Świat kolejek wąskotorowych SMF
20 Październik 2020, 08:05:55 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przełom w sprawie własności wąskotorówki  (Przeczytany 19156 razy)
Mikojan
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #40 : 26 Czerwiec 2008, 14:02:20 »
0

Cytat: "X-ped"
Cytat: "Jarek Franczyk"

Nie ma co narzekać, nie SKPL, to kto inny... jeszcze będzie lepiej...  :mrgreen:

Na pewno jeśli jeszcze dojdą przewozy towarowe, rentowność to NKD jeszcze niejednego dziada sama z upadku podniesie.  :mrgreen:

W dobie powszechnych TIR- ów szanse na to są mniej niż nikłe... Nikomu by się to nie opłacało. Poza tym jaki jest stan towarowych wagonów NKD, każdy wie.
Zapisane
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #41 : 29 Czerwiec 2008, 20:12:27 »
0

Cytat: "Mikojan"
W dobie powszechnych TIR- ów szanse na to są mniej niż nikłe...
A jednak chętni na przewozy towarowe byli. Na tym forum była już o tym mowa.
Cytuj
Poza tym jaki jest stan towarowych wagonów NKD, każdy wie.
Są transportery i one będą chyba najbardziej potrzebne.
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 295 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 29 Czerwiec 2008, 20:28:48 »
0

Cytat: "X-ped"
transportery i one będą chyba najbardziej potrzebne.


Do czego? Do zastawiania torów stacyjnych chyba.
Zapisane
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #43 : 30 Czerwiec 2008, 14:08:35 »
0

Cytat: "Marek Sz"
Cytat: "X-ped"
transportery i one będą chyba najbardziej potrzebne.


Do czego? Do zastawiania torów stacyjnych chyba.

Czytaj to co było wcześniej. Chodziło mi o przewozy towarowe, które, być może zostaną reaktywowane po zmianie operatora kolejki. A to że teraz tylko stoją i niszczeją te transportery w Nałęczowie to mnie tez denerwuje, ale nikomu te "zagracone" tory nie przeszkadzają.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1933 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #44 : 30 Czerwiec 2008, 15:13:38 »
0

Cytat: "X-ped"
Czytaj to co było wcześniej. Chodziło mi o przewozy towarowe, które, być może zostaną reaktywowane po zmianie operatora kolejki.
Skąd? Dokąd te przewozy? Czego? EDA to praktycznie popłuczyny po zakładzie, cukrownia nieczynna, tak więc może pora się obudzić?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #45 : 30 Czerwiec 2008, 15:59:56 »
0

Cytuj
Chodziło mi o przewozy towarowe, które, być może zostaną reaktywowane po zmianie operatora kolejki.


Nie widzę zależności że zmiana operatora diametralnie zmieni stosunek NKD do przewozów towarowych. Po prostu obecne kierownictwo NKD nie zgadza się na ruch towarowy. Dokąd nie będzie zgody i chęci możemy sobie tylko teoretycznie gadać o ewentualnych przewozach.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #46 : 30 Czerwiec 2008, 16:18:55 »
0

Cytuj
Po prostu obecne kierownictwo NKD nie zgadza się na ruch towarowy.


A z czego powyższe wynika? Z nieusuwalności autorytarnie władającego kierownictwa, czy od tego, że niezależnie od osoby naczelnika podjęto by decyzję negatywną odnośnie do przewozów towarowych? Z jakiej faktycznej przyczyny? Może naczelnik ma rację, tylko dlaczego?

PS: Ile już lat minęło od jedynego (jeśli się nie mylę) pociągu transporterowego w czasach SKPL?

Pozdrawiam.
Zapisane

Piotr Janeczko
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #47 : 30 Czerwiec 2008, 17:03:38 »
0

Pierwszy i jedyny pociąg towarowy za czasów SKPL pojechał w 2003 roku. Przeciągnięto wtedy jedną węglarkę z węglem do Karczmisk. Później kilkakrotnie pojawiała się perspektywa powrotu przewozów towarowych (min do cukrowni, ale także do innych zakładów w okolicy). Finalnie jednak przewozów nie uruchomiono. Zabrakło dobrej woli ze strony kierownictwa kolejki oraz pewnej konsekwencji w działaniu operatora. Takie jest moje zdanie.
Trudno jednoznacznie powiedzieć że zawinił naczelnik czy strona w Kaliszu.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!