Aktualnie szukam informacji o taborze kolejki. Bo według tabeli na
tej stronie cukrownia jeszcze przed wojną posiadała 4 tendrzaki firmy A. Koppel (czyli O&K). W 1946 cukrownia kupiła jednego Rysia, w 1956 Lasa,a w 1957 dwa kapcie (czyli Kp4). Przypuszczam, że tendrzaki wyłączano równo z otrzymywaniem nowych maszyn, czyli zostałyby one skasowane przed 1957. Pierwszą Wls-kę zakupiono w 1968, drugą odkupiono z Trzebnicy w 1984. Więc przypuszczalnie pierwszego kapcia wyłączono w 1984, bo tak można wywnioskować ze stronki. Co do kapci, to jeden z nich stoi w parku naprzeciw cukrowni i jest łagodnie mówiąc w stanie fatalnym (brak komina, wiązarów, itp). Drugi natomiast kapeć stoi na postumencie przed likwidowaną cukrownią (pewnie pójdzie pod palnik) Moje pytanie brzmi więc: Czy ktoś wie, co się stało z Rysiem i Lasem z tej kolejki, skoro nie były czynne już w 1988?