Alois Pietrucha
Nowicjusz
Długość toru:: 46 m
W terenie
|
|
« : 27 Październik 2008, 22:26:40 » |
0
|
Na stronie SKPL można zobaczyc zdjęcie rumuńskiej motorówki w nowym malowaniu SKPL Regio (czyżby nawiązanie do Przewozów Regionalnych? :wink: ) Rzecz gustu, ale ja wolałem PKP-owskie.. Tylko czemu nikt nie pomyślał o wymianie siedzeń na nowe (chocby z Jelcza 120M), remoncie ubikacji itd.. Czy "nowoczesnośc" na ŚKD to tylko nowe malowanie? Jeśli tak to nie idzie to właściwą drogą..
|
|
|
Zapisane
|
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście - Mój zakład pracy. The best:) Nienawidzę Arriva PCC SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
|
|
|
pleszewianin
Młotkowy
Długość toru:: 149 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #1 : 28 Październik 2008, 14:28:03 » |
0
|
Na stronie SKPL można zobaczyc zdjęcie rumuńskiej motorówki w nowym malowaniu SKPL Regio (czyżby nawiązanie do Przewozów Regionalnych? :wink: ) Rzecz gustu, ale ja wolałem PKP-owskie.. Tylko czemu nikt nie pomyślał o wymianie siedzeń na nowe (chocby z Jelcza 120M), remoncie ubikacji itd.. Czy "nowoczesnośc" na ŚKD to tylko nowe malowanie? Jeśli tak to nie idzie to właściwą drogą.. Na temat malowania SKPL,owskich motorówek już poruszałem temat w innym wątku
|
|
|
Zapisane
|
Nie jestem przedstawicielem PKL
|
|
|
Alois Pietrucha
Nowicjusz
Długość toru:: 46 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2 : 28 Październik 2008, 15:12:10 » |
0
|
To prawda, ale ja poruszyłem szerszą kwestię. Mbxd2 w nomym malowaniu wydląda nawet nowocześnie, ale wewnątrz przypomina muzeum z tymi drewnianymi ławkami. A to wg mnie wygląda trochę głupio. I o to mi chodziło.
|
|
|
Zapisane
|
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście - Mój zakład pracy. The best:) Nienawidzę Arriva PCC SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
|
|
|
Kajetan
|
|
« Odpowiedz #3 : 28 Październik 2008, 18:39:40 » |
0
|
Ten temat też już był poruszany. Kwestia dostępnego kapitału i tyle.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #4 : 28 Październik 2008, 18:57:22 » |
0
|
Kolejka niestety nie jest własnością prywatną i na miejscu SKPL również bym nie wydawał pieniędzy na mienie "niczyje" szczególnie po ich doświadczeniach na paru innych kolejkach.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
tczewianin
|
|
« Odpowiedz #5 : 30 Październik 2008, 17:24:18 » |
0
|
A w ogóle kolejka kiedyś powróci na szlak do Śniat czy już ostatecznie zostanie na odcinku Śmigiel - Stare Bojanowo? :neutral:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
|
« Odpowiedz #6 : 31 Październik 2008, 20:58:36 » |
0
|
Spójrzcie jak słowo modernizacja rozumieją nasi sąsiedzi - link do fotografii wnętrza MBxd2 213 pochodzącej ze strony MICHAŁA IZYDORCZAKA linkMyślę, że jeśli w XXI wieku chce się konkurować na rynku przewozowym, to raczej nie z ławkami z listewek, bo to jest dobre w pociągach turystycznych i historycznych, a nie we współczesnej komunikacja pasażerskiej. Zgadnijcie co wybierze pasażer (nie będący MK): BUS (np. MB Sprinter - no, nawet MB 410 D), czy MBxd2 z ławkami z listewek :?: :?:. Ludzie raczej nie mają sentymentu - no chyba, że potraktujemy drewniane ławki jako wandaloodporne :wink:. Sam jeździłem do pracy pociągiem i przyjemnie jedzie się w miarę estetycznie wyremontowanym (nowe siedzenia, wykładziny, brak przewiewów), ciepłym EN57/71, można nawet przymknąć oko na niespokojny bieg (a mieszkam na Podhalu i mamy tu trochę zakrętów). Co do koloru, to osobiście wolę MBxd2 w oryginalnym (wydaje mi się nowoczesnym) malowaniu. Moim zdaniem obecne wygląda jak by wagon należał nie do SKPL, tylko do OSP :grin:.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #7 : 31 Październik 2008, 21:34:18 » |
0
|
Co wyście się wszyscy (niemal) tak na te ławki uparli?! To jakiś obłęd... Owszem, FAUR w latach 80. zbytnio się nie postarał, ale przecież w normalnej komunikacji pasażerskiej nikt dłużej, niż ok. godzina na takiej ławce siedzieć nie będzie, więc z powodzeniem raczej wytrzyma. Nie będzie przecież spał, leżał, albo... robił coś innego . Ławki w najnowszym (niestety) taborze wąskotorowym nie są wcale takie złe. Jestem wysoki i zaliczam się do wybrednych w kwestii siedzeń, ale nigdy nie odczuwałem dosłownego dyskomfortu. Niestety ludzie mają jakieś urojenia psychiczne i myślą, że siedzenie, żeby było wygodnym, musi być koniecznie miękkie. Na grzyba miękkie fotele, jeśli będą miały np. durnie zaprojektowane oparcie itd. Podsumowując: materiał determinuje wygodę w znacznie miejszym stopniu, niż kształt/forma.
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #8 : 31 Październik 2008, 23:25:40 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 01:11:35 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #9 : 31 Październik 2008, 23:38:18 » |
0
|
Wierzyć mediom... zaraz czarne staje się białym i na odwrót.
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #10 : 31 Październik 2008, 23:41:30 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 01:11:06 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #11 : 31 Październik 2008, 23:56:03 » |
0
|
Ludzie chyba jednak chcą mieć przede wszystkim szybko. Żadne fotele lotnicze i inne "wodotryski" nie pomogą, jeśli nie będzie kasy na tory, tory i jeszcze raz - tory. Taki MBxd2 często nawet 50% swojej prędkości nie rozwija, co niestety nie dziwi. Inaczej jest w miastach. Na co komu nowoczesny tramwaj jak i tak ma kolizję co skrzyżowanie (w Krakowie przykładowo)? MPK w Krakowie jest wstrętnym (delikatnie pisząc) monopolistą, i nawet Konstalem N mogli by wozić tłumy do dziś. Kto wie, czy nie wyszłoby taniej, niż Bombardierami. Koniec dygresji.
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
Alois Pietrucha
Nowicjusz
Długość toru:: 46 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #12 : 01 Listopad 2008, 15:03:21 » |
0
|
Co do miękości siedzeń całkiem się zgadzam. Wielokrotnie na stacji Nowy Dwór Gdański bolało mnie siedzenie po rumuńskich, wandaloodpornych siedzeniach z klepek. Ale ŻKD to luksus w porównaniu z plastikami z trójmiejskiej SKM-ki. Mi się osobiście zdarzało puścic skład z plastikowymi siedzeniami i poczekac aż miękkie przyjadą :lol:
|
|
|
Zapisane
|
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście - Mój zakład pracy. The best:) Nienawidzę Arriva PCC SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #13 : 01 Listopad 2008, 15:53:02 » |
0
|
Ja jak chodziłem do techniku tez czasem wybierałem autobus ze względu na siedzenia.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #14 : 01 Listopad 2008, 19:21:01 » |
0
|
Co wyście się wszyscy (niemal) tak na te ławki uparli?! Bo mamy 21 wiek, i drewniane siedzenia stanowią standard sprzed dwóch wieków. Ale na serio - najbliższy konkurent kolejki czyli Autosan H9 oferuje w porównaniu z MBxd2 siedzenia wprost komfortowe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
|
« Odpowiedz #15 : 02 Listopad 2008, 09:37:48 » |
0
|
Odchodząc od tematu ławek, czy eksploatowane na ŚKD wagony motorowe mają czynne ogrzewanie :?:. Na stronie SKPL coś pisali o "zmianie ogrzewania węglowego na zasilane olejem opałowym" - czy udało się to zrealizować w MBxd2 218 :?: .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Alois Pietrucha
Nowicjusz
Długość toru:: 46 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #16 : 03 Listopad 2008, 22:04:54 » |
0
|
Z tego co wiem pozostało znów w sferze planów :neutral:
|
|
|
Zapisane
|
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście - Mój zakład pracy. The best:) Nienawidzę Arriva PCC SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #17 : 03 Listopad 2008, 23:28:18 » |
0
|
A po co nie swoje modernizować szczególnie po doświadczeniach z wyrzuceniem z innych kolejek.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #18 : 04 Listopad 2008, 00:30:26 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 01:07:40 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
brok
|
|
« Odpowiedz #19 : 29 Styczeń 2009, 13:14:25 » |
0
|
Po mimo wątpliwości kilku osób remont wagonu MBxd2 na Śmigielskiej KD został zrealizowany . Są w nim upragnione przez niektórych "miękkie" fotele.
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
|