Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 01:35:47 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Koleby cegielniane. Ładowność, masa...  (Przeczytany 20563 razy)
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« : 08 Stycznia 2009, 10:06:44 »
0

Czy ktoś z Was ma informacje na temat masy własnej oraz ładowności koleb cegielnianych?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1 : 08 Stycznia 2009, 13:21:53 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:34:46 wysłane przez Phinek » Zapisane
look20
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 08 Stycznia 2009, 13:58:26 »
0

Ja nic nie wiem :p ale z ciekawości zapytam czy robisz koleby do trainza?
Zapisane
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 08 Stycznia 2009, 14:33:12 »
0

Dzięki Phinek.

Nie nie robię żadnych koleb do Trainza.
Czy już człowiek nie może się zapytać o coś z ciekawości, i zawsze będzie łączone to z Trainzem?
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #4 : 08 Stycznia 2009, 16:12:39 »
0

Ile koleb tyle ładowności. Na 750 była większa, na 550 mniejsza :wink:  Chyba trzeba by było skonkretyzować
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #5 : 08 Stycznia 2009, 19:04:38 »
0

Faktycznie koleba waży około 500kg. Nośność to około 1-1,5t zależy czego naładujemy pod tzw. sufit Generalnie to wytrzymałe pojazdy.
Zapisane
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #6 : 08 Stycznia 2009, 23:13:21 »
0

Ta szczególnie jak się człowiek znajdzie między takimi dwiema, albo zostanie walnięty pędzącą
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Phinek
Gość
« Odpowiedz #7 : 09 Stycznia 2009, 00:28:53 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:35:12 wysłane przez Phinek » Zapisane
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 09 Stycznia 2009, 08:54:35 »
0

Dziękuje wszystkim za informacje.

Ciekawiło mnie ile gliny średnio przewozi pociąg kolejki cegielnianej na 1 raz.
Dzięki wam mogę to oszacować. :smile:
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 09 Stycznia 2009, 17:50:38 »
0

Kiedyś zetknąłem się w "Poradniku mechanika" z PN-69/M-78511, która normuje podstawowe parametry i wymiary koleb. W powyższej koleby podzielono wg 3 pojemności: 0.75, 1.0, 1.5 m sześć., dla których przewidziano ładowności odpowiednio: 1500 kg, 2000 kg i 3000 kg.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #10 : 12 Stycznia 2009, 18:33:41 »
0

Cytat: "Phinek"
Strzelam, że ważą ok. 500 kg.

Chyba przegiął kol Phinek gdyż kolebę przestawia dwóch średnio muskularnych panów (Ja i Michałek) więc w porywach waży ona 150-200 kg... Mówię tutaj oczywiście o kolebie na tor 600 mm
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 12 Stycznia 2009, 20:11:51 »
0

a przestawiacie ją tak, że bierzecie na żywca do góry, i chop siup na tor? wątpie... raczej najpierw przód, potem tył, i wtedy inaczej się rozkładają siły, bo troche masy cały czas stoi na ziemi i nie jest podnoszone, ja też stawiałem kolebę na tor 600 i nie było to takie łatwe we 3, bo jeden stawał na jednym końcu, i odciążał przód (na kołach robiła się  "kołyska") a dwóch narzucało przód, we 4 nie mieliśmy siły by podnieść ją całą i bezpośrednio wrzucić na tor.
Więc sądze, że jest to więcej niż 200 kg, skoro 4 nie mogła tego podnieść.
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #12 : 12 Stycznia 2009, 21:02:33 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:35:31 wysłane przez Phinek » Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 12 Stycznia 2009, 21:27:01 »
0

jej, przed chwilą napisałem taki ładny wywód, ale nie chciał się edytować :/ no cóż to jeszcze raz załóżmy że:
rama
długość 1,5m szerokość 1m, czyli na ramę będzie potrzeba 5mb profilu, np:ceownika 120 (13.7 kg/mb) plus jakieś wsporniki do naczynia 4x 0.75m =3mb czyli 8mb x 13.7=110 kg
koła
zależnie czy blaszane czy odlewane... od 10 -20kg strzelam że znajde takie koło które będzie ważyć 12.5 kg co da nam równo 50 kg zestaw... choć tych kół to nie jestem pewien...
plus ośka z pręta fi 40 metr długa to da 10 kg na oś czyli 2 osie 20 kg
naczynie
załóżmy że naczynie ma tradycyjny kształt i jest wysokie na 1m, szerokie na 1.5 i długie na 1.5m to da nam 4.5 m^2 blachy, tak sie składa że arkusze 1.5x3m są dostępne w sprzedaży i tak arkusz czarnej blachy 2.5mm waży 90 kg/ark
i 3mm- 108kg/ark przyjmę tą cieńszą blaszke i dodam kawałek kątownika 50x50x4 na wzmocnienie (3.28kg/mb) co da 20 kg
sumując
rama 110+koła 50+oś 20+naczynie 110kg =290 kg dodać jakieś ozdoby jak łańcych łączący, zderzak i jakieś zabezpieczenie przed samowysypem, to da nam spokojnie trzystapare kilo,oczywiście to takie obliczenia na oko jak sie gdzieś pomyliłem, to poprawcie
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 12 Stycznia 2009, 23:40:28 »
0

A nie lepiej zważyć jakoś kolebę?? np na Helu
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #15 : 12 Stycznia 2009, 23:46:09 »
0

Cytat: "andrzej2110"
A nie lepiej zważyć jakoś kolebę?? np na Helu

Największym problemem w tym zadaniu to brak odpowiedniej wagi na helu. Z kolei w Rogowie brak odpowiedniej koleby do zważenia. Nie wiem czy w Pionkach jest dostępna odpowiednia waga, może ktoś zna miejsce gdzie takiego czynu można by dokonać?
Zapisane

konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 12 Stycznia 2009, 23:51:39 »
0

oczywiście że lepiej, tylko jedno ale... po pierwsze trzeba mieć wage, i to dużą wage, po drugie załadować tą kolebę w kilka osób na wagę po trzecie trzeba to zrobić, bo samo się nie zrobi, a na helu to zdaje się, że są teraz ważniejsze sprawy niż ważenie koleb
ops, i wyszło mi trzy ale
i po czwarte ale, trzeba by było takie ważenia porobić dla każdego rodzaju koleby, bo napewno jest kilka konstrukcji
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #17 : 13 Stycznia 2009, 11:02:14 »
0

Cytat: "andrzej2110"
A nie lepiej zważyć jakoś kolebę?? np na Helu

Czym ??  :mrgreen:
Zapisane

E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #18 : 14 Stycznia 2009, 13:29:49 »
0

Cytuj
A może któryś ze Strong Menów spróbuje podnieść te leciutkie naczynie... Stawiam piwo na przepuklinę.

Kontrukcja koleby waży mniej niż 50 kg, a co do podnoszenia to za 2 piwa wszystko idzie zrobic
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Phinek
Gość
« Odpowiedz #19 : 14 Stycznia 2009, 13:47:57 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:36:08 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!