Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:46:40 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nie ma to jak powroty  (Przeczytany 10656 razy)
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« : 22 Listopada 2008, 22:01:45 »
0

Więc powracam do sedna tabor został przekazany do Jędrzejowa w całej okrasie. Bo zostało nam podważone iż coś w taborze zabraknie.Więc nic nie zabraknie nawet w wls bo i co Panie Maszynisto z Krosniewic - Ozorkowa wszystko ma swoje miejsce.Nawet w lokomotywie.Pozdrawiam
Zapisane
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 209 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 22 Listopada 2008, 22:46:14 »
0

Jakieś zdjęcia z przewozu taboru? Rozumiem że trafił on już do Jędrzejowa?
Zapisane
Irys
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 22 Listopada 2008, 23:35:55 »
0

Cytat: "arti281"
Więc powracam do sedna tabor został przekazany do Jędrzejowa w całej okrasie. Bo zostało nam podważone iż coś w taborze zabraknie.Więc nic nie zabraknie nawet w wls bo i co Panie Maszynisto z Krosniewic - Ozorkowa wszystko ma swoje miejsce.Nawet w lokomotywie.Pozdrawiam

Nie potrafisz normalnie pisać? Tego się czytać nie da...
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 23 Listopada 2008, 08:01:18 »
0

Cytat: "Łukasz"
Jakieś zdjęcia z przewozu taboru? Rozumiem że trafił on już do Jędrzejowa?


Jeszcze nie trafił ale formalności zostały już załatwione transport jest już łatwiony tak że to tylko kwestia czasu oczywiście fotki się pojawią a dla kolegi post wyżej normalnie naucz się czytać  :mrgreen:
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 23 Listopada 2008, 09:25:08 »
0

Cytat: "arti281"
kolegi post wyżej normalnie naucz się czytać  :mrgreen:

A może ty naucz się wreszcie normalnie pisać ? Twoje posty to ani gwara ani język potoczny, przeczytanie twoich 4 zdań i zrozumienie co miałeś na myśli zajmuje 3 razy dłużej niż analogiczny post każdego innego użytkownika forum.

PS. Przecinki, kropki oraz szeroko pojęta gramatyka i składnia nie bolą. :mrgreen:
Zapisane

brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 23 Listopada 2008, 12:09:03 »
0

Najważniejsze, żeby tabor trafił szczęśliwie do nowego miejsca stacjonowania, bez takich niespodzianek:
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/335430.html

Cytat: "DZIENNIK ŁÓDZKI"
Ciuchcia poszła na żyletki - Dostali lokomotywę za 1.500 zł, sprzedali jako złom za 22.000 zł
30.01.2004
 Olbrzymi parowóz z 1976 r. przekazano piotrkowskiemu towarzystwu w zamian za ochronę i konserwację tego zabytku techniki kolejowej, po czym został pocięty i zezłomowany.

- Według mnie to przestępstwo, nie wolno im było tego zrobić – mówi Wiesław Mierzejewski, likwidator "Cargo" z Krakowa, który po kilkumiesięcznych negocjacjach i zapewnieniach zarządu towarzystwa, że parowóz będzie eksponatem regionalnego muzeum kolejnictwa, zgodził się przekazać go za symboliczne pieniądze. O pocięciu i zezłomowaniu parowozu dowiedział się od nas.

- Oszukali wszystkich kolejarzy, a przede wszystkim społeczeństwo Piotrkowa - uważa Marek Kraska, szef Związku Zawodowego Maszynistów PKP w Piotrkowie.

- Nie zrobiliśmy tego z premedytacją, nie mieliśmy pieniędzy na rekonstrukcję tego parowozu - tłumaczy Artur Błaszczyk, prezes towarzystwa.

- Natychmiast cofam przekazanie pozostałych parowozów - powiedział nam Wiesław Mierzejewski, likwidator jednostki organizacyjnej PKP SA "Cargo" z Krakowa zaraz po tym, jak dowiedział się o zezłomowaniu "eksponatu muzealnego".

Najbardziej poruszeni losem lokomotywy są piotrkowscy kolejarze. Związek Zawodowy Maszynistów zamierza powiadomić prokuraturę. Gdyby padło na zwykły parowóz, może nikt by nie dociekał, co się z nim dzieje. Ten nie był zwyczajny. W 1996 r. z okazji obchodów 150 rocznicy dotarcia kolei warszawsko-wiedeńskiej do Piotrkowa przyjechał z Ełku do zlikwidowanej rok później lokomotywowni.

- Miał być wizerunkiem tamtych czasów, zabytkiem techniki kolejowej, to skandal, jak ci "miłośnicy" kolejki się z nim obeszli - wyrzuca z siebie jednym tchem Marek Kraska, przewodniczący związku.

- Tyle lat stał, niszczał i nikt się nim nie interesował – ripostuje Artur Błaszczyk, prezes towarzystwa. Wycięli niespodziankę

Po kilku miesiącach negocjacji między Towarzystwem Przyjaciół Kolejki Wąskotorowej Piotrków - Sulejów a likwidatorem "Cargo", strony dobiły targu. Wiesław Mierzejewski zgodził się odsprzedać parowóz z 1976 r. (data budowy według protokołu zdawczo-odbiorczego) za 1.500 zł. Maszyna została przepchnięta na transporterach z byłej lokomotywowni w Piotrkowie do stacji Piotrków Wąskotorowy przy ul. Przemysłowej, w październiku ubiegłego roku. Trudno to dziś ustalić, ale dwa, trzy tygodnie temu parowóz zniknął.

Najpierw A. Błaszczyk, prezes towarzystwa powiedział nam: "jest w remoncie, ale to niespodzianka, szykujemy go do sezonu". We wtorek Jacek Szmit, zastępca prezesa: "jego nie ma w Piotrkowie, jeszcze nie wrócił - w świecie jest". Wreszcie obydwaj zaczęli nas zapewniać: "z trudem wepchnęliśmy go do parowozowni, ale jest i tu go remontujemy".

Nikt jednak nie chciał nas tam wpuścić z tej prostej przyczyny, że już wówczas parowóz był pocięty i sprzedany jako złom.

- Trafiła nam się lokomotywa z cukrowni w Kruszwicy, a ten parowóz, jak się okazało, nie nadawał się do wyremontowania - był w opłakanym stanie, to go pocięliśmy - przyznał w końcu A. Błaszczyk - żeby kupić lokomotywę z Kruszwicy.

Dodajmy, że w protokole zdawczo-odbiorczym, podpisanym przez zarząd towarzystwa, widnieje zapis: "kupujący oświadcza, że znany jest mu stan techniczny urządzenia".

Obiecywali ratować

Czy członkowie towarzystwa mieli prawo pociąć i zezłomować parowóz? Towarzystwo zarobiło na tej transakcji ok. 22 tys. zł (sprawdziliśmy ceny skupu złomu), z czego około 12 tys. zł przeznaczono na zakup wąskotorowej lokomotywy z Kruszwicy.

Jednak zwracając się do PKP o przekazanie parowozu za symboliczne pieniądze zarząd towarzystwa zobowiązał się "podjąć ochrony i konserwacji", "przyczynić się do ratowania zabytków techniki kolejowej" oraz, że "zostanie on ustawiony na terenie naszego muzeum (którego jeszcze nie ma - przyp. red.)".

- Według mnie, to przestępstwo, nie wolno im było tego zrobić – mówi Wiesław Mierzejewski. - Kupili go za taką cenę tylko dlatego, że była mowa o eksponacie muzealnym.

W umowie kupna - sprzedaży nie zapisano jednak, że parowóz przeznacza się na eksponat muzealny, zakazuje jego sprzedaży i usunięcia numerów kolejowych. - Te obostrzenia wprowadziliśmy dopiero w stosunku do pozostałych czterech parowozów, kiedy dotarły do mnie nieoficjalne głosy, że chcą zarabiać na zabytkach techniki kolejowej - wyjaśnia Mierzejewski.

- W całej jednak dokumentacji handlowej dotyczącej negocjacji jest mowa tylko i wyłącznie o przekazaniu parowozu do muzeum. Marek Kraska dodaje: - Nie można niszczyć zabytków techniki.

Idą do prokuratora

Prezes Błaszczyk zdecydowanie odpiera te zarzuty i uważa, że nic złego się nie stało: - Będziemy mieli dwa bardzo podobne parowozy szerokotorowe w dużo lepszym stanie - mówi.

Tych parowozów jednak oraz dwóch innych, które obiecał - również jako "eksponaty muzealne" - przekazać likwidator z Krakowa, prawdopodobnie nie będzie. Zamierza on cofnąć decyzje dotyczące ich przekazania. - Muszę też zgłosić sprawę na zarząd firmy i podejmiemy decyzję, czy nie przekazać sprawy do wyjaśnienia właściwej prokuraturze - mówi się W. Mierzejewski.

Marek Kraska jest natomiast pewien, że piotrkowska prokuratura powinna zająć się zbadaniem nie tylko sprawy "upłynnienia" lokomotywy, ale również kwestią rozliczenia zarządu towarzystwa z pozyskanych na całej operacji pieniędzy.

- Przygotowaliśmy już dla prokuratora zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, a z jego złożeniem czekamy tylko na informację z Ełku z danymi technicznymi lokomotywy, by dopełnić formalności - mówi Kraska.

To nie koniec możliwych konsekwencji złomowania kolejowego symbolu. Towarzystwo od niemal roku zabiega o utworzenie regionalnego muzeum kolejnictwa. Większość eksponatów (np. semafory), a w tym cztery parowozy miał przekazać właśnie likwidator "Cargo". Muzeum zamierzano umieścić w lokomotywowni, rozpoczęto nawet rozmowy na ten temat z zakładem gospodarowania nieruchomościami PKP w Łodzi. Związek maszynistów zapowiada, że nie dopuści do tego.

- Gdyby przejęli lokomotywownię, to kto da gwarancję, że jej nie potną - mówi przewodniczący związku.

Również przychylność samorządu miejskiego wobec towarzystwa w dużej mierze wiązała się z planami utworzenia muzeum. Jak cała sytuacja wpłynie na przyznanie lub nie dotacji z miejskiego budżetu na działalność miłośników kolejki?

Marcin Pampuch, rzecznik prezydenta, mówi: - Trzeba chyba poważnie zastanowić się nad wiarygodnością towarzystwa i przyjrzeć się temu, jak obchodzi się z zabytkami techniki kolejnictwa.

Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 23 Listopada 2008, 12:34:07 »
0

Kolejny raz trup wypada z szafy. Nim rozpęta się burza i kalito zamknie wątek miałbym prośbę do Ciebie arti abyś wskazał wszystkie miejsca artykułu które wg. Ciebie nie są prawdą. Z artykułu wynika że Cargo bez masełka pojechaliście nie mówiąc już o czelności mówienia, że zaraz dostaniecie dwa kolejne.
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #7 : 23 Listopada 2008, 16:54:26 »
0

A ja pytam po co? Arti281 bawi się Wami bezczelnie, a zamiast bana ma jedynie ostrzeżenie za nieskładną pisownię. Nie lepiej olać (...) [cenzura, ja nie chcę czerwonej kreseczki, jaką zarobił Arczi, choć zgadzam się z określeniami Arcziego w 100%]  i nie odpowiadać na jego prowokacyjne posty?
A o przekazaniu taboru do Jędrzejowa dowiedzielibyśmy się np od Andy'ego, zamiast od hieny ? (a niech tam, z czerwonym paskiem też mi będzie ładnie   :lol: )
Zapisane

arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 23 Listopada 2008, 17:17:10 »
0

Co do Ol już się wypowiedziałem.Nikim się hiena nie bawi.Problem w tym że niektórzy nazbyt ubarwiają swoje wypowiedzi nie bardzo nawet wiedząc gdzie jest Piotrków Tryb. a co dopiero znać fakty(nie zawsze zgodne z czyimiś poglądami) Za to domysły niektórych wręcz mnie przerażają tylko tyle i  aż :cry:
Zapisane
PKW
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 23 Listopada 2008, 17:18:33 »
0

Tak więc trzeba reagować na następny temat o Towarzystwie.
Szanowni Miłośnicy Kolejnictwa i Kolejek Wąskotorowych zza klawiatur komputerów!!!
Co kolwiek TPKWP-S by nie zrobiło będzie dla was oczywiście ZŁE.
A ja powiem wprost do specjalistów klawiaturowców a nie MK!!!! WARA WAM OD PIOTRKOWSKIEJ KD ORAZ OD TPKWP-S w LIKWIDACJI.
Czy WY miłośnicy klawiatury nie ma cie się czym zająć? Np. pożyteczniejszymi rzeczami a nie stukaniem w klawiaturę i podnoszenie rwetesu na temat Piotrkowskiej KD i tamtejszego Towarzystwa?
Arti teraz do Ciebie!!!!!!! Ty przestań wypisywać bo już niedobrze mi sie robi jak czytam te posty!!!!!
Zwracam się z uprzejmą prośbą do Administratora o zamknięcie tego tematu i wogole tematu Piotrkowskiej KD gdyż Towarzystwo jest w likwidacji tabor i majątek rozdysponowany o czym wiecie wszyscy zainteresowani.
Z poważaniem: Likwidator TPKWP-S w L. Jacek Szmit
Ps: Sprawa majątku dotyczy tylko Towarzystwa i strony obdarowanej, którą jest SSZJKD. KONIEC!!!!!
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 23 Listopada 2008, 21:16:29 »
0

Cytat: "PKW"
Tak więc trzeba reagować na następny temat o Towarzystwie.
Szanowni Miłośnicy Kolejnictwa i Kolejek Wąskotorowych zza klawiatur komputerów!!!
Co kolwiek TPKWP-S by nie zrobiło będzie dla was oczywiście ZŁE.
A ja powiem wprost do specjalistów klawiaturowców a nie MK!!!! WARA WAM OD PIOTRKOWSKIEJ KD ORAZ OD TPKWP-S w LIKWIDACJI.
Czy WY miłośnicy klawiatury nie ma cie się czym zająć? Np. pożyteczniejszymi rzeczami a nie stukaniem w klawiaturę i podnoszenie rwetesu na temat Piotrkowskiej KD i tamtejszego Towarzystwa?
Arti teraz do Ciebie!!!!!!! Ty przestań wypisywać bo już niedobrze mi sie robi jak czytam te posty!!!!!
Zwracam się z uprzejmą prośbą do Administratora o zamknięcie tego tematu i wogole tematu Piotrkowskiej KD gdyż Towarzystwo jest w likwidacji tabor i majątek rozdysponowany o czym wiecie wszyscy zainteresowani.
Z poważaniem: Likwidator TPKWP-S w L. Jacek Szmit
Ps: Sprawa majątku dotyczy tylko Towarzystwa i strony obdarowanej, którą jest SSZJKD. KONIEC!!!!!


Wszystkie moje posty miały celu wyciągnięcie od was choć drobnego usprawiedliwienia, sam ostatnio przekonałem sie jakie brednie potrafi pisać prasa i gadać nawet całkiem poważny człowiek, zamiast tego półsłówka i zero komentarza. Skoro tak to się nie dziw że środowisko ma o was dość niewybredną opinię, zresztą ja też was potępiam, coś takiego nie może przejść bez echa. Ol49 w Polsce się jeszcze kilka zachowało jak nie wy to Cargo by ja na żylety posłało pewnie, gorsze jest zdecydowanie co innego, najnormalniej w świecie oszukaliście Cargo i kolejarzy mówiąc że parowóz idzie na cele muzealne a poszedł do huty. Wyobrażasz sobie teraz wystąpienie do Cargo przez dowolną organizację miłośniczą o przekazanie czegokolwiek poniżej wartości? Sami sobie taką drogę wybraliście i trudno żeby wypowiadać się o was pozytywnie bo i gdzie te wasze sukcesy ? Nie ma kolejki nie ma parowozu tylko smród został... Powiedz mi jakim cudem PSMK, TOZK czy FPKW pozyskują coraz to nowy tabor bez konszachtów z panami złomiarzami i robieniem ludzi w wała? Oczywiście macie prawo mówić że tak musieliście i nic nam do tego ale takie samo prawo mamy my oceniać was zwłaszcza że dobrowolnie rezygnujecie z najdrobniejszej obrony.

Kalito zamykaj temat Piotrkowskiej definitywnie bo tu naprawdę nic nowego się nie urodzi.
Zapisane

kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #11 : 23 Listopada 2008, 22:01:33 »
0

Dwa dni człowieka w sieci ni e ma i oczywiście musi czekać na mnie kwiatek :/

Arti: Drugie ostrzeżenie za trollowanie i gramatykę. Jak tak samo kompetentnie i rzeczowo działałeś na PKD jak tu na forum, to mamy rozwiązanie zagadki dotyczącej powodów porażki "projektu Piotrków". Tak na marginesie, pytając o stan taboru przekazywanego do Jędrzejowa pytałem tylko dlatego, że go nie znam, a nie dlatego, żeby wam w usta wepchnąć słowa o jakichś defraudacjach.

Nikt o nic was nie oskarża, a to że czujecie się jak zaszczute psy i operując wielkimi emocjami próbujecie zdyskredytować jakiekolwiek wypowiedzi komputerowych MK - nie nasza to sprawa i od nas z tymi postulatami z daleka. Chcieliśmy normalnej INFORMACJI, a dostajemy kupę bzdur naładowanych do nieprzytomności emocjami. W ten sposób dyskusja na tym forum nie będzie przebiegała, a tym bardziej niejaki PKW nie będzie stawiał warunków tegoż przebiegu. Nie masz prawa rozliczać ludzi, których nie znasz, natomiast my możemy rozliczyć Ciebie jako osobę, która zaryzykowała pełnienie w pewnym sensie funkcji publicznej. No tak to jest, że jak chce się działać publicznie, to trzeba się liczyć również z batami. Jak nie jesteś gotów, to się wycofaj - proste jak drut.

TEMAT ZAMYKAM. PKW za niemerytoryczne posty i bezpodstawne negowanie podstawowej funkcji forum dyskusyjnego, jaką jest DYSKUSJA - 2x ostrzeżenie.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!