keylan
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #20 : 19 Października 2008, 16:24:55 » |
0
|
AD. Kajetan vs. Axel...
Prowadzenie widłowe - be... jak PLK powie: widłowe - tyle, prostowody - tyle, wachacze - tyle, taki typ przekłądni - tyle, taki % masy nieresorowanej - tyle ... to prywaciarze zezłomują wszystkie gagariny, albo sprzedadzą je do Chinoli..
albo w 311D wstawią wózki od Ludmił zakupione od Rosjan
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #21 : 19 Października 2008, 17:15:12 » |
0
|
A dowiem się z czego był rzekomo zżynany Trabant :?: Mi się zdaje że w prostej linii z P-70.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #22 : 19 Października 2008, 22:18:01 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:46:09 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
konrad
|
 |
« Odpowiedz #23 : 19 Października 2008, 22:55:47 » |
0
|
Sprawa dla mnie przybiera zły obrót, robi się "bardzo mądrze", a ja dadal nie wiem co jest bardziej ekonomiczne- spalinówka czy elektrowóz. wydaje mi się, że to też zależy od operatora... widział ktoś elektrowóz w malowaniu orlenu? bo spalinówki to nawet ja widziałem  w końcu oni mają tańsze paliwa Bo może jest tak że w pewnym segmencie lepsza byłaby SP47, a w innym elektrowóz najnowszej generacji?
w tym coś na pewno jest, bo przecież nikt nie wymyśla lokomotyw tylko po to, by na torach było bardziej kolorowo...
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga. 
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #24 : 19 Października 2008, 23:51:38 » |
0
|
Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale przedstawię swoje zdanie: Każdy przewoźnik wybiera lokomotywę kierując się wymaganiami jakie muszą zostać przez nią spełnione. Wymagania te są różne i zależą od rodzaju pracy jaką będzie się zajmował pojazd, warunków w jakich będzie eksploatowany, przewożonego towaru itp, itd. Z najważniejszych zalet elektrowozów można wymienić to, że mają większą moc i są tańsze w utrzymaniu, ale niestety wymagają drutów. Co do spalinowozów niewątpliwą ich przewagą, o czym wszyscy wiedzą, jest to, że pojadą wszędzie gdzie są tory kolejowe. Tak więc myślę że, czasem lepszy jest elektrowóz a czasem spalinówka. Wybór jest podyktowany konkretnym zapotrzebowaniem - dotyczy to zarówno rodzaju trakcji, jak i mocy. Takie scharakteryzowanie swoich wymagań przez przewoźnika plus rachunek ekonomiczny (bo czasem np. warto kupić coś troszeczkę odbiegającego od tych założeń, ale tańszego) składa się na wybór konkretnej lokomotywy. SP47, gdy by rozpoczęto jej seryjną produkcje w latach 70tych, na pewno znalazły by wielu odbiorców. Natomiast stawiając pytanie czy dzisiaj wznowienie wytwarzania nawet zmodernizowanej SP47 mogło by być realne to niestety przesłanki negatywnej odpowiedzi możemy znaleźć w tym że jak do tej pory tego nie zrobiono, więc wychodzi na to że się nie opłaca, i raczej na pewno przed nami zastanawiali się nad tym specjaliści z HCP i nie tylko...
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #25 : 20 Października 2008, 08:57:01 » |
0
|
widział ktoś elektrowóz w malowaniu orlenu? FOTO Mówisz i masz. O tą ET21 była swego czasu nawet dość poważna afera ponieważ pozyskano ja ze ... Skansenu w Jaworzynie Śląskiej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #26 : 20 Października 2008, 14:04:43 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:45:57 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #27 : 20 Października 2008, 18:16:06 » |
0
|
że za kilka lat pojawi się NOWA (a nie modernizowana) POLSKA (czyli zasadniczo nasza, ale ze światowymi podzespołami) LOKOMOTYWA (bo wagony motorowe już są). E6ACT ?? do niej już bliżej, niż dalej, ZNLE do końca roku ma do kupy poskładać pierwszą sztukę :cool:
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #28 : 21 Października 2008, 01:16:18 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:45:47 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Pt47-106
|
 |
« Odpowiedz #29 : 18 Grudnia 2008, 11:40:03 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
RomekL
Nowicjusz

Długość toru:: 21 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #30 : 16 Grudnia 2009, 11:44:06 » |
0
|
Zawieszenie silników za nos w E6ACT z ZNLE: W Europie Zachodniej zawieszenei za nos jest stosowane w lokomotywach towarowych. Żeby daleko nei szukać, TRAXX-y jeżdżące u nas jako EU43 też takowe mają. W Niemczech mają dopuszczenie do prędkości 160 km/h. Przyczyna - pieniądze. Lokomotywa z silnikami zawieszonymi za nos jest tańsza w produkcji o ok. 50 000,- EUR/silnik od loka z slnikami odsprężynowanymi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #31 : 16 Grudnia 2009, 12:31:38 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:08:20 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #32 : 28 Grudnia 2009, 07:18:26 » |
0
|
Zawieszenie za nos jest duuuużo tańsze 
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
|