Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:24:12 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Moje filmy zrealizowane na GKW.  (Przeczytany 10055 razy)
Adam1976
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« : 10 Marca 2009, 06:30:24 »
0

Niniejszym chciałbym zaprezentować 2 filmy, które nakręciłem na GKW.

Pociąg turystyczny 30.07.2002

Ten film przedstawia wakacyjną codzienność na GKW. Pokazuje 2 lokomotywy na szlaku Bytom Karb Wąsk. - Bytom Wąsk. Oraz:

Pociąg specjalny 12.10.2002

Ten film przedstawia przejazd pociągiem specjalnym (Lxd2 + brankard + bytomka) w dniu 12.10.2002 na trasie Bytom Wąsk. - Miasteczko Śl. Wąsk. - Strzybnica Wąsk. (Lxd2 na popychu) - Bytom Karb Wąsk. - Bytom Przeładownia - Bytom Karb Wąsk.  Część filmu została nakręcona w lokomotywie Lxd2. Specjalne podziękowania dla załogi lokomotywy za możliwość filmowania, Pana Andrzeja Cichowicza za zaprezentowanie przed kamerą oznaczenia wagonu GKW oraz Pana Krzysztofa Soidy za prezentację materiałów o GKW.

Parametry obydwu filmów: VHSRip Xvid 1Mbps 720x576, dźwięk MP3 256 kbps 48 kHz stereo. Zapraszam do ściągania i oglądania.  :wink:
Zapisane

Jestem "wąskmikolem".

Pozdrawiam.
Senda
Moderator
*****
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #1 : 10 Marca 2009, 21:00:30 »
0

Cytat: "Adam1976"


Pociąg specjalny 12.10.2002

Ten film przedstawia przejazd pociągiem specjalnym (Lxd2 + brankard + bytomka) w dniu 12.10.2002 na trasie Bytom Wąsk. - Miasteczko Śl. Wąsk. - Strzybnica Wąsk. (Lxd2 na popychu) - Bytom Karb Wąsk. - Bytom Przeładownia - Bytom Karb Wąsk.  Część filmu została nakręcona w lokomotywie Lxd2. :


Oj, super filmy, z przyjemnością przypomniałem sobie nasze początki na GKW, a przy okazji zobaczyłem siebie prawie 7 lat temu  :smile: . Ja to ten osobnik na początku filmu który stoi na stopniu wagonu z chorągiewką, potem również z chorągiewką podczas wyjazdu z pod wiaduktu w Lasowicach na linii do Strzybnicy. Dziękuję za udostępnienie tych filmów :grin: .

Pozdr.
Mariusz
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 10 Marca 2009, 21:59:43 »
0

Czemu  była zmiana lokomotywy a tamta trafiła na koniec składu??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 10 Marca 2009, 23:33:00 »
0

Na Bytomiu Waskotorowym nie ma mozliwosci objechania skladu, pociagi na odcinku Karb - Bytom Wask - Karb byly prowadzone na dwie lokomotywy - w jedna strone ciagnela jedna, a w druga druga. Maszyna na koncu skladu byla jedynie na przyprzegu.
Zmiana widoczna na tym filmie najprawdopodobniej wynikala z tego, ze jedna z maszyn byla przewidziana do sluzby pociagowej i byla zatankowana na caly dzien, a druga byla jedynie do manewrow i nie miala wystarczajaco paliwa by pozniej prowadzic pociag do Miasteczka Sl i spowrotem.
Mozliwe tez, ze byla nie do konca sprawna i z tej przyczyny nadawala sie tylko na krotka przejazdzke do Bytomia Wask - po tylu latach ciezko mi jednoznacznie stwierdzic, co bylo przyczyna.
Zapisane
Adam1976
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 11 Marca 2009, 02:30:45 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
Na Bytomiu Waskotorowym nie ma mozliwosci objechania skladu, pociagi na odcinku Karb - Bytom Wask - Karb byly prowadzone na dwie lokomotywy - w jedna strone ciagnela jedna, a w druga druga. Maszyna na koncu skladu byla jedynie na przyprzegu.
Zmiana widoczna na tym filmie najprawdopodobniej wynikala z tego, ze jedna z maszyn byla przewidziana do sluzby pociagowej i byla zatankowana na caly dzien, a druga byla jedynie do manewrow i nie miala wystarczajaco paliwa by pozniej prowadzic pociag do Miasteczka Sl i spowrotem.
Mozliwe tez, ze byla nie do konca sprawna i z tej przyczyny nadawala sie tylko na krotka przejazdzke do Bytomia Wask - po tylu latach ciezko mi jednoznacznie stwierdzic, co bylo przyczyna.


A co z projektem budowy toru mijankowego na przystanku Bytom Wąsk.? Wszak m.in po to zabraliście parowóz Las z wagonami?
I jeszcze jedno pytanie: jaka jest sytuacja z fragmentem toru prowadzącego od przystanku Bytom Wąsk. do granicy miasta Bytom? Na www.gkw.pl brak jest informacji na ten temat, a przecież trochę toru leży odłogiem, o ile on jeszcze istnieje...
Zapisane

Jestem "wąskmikolem".

Pozdrawiam.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #5 : 11 Marca 2009, 05:13:43 »
0

Pomnik (tj. lasek, weglarka Wh i platforma Ph) zostaly zabrane z pomnika ze wzgledu na dewastacje. Jak dlugo istaniala zaraz obok nastawnia Bt2 obslugujaca wjazd na grupe torow odstawczych, to nastawniczowie mieli mniej wiecej oko na pomnik. Ale nastawnia zostala zlikwidowana i juz nie bylo komu przepedzac wandali.

Plan budowy toru mijankowego, jak najbardziej, jest aktualny. Problem w tym, ze przy przystanku Bytom Wask jest ciasno i ciezko urzadzic mijanke.
Aktualnie najbardziej prawdopodobny jest wariant budowy mijanki z wykorzystaniem wiaduktu nad ul. Zabrzanska / Jagiellonska, tj. tor glowny przechodzilby nad ulica dotychczasowym przeslem waskotorowym wiaduktu, zas tor dodatkowy (objazdowy) zostalby polozony na przesle, na ktorym do niedawna lezal jeden z normalnych torow sp. Kopalni Rozbark. Jak to wszystko bedzie - czas pokaze. Na razie jest wiele istotniejszych inwestycji.
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 11 Marca 2009, 11:44:28 »
0

Cytat: "Adam1976"
?
I jeszcze jedno pytanie: jaka jest sytuacja z fragmentem toru prowadzącego od przystanku Bytom Wąsk. do granicy miasta Bytom? Na www.gkw.pl brak jest informacji na ten temat, a przecież trochę toru leży odłogiem, o ile on jeszcze istnieje...

Jak to w Bytomiu.... tory kończą się przed wiaduktem :neutral:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
Adam1976
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 11 Marca 2009, 19:33:53 »
0

@Paweł Niemczuk: dzięki za info. Z dosyć odległego Wrocławia kibicuję GKW i wszystkim, którzy czynnie przyczyniają się do jej dalszego życia, Na pewno jeszcze wpadnę na przejażdżkę. Oczywiście z kamerą (analogowa już odeszła do lamusa). Ta wąskotorówka mnie urzekła. Bardzo żałuję, że w 1995 roku nie jechałem pociągiem specjalnym Bytom Karb Wąsk. - Rudy. No, ale cóż: nie wiedziałem. Do tego dochodzi jeszcze nostalgia za Wrocławską KD. Dzisiaj byłem służbowo w Ostrowie Wlkp. i nie byłbym sobą, gdybym nie zajrzał na ślady WrKD w Miliczu i Sulmierzycach. Z zazdrością patrzę za naszą zachodnią granicę do Zittau i Drezna.

@kamicz: ech, gdyby nie złomiarze, to byłoby gdzie i po czym jeździć. Na filmie z 30 lipca 2002 widać jeszcze resztki torowiska na stacji Chorzów Maciejkowice. Byłem też w Gliwicach i wdziałem to, co pozostało po stacjach Gliwice Wąsk. oraz Gliwice Trynek.
Zapisane

Jestem "wąskmikolem".

Pozdrawiam.
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 11 Marca 2009, 20:12:21 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Czemu  była zmiana lokomotywy a tamta trafiła na koniec składu??


Ale dokładnie o który fragment filmu chodzi ?

Byłem uczestnikiem - skład klasycznie był spychany do Bytomia, potem był (dziś już historyczny) wjazd do Strzybnicy na popychu i wjazd pod elektrownię na skraj właśnie zdemontowanego toru.
Paweł biegał wtedy z grzywą afro czupryny  :mrgreen: Ja zaś pojawiam się jako gość w niebieskiej czapce  :wink:
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 11 Marca 2009, 20:37:52 »
0

Film z 30.7.2002
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #10 : 11 Marca 2009, 23:15:12 »
0

@Dariusz: Sklad poc. planowego do Miasteczka (film z lipca) rano, jako podsyl, byl spychany do Bytomia Wask., zas z podroznymi byl prowadzony na 2 lokomotywy.

Poc. specjalny (pazdziernik) zajezdzal nie do elektrowni, lecz na Przeladownie Karb - wjazd na nia ogdalezial sie od linii do Kopalni Centrum (ten zjazd z gorki w krzaczory).

I odpowiadajac na jedno z poprzednich pytan - tor za peronem w Bytomiu Wask ma okolo 100 m, konczy sie przed wiaduktem nad Bytomska / Jagiellonska. Jest pozostawiony po to, zeby dalo sie w razie potrzeby wstawic tam drugi sklad (poc. dodatkowy czy cos w ten desen).
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 28 Czerwca 2009, 23:51:22 »
0

Sobotnie manewry i drezynowanie na GKW
Małe | Duże

Małe | Duże
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #12 : 29 Czerwca 2009, 00:17:32 »
0

Szkoda, że pogoda nie nastrajała do przejażdżek. W zasadzie dopiero dzisiaj (!) pojechały dwa pierwsze wakacyjne pociągi wg letniego rozkładu jazdy. Codzienne, regularne kursowanie mieliśmy rozpocząć już 20 VI......
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!