Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 00:50:22 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szyny bite "na boso"  (Przeczytany 4666 razy)
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« : 25 Stycznia 2008, 00:36:57 »
0

Cytat: "tomek242"
Nie bardzo się da woźic ludzi po szynach bitych na boso i z 18 któregośtam roku.

Z biciem na boso to się zgadzam, ale te szyny z XIX w. w większości są w zadowalającym stanie. Wystarczą jeszcze na wiele lat eksploatacji.
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 25 Stycznia 2008, 00:41:02 »
0

Nie wiem dokładnie co bedzie obejmował remont szlaku ale wymiana szyn raczej nie wejdzie w zakres prac (pomijając szyny pęknięte) . Jeżeli szyna ma główke w większym stopniu zużytą a była bita boso to teraz nie jest wskazane mocowanie jej na podkładce pochyło.  Takich szyn ze zużytym obrzeżem główki szyny na kolejkach wąskotorowych jest dużo ale to ich nie dyskwalifikuje z dalszej eksploatacji :wink:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2 : 25 Stycznia 2008, 08:51:53 »
0

Bicie na boso ma jedną dużą i jedną mniejszą wadę. Otóż, obręcz przylagając do szyny która stoi prosto (nazwijmy to tak dość niefachowo  ) powoduje jej przekoszenie w trakcie jazdy a tym samym luzowanie wewnętrznego mocowania do podkładu. O ile w przypadku ciężkich składów transporterowych mógłby to być spory problem o tyle w przypadku pociągów na SKW nim nie jest.
Druga wada to powierzchnia przylegania. Jeżeli na SKW będzie parowóz to pod wzniesienie do Lipia podjechać będzie ciężko. Choć z drugiej strony patrząc na zużycie główki to ona i tak jest skoszona na tyle że i bez podkładki będzie przylagała może nie całą powierzchnią ale dużą jej częścią do obręczy koła.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 25 Stycznia 2008, 21:58:51 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:01:09 wysłane przez Phinek » Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #4 : 25 Stycznia 2008, 22:22:51 »
0

Głównym celem nachylenia jest oczywiście współczynnik przylegania koła do szyny i różnica w obwodzie koła (różnice zewn-wewn) pozwalająca na niestosowanie mechanizmu różnicowego w pociągach

To tak w wielkim uproszczeniu
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #5 : 26 Stycznia 2008, 20:12:52 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:01:00 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!