Mi to się wydaje bardzo dużo jak na jeden podkład (przy użyciu starych przytwierdzeń)
Ekhm... no dobra to liczymy krok po kroku:
-rozbierają linię, zwożą do bazy PKP PLK
-przyjeżdżasz na plac bierzesz od nich podkład za 5 PLN/szt
-w realiach wąskotorowych nie weźmiesz jednego ani dziesięciu żeby ci się zmieściły do samochodu tylko 100 czy nawet 1000
-musisz skombinować transport, 4,50pln/km rzadko kiedy jest tak super ze ten transport to mniej niż 50-100km
-podkłady przyjechały na kolejkę czas na rozładunek, najmniej godzina ciężkiej fizycznej pracy dla 3-4 ludzi, każdemu musisz dać najmniej 10pln/h
-podkłady pochodza z linii normalnotorowej, trzeba je przeciać na pół, znów praca ludzi i niebagatelny temat narzędzia którym to zrobisz, piła spalinowa niby narzuca się sama, lecz łańcuch i prowadnica po takiej pracy nadają się tylko i wyłącznie do kasacji, w starachowicach używaliśmy dużej piły stołowej, znów koszt w postaci prądu elektrycznego do dużego 3-fazowego silnika i amortyzacji piły.
-załadunek podkładów na wagony, znów praca ludzi za kasę
-potem te podkłady musisz dowieźć na szlak, jedne będziesz wymieniał 10m od szopy a inne będziesz wymieniał na końcu 30km linii, ropa do lokomotywy, maszynista, amortyzacja taboru.
-dojeżdżasz na miejsce pracy, znów 2 ludzi musi poświęcić godzinę na jeden podkład (chyba ze robisz całe przęsło wtedy to idzie szybciej), ci ludzie muszą użyć narzędzi które kiedyś kupiono i mają określoną żywotność, w niektórych przypadkach będziesz musiał użyć narzędzi spalinowych do których będziesz musiał wlać paliwo.
-powrót ze szlaku, ropa maszynista amortyzacja
Do tego należałoby doliczyć jeszcze takie sprawy jak czas człowieka który całą operacje załatwiał (przecież nie pracuje na zasadzie wolontariatu), wydatki na telefony itp. itd. A gdzie zysk dla wykonawcy? Zakładając, że taką naprawę wykonuje operator można zysk pominąć ale zewnętrzna firma chciałaby zarobić ergo 10% od całości jak nie więcej.
Jak widać, czynników składających się na magiczną stówę jest wiele, kilkanaście z nich zależy od skali wykonywanych prac ale należy także pamiętać że mało który podmiot jest w stanie przeprowadzić prace w skali wymiany 1000 podkładów.