Świat kolejek wąskotorowych SMF
07 Grudzień 2022, 00:44:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Towary - Transportery - Przyszłość  (Przeczytany 13138 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2691 m

W terenie W terenie



« : 10 Maj 2008, 14:41:58 »
0

W Jędrzejowie podobnie choć według mnie powinien być taki aby można było przewieść wagon normalnotorowy na transporterze (nawet gdy nie ma obecnie ruchu towarowego ale przecież nie wiadomo co będzie za 15 lat).
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #1 : 10 Maj 2008, 17:00:29 »
0

Cytat: "andrzej2110"
W Jędrzejowie podobnie choć według mnie powinien być taki aby można było przewieść wagon normalnotorowy na transporterze (nawet gdy nie ma obecnie ruchu towarowego ale przecież nie wiadomo co będzie za 15 lat).


Pomijając skrajnię tunelu to i tak niedasię. Stacja Jędrzejów Wąsk. nie ma zapadni transporterowej, a na estakadach jest zakaz ruchu transporterów ładownych.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2691 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 10 Maj 2008, 20:13:19 »
0

Jak nie ma zapadni transportowej?? a to ktoś ukradł?? wiem o tym zakazie ale ja nie mówię ze teraz. może za 10 lat mosty przejdą remont i będzie taka możliwość a i było by co wozić.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 199 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 10 Maj 2008, 22:04:10 »
0

Przypominam że powstał wątek "Rail Fiction"  :razz:  i tam trzeba pisać o takich pomysłach. Jeśli kolejki przetrwają obecne trudne czasy, to za 15 lat będą wozić raczej turystów a nie towary. Zależy to jednak od kolejki oraz miejscowości przy jej torach, czy generują one jakiekolwiek przewozy towarowe.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2691 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 10 Maj 2008, 22:42:40 »
0

hahahah wiem ze jest taki temat ale ja tu pisze poważnie teraz. gdyby udało sie odróżnić szlak do chmielnika a potem do rakowa a może nawet Wiślica to by i sie transport towarowy znalazł.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 199 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 10 Maj 2008, 22:47:20 »
0

No niby tak tylko na razie nie ma potrzeby udrażniania szlaku aż tak daleko, bo i która wycieczka z podstawówki czy z półkolonii ma ochotę kilka godzin tłuc się wagonikiem 25km/h tylko po to, by zajechać do Chmielnika czy Wiślicy. A wątpię, czy w najbliższej przyszłości znajdzie się aż tyle pieniędzy czy "wujek zza oceanu z kasą" aby wydać te miliony na renowację linii wąskotorowej po to, aby kilka razy w roku pojechał tamtędy pociąg retro dla Miłośników Kolei.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2691 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 10 Maj 2008, 23:22:07 »
0

a kto pozwiedzał ze ma to być trasa zawsze z Jędrzejowa?? przecież może być z Chmielnika do Stawin lub Umiatowic i zpowrotem lub w dugo stronę. Tak samo z Rakowem, nie musi być przejazd nawet do chmielnika. może być długość trasy dobrana do zamawiającego. Zreszto gdyby chmielnik był osiągnięty to  jeden pociąg mógł by wygwieżdżać z Jędrzejowa a drugi z Chmielnika i oba by sie spotykały w umiatowicach i była by impreza.
Sowią drogą to Sie zastanawiam czy dało by sie już teraz uruchomić przejazdy drezynowe na jakim odcinku szlaku który teraz jest niedostępny. Może w okolicach Chmielnika albo Rakowa lub Wiślicy?? np raz w miesiącu takie przejażdżki. Gdyby było zainteresowanie takimi kursami to było by łatwiej o przychylność gmin i starostwa na odróżnienie i i remont szlaku a przy okazji odstraszyło by złodziei złomu
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 969 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 10 Maj 2008, 23:59:25 »
0

Cytat: "andrzej2110"
a kto pozwiedzał ze ma to być trasa zawsze z Jędrzejowa?? przecież może być z Chmielnika do Stawin lub Umiatowic i zpowrotem lub w dugo stronę. Tak samo z Rakowem, nie musi być przejazd nawet do chmielnika. może być długość trasy dobrana do zamawiającego.

A lokomotywę z wagonami teleportują z Jędrzejowa za free usłużni kosmici z Matplanety (moi rówieśnicy z pewnością pamiętają ten program edukacyjny  ;-) )
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Phinek
Gość
« Odpowiedz #8 : 11 Maj 2008, 00:57:22 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 04:32:51 wysłane przez Phinek » Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 913 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #9 : 11 Maj 2008, 00:58:44 »
0

Cytat: "Ariel Ciechański"
kosmici z Matplanety


Pi i Sigma...
Przybysz leśny dziadek wyprasza sobie kosmiczne wycieczki
100% racji, poza tym...
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2691 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 11 Maj 2008, 10:25:45 »
0

Cytat: "Ariel Ciechański"
Cytat: "andrzej2110"
a kto pozwiedzał ze ma to być trasa zawsze z Jędrzejowa?? przecież może być z Chmielnika do Stawin lub Umiatowic i zpowrotem lub w dugo stronę. Tak samo z Rakowem, nie musi być przejazd nawet do chmielnika. może być długość trasy dobrana do zamawiającego.

A lokomotywę z wagonami teleportują z Jędrzejowa za free usłużni kosmici z Matplanety (moi rówieśnicy z pewnością pamiętają ten program edukacyjny  ;-) )

Kolega mnie źle zrozumiał. Napisałem ze pociąg wyjedzie z Chmielnika do Umiatowic wiec nie ma potrzeby "teleportowania" składu bo trasa Jędrzejów - Chmielnik będzie przejezdna. (przyszłość)

a teraźniejszość:

"Teleportować" można drezynę teraz na jakiś odcinek W okolicach np chmielnika i tam organizować przejazdy na jakimś przejezdnym fragmencie trasy. Drezynę to można przewieść na lawecie samochodowej przecież. Nie potrzeba żadnych Dziwnów ani ciężarówek.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 969 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 11 Maj 2008, 22:28:13 »
0

Cytat: "andrzej2110"

Kolega mnie źle zrozumiał. Napisałem ze pociąg wyjedzie z Chmielnika do Umiatowic wiec nie ma potrzeby "teleportowania" składu bo trasa Jędrzejów - Chmielnik będzie przejezdna. (przyszłość)

Jednak chyba dobrze zrozumiałem - rozumiem, że dla uniknięcia kosztów dość sporego podsyłu nadal zakładasz pomoc w teleportacji przywoływanych tu już Pi i Sigmy.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #12 : 11 Maj 2008, 22:40:51 »
0

Cytat: "Phinek"
uważam, że należy wychodzić z założenia, że przy projektowaniu jakichkolwiek budowli inżynieryjnych warto* uwzględnić skrajnię transporterową. Bo w chwili budowy jest to relatywnie niewielka różnica kosztów, zaś za lat kilkanaście może się okazać, że "nie da się".


To my wiemy, ale z reguły decydują o tym decydenci...
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2691 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #13 : 12 Maj 2008, 07:33:51 »
0

Cytat: "Ariel Ciechański"
Cytat: "andrzej2110"

Kolega mnie źle zrozumiał. Napisałem ze pociąg wyjedzie z Chmielnika do Umiatowic wiec nie ma potrzeby "teleportowania" składu bo trasa Jędrzejów - Chmielnik będzie przejezdna. (przyszłość)

Jednak chyba dobrze zrozumiałem - rozumiem, że dla uniknięcia kosztów dość sporego podsyłu nadal zakładasz pomoc w teleportacji przywoływanych tu już Pi i Sigmy.


jeśli chodzi o koszty podsyłu składu z Jędrzejowa do Chmielnika to to ciezko ich uniknąć  ale czy skład nie mógł by stać w Chmielniku?? przy spotkaniu w Umiatowicach można by wyrazie potrzeb wymienić skład na ten co przyjechał z Jędrzejowa. Lokomotywy trzeba by zamieniać tak aby nie był problemów z tankowaniem.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 12 Maj 2008, 07:52:14 »
0

Witam

Miło mi, że pojawił się taki wątek dotyczący kolejki świętokrzyskiej. Jednak muszę dopisać do niego "Rail fiction". Zniszczenie w latach 90-tych naturalnego układu stacji węzłowych z zapleczem technicznym zdecydowało, że dzisiaj brak jest ekonomicznych podstaw do planowania ruchu towarowego. Brak woli i determinacji zarządu dawnej JKD zaskutkował brakiem dokończenia budowy stałych mostów na Nidzie i bagnach. Remont estakad w połowie lat 80-tych to przykład klasycznego brakoróbstwa - dziś można ogladać zgniłe podpory z bylejakiego niezabezpieczonego niczym drewna. Na tym tle bardzo dobrze wypada rejon drogowy Bogorii gdzie do tej pory można oglądać piękne mosty (lub ślady po nich). Dletego też Jędrzejów prowadził tylko przeładunki na tor wąski. Podobna dyskusja toczyła sie już na forum kolejki http://free4web.pl/3/?45325
Zapisane

Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 969 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #15 : 12 Maj 2008, 16:17:48 »
0

Cytat: "andrzej2110"

jeśli chodzi o koszty podsyłu składu z Jędrzejowa do Chmielnika to to ciezko ich uniknąć  ale czy skład nie mógł by stać w Chmielniku??

Boże, chroń kolejki przed miłośnikami-teoretykami, bo przed wrogami obronią się same...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2691 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 14 Maj 2008, 07:22:31 »
0

Cytuj
Około godziny 20:30 pociąg z lokomotywą Lxd2-258 na czele, pięknie wymalowanym wagonikiem plenerowym i klasą rumuńską ruszył do Pińczowa, gdzie będzie stacjonował do jesieni obsługując pociągi rozpoczynające bieg w Pińczowie podobnie jak to było w zeszłym roku.

skoro stai skład w Pińczowie to czemu nie mógł by stać w chmielniku???
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #17 : 14 Maj 2008, 15:44:47 »
0

Cytat: "andrzej2110"
skoro stoi skład w Pińczowie to czemu nie mógł by stać w chmielniku???


Czy to stwierdzenie tyczy się teraźniejszości czy dalekiej przyszłości ? (bo nie wiem, co mam odpowiedzieć)
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2691 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 14 Maj 2008, 18:28:05 »
0

Przyszłości (oby nie zbyt odległa). Gdy szlak Jędrzejów - Chmielnik będzie przejezdny

dzis można by w chmielniku organizować okazyjne przejazdy drezyno na jakimś fragmencie przejezdnego szlaku.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #19 : 14 Maj 2008, 23:28:47 »
0

Cytat: "andrzej2110"

dzis można by w chmielniku organizować okazyjne przejazdy drezyno na jakimś fragmencie przejezdnego szlaku.


Zorganizuj - chętnie się przejedziemy
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!