Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:35:03 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: LKR  (Przeczytany 26931 razy)
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



LKR
« Odpowiedz #20 : 05 Grudnia 2008, 01:53:16 »
0

Cytat: "Phinek"
Człowieku ja jedno Ty druge... czy ja tak zawile pisze czy też zmęczony jesteś czytaniem i odczytujesz co innego niż miałem na myśli...


Z perspektywy lat każdy mądry... Można było zakupić 20 motoriczek i LKR byłoby przygniecione sukcesem. Nie przy PKP, nie wtedy.

Cytat: "Phinek"
1 - Skoro wiemy że PKP robi źle to nie należy robić tego samego lecz szukać lepszego rozwiązania - czyli, jeżeli PKP nie radzi sobie z prowadzeniem 3 wagoników 1000 konna lokomotywą to nie sądźmy, że ktoś inny (tu LKR) poradzi sobie z tym znacząco lepiej... lokomotywa pali tyle i le pali i kto to spali nie ma najmniejszego znaczenia.


Czy naprawdę uważasz, że PKP "nie radziło" sobie tylko z powodu 3 wagoników prowadzonych przez loka? I na tej zasadzie wszyscy inni sobie nie poradzą?

Cytat: "Phinek"
2 - Jeżeli LKR miało być lepsze to czemu cieszyło z prawie darmowego pozyskania taboru, który nie rokował poprawy ekonomiki transportu - to tak jak PR teraz kupują czasem niemcobusy nie patrząc, że to w istocie złom na kółkach...


No właśnie Ty jedno, ja drugie. Ekonomika transportu to nie tylko osiągi taboru. A jeszcze trochę wyżej proponowałeś niemcobusy na LKR  :wink:

Cytat: "Phinek"
3 - Jeżeli sądzisz że SN mogły odegrać jakąć rolę... to sory, ale ja się chyba na technice nie znam... Silniki (orginalne) - tragedia, Sprzęgła - paliły się na potęgę, Skrzynia biegów - kretyńsko zaprojektowana - byle lepszy student wskarze Ci min. 3 błędy konstrukcyjne w tymże. Uważam, że SN52, 60, 61 - były dla PKP zgubą totalną.


Jechałem tym ustrojstwem parę dobrych lat wcześniej i w polu nie wysiadałem. OK, nie znaczy to że się rozczuliłem i napisałem że akurat ten model jest lekarstwem. Poza tym to były lata, kiedy je wycofano. Chodziło mi, że wagony silnikowe to nie była nowość, a jak coś nie zdaje egzaminu to się wyciąga wnioski.

Cytat: "Phinek"
4 - Słoneczny nie został wprowadzony aby sobie kibel pochulał... lecz powyższym wywodem starałem się uzmysłowić, że lepsze jest dla taboru podmiejskiego służyć w ruchu dalekobażnym, niż taborowi dalekobieżnemu pracować jako osobówka.
Proponuje literaturę dot. ...


Nie każ mi pisać doktoratu na temat przekładni a LKR, bo nie o to w tym wszystkim chodzi.  Nie kwestionuję Twojej wiedzy, sprowadzając temat tylko do osiągów technicznych na pewno będziesz miał rację.

Cytat: "Phinek"
Reasumując... w takim reżimie pracy to nie miało absolutnie szans na powodzenie...

...a ja swoje: na reżim takiej pracy miał wpływ nie tylko tabor. To byłoby za piękne i w stylu ironii bonzów PKP, którzy podali przecież "wszystko na tacy" by LKR się rozwijała.

Cytat: "Phinek"
Owszem gdyby PKP pozwoliło by LKRowi na prowadzenie pociągów między wojewódzkich... na ale wówczas LKR nie była by REGIONALNA...

...i nie byłaby LUBUSKA.

Cytat: "Phinek"
Dlatego śmiem twierdzić, że winę za niepowodzenie tej akcji ponoszą OBIE strony.

Dodam: gdzie udział procentowy narodowego przewoźnika znacznie przewyższał procentową winę samorządu ówczesnego województwa zielonogórskiego.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


LKR
« Odpowiedz #21 : 05 Grudnia 2008, 16:04:00 »
0

Cytat: "Phinek"
Ale skoro PKP strzela sobie w kolano "przepalając" kosmiczne ilości paliwa lokomotywą mającą 800 KM....


Mówisz o SM42? Wiesz jakie ona ma średnie spalanie z pociągiem osobowym o masie 100 ton? To nie pisz proszę o kosmicznych ilościach.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


LKR
« Odpowiedz #22 : 07 Grudnia 2008, 12:33:35 »
0

Cytat: "Phinek"
- LKR sprowadziło tabor niestosowny do planowanego ruchu, przyczyniając się do swego upadku
Gdyby na polskiej kolei panowała normalność a nie bzdurne ograniczenia urzędów to by tym taborem mogli jeździć do Gorzowa, Poznania albo gdziekolwiek gdzie było by to opłacalne. Niestety kretyni którzy twierdzą, że było by to "zbyt wolnorynkowe" podejście mają za dużo do gadania.
Zapisane

.
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #23 : 13 Lutego 2012, 20:16:57 »
+3

Taki filmik, jeszcze nie publikowany, znalazłem:

LKR MA 466 Wollstein 23.05.1993 Małe | Duże


Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kolejwizja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 01 Czerwca 2014, 00:01:08 »
+5

Pełną historię LKR przedstawiamy w naszym filmie z 20.2.2012r.:

20.2.2012: LUBUSKA KOLEJ REGIONALNA -- 20-LECIE NOWATORÓW BEZ FORTUNY Małe | Duże


Tam jest wszystko. Warto obejrzeć!

Filmy naszej kolejowej telewizji KOLEJWIZJA regularnie można obejrzeć w TV ASTA, w sieci INEA, w TV Toruń oraz na naszym kanale na YouTube. Zapraszamy!
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #25 : 01 Czerwca 2014, 03:51:42 »
0

Widziałem. Polecam.
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 02 Czerwca 2014, 10:07:05 »
0

Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć z ww materiału od minuty 17.29. Czy ktoś wie może coś więcej na temat projektu tych wąskotorowych szynobusów z ZNTK Poznań?
Zapisane
Kolejwizja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 10 Czerwca 2014, 18:55:28 »
+8

Na początku lat 1990-tych miałem umowę z ZNTK w Poznaniu jako ich przedstawiciel handlowy m.in. na Niemcy. Dowiedziałem się, że wschodnioniemieckie koleje wąskotorowe szukały ofertę na nowe szynobusy. Wobec tego w ZNTK w Poznaniu przekonstruowano pojazdy serii SA 101/102 na prześwit toru 750 ... 1000 mm.

Powstały dwie wersje - jedna z dwoma siedzeniami po każdej ze stron korytarza, a druga z trzema siedzeniami w jednym rzędzie.  Uczestniczyłem na różnych spotkaniach z decydentami oraz na "pokazach" niemieckich zakładów chcących również startować z ofertą. Niemcy nie mieli nawet żadnej gotowej koncepcji, pokazali jedynie makietę pudła w skali 1:1, mowiąc, że tak ten ich pojazd by kiedyś wyglądał. Wobec tego fachowcy kolejowi zgodnie stwierdzili, ze nasza, polska, oferta, jest jedyną koncepcją realną i powinna być przyjęta.

Ale stało się inaczej. Ze względu na zabezpieczenie niemieckich miejsc pracy politycy władni do pokrycia kosztów projektów zadecydowali, że środki muszą być wydatkowane w Niemczech. Nie pomogło zaproponować, że z polską ofertą może pojawić się niemiecki partner pilskiego Interloku, warsztat MaLoWa, tyle że "podwykonawcą" by był zakład w Poznaniu. Nie, bo nie. W tamtym okresie Polska nie była jeszcze w Unii, nie zobowiązał wymóg ogłoszenia przetargu.

Na końcu, dopiero w 1996 roku, zakład naprawczy DB w Wittenberge przedstawił oczekiwany od dawna prototyp. Póżniej w zakładzie DB "Spezialwerke Fahrzeugbau Halberstadt" seryjnie zbudowano dalsze egzemplarzy.
(zdjęcie: Heiko $_GET, www.selketalbahn.de)
Porównanie pokazuje, że wyrób niemiecki powstał przy minimalnym nakładzie. Pojazd miał tylko jedne drzwi. Przekładnia - Voith, tak też zakładał projekt poznański. Silnik - Cummins, a poznański projekt zakladał silnik niemiecki MAN. "Powaźni" producenci w Niemczech, czyli producenci z doświadczeniem tacy jak Siemens, nie sięgają dobrowolnie do silnika z Anglii, który co prawda jest tańszy niż silnik niemiecki, ale wobec tego niekoniecznie najlepszy. Ale coś. Zakłady DB zajmujące się tym projektem nie miały wcześniej możliwości dobierania doświadczeń. Ostatnim pojazdem zbudowanym na nowo dla wąskotorówek na Wschodzie Niemiec był parowóz, i to już było w 1957 roku.

Ze względu na swój - często krytykowany -wygląd, nowy niemiecki szynobus wąskotorowej serii 187 szybko dostał ksywy "tramwaj" lub też "lody malinowe". Jeźdzą do dziś.                     Hermann Schmidtendorf
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #28 : 16 Czerwca 2014, 10:57:51 »
0

Hermann, dzięki za interesujący post. Kilka razy słyszałem o projekcie nowego wąskotorowego wagonu motorowego z Poznania, ale pierwszy raz mam okazję poczytać cokolwiek więcej na ten temat. Z przyjemnością poczytam jeszcze więcej!
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!