prof_klos
|
|
« : 02 Lipca 2008, 00:33:44 » |
0
|
Cześć. Intryguje mnie kwestia Ostrowskiej Kolejki Parkowej. Poszukiwałem informacji w Internecie oraz tu - na Forum. Mało znalazłem - głównie zagadnienia odnoście używanego taboru Wls.
Może posiada ktoś jakąś mapkę przebiegu, fotografię? Jak sprawa ma się aktualnie - czy istnieją tory? Kiedy linię zamknięto? Czy są jakieś perspektywy?
Mam nadzieję, że nie dubluję. Najwyżej skasuję wątek. Pozdrawiam!
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #1 : 02 Lipca 2008, 13:59:20 » |
0
|
Ja proponuje wycieczkę krajoznawczo - badawczą :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
prof_klos
|
|
« Odpowiedz #2 : 02 Lipca 2008, 16:50:29 » |
0
|
Wiesz, akurat parę dni temu byłem w Ostrowie i nawet nie wiedziałem od której strony się zabrac za poszukiwanie terenów kolejkowych
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
|
prof_klos
|
|
« Odpowiedz #4 : 02 Lipca 2008, 22:28:19 » |
0
|
Dzięki! To bardzo pomaga mi w lokalizacji.
Na geoportalu patrzyłem - też za wiele nie widać.
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #5 : 05 Lipca 2008, 12:49:51 » |
0
|
W 2001 roku kolejka jeździła w niedziele a przejazdy były darmowe. Tabor składał się z jednej WLs i trzech letniaków a stacjonował na przystanku przy ulicy Strumykowej bez żadnego zabezpieczenia przez cały rok. Teraz podobno jest przetrzymywany na powstałej później bocznicy na zamknięty teren. Była jeszcze druga WLs sprowadzona z zakładu ale stała ona za płotem przy torach. Obecna trasa to zaledwie część z tej jaka miała powstać bo kolejka miała otaczać cały zbiornik. Kolejką zarządzało miejscowe stowarzyszenie miłośników kolei którzy kilka lat wcześniej sprawdziło do Ostrowa dwie Lyd2 z Witaszyc (jedną pocięto a drugą udało się uratować i obecnie jest w Pionkach).
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
pleszewianin
|
|
« Odpowiedz #6 : 05 Lipca 2008, 14:34:56 » |
0
|
W 2001 roku kolejka jeździła w niedziele a przejazdy były darmowe. Tabor składał się z jednej WLs i trzech letniaków a stacjonował na przystanku przy ulicy Strumykowej bez żadnego zabezpieczenia przez cały rok. Teraz podobno jest przetrzymywany na powstałej później bocznicy na zamknięty teren. Była jeszcze druga WLs sprowadzona z zakładu ale stała ona za płotem przy torach. Obecna trasa to zaledwie część z tej jaka miała powstać bo kolejka miała otaczać cały zbiornik. Kolejką zarządzało miejscowe stowarzyszenie miłośników kolei którzy kilka lat wcześniej sprawdziło do Ostrowa dwie Lyd2 z Witaszyc (jedną pocięto a drugą udało się uratować i obecnie jest w Pionkach). Nie wiem czy mówimy o tej samej WLs'ce ale mam jakieś fotki. Jak tylko zeskanuje to podeśle linka na forum:).
|
|
|
Zapisane
|
Nie jestem przedstawicielem PKL
|
|
|
christophp
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #7 : 19 Sierpnia 2008, 23:24:32 » |
0
|
Jak na chwilę obecną sytuacja wygląda marnie... Obecnym właścicielem jest Zieleń Miejska, w ręce której trafiła kolejka choć mogło być inaczej... Tory oczywiście istnieją, choć swego czasu już jacyś złomiarze zaczeli coś odkręcać ale niezbyt im się powiodło. Wagoniki stoją na bocznicy bez zadaszenia więc wszytko się praktycznie rozpada natomiast lokomotywki znajdują się na zakładzie więc są w bezpiecznym miejscu. Kolejka nie jeździ od 3 lat z powodu złego stanu torowiska i wszytko praktycznie mogłoby się wydarzyć... W urzędzie miasta znajdują się dokumenty odnośnie remontu kolejki, wraz z odnowieniem całej infrastruktury. Jednak na to potrzeba ponad 1 mln złotych, gdyż jak się domyślam kosztorys został stworzony w oparciu o firme zewnętrzną wraz z generalnym remontem czyli zakup nowych podkładów, wszytkich mocowań, peronów itd... Według mnie można by załatwić to taniej - w końcu wiele bocznic się demontuje i jest wiele materiałów, które można by wykorzystać, troche chęci ze strony sponsorów i trochę miłosników i napewno coś by ruszyło ale wszytko niestety idzie zbyt opornir. Zakład Zieleni Miejskiej nie ma kasy na remont i nie jest zbyt zainteresowany kolejką, gdyż według niego kolejka nie przynosi zysku-no w końcu jak może jak zarasta i niszczeje...:/ a Zieleń Miejska ma w planach budowe sanitariatów na piaskach oraz jakiegos obiektu wypoczynkowego więc w to ma zamiar inwestować a nie w kolejke...:/ Jest kilku ludzi którym zależy ale potrzeba jeszcze chęci i jakiejś inicjatywy bo inaczej po kolejce zostanie wspomnienie:( W chwili obecnej buduje strone www Miłośników Kolei w Ostrowie i tam wszytko bedzie opisane o kolejce, jej histori, stanie obecnym i tym co sie dzieje na bieżąco- mój zamiar jest taki by kogoś w ten sposób ściągnąc i może coś w końcu ruszyć... :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Pełną Parą...
|
|
|
pleszewianin
|
|
« Odpowiedz #8 : 20 Sierpnia 2008, 15:10:06 » |
0
|
Jak na chwilę obecną sytuacja wygląda marnie... Obecnym właścicielem jest Zieleń Miejska, w ręce której trafiła kolejka choć mogło być inaczej... Tory oczywiście istnieją, choć swego czasu już jacyś złomiarze zaczeli coś odkręcać ale niezbyt im się powiodło. Wagoniki stoją na bocznicy bez zadaszenia więc wszytko się praktycznie rozpada natomiast lokomotywki znajdują się na zakładzie więc są w bezpiecznym miejscu. Kolejka nie jeździ od 3 lat z powodu złego stanu torowiska i wszytko praktycznie mogłoby się wydarzyć... W urzędzie miasta znajdują się dokumenty odnośnie remontu kolejki, wraz z odnowieniem całej infrastruktury. Jednak na to potrzeba ponad 1 mln złotych, gdyż jak się domyślam kosztorys został stworzony w oparciu o firme zewnętrzną wraz z generalnym remontem czyli zakup nowych podkładów, wszytkich mocowań, peronów itd... Według mnie można by załatwić to taniej - w końcu wiele bocznic się demontuje i jest wiele materiałów, które można by wykorzystać, troche chęci ze strony sponsorów i trochę miłosników i napewno coś by ruszyło ale wszytko niestety idzie zbyt opornir. Zakład Zieleni Miejskiej nie ma kasy na remont i nie jest zbyt zainteresowany kolejką, gdyż według niego kolejka nie przynosi zysku-no w końcu jak może jak zarasta i niszczeje...:/ a Zieleń Miejska ma w planach budowe sanitariatów na piaskach oraz jakiegos obiektu wypoczynkowego więc w to ma zamiar inwestować a nie w kolejke...:/ Jest kilku ludzi którym zależy ale potrzeba jeszcze chęci i jakiejś inicjatywy bo inaczej po kolejce zostanie wspomnienie:( W chwili obecnej buduje strone www Miłośników Kolei w Ostrowie i tam wszytko bedzie opisane o kolejce, jej histori, stanie obecnym i tym co sie dzieje na bieżąco- mój zamiar jest taki by kogoś w ten sposób ściągnąc i może coś w końcu ruszyć... :wink: Ja byłbym chętny do pomocy w ratowaniu tej kolejki w pomocy przy jakiś pracach:)
|
|
|
Zapisane
|
Nie jestem przedstawicielem PKL
|
|
|
Piotrek
|
|
« Odpowiedz #9 : 20 Sierpnia 2008, 18:02:54 » |
0
|
No ja mam kawałek drogi, ale wpaść mogę... :smile:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
christophp
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #10 : 20 Sierpnia 2008, 23:14:06 » |
0
|
Taka pomoc ze strony kolegów byłaby nieoceniona:) Na początku najbliższego tygodnia planuje porozmawiać z kilkoma osobami na temat możliwości remontu kolejki ( a jest co bo wagoniki, torowisko i semafory ) i zobaczymy jak to wszytko bedzie wyglądać a informować będę na bieżąco:)
|
|
|
Zapisane
|
Pełną Parą...
|
|
|
Piotrek
|
|
« Odpowiedz #11 : 21 Sierpnia 2008, 06:35:48 » |
0
|
Czekamy na informacje. Ja w przyszłym tygodniu planuję się wybrać do Ostrowa Wlkp. zobaczyć na żywo jak to wygląda...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
christophp
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #12 : 27 Sierpnia 2008, 22:41:34 » |
0
|
Po rozmowach z Urzędem Miasta jest chęć współpracy. Mianowicie miasto chce podpisać umowe ze Stowarzyszeniem Miłośników Kolei jako wykonawcą robót i przekazać na ten cel pieniądze. Tak więc to jest część pozytywna. Natomiast Stowarzyszenie oficjalnie nie istnieje, gdyż były pewne problemy i trzeba na nowo pozałatwiać wszytkie sprawy papierkowe i co najważniejsze posiąść min. 15 członków by móc to zarejestrować. Jeśli jest ktoś chętny należeć i działać na tym polu zapraszamy!!!!!! Gdy ta kwestia zostanie załatwiona wtedy będzie umowa z miastem i poczatek robót. Co najważniejsze roboty ruszą jeszcze w tym roku!!!!!! Dalsze informacje będą już chyba na stronie internetowej, która niebawem rusza. Co do wydarzeń na terenie kolejki, Zieleń Miejska sprowadziła lokomotywke, która stoi tuż przy wagonikach. To na chwile obecną tyle obiecanych nowości.
|
|
|
Zapisane
|
Pełną Parą...
|
|
|
pleszewianin
|
|
« Odpowiedz #13 : 28 Sierpnia 2008, 15:56:46 » |
0
|
Po rozmowach z Urzędem Miasta jest chęć współpracy. Mianowicie miasto chce podpisać umowe ze Stowarzyszeniem Miłośników Kolei jako wykonawcą robót i przekazać na ten cel pieniądze. Tak więc to jest część pozytywna. Natomiast Stowarzyszenie oficjalnie nie istnieje, gdyż były pewne problemy i trzeba na nowo pozałatwiać wszytkie sprawy papierkowe i co najważniejsze posiąść min. 15 członków by móc to zarejestrować. Jeśli jest ktoś chętny należeć i działać na tym polu zapraszamy!!!!!! Gdy ta kwestia zostanie załatwiona wtedy będzie umowa z miastem i poczatek robót. Co najważniejsze roboty ruszą jeszcze w tym roku!!!!!! Dalsze informacje będą już chyba na stronie internetowej, która niebawem rusza. Co do wydarzeń na terenie kolejki, Zieleń Miejska sprowadziła lokomotywke, która stoi tuż przy wagonikach. To na chwile obecną tyle obiecanych nowości. Ja byłbym bardzo chętny aby należeć do tego stowarzyszenia:). Lecz nie wiem czy mógłbym bo nie mam jeszcze ukończonych 16 lat?? Pozdrawiam:)
|
|
|
Zapisane
|
Nie jestem przedstawicielem PKL
|
|
|
christophp
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #14 : 30 Sierpnia 2008, 21:57:37 » |
0
|
To akurat nie przeszkoda:)
|
|
|
Zapisane
|
Pełną Parą...
|
|
|
OnlyBreslau
|
|
« Odpowiedz #15 : 07 Października 2008, 19:17:07 » |
0
|
ja też bym chciał do niego należeć jeżeli by dało rade
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
pleszewianin
|
|
« Odpowiedz #16 : 08 Października 2008, 15:49:22 » |
0
|
ja też bym chciał do niego należeć jeżeli by dało rade Da rade ale co do info to z kolegą z tamtych rejonów. Sam już zgłaszałem się z taka propozycją i dostałem pozytywną odpowiedz:)
|
|
|
Zapisane
|
Nie jestem przedstawicielem PKL
|
|
|
Piotrek
|
|
« Odpowiedz #17 : 10 Listopada 2008, 20:59:25 » |
0
|
Dzisiaj odwiedziłem Ostrów Wlkp. i zobaczyłem jaki jest sten aktualny kolejki parkowej. Szlak zarośnięty, jest wiele miejsc, a nawet odcinków, gdzie brakuje mocowania szyny do podkładu, a i większość podkładów należało by wymienić. Na terenie zakładu zieleni, na bocznicy stoją trzy wagony letniaki oraz lokomotywa Wls40 "Lutek". Przy płocie od zewnątrz leżał jeden semafor kształtowy i drugi wewnątrz ogrodzonej działki. Obok nich leżały też szyny. Szlak ma bardzo ładny przebieg, wielka szkoda dla miasta i jego mieszkańców, że kolejka nie kursuje. Fotorelacja z kolejki: http://piotrek-w.fotosik.pl/albumy/538371.html P.S. http://podroze-waskotorowe.blog.onet.pl/2,ID349588778,index.html Opis całej mojej wycieczki, jak ktoś by chciał zobaczyć co jeszcze w Ostrowie ciekawego. :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pleszewianin
|
|
« Odpowiedz #18 : 11 Listopada 2008, 08:13:37 » |
0
|
Drogi Piotrku z tego co mi wiadomo to miasto planuje wyremontować ten szlak. Ale jak to zawsze pewnie bywa to tylko gadanie a nie wykonanie jakiejś czynności. Poczekamy, zobaczymy co będzie dalej. Ja życzę tej kolejce jak najlepiej:).
|
|
|
Zapisane
|
Nie jestem przedstawicielem PKL
|
|
|
Piotrek
|
|
« Odpowiedz #19 : 12 Listopada 2008, 09:55:00 » |
0
|
...z tego co mi wiadomo to miasto planuje wyremontować ten szlak. ... Informacja pocieszająca. Miejmy nadzieje, że stanie się to już niedługo, bo kolejka naprawdę ma ładna trasę choć mogła by być trochę dłuższa. Jeszcze takie pytanie: Wie ktoś może kto było operatorem kolejki jak działała?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|