Świat kolejek wąskotorowych SMF
17 Październik 2019, 06:04:19 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Modernizacja taboru  (Przeczytany 13133 razy)
Alois Pietrucha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« : 27 Październik 2008, 22:26:40 »
0

Na stronie SKPL można zobaczyc zdjęcie rumuńskiej motorówki w nowym malowaniu SKPL Regio (czyżby nawiązanie do Przewozów Regionalnych? :wink: ) Rzecz gustu, ale ja wolałem PKP-owskie.. Tylko czemu nikt nie pomyślał o wymianie siedzeń na nowe (chocby z Jelcza 120M), remoncie ubikacji itd.. Czy "nowoczesnośc" na ŚKD to tylko nowe malowanie? Jeśli tak to nie idzie to właściwą drogą..
Zapisane

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście  - Mój zakład pracy. The best:)
Nienawidzę Arriva PCC
SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
pleszewianin
Młotkowy
**
Długość toru:: 147 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 28 Październik 2008, 14:28:03 »
0

Cytat: "Alois Pietrucha"
Na stronie SKPL można zobaczyc zdjęcie rumuńskiej motorówki w nowym malowaniu SKPL Regio (czyżby nawiązanie do Przewozów Regionalnych? :wink: ) Rzecz gustu, ale ja wolałem PKP-owskie.. Tylko czemu nikt nie pomyślał o wymianie siedzeń na nowe (chocby z Jelcza 120M), remoncie ubikacji itd.. Czy "nowoczesnośc" na ŚKD to tylko nowe malowanie? Jeśli tak to nie idzie to właściwą drogą..


Na temat malowania SKPL,owskich motorówek już poruszałem temat w innym wątku
Zapisane

Nie jestem przedstawicielem PKL
Alois Pietrucha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 28 Październik 2008, 15:12:10 »
0

To prawda, ale ja poruszyłem szerszą kwestię. Mbxd2 w nomym malowaniu wydląda nawet nowocześnie, ale wewnątrz przypomina muzeum z tymi drewnianymi ławkami. A to wg mnie wygląda trochę głupio. I o to mi chodziło.
Zapisane

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście  - Mój zakład pracy. The best:)
Nienawidzę Arriva PCC
SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
Kajetan
Zawiadowca
****
Długość toru:: 494 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 28 Październik 2008, 18:39:40 »
0

Ten temat też już był poruszany.
Kwestia dostępnego kapitału i tyle.
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #4 : 28 Październik 2008, 18:57:22 »
0

Kolejka niestety nie jest własnością prywatną i na miejscu SKPL również bym nie wydawał pieniędzy na mienie "niczyje" szczególnie po ich doświadczeniach na paru innych kolejkach.
Zapisane

.
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 30 Październik 2008, 17:24:18 »
0

A w ogóle kolejka kiedyś powróci na szlak do Śniat czy już ostatecznie zostanie na odcinku Śmigiel - Stare Bojanowo?  :neutral:
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 31 Październik 2008, 20:58:36 »
0

Spójrzcie jak słowo modernizacja rozumieją nasi sąsiedzi - link do fotografii wnętrza MBxd2 213 pochodzącej ze strony MICHAŁA IZYDORCZAKA

 link

Myślę, że jeśli w XXI wieku chce się konkurować na rynku przewozowym, to raczej nie z ławkami z listewek, bo to jest dobre w pociągach turystycznych i historycznych, a nie we współczesnej komunikacja pasażerskiej. Zgadnijcie co wybierze pasażer (nie będący MK): BUS (np. MB Sprinter - no, nawet MB 410 D), czy MBxd2 z ławkami z listewek :?:    :?:. Ludzie raczej nie mają sentymentu - no chyba, że potraktujemy drewniane ławki jako wandaloodporne :wink:.
Sam jeździłem do pracy pociągiem i przyjemnie jedzie się w miarę estetycznie wyremontowanym (nowe siedzenia, wykładziny, brak przewiewów), ciepłym EN57/71, można nawet przymknąć oko na niespokojny bieg (a mieszkam na Podhalu i mamy tu trochę zakrętów).
Co do koloru, to osobiście wolę MBxd2 w oryginalnym (wydaje mi się nowoczesnym) malowaniu. Moim zdaniem obecne wygląda jak by wagon należał nie do SKPL, tylko do OSP :grin:.
Zapisane
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 31 Październik 2008, 21:34:18 »
0

Co wyście się wszyscy (niemal) tak na te ławki uparli?! To jakiś obłęd... Owszem, FAUR w latach 80. zbytnio się nie postarał, ale przecież w normalnej komunikacji pasażerskiej nikt dłużej, niż ok. godzina na takiej ławce siedzieć nie będzie, więc z powodzeniem raczej wytrzyma. Nie będzie przecież spał, leżał, albo... robił coś innego Mrugnięcie. Ławki w najnowszym (niestety) taborze wąskotorowym nie są wcale takie złe. Jestem wysoki i zaliczam się do wybrednych w kwestii siedzeń, ale nigdy nie odczuwałem dosłownego dyskomfortu. Niestety ludzie mają jakieś urojenia psychiczne i myślą, że siedzenie, żeby było wygodnym, musi być koniecznie miękkie. Na grzyba miękkie fotele, jeśli będą miały np. durnie zaprojektowane oparcie itd.
Podsumowując: materiał determinuje wygodę w znacznie miejszym stopniu, niż kształt/forma.
Zapisane

Piotr Janeczko
Phinek
Gość
« Odpowiedz #8 : 31 Październik 2008, 23:25:40 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 01:11:35 wysłane przez Phinek » Zapisane
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 31 Październik 2008, 23:38:18 »
0

Wierzyć mediom... zaraz czarne staje się białym i na odwrót.
Zapisane

Piotr Janeczko
Phinek
Gość
« Odpowiedz #10 : 31 Październik 2008, 23:41:30 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 01:11:06 wysłane przez Phinek » Zapisane
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 31 Październik 2008, 23:56:03 »
0

Ludzie chyba jednak chcą mieć przede wszystkim szybko. Żadne fotele lotnicze i inne "wodotryski" nie pomogą, jeśli nie będzie kasy na tory, tory i jeszcze raz - tory. Taki MBxd2 często nawet 50% swojej prędkości nie rozwija, co niestety nie dziwi.
 
Inaczej jest w miastach. Na co komu nowoczesny tramwaj jak i tak ma kolizję co skrzyżowanie (w Krakowie przykładowo)? MPK w Krakowie jest wstrętnym (delikatnie pisząc) monopolistą, i nawet Konstalem N mogli by wozić tłumy do dziś. Kto wie, czy nie wyszłoby taniej, niż Bombardierami.
Koniec dygresji.
Zapisane

Piotr Janeczko
Alois Pietrucha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 01 Listopad 2008, 15:03:21 »
0

Co do miękości siedzeń całkiem się zgadzam. Wielokrotnie na stacji Nowy Dwór Gdański bolało mnie siedzenie po rumuńskich, wandaloodpornych siedzeniach z klepek. Ale ŻKD to luksus w porównaniu z plastikami z trójmiejskiej SKM-ki. Mi się osobiście zdarzało puścic skład z plastikowymi siedzeniami i poczekac aż miękkie przyjadą :lol:
Zapisane

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście  - Mój zakład pracy. The best:)
Nienawidzę Arriva PCC
SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2614 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #13 : 01 Listopad 2008, 15:53:02 »
0

Ja jak chodziłem do techniku tez czasem wybierałem autobus ze względu na siedzenia.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1864 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 01 Listopad 2008, 19:21:01 »
0

Cytat: "JanPeter"
Co wyście się wszyscy (niemal) tak na te ławki uparli?!

Bo mamy 21 wiek, i drewniane siedzenia stanowią standard sprzed dwóch wieków.

Ale na serio - najbliższy konkurent kolejki czyli Autosan H9 oferuje w porównaniu z MBxd2 siedzenia wprost komfortowe.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 02 Listopad 2008, 09:37:48 »
0

Odchodząc od tematu ławek, czy eksploatowane na ŚKD wagony motorowe mają czynne ogrzewanie :?:.  Na stronie SKPL coś pisali o "zmianie ogrzewania węglowego na zasilane olejem opałowym" - czy udało się to zrealizować w MBxd2 218 :?: .
Zapisane
Alois Pietrucha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 03 Listopad 2008, 22:04:54 »
0

Z tego co wiem pozostało znów w sferze planów :neutral:
Zapisane

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście  - Mój zakład pracy. The best:)
Nienawidzę Arriva PCC
SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #17 : 03 Listopad 2008, 23:28:18 »
0

A po co nie swoje modernizować szczególnie po doświadczeniach z wyrzuceniem z innych kolejek.
Zapisane

.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #18 : 04 Listopad 2008, 00:30:26 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 01:07:40 wysłane przez Phinek » Zapisane
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 415 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 29 Styczeń 2009, 13:14:25 »
0

Po mimo wątpliwości kilku osób remont wagonu MBxd2 na Śmigielskiej KD został zrealizowany Uśmiech. Są w nim upragnione przez niektórych "miękkie" fotele.
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!