Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #60 : 12 Sierpnia 2009, 00:14:57 » |
0
|
Reaktywując wątek pozwolę sobie postawić śmiałą hipotezę:
Pokazana na linkowanym filmiku lokomotywka to przerobiony polski Karlik. Wszak były one eksportowane do Albanii. Czekam na opinię fachowców od kolei górniczych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #61 : 12 Sierpnia 2009, 00:52:59 » |
0
|
Zdecydowanie przypomina Karlika (choć kilka detali jest nieco innych), pytanie tylko czy polskiego... Oczywiście ciekawy artykuł był w lipcowym Świecie Kolei :wink:
Niewątpliwie najistotniejszą cechą prezentowanej lokomotywy jest modernizacja, polegająca na rezygnacji z kłopotliwych akumulatorów (i innego zbędnego osprzętu jak hamulce, osłony itd.) oraz zastosowaniu wysoce zaawansowanej formy "sterowania impulsowego". Przy okazji poprawiono ergonomię stanowiska pracy maszynisty. Ile razy oglądam, nie mogę się nadziwić - Albańska technika jest po prostu rewelacyjna.
bzzz... działa... bzzz... nie działa...
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #62 : 12 Sierpnia 2009, 16:33:22 » |
0
|
Nowoczesność - właściwie jest to lokomotywa z falownikiem. :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #63 : 13 Sierpnia 2009, 14:25:46 » |
0
|
Ja bym to jednak nazwał rozruchem impulsowym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #64 : 16 Sierpnia 2009, 23:37:04 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:49:37 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #65 : 17 Sierpnia 2009, 00:54:40 » |
0
|
podobne konstrukcje mogą występować w świecie bez żadnych polskich akcentów Ale fakt faktem, że pod koniec lat '60 coś ok. 30 sztuk pojechało z Chorzowa właśnie do Albanii.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #66 : 17 Sierpnia 2009, 01:10:50 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:49:53 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #67 : 17 Sierpnia 2009, 01:20:04 » |
0
|
Ciekaw jestem, czy ów zakup nie był np. podyktowany, tym iż oferowane przez nas Karliki były podobne do np niemieckich maszynek No, bo dobrzy Niemcy (czyli ci z NRD) również produkowali Karliki (pod tą samą nazwą co Polacy) - ciekawe, czy też musieli kupić "licencję"  . Podobnie towarzysze w Czechosłowacji oraz oczywiście w samym ZSRR.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #68 : 05 Września 2009, 15:08:51 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #69 : 05 Września 2009, 15:18:22 » |
0
|
Andrzej! Ten kształt jest zgodny z Międzynarodowym Układem Jednostek Miar SI.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #70 : 05 Września 2009, 15:37:54 » |
0
|
To kiedy będzie fotka podkładów torowisku zgodnych z układem KUCYK
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #72 : 07 Września 2009, 04:00:59 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tompalec
|
 |
« Odpowiedz #73 : 22 Września 2009, 21:04:38 » |
0
|
Czy może ktoś mi wyjaśnić czego to są pozostałości. Zdjęcie zrobiłem w sierpniu na nieczynnej stacji Trzebiatowo Wąskotorowe. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62cbcdd4dbfa8c6c.htmlCo do stacji uważam że po za budynkiem to stan torowiska i peronów na samej stacji w Trzebiatowie nie jest taki zły. Nie wiem jak na trasie do Pogorzelicy wygląda trasa ale może ktoś by jeszcze mógł uratować ten kawałek linii. Chociażby do przejazdów drezynowych z Trzebiatowa do Pogorzelicy. Pewnie marzenie ściętej głowy, ech trafić tą szóstkę :roll: :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #74 : 22 Września 2009, 21:08:28 » |
0
|
Czy może ktoś mi wyjaśnić czego to są pozostałości. wygląda na wagę wagonową
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #75 : 22 Września 2009, 21:42:43 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:50:21 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #76 : 22 Września 2009, 22:27:46 » |
0
|
Pewnie marzenie ściętej głowy, ech trafić tą szóstkę :roll: :mrgreen: Niekoniecznie: http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2252&postdays=0&postorder=asc&start=0Wprawdzie dawno i od jakiegoś czasu nic nowego w sprawie nie słychać (poza kwestią eksponatów z Gryfic), ale przyznam, że nie wsłuchiwałem się zbytnio :wink: .
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
tompalec
|
 |
« Odpowiedz #77 : 23 Września 2009, 14:56:21 » |
0
|
Mam nadzieję że wejdzie to wszystko w życie. W końcu to są posty z przed roku ale uważam że sam Trzebiatów jest dość ciekawym miastem z punktu widzenia turystyki więc odnowienie tej linii ma sens.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #78 : 03 Listopada 2009, 20:05:29 » |
0
|
Może nie z Polski ale też ciekawe:  
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #79 : 03 Listopada 2009, 20:28:34 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:50:46 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
|