Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 04:39:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prace 28 luty 2009  (Przeczytany 21486 razy)
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 21 Marca 2009, 20:40:03 »
0

Jak widać tkzw. koleje wąskotorowe to coś innego jak kolejki na dywanie, niestety nie można ich włożyć do pudełka i skończyć zabawę.
Kolega Gagarek z Mlawy w jednych postach pisze o zdemolowanym taborze przez SKPL w Mlawie a w drugim dokładnie jak SKPL narzeka że kasy i zainteresowania ze świecą szukać , cóż czy nie pachnie to niedawnymi oświadczeniami SKPL-u ? ( choć za ich czasów kolejka jakoś jeździła  )
Panowie bez pieniędzy się NIE DA , poprostu koszty NAS zjedzą , co innego to odmalowanie wagonu a co innego utrzymanie kolei.
Dla przykładu koszt wymiany jednego podkładu wąskotorowego to 100,00 zł ( tam gdzie pracuję to koszt kalkulacyjny PLK -  400,00 zł ) , a ile trzeba ich wymienić sami wiecie najlepiej.
Dlatego wielkie słowa uznania za postawę Grzegorza i jego współpracowników , działacie i pracujecie u podstaw i dzięki że nie zaklinacie rzeczywistość, czas pokaże.

News dnia : Podobno w piątek SKPL wymówił umowę w Przeworsku, czyli cięcia kosztów ciąg dalszy .
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 21 Marca 2009, 22:10:53 »
0

Cytat: "obserwator"

Dla przykładu koszt wymiany jednego podkładu wąskotorowego to 100,00 zł ( tam gdzie pracuję to koszt kalkulacyjny PLK -  400,00 zł ) , a ile trzeba ich wymienić sami wiecie najlepiej.

100 za podkład?? Niedawno na innym forum (nie kolejowym) jeden pisał że może kupić podkłady kolejowe (normalnotorowe) po 5zł sztuka.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #22 : 21 Marca 2009, 22:31:44 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:39:41 wysłane przez Phinek » Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #23 : 21 Marca 2009, 22:38:56 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Cytat: "obserwator"

Dla przykładu koszt wymiany jednego podkładu wąskotorowego to 100,00 zł ( tam gdzie pracuję to koszt kalkulacyjny PLK -  400,00 zł ) , a ile trzeba ich wymienić sami wiecie najlepiej.

100 za podkład?? Niedawno na innym forum (nie kolejowym) jeden pisał że może kupić podkłady kolejowe (normalnotorowe) po 5zł sztuka.


Ja tu widzę wyraźnie słowo WYMIANY, tj. materiały plus robocizna wymiana podkładu w Starachowicach zajmowała nam godzinę z tego co pamiętam, dwie osoby plus narzędzia. To trochę więcej niż 5 PLN

Składniki tej przysłowiowej stówy za podkład:
-kupno podkładu
-transport rozładunek/załadunek
-transport na szlak
-godzina pracy dwóch ludzi
-zakładam ze elementy przytwierdzenia zostają staroużyteczne
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 21 Marca 2009, 22:49:40 »
0

Mi to się wydaje bardzo dużo jak na jeden podkład (przy użyciu starych przytwierdzeń)
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #25 : 21 Marca 2009, 23:11:33 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Mi to się wydaje bardzo dużo jak na jeden podkład (przy użyciu starych przytwierdzeń)

A mi się wydaje, że nie wiesz o czym piszesz. Nowy podkład 24x14x125 cm kosztuje około 55 zł. Do tego trzeba go przywieźć. No i ktoś musi go wy mienić. A to nawet jeśli nie w gotówce to kosztuje.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #26 : 21 Marca 2009, 23:24:07 »
0

Ja podałem cenę staroużytecznego z rozbieranej lini. Ten który kupił/kupi je wykorzysta jako słupki ogrodzeniowe.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #27 : 22 Marca 2009, 11:33:32 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Mi to się wydaje bardzo dużo jak na jeden podkład (przy użyciu starych przytwierdzeń)

Ekhm... no dobra to liczymy krok po kroku:

-rozbierają linię, zwożą do bazy PKP PLK
-przyjeżdżasz na plac bierzesz od nich podkład za 5 PLN/szt
-w realiach wąskotorowych nie weźmiesz jednego ani dziesięciu żeby ci się zmieściły do samochodu tylko 100 czy nawet 1000
-musisz skombinować transport, 4,50pln/km rzadko kiedy jest tak super ze ten transport to mniej niż 50-100km
-podkłady przyjechały na kolejkę czas na rozładunek, najmniej godzina ciężkiej fizycznej pracy dla 3-4 ludzi, każdemu musisz dać najmniej 10pln/h
-podkłady pochodza z linii normalnotorowej, trzeba je przeciać na pół, znów praca ludzi i niebagatelny temat narzędzia którym to zrobisz, piła spalinowa niby narzuca się sama, lecz łańcuch i prowadnica po takiej pracy nadają się tylko i wyłącznie do kasacji, w starachowicach używaliśmy dużej piły stołowej, znów koszt w postaci prądu elektrycznego do dużego 3-fazowego silnika i amortyzacji piły.
-załadunek podkładów na wagony, znów praca ludzi za kasę
-potem te podkłady musisz dowieźć na szlak, jedne będziesz wymieniał 10m od szopy a inne będziesz wymieniał na końcu 30km linii, ropa do lokomotywy, maszynista, amortyzacja taboru.
-dojeżdżasz na miejsce pracy, znów 2 ludzi musi poświęcić godzinę na jeden podkład (chyba ze robisz całe przęsło wtedy to idzie szybciej), ci ludzie muszą użyć narzędzi które kiedyś kupiono i mają określoną żywotność, w niektórych przypadkach będziesz musiał użyć narzędzi spalinowych do których będziesz musiał wlać paliwo.
-powrót ze szlaku, ropa maszynista amortyzacja
Do tego należałoby doliczyć jeszcze takie sprawy jak czas człowieka który całą operacje załatwiał (przecież nie pracuje na zasadzie wolontariatu), wydatki na telefony itp. itd. A gdzie zysk dla wykonawcy? Zakładając, że taką naprawę wykonuje operator można zysk pominąć ale  zewnętrzna firma chciałaby zarobić ergo 10% od całości jak nie więcej.

Jak widać, czynników składających się na magiczną stówę jest wiele, kilkanaście z nich zależy od skali wykonywanych prac ale należy także pamiętać że mało który podmiot jest w stanie przeprowadzić prace w skali wymiany 1000 podkładów.
Zapisane

grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #28 : 22 Marca 2009, 21:01:53 »
0

Proponuje zakończyć dywagacje i wrócić do głównego tematu czyli prac z 28 lutego oraz tego co z nich wynikło lub wyniknie w efekcie prac kolejnych.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 43 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #29 : 27 Marca 2009, 20:03:33 »
0

Ja osobiście nie mogę brać udziału w Waszych pracach na kolejce, mimo szczerych chęci a to dlatego że:

1. Karczmiska to miasteczko położone dość daleko od stacji kolejowej czy w ogóle wielkiego miasta  :sad:
2. Nie wiadomo jak tam dojechać.
3. "Busami" z oczywistych względów nie jeżdżę.

Mam propozycję. Możecie np. zorganizować grupę osób z Lublina np. przez WTMKŻ. Będzie łatwiej o większą grupę osób.
Zapisane
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 27 Marca 2009, 20:05:42 »
0

Jak nie busami, to może PKS tam kursuje? Warto sprawdzić.
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #31 : 27 Marca 2009, 21:43:36 »
0

Cytat: "X-ped"
3. "Busami" z oczywistych względów nie jeżdżę.


Oj kolego, pachnie mi to tanią demagogią. Ja jestem pragmatykiem, jadę tym czym taniej, szybciej itd. Mimo sentymentu do kolei jade z W-wy do Puław busem (pociąg 31 zl, bus 20) a do Karczmisk bo inaczej się nie da. Jeśli pociągniesz tam magistrale kolejową to choćby dla Twojego widzimisie pojedzie tam nawet TGV.

Cytat: "X-ped"
Mam propozycję. Możecie np. zorganizować grupę osób z Lublina np. przez WTMKŻ. Będzie łatwiej o większą grupę osób.


Koledzy z WTMKŻ wielokrotnie byli zapraszani na NKD, zreszta dawniej gościli na kolejce. Jeżeli by chcieli to by przyjechali, chyba nie oczekują, że wyślemy im kurierem zaproszenie złoconymi literami na kredowym papierze.

Podsumowując - wiemy doskonale, że Karczmiska nie są metropolią i nigdy nią nie będą. Nie będzie do niej nigdy dojazdu jak do Skierniewic czy Rogowa. Jeśli natomiast mówisz mi że chcesz a nie możesz dojechać, to wybacz ale ..... nie będę kończył.

Więc jeśli ktoś chce to po prostu przyjedzie. Jeśli nie chce to nawet wołem go nie ściągniesz. Tyle ode mnie i proszę nie wałkujmy już więcej biednych chłopców co by chcieli ale się wstydzą.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #32 : 01 Kwietnia 2009, 12:30:05 »
0

Cytat: "grzegorz_sykut"

Koledzy z WTMKŻ wielokrotnie byli zapraszani na NKD, zresztą dawniej gościli na kolejce. Jeżeli by chcieli to by przyjechali...

Zgadzam się z Grzegorzem. Obecnie większość czasu WTMKŻ poświęca modelarstwu kolejowemu. To wcale nie jest źle, wręcz przeciwnie. Modelarstwo też jest formą zainteresowania koleją (nawiasem mówiąc także się tym interesuję).

Nie możemy jednak od nikogo wymagać aby zainteresował się pracami - konkretnie na NKD, a nie tylko na makiecie w skali... czy gdzie indziej, bo tego przecież nie wiemy.

Koledzy z WTMKŻ doskonale przecież wiedzą o kolejce na Lubelszczyźnie. Jak napisał Grzegorz, kiedyś przyjeżdżali.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #33 : 01 Kwietnia 2009, 18:43:07 »
0

Tutaj natomiast manifest do wszystkich zainteresowanych losami NKD oraz tym którym nie straszna podróż busem (nawet jeśli nie ma oliwkowego malowania i logo PKP)

Mówiąc krótko - idzie wiosna, idą ciepłe dni a więc możliwości i sposobności prac wolontariackich się powiększa. Jeśli ktoś jest zainteresowany przyłączeniem do nas w pracach społecznie użytecznych lub też sam chce działać na NKD zapraszamy. Wtedy tylko prosimy o kontakt z nami (choćby przez PW lub maila do mnie) lub b. naczelnikiem NKD.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!