Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 00:50:22 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Drabinka do naciągania torowiska  (Przeczytany 40658 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #20 : 17 Lutego 2008, 09:48:39 »
0

hmm czyżbyś chciał żeby drabinka rozpychała tory?? to wtedy potrzebna jest mocniejsza konstrukcje gdyż przy pchaniu może sie wyginać drabinka.

czy człowiek da rade??? a kto powiedział ze musi 1 ciągnąć za dźwignie?? Chichot

Właśnie wpadł mi do głowy pewien pomysł. Jak by zrobić specjalną os z dużymi obrzeżami i zamontować jo w jakim wózku który był by obciążony. taka os sama by nasuwała szyny na odpowiednimi rozstaw.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #21 : 17 Lutego 2008, 10:14:03 »
0

Cytat: "andrzej2110"
czy człowiek da rade??? a kto powiedział ze musi 1 ciągnąć za dźwignie??

W dotychczas prowadzonych na SKW pracach torowych do zgrubnej korekty rozstawu toków szynowych wystarczał jeden wolontariusz uzbrojony w brechę

PS. Większym problemem było jej dobre zaparcie (czytaj wbicie w ziemię), ten problem drabinka eliminuje.
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 17 Lutego 2008, 11:55:43 »
0

Ja osobiście nie wiem jakiej siły potrzeba do wygięcia szyny. Wiem ze taka brecha to można wiele zdziałać jak sie wie jak używać.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 17 Lutego 2008, 15:15:00 »
0

Gwoli ścisłości - do gięcia szyn używa się giętarek hydraulicznych. Omawiany przyrząd służy wyłącznie do przesuwania szyny w jedym toku szynowym
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #24 : 17 Lutego 2008, 23:15:33 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:39:58 wysłane przez Phinek » Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #25 : 17 Lutego 2008, 23:21:51 »
+1

Matko Bosko, a może jeszcze obliczenia kratownicy dorzucić. Panowie, to jest narzędzie proste, jak młotek, jak przecinak. Migomat, troche złomu stalowego i gotowe.
Co gięte - fakt może się odgiąć, ale jak coś zegniesz i wspawasz np wzmocnienia z blachy 3mm to już się nie odegnie.



sorry za kiepski rysunek, koncepcja jest taka...

 A co do rozpychania torów sposób zawsze jest jeden. Kołek w ziemie wbity i winda torowa. Kręcisz korbą i sie rozpycha
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #26 : 17 Lutego 2008, 23:42:38 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:40:27 wysłane przez Phinek » Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #27 : 17 Lutego 2008, 23:46:35 »
+1

Cytat: "Phinek"
To poco giąć, lepiej od razu walnąć odpowiedni wykrój z blachy. Ja proponuję profil z tego względu, że można zrobić to z resztek, a nie trzeba dodatkowo blachy kupować.


Można, ale ktoś sie uparł na gięcie. Ja zespawałbym hak i wzmocnił kawałkiem blachy.

Cytat: "Phinek"
Skoro jest winda to poco babrać się drabiną? Winda załatwia większość problemów. Drabinka jest wówczas narzędziem pomocniczym do WYPYCHANIA PODKŁADÓW.


Tak.Gorzej jak jej nie ma albo właśnie na niej wiszą tory
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #28 : 17 Lutego 2008, 23:57:31 »
0

Cytat: "AXEL"
właśnie na niej wiszą tory

Bierze się drugą??  :wink:
(przepraszam, nie mogłem się powstrzymać)
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #29 : 18 Lutego 2008, 00:06:22 »
+1

Tory przy wymianie podkładu wiszą na dwóch - trzeciej zwykle brak
(nie mogłem się powstrzymać)
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #30 : 18 Lutego 2008, 00:23:08 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:40:53 wysłane przez Phinek » Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #31 : 28 Lutego 2008, 21:48:11 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:42:44 wysłane przez Phinek » Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 06 Marca 2008, 20:07:34 »
0

Projekt przekaże pracownikom technicznym na Wielkim Piecu, mam nadzieję, że sobie poradzą z realizacją
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 18 Marca 2008, 14:37:06 »
0

Parę nowości w temacie. Materiał już zakupiony, pracownicy MPiT wykonują drabinkę. Od projektu Phinka będą pewne odstępstwa, m. in.  na pewno zamiast rurek będą użyte pręty stalowe.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #34 : 18 Marca 2008, 14:54:56 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:41:03 wysłane przez Phinek » Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 26 Marca 2008, 20:13:39 »
0

Drabinka (prawie) gotowa. Niebawem wypróbujemy ją "w boju".





Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #36 : 27 Marca 2008, 01:41:05 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:41:17 wysłane przez Phinek » Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 27 Marca 2008, 09:05:11 »
0

Może będzie też stosowana do wchodzenia na Wielki Piec, lokomotywę lub wagony?
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 27 Marca 2008, 10:51:34 »
0

Cytat: "Phinek"
Obawiam się, że "haki" mogą mieć chęć oderwanie się, ponieważ profile nie zostały wpuszczone w podłużnice...

Zobaczymy jak to rozwiązanie będzie się sprawdzało w praktyce. W razie czego będzie można zastosować twoją propozycję.

Cytat: "Phinek"
sporo do zyczenia pozostawia również wygląd spoin... zwłaszcza na 3 fotografii.

Estetyta estetyką, ważne by spawy trzymały. Niestety, nie miałem do dyspozycji zawodowego spawacza

Cytat: "Phinek"
Pytanie - czy drabinka ta musi być tak szeroka? Mogła by być chyba o połowę węższa.

Szersza drabinka ma pewne zalety, jak m.in: możliowość wypychania podkładu dwiema brechami (większa powierzchnia nacisku), tak aby dwóch operatorów brech sobie nie przeszkadzało
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #39 : 27 Marca 2008, 11:05:58 »
0

Cytat: "Rogoz"
Cytat: "Phinek"
sporo do zyczenia pozostawia również wygląd spoin... zwłaszcza na 3 fotografii.

Estetyta estetyką, ważne by spawy trzymały. Niestety, nie miałem do dyspozycji zawodowego spawacza

Nie o estetykę lecz o wytrzymałość kol. Phinkowi chodzi. Widać rozpryski spoiny co ZTCP jest objawem zbyt wysokiego prądu spawania (prowadzi do przegrzania materiału i obniżenia wytrzymałości mechanicznej), sama spoina też jakoś nienaturalnie leży na  jednym profilu co wskazywałoby że elementy były spawane w złej pozycji a to prowadzi do obniżenia  wytrzymałości. Jak juz pisałem to jest tylko moje mniemanie, czas na opinię kol. Phinka
Zapisane

Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!