Świat kolejek wąskotorowych SMF
06 Lipiec 2022, 17:32:53 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cukrownia Borowiczki (Płock)  (Przeczytany 13558 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« : 27 Styczeń 2008, 18:32:22 »
0

Czy ktoś ma jakieś informacje na temat kolejki taj cukrowni?? Wiem ze była i miała nawet połączenie z linio normalnotorową w płocku.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 10 Luty 2008, 13:06:43 »
0

Tutaj znajdziesz ,,co noeco'' o Borowiczkach i innych mazowieckich kolejkach :

http://www.werttrew.fora.pl/okolice-warszawy-plus-cale-mazowsze,25/koleje-waskotorowe-w-wojewodztwie-mazowieckim,792.html

Pozdrawiam
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 11 Luty 2008, 00:01:47 »
0

ok333 akurat z tamtej strony sie dowiedziałem ze była w Borowiaczkach kolejka. Czekam na więcej info na ten temat
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
kmarc
Czytelnik

Długość toru:: 2 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 21 Luty 2008, 11:31:17 »
0

Witam.

Zbieram informację o tej kolejce. Była to cała sieć o długości około 70-90km. Docierała do okolic Drobina, Radzanowa, Bulkowa i Płocka.

Przecinała drogę krajową nr 60 w okolicach jaru za Imielnicą. W Rogozinie, za drogą 567, rozdzielała się na 3(?) kierunki. Podobno docierała także do Staroźreb ale to tylko wiem z przekazu ustnego dwóch róznych osób - mapy tego nie potwierdzają. Jedna z odnóg wracała do Płocka, przechodziła przez wieś Kostrogaj (za obecnym cmentarzem komunalnym) i wzdłóż ulicy Bielskiej podążała w głąb miasta. Podczas budowy lini normalnotorowej do Trzepowa, na mocy wyroką sądu bądź ugody odcinek Płocki rozebrano. Być może była w tym miejscu zbudowana jakaś rampa przeładowawcza ale wiele razy chodziłem w możliwe miejsce takiego skrzyżowania i śladów w terenie nie ma.

W Borowiczkach linia proawdopodobnie docierała także do mini-portu nad Wisłą.

Dysponuje mapami - zainteresowanych proszę o kontakt.

Jak się ociepli planuje w terenie sprawdzić pewne ustalenia na podstawie map i zdjęć satelitarnych.

Pozdrawiam
Krzysztof Marciniak

PS1.Wg informacji sprzed kilku lat tabor i torowisko było zachowane na terenie cukrowni - po likwidacji pewnie wszystko pocieli
PS2.Jest jeszcze ciekawa kolejka z Soczewki do stacji Płock-Radziewie (miała tam napewno połączenie z linia normalnotorową).
Zapisane
Helek
Młotkowy
**
Długość toru:: 146 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 30 Marzec 2008, 19:55:26 »
0

Co nieco znajdziecie na tej stronie,tak na marginesie pogawędki naszych kolegów forumowiczów :mrgreen:
Zapisane

Przyszłość jest prezentem,jaki robi nam przeszłość.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 15 Maj 2009, 22:53:30 »
0

Natrafiłem na staro mapę z 1934 roku na której jest zaznaczona cała linia kolejki.
Linia normalnotorowa Sierpc -Płock jest zaznaczona jako w budowie.
Oto fragment tej mapy http://images45.fotosik.pl/125/baa53f24725d5f34.jpg
Według tej mapy kolejka nie miała połączenia z kolejko cukrowni Mała Wieś. Docierała bardzo blisko tamtej lini (miejscowość Pilichowo) ale się nie łączyła. Do połączenia brakowało bardzo mało. Po sprawdzeniu na zdjęciach satelitarnych na geoportalu z narzuconymi działkami ewidencyjnymi wynika ze te kolejki były połączone. Po obmierzeniu wynika ze "łącznik" (Pilichowo - Worowice) wynosił około 2,5 km. Podejrzewam ze do połączenia obu kolejek doszło w późniejszym czasie. (może podczas wojny???)
Druga nitka biegła na północ w stronę Drobina ale tam nie docierała. Docierała do miejscowości Gutowo. Na jednej z map na geoportalu lini na północ nie ma. Jest tylko linia do miasta. Linia na wschód jest zaznaczona jako rozebrana lub planowana (osobiście obstawiam jako rozebrana, dlaczego?? gdyż Płock jest już rozbudowany aż do lini normalnotorowej). Linia północna pojawia się jako planowana lub rozebrana w miejscowości Ciachcin i aż do przecięcia z drogo Bielsk - Drobin w miejscowości Mokrzk jest tak oznaczona. Dalej jest oznaczona jako linia istniejąca. Czyżby odcinek Mokrzk - Gutowo funkcjonował jako osobna kolejka przez jakiś czas??
Pod drobin docierała kolejka wąskotorowa ale to linia do Glinojecka.
Trzecia linia biegła do Płocka. Dziś jest widoczny fragment nasypu w wzdłuż ulicy Bielskiej. Na tym nasypie jest chodnik. Pamiętam jak na początku lat 90 jadąc z rodzicami akurat w tym miejscu zainteresował mnie własne ten "dziwny" chodnik. Zastanawiałem się czemu jest oddalony od ulicy i na nasypie. Teraz wiem ze to pozostałość po wąski torze.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 23 Maj 2009, 12:50:03 »
0

http://galeria.plock24.pl/displayimage.php?pos=-19502
http://galeria.plock24.pl/displayimage.php?pos=-19501
http://galeria.plock24.pl/displayimage.php?pos=-19547
3 fotki z Płockiej wąskotorówki.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1471 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #7 : 23 Maj 2009, 21:52:04 »
0

To zdjęcie z torami w wodę, to chyba urządzenie do wciągania czegoś na brzeg a nie tory kolejki. Nad jeziorem ślesińskim albo licheńskim coś takiego widziałem
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 23 Maj 2009, 21:54:36 »
0

Tez mnie to zdziwiło ale na jednej mapie było to tez tak zaznaczone jak na zdjęciu. Te tory w wodę widać na 1 fotce.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 23 Maj 2009, 23:23:12 »
0

Na Licheńskim był taki przyrząd. /EOT/.
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1195 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #10 : 24 Maj 2009, 18:46:06 »
0

Przypomniałem sobie co widziałem w Płocku przy Pl. Dąbrowskiego.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 24 Maj 2009, 19:04:21 »
0

Może jakieś stare ogrodzenie z szyn z rozróbki szlaku.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 28 Maj 2009, 21:25:44 »
0

Cytat: "dobrzyn"
To zdjęcie z torami w wodę, to chyba urządzenie do wciągania czegoś na brzeg a nie tory kolejki. Nad jeziorem ślesińskim albo licheńskim coś takiego widziałem

http://images46.fotosik.pl/133/a350f34785c97d8e.jpg

Według tej mapy tory wchodził w rzekę. I tak sobie pomyślałem ze mogło to wyglądać tak.
Fotki są prawdopodobnie robione wiosną. Wtedy jest wysoki poziom wody. pomosty z torami były zatopione w wodzie. Dlatego torowisko idzie w wodę i wygląda jak pochylnia w stoczni. Przy takim poziomie wody barki były ładowane z toru w wzdłuż nabrzeża który był wyżej niż pomosty.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!