Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #320 : 21 Lutego 2013, 22:50:49 » |
0
|
dzięki za info...tego akurat nie przeglądałem...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
margor
Młotkowy
Długość toru:: 75 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #321 : 24 Lutego 2013, 15:41:57 » |
0
|
Czy są jakieś nowe wieści z postępu prac na odcinku Niechorze - Pogorzelica ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pyzacz
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #322 : 24 Lutego 2013, 19:04:45 » |
0
|
Ja sie za tydzien wybieram na weekend do Kolobrzegu, jak bede wracal to postaram sie cyknac kilka fotek na trasie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
|
« Odpowiedz #323 : 24 Lutego 2013, 21:43:19 » |
0
|
W bardzo ciekawej galerii podlinkowanej przez Kuca dostrzegłem ciekawe dwie węglareczki (2 osiowe).
to niegdyś typowe i b. popularne węglarki określane typem Lentz produkowane masowo na koleje budowane przez firmę Pana Lentza (m.in. pomorskie zarówno na obecnym obszarze PL jak i w obecnych Niemczech) przez różne wytwórnie niemieckie (m.in. Goerlitz, Grinberg itp.) w latach 1890-1920. Były także w wariancie z pomostem hamulcowym i hamulcem ręcznym. Jakieś są zachowane w Muz w Gryficach
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ZyGa
|
|
« Odpowiedz #324 : 25 Lutego 2013, 23:36:20 » |
-2
|
Na muzeum sto jedna ale bez pomostów, te dwie co są na zdjęciach będą jeździły jako kabriolety w sezonie i też są bez pomostów już chyba nigdzie w Polsce nie ma takich. Uprzejmie proszę o zwracanie uwagi na pisownię. Literówki plus brak interpunkcji czynią powyższy post niemal niezrozumiałym. // PN
|
|
|
Zapisane
|
NKW ZyGa
|
|
|
|
Doctor
|
|
« Odpowiedz #326 : 06 Marca 2013, 22:00:28 » |
+1
|
Te nowe dworce to urodą nie powalają... Ale reszta rewitalizacji, mimo, że mało historyczna raczej ;-) trzyma poziom. I to o niebo wyższy niż infrastruktura na linii wolsztyńskiej. Można modernizować z gustem? Można. Tylko dlaczego nie w Wielkopolsce?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
|
« Odpowiedz #327 : 06 Marca 2013, 22:15:47 » |
0
|
Rzeczywiście co do klimatu i historyczności można mieć b. wiele zastrzeżeń. Mimo to serce rośnie jak się patrzy na to jak została wyremontowana infrastruktura. Jeżeli wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką taki tor przetrzyma długie lata przy stosunkowo niewielkich kosztach utrzymania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
margor
Młotkowy
Długość toru:: 75 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #328 : 06 Marca 2013, 22:34:13 » |
0
|
Ze zdjęć wynika, że w Trzęsaczu można już oblecieć skład lokomotywą. Zawsze to kroczek do przodu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #329 : 07 Marca 2013, 21:58:26 » |
0
|
Mój komentarz do zdjęć zapodanych z rewitalizacji: "O, K.!, ja p!"
A tak na serio - wygląda to - profesjonalnie. Tor na betonach i mocowaniu sprężystym, myślę, że spokojnie tam gdzi enie ma łuków, możnaby 70 km/h pojechać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
|
« Odpowiedz #330 : 08 Marca 2013, 00:35:23 » |
+1
|
Śliczna sesja w cudnych okolicznościach pogody i cenna dokumentacja. Z jednej strony imponująca inwestycja a z drugiej festiwal totalnego bezguścia w kwestii architektury nowych budynków dworcowych. Jak można było nie nawiązac do stylu dworców w Rewalu czy Pogorzelicy lub Niechorzu tylko silić się na jakieś pseudonoweczesne niewiadomoco. Styl i klimat tej linii został tu brutalnie pogwałcony.Że też włodarze przy ich niezaprzeczalnych zasługach nie mają za grosz elementarnej wrażliwośći na kształtowanie przestrzeni. Wzajemnie gryząca się architektura budynku straży pożarnej i dworca w Niechorzu jest tego dobitnym przykładem. Stacje w Rewalu i Pogorzelicy mają bardzo dobrą szansę na tytuł " Mister Dworców Waskotorowych". Trzymam kciuki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ZyGa
|
|
« Odpowiedz #331 : 08 Marca 2013, 09:29:11 » |
0
|
No no, nawet ja nie wiedziałem że są na takim etapie prac ładnie
|
|
|
Zapisane
|
NKW ZyGa
|
|
|
Tomasz Sonntag
|
|
« Odpowiedz #332 : 08 Marca 2013, 13:13:23 » |
0
|
Powiem szczerze że jestem w szoku. Takiego zakresu prac na kolejach wąskotorowych nie było juz chyba od dawien dawna. Latem musze się tam wybrać, ostatni raz odcinek Trzebiatów Wąsk - Gryfice Wąsk przejechałem w 99 roku.
pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
TomaszS
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #333 : 09 Marca 2013, 10:47:06 » |
+2
|
Do tych, którzy krzywią się na widoki zaprezentowane na zdjęciówach: Parafrazując Towarzysza Wiesława: nie obrażajcie się panowie, że my Wam tylko ofiarujemy dworce, takie, jakie sami uznamy za stosowne. Myśmy bowiem gospodarze. Władzy raz zdobytej nie oddamy nigdy. Możecie jeszcze krzyczeć, że leje się krew kolejowej tradycji narodu polskiego, że tandeta rządzi Nadmorską, lecz to i tak nie zawróci nas z drogi.
Panowie, niestety nie Wy wyłożyliście wkład w wysokości 23 dużych baniek. To nie jest kolej która ma Wam przynosić zyski. To nawet nie jest wąskotorówka w Waszych okolicach zatem bryły budynków w Wasze oczy nie będą kluły co dzień. Nie Wy jesteście grupą docelową dla której to całe zamieszanie ma miejsce. Zatem nie krytykujcie dla samego krytykanctwa, bo inaczej tych głosów oburzenia nie nożna zaadresować niż do skrzynki emkania.
W Rogowie są stare, oryginalne wagony, perony i latarnie i to tam trzeba szukać w ciszy i w stanie muzealnego namaszczenia źródeł zachwytu nad historycznym pięknem dawnej kolei. W Rewalu, będąc ubranym w klapki Kuboty, należy szukać przy dźwiękach nap... muzy z głośników nadmorskiej, tandetnej rozrywki do której całe przedsięwzięcie pasuje idealnie. I to jest właśnie wrażliwość władz na kształtowanie przestrzeni - została zapewniona jednolitość nowej inwestycji i pstrokacizny istniejącej.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #334 : 09 Marca 2013, 11:32:01 » |
+2
|
Z drugiej strony, dla miłośników bez zmian pozostaje odcinek Gryfice-Trzęsacz - o wiele bardziej malowniczy przecież niż ten nadmorski. I tak w sumie wilk jest syty i owca częściowo też cała. Żeby tylko tam coś częściej jeździło...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #335 : 09 Marca 2013, 11:47:37 » |
0
|
Ciekawe jest że nie zdecydowano się na budowę jakiegoś podstawowego garażu na pociąg w Trzęsaczu lub Pogorzelicy. Przy tak szeroko zakrojonej modernizacji nie powinno to być dużym kosztem a umożliwiłoby to nocleg pociągu bliżej trasy którą pociągi jeżdżą najczęściej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #336 : 09 Marca 2013, 11:59:23 » |
+3
|
A właśnie: Gryfice - Trzęsacz! Podróż w czasie. Wyjazd porannym z Gryfic w promieniach podnoszącego się słońca, gdzie w wagonach jedzie ledwie kilku miejscowych zmierzających do pracy nad morzem, popiskiwanie szyn na łuku koło wystawy, myk pod wiaduktem normalnotorówki i długa prosta pośród łanów zboża. Senny przystanek Popiele w chłodnym cieniu lasu. Bujanie na zwrotnicach których już nikt nie przestawi. Potem ostry zjazd z łukami gdzie pociąg rozwija kosmiczną jak na wąskotorówkę prędkość. Ciemne lasy przed Niedźwiedziskami, podmokłe łąki przed Modlimowem, nieistniejący wiadukt w Karnicach, długa prosta przed Dreżewem. A wszystko w coraz wyżej wspinających się promieniach słońca. I wieczorny powrót pustawym składem gdzie po upalnym dniu chłód ogarnia nas jadących w letniakach za każdym razem gdy wjeżdżamy do lasu, tym silniejszy im bliżej Gryfic. Pola skąpane w czerwieni zachodzącego słońca. Mgły na łąkach podnoszące się niczym zjawy. Zapach żniwowania. A do tego wspaniała prędkość jazdy... Tak, to jest prawdziwy raj dla tych którzy chcą się przenieść w czasie. To ostatnia taka kolej w Polsce.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #337 : 09 Marca 2013, 14:07:26 » |
0
|
Ciekawe jest że nie zdecydowano się na budowę jakiegoś podstawowego garażu na pociąg w Trzęsaczu lub Pogorzelicy. Przy tak szeroko zakrojonej modernizacji nie powinno to być dużym kosztem a umożliwiłoby to nocleg pociągu bliżej trasy którą pociągi jeżdżą najczęściej.
W Pogorzelicy będzie zamontowana zwrotnica i kawałek toru który obecnie nie będzie używany a w przyszłości ma powstać tam baza kleiki.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #338 : 09 Marca 2013, 14:38:06 » |
0
|
a w przyszłości ma powstać tam baza kleiki.
To wtedy jakiś świeżo upieczony absolwent wydziału nauk wszelakich na Akademii Smorgońskiej opracuje projekt ekonomicznej organizacji ruchu tylko na trasie Pogorzelica-Trzęsacz .... z czasowym wyłączeniem odcinka Trzęsacz-Gryfice.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #339 : 09 Marca 2013, 16:08:31 » |
0
|
Nie to żebym sie czepiał , ale czy odcinki obsypane tłuczniem już są w stu procentach gotowe?
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
|