Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 06:18:42 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prace 4 VI 2008  (Przeczytany 12124 razy)
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« : 03 Czerwiec 2008, 06:44:03 »
0

W dniu 4 VI 2008 planujemy porelaksować się przy robocie  :wink: , czyli popracować na szlaku. Wyruszymy ok. 16.00 ze stacji w Opolu Lubelskim.

PS. Wcześniej informowałem o 3 VI 2008, ale jak się dowiedziałem - dzisiaj, tj. właśnie 3 VI 2008 - był już pociąg z Karczmisk w Opolu Lubelskim i.... będzie jechał kolejny właśnie do Opola - jakoś tak 16.00-17.00 ma być na stacji docelowej. Dlatego też nie chcąc niespodzianek, odkładamy prace na 4 VI 2008.

Jutro (4 VI 2008) również planowany jest pociąg (do PONIATOWEJ) o 9.00 rano, więc będzie "bezkolizyjnie".
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #1 : 04 Czerwiec 2008, 23:07:25 »
0

Poniżej obiecana skromna foto-relacja z wykonanych prac w dniu 04.06.2008 r. a więc:

 :arrow: Rozpoczęliśmy w ilości 2 wolontariuszy około godziny 16.00. Zapakowaliśmy na drezynę wszystko, co było potrzebne do wykonania prac:

Wyjazd ze stacji macierzystej w Opolu L. Oczywiście zabawa w przestawianie rozjazdów, klucze zwrotnicowe, rygle...

Pierwszą pracą były wykosy wysokiej trawy (z pomocą kos) przy przejeździe w okolicy Poniatowej:

Nawiasem mówiąc, wykaszanie zieleniny zajęło większość czasu podczas prac. Strasznie bujna majowo-czerwcowa trawa w tym roku  :wink: .
Po dojechaniu do Poniatowej. Drobne wymiany śrub na nowe przy zwrotniku...

Widoczny (opuszczony) wskaźnik w Poniatowej to kolejna praca (skrobanie go z rdzy, odtłuszczanie i malowanie) - zajęło to kolejnych 20 minut.





W międzyczasie wykaszane były zarośnięte perony w Poniatowej z pomocą kosiarki spalinowej...





Bez takiej kosiarki zajęłoby to mnóstwo czasu (kosy)... a efekt nie byłby taki:



Wymalowana obudowa wskaźnika prezentuje się w miarę:



Kolejnym razem uzupełnimy jego białe wypełnienie.

Zajęliśmy się także wykosami zarośniętego toru na końcu stacji:



...i rzut oka na drezynkę od strony koziołka oporowego:



W drodze powrotnej wykosiliśmy jeszcze głowicę wjazdową w Poniatowej...



...i obejrzeliśmy miejsce kradzieży toru przy żeberku ochronnym EDY (w lesie):




Można było wracać do Rozalina...



Po dojechaniu do Rozalina wykosiliśmy jeszcze wysoką trawę przy przejeździe w okolicy trójkąta (dla poprawy widoczności - przed pociągiem, który ma jechać 5.06.2008)... Darek zajął sie oględzinami napędu iglic rozjazdu...



...dokonaliśmy przymiarek do planowanego na sobotę montażu zwrotnika i elementów zwrotnicy jednego z rozjazdów na stacji w Rozalinie...



Niedługo potem wybiła 20.30 i pora była wracać do Opola Lub.
4 godziny i 30 minut zajęły nam dzisiejsze prace. Ciężkie jest życie kolejarza...   :wink:
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #2 : 10 Czerwiec 2008, 21:21:47 »
0

W poprzedniej wypowiedzi napisałem:

...dokonaliśmy przymiarek do planowanego na sobotę montażu zwrotnika i elementów zwrotnicy jednego z rozjazdów na stacji w Rozalinie...

Jak dowiedziałem się od kolegi Darka w sobotę, tj. 7.06.2008 (mnie w sobotę nie było z racji wyjazdu do stolicy), zwrotnik na rozjeździe został już pomyślnie zamontowany, więc będzie można teraz śmigać Drezynami z Opola do Poniatowej łącznikiem (Krócej), bez konieczności udawania się za głowicę Rozalina od strony Karczmisk by tam przestawiać rozjazd i obracać drezynę... (dwa obroty mniej)   :wink:
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #3 : 18 Czerwiec 2008, 17:29:42 »
0

fajna drezynka;D
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
PAFAWAG
Mechanik
***
Długość toru:: 172 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 19 Czerwiec 2008, 14:25:50 »
0

Ano fajna.
Podobne znajdują się w Sochaczewie, i raczej nie są dużych rozmiarów, więc mam pytanie - jaki silnik właściwie ma ta drezynka? Silnik motorowy?...
Zapisane

"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #5 : 19 Czerwiec 2008, 19:33:51 »
0

O!dobre pytanie.a jak tak to jak chodzi?bo w gnieznie chemy zrobic swoja:)
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #6 : 20 Czerwiec 2008, 21:16:10 »
0

Nie jestem właścicielem tej drezyny, ale z informacji udzielonych mi przez maszynistę Darka silnik pochodzi od motocykla (nie wiem czy nie Junak). Zapala się na "kopa" dźwignią jak w motorze. Niestety szczegółów nie powiem, bo nie ja ją odrestaurowałem (nadmienię, że był to złom - drezyna została w całości odnowiona i uruchomiona).
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Mike Russ
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 23 Czerwiec 2008, 13:46:53 »
0

Z tego co wiem, drezyny tego typu były montowane m.in. w poznańskich ZNTK, i były wyposażone w silnik od motocykla WSK. Przekładnia łańcuchowa podwójna (aby zmniejszyć szybkość) hamulec- nieznany- chłodzenie powietrzem, silnik i zbiornik paliwa w kabinie. Do tego mały podnośnik nożycowy pod pudłem na środku ciężkości do obracania. Tyle wiem z oględzin w Sochaczewie. Chętnie dowiem się więcej szczegółów technicznych, bo właśnie pracuję nad komputerowym modelem takiej drezyny. Oznaczenie wg. PKP: Doc
Pozdrawiam!

PS. Aż szkoda, że do Nałęczowa z Poznania taki kawał drogi...
Zapisane

Modelarstwo komputerowe - nowe technologie w popularyzacji kolei wąskotorowych
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #8 : 23 Czerwiec 2008, 14:26:57 »
0

Oznaczenie chyba powinno być inne - Dkc a nie Doc. K jak kryta a O jak otwarta, chyba że buda została w niej dorobiona później.
Zapisane

statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #9 : 24 Czerwiec 2008, 13:22:12 »
0

Oryginalnie wyposażane były w silniku od Junaka z tego co mi wiadomo, Darka sprzęt taki właśnie silnik posiada. Z tego co mi mówił to planował wstawić coś większego ale ze względów historycznych jest silnik junakowski.

Pzdr
Michał
Zapisane
pleszewianin
Młotkowy
**
Długość toru:: 149 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 24 Czerwiec 2008, 18:52:42 »
0

Tak, kolego statek, zgadza się w tej drezynie jest silnik od Junaka. Nawet nie musiałem jechać sprawdzać to do Nałęczowa i tak wiem  .... .
Pozdrawiam Serdecznie z Pleszewa
Arkadiusz
Zapisane

Nie jestem przedstawicielem PKL
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 43 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 25 Czerwiec 2008, 17:15:10 »
0

Myślę ze teraz dużo więcej osób będzie chciało pomóc w pracach na NKD.  :lol:  Prz okazji przejechać się taką bryką. Sam może się wybiorę.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 26 Czerwiec 2008, 07:50:09 »
0

Popieram też mogę sie przyłączyć tylko jakiś transport muszę sobie załatwić
Zapisane
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 43 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 26 Czerwiec 2008, 10:49:02 »
0

Cytat: "Jarek Franczyk"

 :arrow: Rozpoczęliśmy w ilości 2 wolontariuszy około godziny 16.00.

Głowa do góry. Teraz powinno być ich wiecej  :wink: .
Zapisane
Poldek
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 26 Czerwiec 2008, 14:41:23 »
0

Przyszłym roku może ja dołączę.W tym jest to niemożliwe,niestety  :neutral:
Zapisane

PKS- Pewność Komfort Szybkość
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #15 : 02 Lipiec 2008, 10:54:10 »
0

Cytat: "X-ped"

Głowa do góry. Teraz powinno być ich wiecej  :wink: .

Spokojnie... bo trzeba będzie przyczepkę-wagonik dorabiać  :wink:
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!