Świat kolejek wąskotorowych SMF
20 Październik 2020, 08:29:40 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przełom w sprawie własności wąskotorówki  (Przeczytany 19157 razy)
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1319 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #20 : 08 Czerwiec 2008, 18:58:10 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
W przypadku NKD sprawe pogarsza postawa naczelnika, ktory kilkukrotnie skutecznie storpedowal proby wznowienia przewozow towarowych twierdzac, ze nie i basta. Z reszta nie tylko to torpedowal. Zas jego wysokie plecy we wladzach samorzadowych kaza pozegnac sie z nadzieja na jego zneutralizowanie (obojetnie, czy przez calkowite usuniecie, czy tez przez przesuniecie na inne stanowisko).

Krążą także opinie że naczelnik nie zgadza się na ruch towarowy ze względu na fakt iż zyski miałyby natychmiast opuszczać NKD. Ile w tym ploty a ile prawdy nie wie nikt. Pozostaje mieć tylko nadzieję ze jeśli dojdzie do pierestrojki to Powiat wybierze takiego operatora dzięki któremu NKD będzie mogła się rozwijać a nie być workiem bez dna. BTW do dziś pamiętam zestawienie w Stalowych Szlakach pokazujące przewozy turystyczne na wąskim torze, prym niepodzielnie wiodła NKD toteż trochę dziwnie się czyta o gigantycznym deficycie.
Cytat: "obserwator"
Tak naprawdę rok 2007/2008 to rok przełomu : KrKD , NKD może PKD , Starachowice ale...jest przynajmniej jeden plus prawdopodobnie PTMKŻ wraca na Zuławy , samorząd zobaczył iż lepperowcy wszystkowiedzący w stylu SKOKW to blagierzy i nieudacznicy, szkoda tylko smrodu i kolejki.

Najprawdopdobniej nie równa się napewno, pożywiom uwidim co się będzie działo. Ploty o wylocie sżkd z żkd krążą tu już od 1,5 miesiąca i jakoś nie udało się ich potwierdzić.
Cytat: "obserwator"
Mało kto wie iż toczy się przeciwko im postępowanie karno-skarbowe na kwotę blisko 100 000 zł , wystawiali faktury VAT nie będąc płatnikami , ojej taka mała kolejka a problemy na serio. Szkoda ...ale cóż trzeba dać im władzę jak Lepperowi a prawda wyjdzie sama !!!!

Możesz coś szerzej podać? Gdzie toczy się sprawa, przeciwko komu z czyjego powództwa itp.?
Zapisane

Ok22-17
SGKW
*
Długość toru:: 31 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 08 Czerwiec 2008, 19:39:53 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"

W przypadku NKD sprawe Krążą także opinie że naczelnik nie zgadza się na ruch towarowy ze względu na fakt iż zyski miałyby natychmiast opuszczać NKD. Ile w tym ploty a ile prawdy nie wie nikt. Pozostaje mieć tylko nadzieję ze jeśli dojdzie do pierestrojki to Powiat wybierze takiego operatora dzięki któremu NKD będzie mogła się rozwijać a nie być workiem bez dna. BTW do dziś pamiętam zestawienie w Stalowych Szlakach pokazujące przewozy turystyczne na wąskim torze, prym niepodzielnie wiodła NKD toteż trochę dziwnie się czyta o gigantycznym deficycie.


Pan naczelnik NKD nie zgadza się na przewozy towarowe, które rozlicza PKP Cargo z Centralą SKPL. Jest to fakt powszechnie znany gdyż Pan Naczelnik wielokrotnie składał takie oświadczenie publicznie. Natomiast za rzecz naturalną uważa opłacanie np. ZUS przez Centralę SKPL. Mennicę w tym Kaliszu czy Zbiersku mają ??
NKD po prostu drenuje koleje Kaliską, Śmigielską, Pleszewską, żyjąc z przychodów tam wypracowanych. A wystarczy poczytać inne wątki aby się zorientować jak wielkie potrzeby remontowe są na tych rentownych kolejach. Tolerując dłużej taki stan doprowadzić można do stanu śmierci technicznej linie rentowne i będzie koniec całego SKPL i kolejek zarządzanych. Tak nie można.
Natomiast fakt, że kolej wiedzie prym w przewozach turystycznych sezonowych nie oznacza pokrycia kosztów tej działalności. Prawdę mówiąc NKD może co najwyżej być w środku klasyfikacji gdyż w czołówce w przewozach turystycznych są koleje Bieszczadzka, Pomorska, Żuławska, Żninska. NKD wielkością przewozów zblizona jest do głeboko deficytowej bytomskiej GKW czy kolei jędrzejowskiej. Sezon turystyczny jest w Polsce stosunkowo krótki, opłaty za pociagi turystyczne stosunkowo niskie. Tam gdzie nie ma bardzo dużego potoku pasażerów w sezonie trudno potem opłacić przez 12 miesięcy wynagrodzenie pracownikom, ZUS, energię elektryczną itd...  Dla NKD jedynym rozwiązaniem jest zawiązanie podmiotu gospodarczego z jednostkami samorządu na terenie działania, które będą łożyły na utrzymanie swojej kolei na wzór Jędrzejowa czy Ełku. Niestety, ale  utrzymywanie atrakcji turystycznej na lubelszczyźnie za środki wypracowane przez kolejarzy w Zbiersku, Pleszewie czy Śmiglu po tylu latach doświadczeń jest dłużej nie do przyjęcia.
Zapisane

Ok22-17
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #22 : 09 Czerwiec 2008, 06:25:38 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
BTW do dziś pamiętam zestawienie w Stalowych Szlakach pokazujące przewozy turystyczne na wąskim torze, prym niepodzielnie wiodła NKD toteż trochę dziwnie się czyta o gigantycznym deficycie.

Ja miałem podobne odczucie.
Wniosek jest więc taki, że albo pomimo wiodącego "prymu" w przewozach turystycznych za mało jest przewiezionych pasażerów, albo istnieją "inne" powody, że powstała "dziura w kieszeni", jak to się oficjalnie pisze... nie wnikam...

Chciałem tylko zaznaczyć, podobnie jak kolega, że "rzuciło" mi sie na oczy zestawienie za Stalowych Szlaków i ucieszyłem się, że jest dobrze - skoro "prym wiedzie". Widocznie na wyrost... a wiodący prym nie oznacza, że jest to ilość wystarczająca...

Cytat: "Ok22-17"

Natomiast fakt, że kolej wiedzie prym w przewozach turystycznych sezonowych nie oznacza pokrycia kosztów tej działalności.

...ano
Cytat: "Ok22-17"

Prawdę mówiąc NKD może co najwyżej być w środku klasyfikacji gdyż w czołówce w przewozach turystycznych są koleje Bieszczadzka, Pomorska, Żuławska, Żninska. (...)

...nie ujęte w klasyfikacji. I zapewne tak jest.  :neutral:
Cytat: "Ok22-17"
Niestety, ale  utrzymywanie atrakcji turystycznej na lubelszczyźnie za środki wypracowane przez kolejarzy w Zbiersku, Pleszewie czy Śmiglu po tylu latach doświadczeń jest dłużej nie do przyjęcia.

Typowo ekonomiczne podejście. I w nawiązaniu do mojej poprzedniej wypowiedzi zupełnie zrozumiałe. Jak to Marylka Rodowicz śpiewała  :?:  ... "by biznes się opłacał..."...
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 09 Czerwiec 2008, 11:20:28 »
0

By biznes się opłacał należy :

a) generować przychody większe niż koszty
b) pokrywać strate ze żródeł zewnętrznych np. dotacje władz samorządowych

Nie ma innej drogi i nie będzie , jak napisal kolega Kudlaty prawa fizyki nie da się zmienić , żadna z kolejek nie nalicza sobie odpisu amortyzacyjnego , a to na wprost oznacza śmierć techniczną .
Dlatego zachowanie SKPL mimo nazywania tego  wyłudzaniem środków, terroryzowaniem samorządów jest chyba uzasadnione.
Spójrzmy prawdzie w oczy , takie organizacje jak SKPL, PTMKŻ , FPKW czy GKW w sposób wskrośny dotują samorządy lokalne , utrzymując majątek samorządów , przy tym zadłużając się ... inna sprawa że dawno już by nie istniał , ale o tym zdaje się coraz częściej zapominamy.

Ważne jest to aby takie SKOKW i inni naprawiacze świata o tym pamietali
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #24 : 09 Czerwiec 2008, 12:44:10 »
0

Cytat: "obserwator"

Ważne jest to aby takie SKOKW i inni naprawiacze świata o tym pamietali


Co z tego skoro zaraz Łowca napisze że Strapagiel dom postawił i kupił auto za kokosy które wydusił z kolejek wąskotorowych. Oczywiście jesteśmy zaślepieni i nie chcemy przyjąc do wiadomości takiej deklaracji. Wszyscy na tym forum liżemy tyłki SKPL-owi albo jesteśmy idiotami ze starachowic jak deklaruje rzeczony Łowca. Pamiętajmy że i tak jesteśmy na przegranej pozycji u "prawdziwych" miłośników koelei.

Owszem SKPL miał w swoich działaniach wiele błędnych decyzji ale trudno powiedzieć co by było gdyby nie oni. Nie chodzi o stawianie im pomników, ale o zwykłe docenienie ich pracy. I to że czerpią zyski z prowadzenia ruchu i kierują się zyskiem ekonomicznym nie wynika wcale z braku emocjonalnego podejścia do kolejek lecz z braku dobrego wujka który w przypadku braku wypracowania zysku przez kolejki będzie do nich dokłądał.
A gdyby nie leżał im na sercu los polskich kolejek to by zajmowali się na pewno czymś innym, znam wiele bardziej dochodowych i ciekawych biznesów niż użeranie się z samorządami w sprawie kupy złomu na torach.

A może zaraz ogłoszą że SKPL to zorganizowana grupa przestępcza. A w centrali w Kaliszu w wolnych chwilach trudnia się dystrybucją narkotyków, handlem alkoholem, a może nawet prostytucją. I wszystko w budynkach kolejowych Chichot
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Marrr
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 09 Czerwiec 2008, 12:51:19 »
0

Chwila... znaczy że byli jacyś klienci na przewozy towarowe na NKD?
Ciekawe kto? Cukrownia Opole nie działa, Eda Poniatowa to dziś tylko parę drobnych firm, a innych dużych zakładów to tam chyba nie ma i nigdy nie było?
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #26 : 09 Czerwiec 2008, 13:05:08 »
0

Były. I należy mówić już o nich co najwyżej w czasie przeszłym. Bo nawet jeśli znajdzie się kilku klientów a dyrekcja mówi wiecznie "nie" to nikt nie będzie czekał w nieskończoność aż łaskawie ktoś się zgodzi.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2637 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #27 : 09 Czerwiec 2008, 13:12:58 »
0

ja tego nie rozumiem. Są klienci na przewozy towarowe czyli jakiś zastrzyk kasy a dyrekcja odmawia. przecież to paranoja jest. NKD ma za dużo kasy???
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #28 : 09 Czerwiec 2008, 13:45:37 »
0

Wobec tego poczekajmy na odejście SKPL i to jak zaistnieje na nowo NKD.
Przyznam jednak że jestem sceptycznie nastawiony do takich pomysłów. Wystarczy zobaczyć jak prężnie funkcjonuje Mława i Krośniewice po wyjściu z SKPL.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1511 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #29 : 09 Czerwiec 2008, 15:11:21 »
0

Cytat: "grzegorz_sykut"
Wystarczy zobaczyć jak prężnie funkcjonuje Mława i Krośniewice po wyjściu z SKPL.


Z punktu widzenia samorządu (powiatu, miasta czy kogokolwiek kto jest właścicielem bądź podmiotem zarządzającym NKD) jest to jakiś argument czy fakt godny rozważenia. Z punktu widzenia SKPL raczej nie. Ich, jako podmiot bezpośrednio "inwestujący", nie interesuje to, co się stanie z tą kolejką po odejściu tylko sensowność (zwłaszcza opłacalność) jej dalszej eksploatacji.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Ok22-17
SGKW
*
Długość toru:: 31 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 10 Czerwiec 2008, 00:10:25 »
0

Cytat: "Marrr"
Chwila... znaczy że byli jacyś klienci na przewozy towarowe na NKD?
Ciekawe kto? Cukrownia Opole nie działa, Eda Poniatowa to dziś tylko parę drobnych firm, a innych dużych zakładów to tam chyba nie ma i nigdy nie było?


Za to w Zelazkowie i Zbiersku na Kaliskiej KD to jest wielki przemysł?? A przypomnę - kolej ta wozi 100 000 ton ładunków rocznie, czyli 2 000 ton tygodniowo. Jeśli się kierownictwu kolei chce to kolej może wozić - węgiel, nawozy, drewno i in. W skali kolei Śmigielskiej - także obsługującej wielkoprzemysłowy region czyni to rocznie 25 000 ton. Klienci na kolei Nałęczowskiej byli, tylko niestety - Pan Naczelnik ich skutecznie przegonił a zarządowi w Kaliszu co rusz wymyślał nowe przeszkody, dlaczego towarów wozić nie może.  Ostanie decyzje w sprawie NKD to po prostu rezultat wieloletnich wysiłków Pana Naczelnika.
Zapisane

Ok22-17
Ok22-17
SGKW
*
Długość toru:: 31 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 10 Czerwiec 2008, 00:17:08 »
0

Cytat: "andrzej2110"
ja tego nie rozumiem. Są klienci na przewozy towarowe czyli jakiś zastrzyk kasy a dyrekcja odmawia. przecież to paranoja jest. NKD ma za dużo kasy???


NKD nie ma za dużo kasy, ale po co zarabiać, skoro idioci ze Zbierska będą wozić nie wiadomo po co pociagi towarowe od poniedziałku do niedzieli od rana do nocy, w Boże Ciało i 1 Maja itd... A jak zabraknie kasy na NKD na wypłatki to przyślą kasę z Kalisza bo inaczej zgłoszenie do PIP, Sądu Pracy i Zarząd po 1000 zł buli...
Zapisane

Ok22-17
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #32 : 10 Czerwiec 2008, 06:33:04 »
0

Cytat: "grzegorz_sykut"

Owszem SKPL miał w swoich działaniach wiele błędnych decyzji ale trudno powiedzieć co by było gdyby nie oni. Nie chodzi o stawianie im pomników, ale o zwykłe docenienie ich pracy. I to że czerpią zyski z prowadzenia ruchu i kierują się zyskiem ekonomicznym nie wynika wcale z braku emocjonalnego podejścia do kolejek lecz z braku dobrego wujka który w przypadku braku wypracowania zysku przez kolejki będzie do nich dokładał.
A gdyby nie leżał im na sercu los polskich kolejek to by zajmowali się na pewno czymś innym, znam wiele bardziej dochodowych i ciekawych biznesów niż użeranie się z samorządami w sprawie kupy złomu na torach.

Też tak myślę Grzesiu  :wink:  

Docenić należy fakt, że znalazła się taka organizacja jak SKPL, która zechciała (przy okazji chęci zarobienia - to nie grzech), prowadzić ruch na tej kolei.

Mając siedzibę w Kaliszu, powierzyli sprawę lokalnym "zarządzającym" i prowadzącym ruch przewozowy - w nadziei "wsparcia" lokalnego w tym biznesie - które może mogłoby pomóc bardziej wówczas, gdyby istniało więcej ochoty na działania uskrzydlone zacięciem cechującym prawdziwego MK.

Być może tego zabrakło, być może przeważyła złudna nadzieja, że "lekko" też się da (tylko turyści i jakoś tam poleci).... Z tego co koledzy piszą, potencjalne dochody z przedwozów towarowych zostały zaprzepaszczone i nie wnikam dlaczego, ze strachu, z niechęci - nie wiem. Jednak jeśli tak było, to SUMA-SUMARUM jakaś tam kasa z pewnością przeszła obok nosa. A więc to, że biznes tak wychodzi jak wychodzi na NKD, że do kolejki należy dokładać, z pewnością wynika także z odrzucenia propozycji "towarowej"... tzn opieram się o informacje "sprzedane" przez kolegę ...że:
Cytat: "Ok22-17"

(...) - Pan Naczelnik ich skutecznie przegonił a zarządowi w Kaliszu co rusz wymyślał nowe przeszkody, dlaczego towarów wozić nie może.  Ostanie decyzje w sprawie NKD to po prostu rezultat wieloletnich wysiłków Pana Naczelnika.

oraz, że co napisał Grzesiek, że szanse na przewozy...
Cytat: "grzegorz_sykut"
Były. I należy mówić już o nich co najwyżej w czasie przeszłym. Bo nawet jeśli znajdzie się kilku klientów a dyrekcja mówi wiecznie "nie" to nikt nie będzie czekał w nieskończoność aż łaskawie ktoś się zgodzi.

 :cry:

Wymyślanie trudności w biznesie jest jak podcinanie gałęzi na której się siedzi.

Najlepszy biznes, to biznes, który robi osoba kochająca to co robi... słowem - tutaj trzeba było "lokalnie" od samego początku osoby z pasją... prawdziwego MK! Osoby, która weźmie sprawy w swoje ręce, będzie zabiegała o klienta jaki by on nie był - będzie miała trochę "biznesowego" zacięcia do działania. I owszem: mogłoby również wtedy nie wyjść - ale przynajmniej wykorzystano by możliwości. Wszystkie możliwości - a nie tylko niektóre. Tak się nie da zarobić...

TRZEBA było próbować podnieść ciężką, towarową rękawicę mogącą przynieść dodatkowy zastrzyk gotówki dla kolejki!

Nigdy nie ma pewności, że biznes się opłaci. Zawsze jest ryzyko. Ale sorry - właśnie dlatego trzeba na początku robić bardzo dużo w tym kierunku. Widocznie tego DUŻO nie zrobiono.

Jeśli zarządzanie jest realizowane przez pryzmat starego systemu, w którym się wyrosło, z założeniem "czy się stoi czy sie leży 2000 się należy" prowadzi donikąd. Podejście do biznesu w stylu: Jacyś tam "oni powinni", "się należy", "dali za mało" albo "nie dali", "a na co mi to", "się nie da bo..."....nic nie da.

Ale jak to w życiu, "hey Walenty, na bok sentymenty", live is brutal... i takie tam...
Mimo wszystko, szkoda tylko tej urokliwej kolejki...

Ale z drugiej strony nie chcę zakończyć swoich wypocin pesymistycznie, więc drodzy MK z pozytywnym akcentem (nie wiem czy naiwnym) napiszę - Nie ma co narzekać, nie SKPL, to kto inny... jeszcze będzie lepiej...  :mrgreen:
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 122 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #33 : 10 Czerwiec 2008, 19:24:29 »
0

To wszystko prawda ale... kto zatrudnia personel na danej kolejce, operator czy właściciel kolejki? Mówicie o twardych zasadach ekonomii i biznesu, ale od kiedy to zamyka się zakład pracy z powodu złej pracy kadry zarządzającej? Ludzie, przecież nie ma ludzi niezastąpionych. To co w tym momencie piszę nie jest wycelowane w Pana naczelnika ale właśnie w nieudolność operatora, który przez ostatnie lata nie potrafił sobie z tym poradzić...

Pozdrawiam
Michał
Zapisane
Paweł P
Gość
« Odpowiedz #34 : 10 Czerwiec 2008, 19:54:52 »
0

Cytat: "statek"
nieudolność operatora, który przez ostatnie lata nie potrafił sobie z tym poradzić...
Pozdrawiam
Michał


Btw , podobno operator otrzymał pieniądze z ubezpieczalni za uszkodzony most i gdzieś te pieniądze (ok. 90 tyś) zniknęły 3 miesiące temu.
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 908 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #35 : 10 Czerwiec 2008, 20:36:43 »
0

Albo nie czytasz dokładnie forum, albo celowo jątrzysz? Pozwolę sobie zacytować mój post sprzed jakiegoś czasu:

Cytuj

I kilka szczegółów, by uprzedzić jałowe dyskusje:

:arrow: ubezpieczalnia sprawcy wypadku rekompensuje szkodę wyrządzoną przez ubezpieczonego. W tym przypadku kwota została określona przez rzeczoznawcę ubezpieczalni. Oznacza to, że zakład ubezpieczeń nie ingeruje w sposób zagospodarowania wypłaconej kwoty. Naprawiono czy nie naprawiono - po ich stronie sprawa zamknięta.

:arrow: odszkodowanie należy się właścicielowi obiektu, nie użytkownikowi. (gdybym jadąc autem kolegi dostał "strzał" w tył auta, kasa należy się mojemu koledze, bo to jego własność)

:arrow: właściciel obiektu może dowolnie zagospodarować kasę (mój kolega nie naprawia auta, bo woli jeździć takim tłuczonym, za to kupić sobie nowe adidaski), na ten przykład zamiast naprawiać wiadukt, może sobie walnąć asfaltowy parking przed urzędem gminy za na przykład 91.000 PLN (zupełnie nie wiem, dlaczego mi się taka suma wymyśliła ?) - MA DO TEGO niestety PRAWO, i nikt mu nic nie zrobi, będzie to w 100% legalne !

:arrow: właściciel obiektu może takoż zadecydować, że użytkownik dokona naprawy za sumę oznaczoną (mój kumpel mówi "no dostałem odszkodowanie, więc daję ci 1000 zł i napraw mi ten bagażnik, kolego użytkowniku")

:arrow: właściciel obiektu może takoż scedować prawo do wypłaty odszkodowania na rzecz użytkownika (mój kumpel mówi "a co mnie to obchodzi, ty nim jeździsz, tobie walnęli, weź se kasę z ubezpieczalni, masz tu kwit, mnie nic nie obchodzi, auto/wiadukt ma być jak nowe"), w zamian za deklarację wykonania naprawy. Użytkownik naprawia za sobie tylko znaną sumę - TAKŻE MA DO TEGO PRAWO


ZTCW właściciel wybrał w tym przypadku opcję ostatnią - chyba za wcześnie rozliczać z wykonanych działań, nie wiedząc jakowe zostały podjęte?
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #36 : 10 Czerwiec 2008, 20:39:21 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 04:26:21 wysłane przez Phinek » Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 908 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #37 : 10 Czerwiec 2008, 20:40:37 »
0

Rezygnacja z operatorstwa nie znaczy rozwiązania umowy dotyczącej odbudowy wiaduktu.
Zapisane

Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #38 : 10 Czerwiec 2008, 21:13:32 »
0

Cytat: "statek"
Mówicie o twardych zasadach ekonomii i biznesu, ale od kiedy to zamyka się zakład pracy z powodu złej pracy kadry zarządzającej? Ludzie, przecież nie ma ludzi niezastąpionych. Pozdrawiam
Michał

NKD z pewnością dalej będzie funkcjonowała - zgodnie z tym, co napisałem ostatnio kończąc swoją poprzednią wypowiedź akcentem optymistycznym - że się powtórzę...

Nie ma co narzekać, nie SKPL, to kto inny... jeszcze będzie lepiej...  :mrgreen:

...i tym stwierdzeniem zakończę swoją obecność w tym wątku.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #39 : 26 Czerwiec 2008, 10:57:22 »
0

Cytat: "Jarek Franczyk"

Nie ma co narzekać, nie SKPL, to kto inny... jeszcze będzie lepiej...  :mrgreen:

Na pewno jeśli jeszcze dojdą przewozy towarowe, rentowność to NKD jeszcze niejednego dziada sama z upadku podniesie.  :mrgreen:
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!