Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 08:00:38 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problemy Żnińskiej KP  (Przeczytany 27273 razy)
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #20 : 03 Stycznia 2009, 16:52:01 »
0

Tak najlepiej wyrżnąć, wypalić i wywieźć. Rozbiórka torów jest na ile zim? Góra na dwie? A co później? W zeszłym roku rozebraliśmy, w tym odbudowujemy :razz:  Pytanie tylko co? Na reszcie sieci torów już nie ma. Zostały zutylizowane całkiem niedawno. A propos Pałuk: z tego co mi wiadomo, kradzieże nawierzchni w tym regionie są sprawą wyjątkowo marginalną... A nie lepiej zamiast rozbierać to PATROLOWAĆ? Wycinać krzaki?  Robić w torach?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Patrol
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie

Żniniak


« Odpowiedz #21 : 03 Stycznia 2009, 22:51:43 »
0

www.kpsmk.eev.pl
www.zkp.dl.pl

Ja z moim kumplem chcieliśmy być wolontariuszami na tej Kolejce... TA KOLEJKA JAKO JEDYNA (w Polsce)NIE MA WOLONTARIUSZY!!!
Może ktoś chętny? Nie pozwólmy na to by kolejna kolejka znikła z Wąskotorowej mapy Polski  :!:
trwają rozmowy z ZKP odnośnie wolontariatu
Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 04 Stycznia 2009, 00:11:44 »
0

Akurat to nie jest dziwne, biorąc pod uwagę historię ŻKP. Ale z wolontariuszami to czasem różnie bywa...czasem więcej szkody niż pożytku. Zawsze trzeba poznać kandydata na takie stanowisko. Nie mam na myśli nic złego, a jedynie to że trzeba sprawdzić czy kandydat chęci ma zamiar realizować w praktyce. W tych czasach ciężko o ludzi, którzy bezinteresownie chcą pomóc. Sam się przekonałem jak ciężko znaleźć ludzi chętnych do pomocy w odkrzaczaniu szlaku. Wszędzie ludzie wietrzą jakiś podstęp lub wyśmiewają się z ideii wolontariatu. Nawet jak mówię że takie odkrzaczanie można potraktować jako rodzaj wycieczki rekreacyjnej to nie działa na ludzi (przynajmniej z mojego środowiska). Poza tym wolontariusze działają w wolnym czasie, a to akurat w przypadku ŻKP nie idzie w parze z rozkładem jazdy...Nawet na WKP trudno pogodzić kolejkę z życiem codziennym, choć tu nie ma rozkładu jazdy, a co dopiero na ŻKP...
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #23 : 04 Stycznia 2009, 13:51:18 »
0

Wolontariatoodporny jest jeszcze Sochaczew :wink:
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #24 : 04 Stycznia 2009, 14:47:57 »
0

A w Gryficach jest wolontariat?
Zapisane

xxxl2
Czytelnik

Długość toru:: 2 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 05 Stycznia 2009, 12:53:33 »
0

Cytat: "px48"
Oto najlepszy przykład na to, że kolejki muszą być zabezpieczone finansowo przez samorządy. Kolejka żnińska ma wiele atrakcji turystycznych na swojej trasie i jest znana w całej Polsce. Jak mają istnieć bez zaangażowania stowarzyszeń i samorządów inne kolejki bez szczególnych atrakcji na trasie, czyli tam gdzie kolejka jest jedyną atrakcją  :neutral:
Swoją drogą jestem ciekaw ile koleje wąskotorowe otrzymują pieniędzy z budżetu samorządów?



Odpowiem na to pytanie. Żnińska Kolejka nie otrzymuje od samorządów żadnych dotacji. To kolejka finansuje samorządy przez płacenie niemałych podatków.
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #26 : 05 Stycznia 2009, 20:10:31 »
0

I bardzo dobrze. Gdybym był mieszkańcem Żnina w żadnym wypadku bym nie chciał aby pieniądze z moich podatków szły na niedochodową kolejkę. Szczególnie po tym gdy okazało się jakimi cwaniaczkami są tamtejsi kolejarze, którzy sprzedają bilety na lewo. Trzeba myśleć co zmienić aby była dochodowa a jeżeli się nie uda to trudno - może znajdzie się ktoś kto lepiej będzie nią zarządzał. Można zainwestować w system który by pokazywał w niepogodne dni czy kolejka jedzie czy nie. Pracowników wtedy odesłać do domów czy do robienia czegoś innego. Można by też wybudować mijankę w Biskupinie i przestać jeździć z tą garstką ludzi do Gąsawy.

Pozostałe odcinki należą do PKP i miały być rozebrane (już są?) prócz kawałka pod centrum Żnina.
Zapisane

.
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #27 : 05 Stycznia 2009, 23:31:57 »
0

Chociaż z jednej strony trzeba myśleć co zmienić, to z drugiej zaś strony bez pieniędzy nie zdziałasz nic kolego Karolu, i taka jest rzeczywistość. A pokaż mi dochodową kolejkę i to nie tylko w tym kraju...Pisząc tak, chyba kolega nie do końca jest zorientowany o co w tym wszystkim chodzi. Gdyby stało się tak że ta kolejka umarła by definitywnie, to cała masa ludzi zaczęła by wypisywać hasła w stylu "a kto pozwolił upaść tej kolejce" itp... Samorząd powinien (a osobiście sądzę że tak jest choć nikt o tym może nie trąbi) dbać choćby o to aby kolejka nie zginęła całkowicie. Tam, w tym konkretnym układzie ŻKP jest częścią atrakcji jakie proponuje powiat żniński. I jakoś nie wyobrażam sobie aby okolica mogła pozostać równie atrakcyjną, jeśliby zniknęła wąskotorówka. Poza tym propozycja aby przestała jeździć do Gąsawy wcale nie wydaje mi się specjalnie sensowna. Po pierwsze w Gąsawie jest stacja końcowa i tam też można coś zwiedzać. Po drugie nie wiem czy kolega zauważył ale są ludzie którzy kolejką jeżdżą z Biskupina do Gąsawy i wysiadają z powrotem w Biskupinie ponieważ tam mają samochody. Może to niewielki odsetek ale zawsze...
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
xxxl2
Czytelnik

Długość toru:: 2 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 06 Stycznia 2009, 09:15:32 »
0

Cytat: "Karol"
I bardzo dobrze. Gdybym był mieszkańcem Żnina w żadnym wypadku bym nie chciał aby pieniądze z moich podatków szły na niedochodową kolejkę. Szczególnie po tym gdy okazało się jakimi cwaniaczkami są tamtejsi kolejarze, którzy sprzedają bilety na lewo. Trzeba myśleć co zmienić aby była dochodowa a jeżeli się nie uda to trudno - może znajdzie się ktoś kto lepiej będzie nią zarządzał. Można zainwestować w system który by pokazywał w niepogodne dni czy kolejka jedzie czy nie. Pracowników wtedy odesłać do domów czy do robienia czegoś innego. Można by też wybudować mijankę w Biskupinie i przestać jeździć z tą garstką ludzi do Gąsawy.

Pozostałe odcinki należą do PKP i miały być rozebrane (już są?) prócz kawałka pod centrum Żnina.


Witam A kolega pisze ze tez nie dałby złotówki z podatków na kolejkę, a czy kolega wie że to własnie samorządy są właścicielami tej kolejki i to własnie one powinny z własnych srodków ratowac to dziedzictwo kulturowe.
Prosze spróbować zarządzac kolejką która zarabia 5 miesięcy a 7 miesięcy musi utrzymac się własnie z tych zarobionych w krótkim sezonie turystycznym pieniędzy.
jesli chodzi o szlak w cenrum Żninia to prosze sobie wyobrazic ze własnie Gmina Żnin rozobrała większość tych torów nie informując o tym nawet ŻKP nie przekazując części zamienne. I jak w takiej sutuacji można zarządzac kolejką.
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #29 : 08 Stycznia 2009, 14:12:27 »
0

Zgadza się, nie znam warunków za to widzę, że kolejka jest albo nieumiejętnie zarządzana (tak, że przynosi straty) albo podatek i inne haracze (jak płaca minimalna czy ubezpieczenia) zabijają tą kolejkę. Za to w temacie ekonomii jestem zorientowany na tyle, że wiem, że dawanie dotacji po to by ją później odebrać w formie podatku to strata czasu i pieniędzy. Jeżeli samorządowi naprawdę zależy na kolejce, która podobno jest taką dużą atrakcją to niech ją przestanie okradać a jeżeli nie to niech kolejka nie jeździ albo niech sprzedadzą ją komuś innemu bo w takim przypadku na pewno znalazł by się lepszy potencjalny właściciel. Za granicą sporo kolejek jest prywatnych i to właśnie one się najlepiej rozwijają. Koleje nie powstały po to by wozić towary i ludzi ale aby zarabiać pieniądze.
Cytuj
Witam A kolega pisze ze tez nie dałby złotówki z podatków na kolejkę, a czy kolega wie że to własnie samorządy są właścicielami tej kolejki i to własnie one powinny z własnych srodków ratowac to dziedzictwo kulturowe.
A stocznie są własnością państwa i nawet udało się je podpiąć pod dziedzictwo kulturowe. Czy państwo powinno w nieskończoność je dotować?
Cytuj
Prosze spróbować zarządzac kolejką która zarabia 5 miesięcy a 7 miesięcy musi utrzymac się własnie z tych zarobionych w krótkim sezonie turystycznym pieniędzy.
To jest interes zarządcy aby to umieć. Jeżeli nie potrafi to niech zastąpi go inny bo niemożna obstawać przy nieodpowiednich ludziach.
Cytuj
Poza tym propozycja aby przestała jeździć do Gąsawy wcale nie wydaje mi się specjalnie sensowna. Po pierwsze w Gąsawie jest stacja końcowa i tam też można coś zwiedzać. Po drugie nie wiem czy kolega zauważył ale są ludzie którzy kolejką jeżdżą z Biskupina do Gąsawy i wysiadają z powrotem w Biskupinie ponieważ tam mają samochody. Może to niewielki odsetek ale zawsze...
O tym nie powinno decydować to, że ktoś tam jeździ i czy są tam jakieś atrakcje ale czy opłaca się tam jeździć.
Cytuj
jesli chodzi o szlak w cenrum Żninia to prosze sobie wyobrazic ze własnie Gmina Żnin rozobrała większość tych torów nie informując o tym nawet ŻKP nie przekazując części zamienne. I jak w takiej sutuacji można zarządzac kolejką.
A co samorządowcy mają się przejmować skoro jedynym tego rezultatem był artykuł w lokalnej gazecie i kilka wzmianek w internecie. Do wyborów jeszcze daleko a tydzień przed porozsyła się ulotki, powywiesza plakaty i po ponownych wygranych wyborach rozbierze się pozostały odcinek.[/quote]
Zapisane

.
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #30 : 08 Stycznia 2009, 15:36:40 »
0

Cytat: "Karol"
Za granicą sporo kolejek jest prywatnych i to właśnie one się najlepiej rozwijają. Koleje nie powstały po to by wozić towary i ludzi ale aby zarabiać pieniądze.

Hmmm, to wytłumacz mi dlaczego związki komunikacyjne w Saksonii sowicie dotują parowe koleje wąskotorowe w Zittau, Freitalu, Radebul i Kurort Oberwisenthal??
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #31 : 08 Stycznia 2009, 16:55:54 »
0

Bo te dotacje się zwracają. Jeśli nie bezpośrednio, to pośrednio. Kasa nie wraca do zarządców kolejek tylko do mieszkańców. Więcej turystów = większy "ruch w interesie" = więcej wpływów z podatków chociażby
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #32 : 08 Stycznia 2009, 17:01:31 »
0

Cytat: "dobrzyn"
Bo te dotacje się zwracają. Jeśli nie bezpośrednio, to pośrednio. Kasa nie wraca do zarządców kolejek tylko do mieszkańców. Więcej turystów = większy "ruch w interesie" = więcej wpływów z podatków chociażby

Bartku, to było pytanie retoryczne... Tak samo dotacji wymagają Wawel czy zamek w Malborku. I jakoś tego nikt neguje. A nagle od sezonowej kolejki wąskotorowej wymaga się, żeby były samofinansującym się przedsięwzięciem. Wychodząc z prostego rachunku ekonomicznego w Polsce powinny działać góra kolejki pomorska, żuławska i bieszczadzka a najbliższy skansen kolejowy powinien być za (zapewne) zachodnią granicą. Dobra kultury są w pewnym sensie bezcenne i naprawdę nie rozumiem, jak można oczekiwać, że będą stanowić one normalnego gracza liberalnego rynku...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 08 Stycznia 2009, 17:22:43 »
0

Zamknąć budżet bez dotacji zewnętrznych w przypadku ŻKP raczej bardzo trudno by było, skoro wszyscy zatrudnieni są na umowę o pracę, utrzymanie taboru i  szlaku, i inne sprawy....mało realne. O ile mi wiadomo tam jest spółka która użytkuje tabor i szlak użyczony przez PKP. Ale kto z kim tworzy tą spółkę to nie wiem dokładnie...Podejrzewam że pewnie pracownicy kolejki z jakimś udziałem samorządu lokalnego i może PKP?
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #34 : 08 Stycznia 2009, 17:39:14 »
0

Cytat: "lisiogonek"
Podejrzewam że pewnie pracownicy kolejki z jakimś udziałem samorządu lokalnego i może PKP?

Powiat żniński, miasto Żnin i gmina Gąsawa
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #35 : 08 Stycznia 2009, 18:27:09 »
0

Wydaje mi się, że samorządy, które zarządzają kolejkami powinny się konsultować między sobą. Jakoś powiat średzki w tym roku w swoim budżecie zaplanował 383 tys. zł na utrzymanie Średzkiej KD, a jaką pracę przewozową wykonuje kolejka średzka a jaka żnińska?  :roll:
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #36 : 09 Stycznia 2009, 00:24:10 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:39:39 wysłane przez Phinek » Zapisane
MAnTonI
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 13 Czerwca 2009, 15:23:53 »
0

Witam Panów. W ostatnim czasie znów odwiedziłem Żnin i z gazet oraz z lokalnych rozmów dowiedziałem się że Prezesa już zmieniono w ŻKP. Teraz jest to Pan Andrzej Różański, rozstrzygnięto wkońcu kto ma zostać prezesem i zatwierdzono rezygnację Pana Tomaszewskiego. Wiecej informacji w artykule do którego wstawiam link:   http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090530/INNEMIASTA11/610587078    
i   jeszcze jeden z innej gazety lokalnej :
 http://www.express.bydgoski.pl/look/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=2&NrIssue=1220&NrSection=230&NrArticle=139132&IdTag=3
Zapisane

Gadam, fruwam - pełen serwis
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!