jacek Prześluga dawny dyrektor PKP IC (odszedł z IC ze względu na brak możliwości dalszego kontynuowania zmian w spółce) zastąpi na stanowisku dyrektora grupy PKP Andrzeja W. który swoją życiową ścieżkę rozwoju będzie dalej kontynuował na stanowisku naczelnika przystanku Cisówka. Dyrektorem PKP IC zostanie Andrzej Chańko, dotychczasowy dyrektor Zachodnio-pomorskiego ZPR.
Wiem, wiem, marzenia ściętej głowy... ale jakby tak zamknąć oczy i popuścić wodze fantazji... tymczasem pozdrowienia dla wszystkich betonowych leśnych dziadków spod znaku trumienki przesyłają wniebowzięci pasażerowie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #82 : 07 Grudnia 2008, 12:44:58 » |
0
|
Tory są w splocie 1000mm,785mm,750mm oraz 600mm. Ciekawie by się działo na rozjazdach 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
 |
« Odpowiedz #83 : 08 Grudnia 2008, 10:59:52 » |
0
|
Na rozjazdach CMW zostały użyte super nowoczesne japońskie rozjazdy. W Planach jest łącznik CMW z Inowrocławskimi tramwajami (1000mm)
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #84 : 14 Grudnia 2008, 21:48:55 » |
0
|
Jak widać na załączonym obrazku prace torowe na CMW- Centralnej Magistrali Wąskotorowej trwają: 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #85 : 02 Kwietnia 2009, 01:06:36 » |
0
|
Designerzy z Instytutu Wzornictwa Przemysłowego "odświeżyli" logo Polskich Kolei Państwowych. Mówi profesor Stefan Brecha dziekan IWP ASP - Kolej przed Euro2012 zmienia wizerunek, zażyczyła więc lifting swojego firmowego znaku. Jednym postawionych z warunków zmienionego logo była dosłowność, symboliczne podkreślenie całokształtu PKP w ostatnich latach, a także uniwersalność znaku w najbliższych latach. Nie bez znaczenia jest modny ostatnio trend 3D w znakach firmowych. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PAFAWAG
|
 |
« Odpowiedz #86 : 02 Kwietnia 2009, 12:45:10 » |
0
|
No to trumnę już mamy... Czyli została jeszcze stonka, suka i rumun :grin:
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #87 : 23 Lipca 2009, 14:27:27 » |
0
|
Nowy pomysł na rozwiązanie problemu wiaduktu w Rogalowie!!! "Nowy Wąwolniczanin" donosi: Nasza gmina:
NOWY MOST... OBROTOWY
W naszej gminie w ciągu najbliższego roku ma powstać nowy most. Nie byłoby w tym nic dziwnego, wszak inwestycje w infrastrukturę komunikacyjną stały się ostatnimi czasy normą. Zaskakujące jest natomiast to, że ma to być most kolejowy i do tego... zwodzony. Ma powstać w Rogalowie i umożliwić bezpieczny przejazd kolejce nad drogą.
Kolejka na bocznicy W naszej gazecie pisaliśmy wielokrotnie o pracach związanych z rewitalizacją naszej zabytkowej kolejki z Nałęczowa do Opola, a w szczególności o potrzebie modernizacji wiaduktu w Rogalowie, który stanowi poważne utrudnienie dla kierowców większych pojazdów. Jako że temat cieszy się niesłabnącą popularnością, postanowiliśmy zdradzić najnowsze plany Powiatu opolskiego, Gminy Wąwolnica oraz Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych z Kalisza - byłego i (jak się nieoficjalnie mówi) przyszłego operatora kolejki.
Starosta na wakacjach Rozmowy w sprawie przebudowy wiaduktu ciągnęły się dość długo, albowiem każda ze stron szukała najlepszego dla kolejki rozwiązania. Przełom nastąpił w połowie lipca, po powrocie opolskiego starosty z urlopu. Okazało się, że nasz gospodarz nie próżnował i odpoczywając, cały czas podpatrywał rozwiązania nadające się do wykorzystania w naszym powiecie. Odwiedził min. Żuławy, gdzie szczególną jego uwagę zwrócił zabytkowy most obrotowy na rzece Szkarpawa w Rybinie. Umożliwia on żeglugę jachtów oraz statków białej floty.
Nowy wiadukt już w 2010 Starosta po powrocie podzielił się swoimi spostrzeżeniami z pozostałymi partnerami w projekcie rewitalizacji kolejki. Ci ostatni odnieśli się do pomysłu entuzjastycznie i postanowili zwrócić się do jednego z lubelskich biur projektowych z prośbą o sprawdzenie wykonalności przedsięwzięcia oraz przygotowanie wstępnej koncepcji. Wczoraj przyszła odpowiedź, która okazała się nader pomyślna: przebudowa jest możliwa, co więcej istnieje możliwość wykorzystania większości elementów obecnego wiaduktu w tym zamówionych przez SKPL nowych przęseł. Jak wynika z dokumentacji dostarczonej przez projektantów, największą inwestycją będzie wymiana środkowego filara wraz z zamontowaniem mechanizmu obracającego przęsło."Dzięki temu, że wiadukt ma symetryczny układ i niewielką rozpiętość inwestycja nie będzie zbyt duża i uda się ją umieścić w przyszłorocznym budżecie. Myślę, że jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, do rozpoczęcia sezonu 2010 prace powinny być zakończone" - powiedział naszemu reporterowi Starosta Antoni Gąsiorek. "To dobra informacja zarówno dla kolejarzy, jak i kierowców. Cieszę się, że udało nam się dojść do porozumienia"- dodał Wójt Gminy Wąwolnica. "Oczywiście sama koncepcja nie jest zła. Problem w tym, że starosta nie przewidział automatycznego układu sterowania mostem i specjalnej sygnalizacji dla kierowców. Będziemy o to walczyć!" - zapowiedzieli przedstawiciele opozycji. Są jeszcze ilustracje (niestety czarno-białe - jak to w lokalnej gazecie :wink: ): Rzut z ogólną koncepcją przebudowy Wiadukt w stanie otwartym dla kolejki Wiadukt w stanie zamkniętym dla kolejki Wiadukt w trakcie obracania  Pozdrawiam 
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #88 : 23 Lipca 2009, 14:35:59 » |
0
|
 Most i obrotnica w jednym... Wasch & Go... Czyści nie przerywając snu... 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
konrad
|
 |
« Odpowiedz #89 : 23 Lipca 2009, 14:44:31 » |
0
|
i będzie można to wykorzystać tak jak trójkąt, do obracania parowozów 
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga. 
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #90 : 23 Lipca 2009, 14:47:31 » |
0
|
i będzie można to wykorzystać tak jak trójkąt, do obracania parowozów O ile dobrze widzę, to nie bardzo. Konstrukcja przyczółków uniemożliwia pełny obrót, ale możliwe, że projektanci zmienią jeszcze projekt - to dopiero ogólna koncepcja :razz:
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
konrad
|
 |
« Odpowiedz #91 : 23 Lipca 2009, 16:42:24 » |
0
|
Nie zapominaj że to temat "Rail Fiction" więc akurat tu wyjątkowo DA SIĘ 
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga. 
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #92 : 23 Lipca 2009, 16:49:06 » |
0
|
Mo przecież piszę, że to dopiero koncepcja i wszystko przed nami :razz:
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Atterdag
|
 |
« Odpowiedz #93 : 23 Lipca 2009, 19:40:45 » |
0
|
NIK przy współpracy z organami CBA dokonała całkowitej kontroli spółki Polskie Koleje Państwowe i wszystkich podmiotów z nią związanych. W wyniku wstępnych ustaleń już wiadomo iż pozwy usłyszy większość prezesów odpowiedzialnych za upadek oraz podział pierwotnej spółki. Światło dziennie ujrzała cała masa nieprawidłowości związanych z zarządzaniem majątkiem ruchomym i nieruchomym należącym do PKP w tym doprowadzenie do upadku połączeń lokalnych, wąskotorowych, sprzedać i likwidacja istniejącej infrastruktury o wielomilionowej wartości. Mi to wystarczy 
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #94 : 06 Września 2009, 19:06:50 » |
0
|
Właśnie rozpoczęły się remont i odbudowa nieistniejących dawnych szlaków Kujawskiej KD. Remont obejmuje: - odbudowę linii do Włocławka i do Koła - dobudowę odcinków do Łodzi i Torunia - elektryfikację i dobudowę drugiego toru - przystosowanie linii do prędkości ok. 100 km/h poprzez przebudowę na 1000mm Po remoncie maja kursowac pociąg pospieszne: Toruń - Włocławek - Łódź Gniezno - Włocławek - Łódź i G - W - Toruń oraz podobne połączenia i połączenia osobowe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #95 : 07 Września 2009, 22:31:25 » |
0
|
Z życia Warszawskich Kolei Dojazdowych: Nowa atrakcja turystyczna! Wychodowano nieznany dotąd gatunek grzyba który nazwano, parowdziwek. Działanie i przeznaczenie nie jest jeszcze znane. Hodowlane, opałowe, halucynogenne, a może destylacyjne ? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #96 : 07 Września 2009, 22:38:31 » |
0
|
Wychodowano nieznany dotąd gatunek grzyba który nazwano, parowdziwek JA ZNAM! JA ZNAM DZIAŁANIE! Od zjedzenia świat się zmienia! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Wszak zjadłem... 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #97 : 27 Kwietnia 2010, 18:36:28 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:32:21 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #98 : 27 Kwietnia 2010, 20:16:15 » |
0
|
Czemu wyróżniasz ten temat? W ramach troski o forum odśwież wszystkie ! 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #99 : 27 Kwietnia 2010, 20:55:30 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:32:09 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
|