204wras
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
 |
« : 04 Kwietnia 2008, 23:16:43 » |
0
|
Mam taką prośbę, niedawno miałem na komputerze przepisy WE1 (skany z książki) i ostatnio miałem format dysku przez co straciłem przepisy, czy ktoś z użytkowników ma link do pobrania tej Instrukcji WE1? Z góry bardzo dziękuję.
|
|
|
Zapisane
|
Odbudujmy Wrocławską KD. Tworzę mapę do TRS 2004 "Hluboczepska KD"
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #1 : 04 Kwietnia 2008, 23:31:54 » |
0
|
http://kolej.krb.com.pl/we1/we1.htm Zawsze można sobie wydrukować :smile:
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
204wras
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2 : 05 Kwietnia 2008, 20:33:01 » |
0
|
OczeQ, bardzo dziękuję ci za tego linka.
|
|
|
Zapisane
|
Odbudujmy Wrocławską KD. Tworzę mapę do TRS 2004 "Hluboczepska KD"
|
|
|
|
Filip Bebenow
|
 |
« Odpowiedz #4 : 24 Września 2013, 07:21:40 » |
0
|
Wskaźniki W6a jak najbardziej obowiązują zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 18 lipca 2005, Rozdz. 7 par. 139, tak więc niestety niecelny strzał. WE1 to raczej pamiątka z biblioteki a nie zbiór przepisów.
Jeśli już się czegoś czepiać to niewłaściwego osygnalizowania końca pociągu, ale to pikuś przy całokształcie przecież...
Pozdrawiam, FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #5 : 24 Września 2013, 14:58:34 » |
0
|
Dzięki. Nie wiedziałem o tym rozporządzeniu i przyznaję się, że myślałem iż stare przepisy obowiązują do tej pory - z braku niczego nowego. Tym samym rodzi się jednak nowe pytanie. W tym nowym rozporządzeniu dla kolei wąskotorowych nie jest w żaden sposób ujęty tradycyjny wskaźnik W9:  A zamiast niego jest tam coś takiego:  Co zatem o tym myśleć i kto tu ma więc rację? A przede wszystkim co w takim razie stosować?!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Filip Bebenow
|
 |
« Odpowiedz #6 : 24 Września 2013, 18:22:18 » |
0
|
Wskaźnik wklejony przez Ciebie to "koniec ograniczenia prędkości". Z drugiej strony oznaczającej "początek ograniczenia prędkości" znajduje się cyfra, która pomnożona przez dziesięć daje dopuszczalną prędkość, np. na zdjęciu rząd gotowych do wkopania "dziesiątek" (platikowo-gałęziowe, antyzłomiarskie). Nie wiem po co było w miejsce przejrzystego i dość dobrze przyjętego na kolei systemu "sierżantowego" wprowadzanie w 2005 roku udziwnień. Zasadniczo "sierżanty" dotyczą wyłącznie normalnych torów, w kilku miejscach na ŻKD stosujemy je nadal, a dopiero gdy zostaną skradzione podmienię je na "nowe". Dziwne, że w Rewalu, który tak naprawdę był zbudowany od nowa popełniono babola.
Pozdrawiam, FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #7 : 24 Września 2013, 20:52:11 » |
+1
|
Nie wiem po co było w miejsce przejrzystego i dość dobrze przyjętego na kolei systemu "sierżantowego" wprowadzanie w 2005 roku udziwnień.
Bo nowelkę rozporządzenia robiły osoby, które zapewne miały mało wspólnego z ruchem pociągów i kierowały sie miłośniczym onanizmem do historycznych wskaźników... Też uważam, że system sierżantowy jest o wiele bardziej czytelny i przejrzysty. Może czas na jakiś wspólny projekt nowelki rozporządzenia? 
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #8 : 25 Września 2013, 07:55:20 » |
0
|
Wskaźniki W6a jak najbardziej obowiązują zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 18 lipca 2005, Rozdz. 7 par. 139, tak więc niestety niecelny strzał. WE1 to raczej pamiątka z biblioteki a nie zbiór przepisów.
Jeśli już się czegoś czepiać to niewłaściwego osygnalizowania końca pociągu, ale to pikuś przy całokształcie przecież...
Pozdrawiam, FB
Filip a gdzie jest zapis o jqak się domyślam obowiązku światła czerwonego na końcu pociągu pasażerskiego???
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #9 : 25 Września 2013, 08:12:08 » |
0
|
O sygnałach na taborze mówi wspominane przez Filipa wcześniej rozporządzenie. Nie ma obowiązku umieszczania światła czerwonego na ostatnim wagonie - jest to zalecenie. Niewłaściwe osygnalizowanie ze zdjęcia polega na tym, że sygnał PcW7 to jest jedna tarczka zawieszona z prawej strony wagonu - a na fotce widać dwie tarczki (czyli sygnał Pc5 z normalnego toru).
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #11 : 25 Września 2013, 11:50:19 » |
0
|
Czyli na wąskim wystarczy jedna tarczka z prawej lub jedno czerwone światło po zmierzchu tak Grzesiek?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #12 : 25 Września 2013, 13:10:55 » |
0
|
No takby wynikało z rozporządzenia.
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Filip Bebenow
|
 |
« Odpowiedz #13 : 26 Września 2013, 07:18:28 » |
0
|
I tak było od dawien dawna. Przy spychaniu tarczka zawieszona jest z lewej strony wagonu. Przynajmniej teoretycznie majster powinien wychylając się z budy widzieć tarczkę ze swojej strony i być pewnym, że nic mu się nie urwało...
Pozdrawiam, FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #14 : 28 Września 2013, 04:38:47 » |
0
|
Bo nowelkę rozporządzenia robiły osoby, które zapewne miały mało wspólnego z ruchem pociągów i kierowały sie miłośniczym onanizmem do historycznych wskaźników...
przykro mi, ale się mylisz. Młody jesteś i nie orientujesz się zapewne o kształcie przepisów WE9, to właśnie te przepisy są praktycznie zaimplementowane w ob. rozporządzeniu. Jedyna dość kretyńska modyfikacja dot. końca ogr prędkości, gdzie ktoś uparł się na pionową czarną kresę łatwo mylącą się z cyfrą 1. Natomiast późniejsze przepisy WE1, które zastąpiły WE9, były kalką przepisów normalnotorowych. Nie znam żadnego merytorycznego argumentu wskazującego, ze przepisy WE9 były z jakiegoś powodu niedobre/zagrażały bezp. ruchu itp. Natomiast przez wymóg stawiania fizycznie mniejszej liczby wskaźników są prostsze w realizacji - przykładowo miejsce ograniczenia prędkości wg WE9 i ob. rozp. wymaga ustawienia dwóch wskaźników, natomiast wg WE1 aż czterech. A to, co się komu podoba to już jest sprawą gustu, które, jak wiemy dyskusji nie podlegają. aha, jeśli ktoś chce stawiać na kolei wąsk. "sierżanty" przecież może to robić, napewno UTK wyraziłoby także formalną zgodę na stosowanie takich wskaźników określonych w wewnętrznych przepisach danej kolei. Rozporządzenie określa minimum, i wszystkim chętnym do jego zmian radziłbym najpierw zadbać, aby dzisiaj na kolejach stało chociaż to minimum.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #15 : 28 Września 2013, 10:48:10 » |
0
|
Bo nowelkę rozporządzenia robiły osoby, które zapewne miały mało wspólnego z ruchem pociągów i kierowały sie miłośniczym onanizmem do historycznych wskaźników...
Młody jesteś A jestem dziękuje  i nie orientujesz się zapewne o kształcie przepisów WE9 A nawet mam takowe  to właśnie te przepisy są praktycznie zaimplementowane w ob. rozporządzeniu. kierowały sie miłośniczym onanizmem do historycznych wskaźników... Więc jednak się nie mylę  Nie znam żadnego merytorycznego argumentu wskazującego, ze przepisy WE9 były z jakiegoś powodu niedobre/zagrażały bezp. ruchu itp. Natomiast przez wymóg stawiania fizycznie mniejszej liczby wskaźników są prostsze w realizacji - przykładowo miejsce ograniczenia prędkości wg WE9 i ob. rozp. wymaga ustawienia dwóch wskaźników, natomiast wg WE1 aż czterech.
Sam mijasz sie z prawdą bo wymaga ustawienia 4 z d... wziętych wskaźników tyle, że na 2 słupkach. Ostateczne rozprawienie się z głoszonymi przez Ciebie mitami, oraz co najmniej dziwnym zapisem w rozporządzeniu znajduje się w tym poście: http://750mm.pl/index.php?topic=4405.msg63558#msg63558Tam możesz się zapoznać dlaczego zacytowane przepisy są bez sensu z perspektywy osób które biorą udział w prowadzeniu ruchu a nie z perspektywy robiących historyczne modele czy historyczne zdjęcia...
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #16 : 29 Września 2013, 15:01:44 » |
-6
|
Moja poprzednia wypowiedź w tym temacie mimo tygodniowego analizowania przez zespół moderatoró nie doczekała się publikacji, więc nie liczę też na to, że i ta się ukaże... niemniej jednak chciałbym zauważyć, że rozporządzenie z 18 lipca 2005 roku (Dz.Ust. Nr. 172 poz. 1444) jest nie tylko pożyteczne dla fotografików o zacięciu historycznym, ale również dla praktyków zajmujących się torem. Bowiem oszczędność względem E1 wynosi 2 słupki i 4 blachy - czyli jest to całkiem wynik. Dokładną analizę poziomu oszczędności zamieściłem w temacie http://750mm.pl/index.php?topic=4405.msg63582#newPS. Mam nadzieję, że mimo, że piszę w tym wpisie o oszczędnościach nikt nie będzie na siłę szukać w tej krótkiej wypowiedzi treści których tu nie ma, a zwłaszcza żadnych "najazdów" na osoby handlujące wskaźnikami i/lub słupkami. Ponieważ powszechnie wiadomo, że każda kolej organizuje takowe zazwyczaj we własnym zakresie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #17 : 29 Września 2013, 15:17:42 » |
+7
|
Moja poprzednia wypowiedź w tym temacie mimo tygodniowego analizowania przez zespół moderatoró nie doczekała się publikacji,
Przykro mi, ale nie było żadnej poprzedniej wypowiedzi podanej do moderacji - coś sobie źle kliknąłeś albo po prostu kłamiesz, żeby dodać dramatyzmu swojej postaci. Jak wróciłeś na forum prosiłem Cię, żebyś męczenniczo nie zakładał złych intencji modów/adminów. Niby miało być zawieszenie broni. No i co z tego wynikło? To, że Phinek paranoicznie coś sobie ubrdał, a na forum zniknął święty spokój. Bo albo ja jestem zły, albo Sykut albo ktoś tam jeszcze inny. Chłopie! Jak generalnie mam Twą osobę w czterech literach to jednak zaczynasz powolutku wchodzić z butami w sfery, które powodują zaburzenie mojego szeroko pojętego świętego pokoju. I tu już przestaje mi obojętnie zwisać co robisz i co mówisz. Dlatego ratując swój święty spokój przywrócę forum do stanu sprzed wprowadzenia jego zakłócenia. Po prostu nie mam czasu ani ochoty na bezsensowne prztyczki w nos oraz rozległe konwersacje prowadzące co najwyżej do powtórzenia zadymy w bliskiej przyszłości. Tak więc reasumując - rób sobie i mów co chcesz ale poza tym forum.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
|