Link do opracowania
Rewitalizacja i rewaloryzacja zabytkowej kolei wąskotorowej w Gminie Rewalhttp://www.ingeno.pl/Rewal/1.htmz opisu najciekawsze jest to:
Szacunkowy maksymalny koszt realizacji inwestycji.
Kalkulacja własna na poziomie cen II kwartału 2007
Podstawą kalkulacji jest ocena niezbędnych prac w wyniku wizji lokalnej dokonanej w miesiącu sierpniu 2007.
Przedmiar robót oparty jest na materiałach źródłowych archiwalnych udostępnionych przez służby PKP. Koszt realizacji poszczególnych projektów szacujemy następująco:
Remont obecnie funkcjonującej kolejki wraz z obiektami dworcowymi – 23 325 000 PLN
w tym:
1. remont linii kolejowej na całej długości od Gryfic do Pogorzelicy wraz z wymianą
rozjazdów – 18 400 000 PLN
2. remont peronów wraz z budową wiat – 825 000 PLN
3. remont obiektów dworcowych – 1 200 000 PLN
4. budowa nowych obiektów dworcowych w Trzęsaczu i Śliwinie – 800 000 PLN
5. zagospodarowanie terenów przydworcowych (parkingi, przystanki autobusowe,
miejsca postoju dla rowerów, mała architektura) – 1 750 000 PLN
6. remont zabytkowego parowozu – 200 000 PLN
7. zakup rowerów wraz z systemem ich udostępniania turystom – 150 000 PLN
Odbudowa kolejki od Pogorzelicy do Trzebiatowa – 9 200 000 PLN
w tym:
1. remont zabytkowego mostu kolejowego, dokładna wycena możliwa po ekspertyzie
technicznej, natomiast szacunkowa wycena wynosi – 1 500 000 PLN
2. remont linii kolejowej – 7 700 000 PLN
Budowa muzeum kolei wąskotorowej w Pogorzelicy wraz z zakupem taboru i innych obiektów muzealnych – 45 000 000 PLN
Budowa kolejki od Trzęsacza do Pobierowa – 5 950 000 PLN
w tym:
1. budowa linii kolejowej – 3 000 000 PLN
2. budowa peronów wraz z wiatami – 350 000 PLN
3. budowa obiektów dworcowych – 1 900 000 PLN
4. zagospodarowanie terenów przydworcowych (parkingi, przystanki autobusowe,
miejsca postoju dla rowerów, mała architektura) – 700 000 PLN