Adam1976
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
 |
« : 10 Marca 2009, 06:30:24 » |
0
|
Niniejszym chciałbym zaprezentować 2 filmy, które nakręciłem na GKW. Pociąg turystyczny 30.07.2002 Ten film przedstawia wakacyjną codzienność na GKW. Pokazuje 2 lokomotywy na szlaku Bytom Karb Wąsk. - Bytom Wąsk. Oraz: Pociąg specjalny 12.10.2002 Ten film przedstawia przejazd pociągiem specjalnym (Lxd2 + brankard + bytomka) w dniu 12.10.2002 na trasie Bytom Wąsk. - Miasteczko Śl. Wąsk. - Strzybnica Wąsk. (Lxd2 na popychu) - Bytom Karb Wąsk. - Bytom Przeładownia - Bytom Karb Wąsk. Część filmu została nakręcona w lokomotywie Lxd2. Specjalne podziękowania dla załogi lokomotywy za możliwość filmowania, Pana Andrzeja Cichowicza za zaprezentowanie przed kamerą oznaczenia wagonu GKW oraz Pana Krzysztofa Soidy za prezentację materiałów o GKW. Parametry obydwu filmów: VHSRip Xvid 1Mbps 720x576, dźwięk MP3 256 kbps 48 kHz stereo. Zapraszam do ściągania i oglądania. :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Jestem "wąskmikolem".
Pozdrawiam.
|
|
|
Senda
|
 |
« Odpowiedz #1 : 10 Marca 2009, 21:00:30 » |
0
|
Pociąg specjalny 12.10.2002 Ten film przedstawia przejazd pociągiem specjalnym (Lxd2 + brankard + bytomka) w dniu 12.10.2002 na trasie Bytom Wąsk. - Miasteczko Śl. Wąsk. - Strzybnica Wąsk. (Lxd2 na popychu) - Bytom Karb Wąsk. - Bytom Przeładownia - Bytom Karb Wąsk. Część filmu została nakręcona w lokomotywie Lxd2. : Oj, super filmy, z przyjemnością przypomniałem sobie nasze początki na GKW, a przy okazji zobaczyłem siebie prawie 7 lat temu :smile: . Ja to ten osobnik na początku filmu który stoi na stopniu wagonu z chorągiewką, potem również z chorągiewką podczas wyjazdu z pod wiaduktu w Lasowicach na linii do Strzybnicy. Dziękuję za udostępnienie tych filmów :grin: . Pozdr. Mariusz
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #2 : 10 Marca 2009, 21:59:43 » |
0
|
Czemu była zmiana lokomotywy a tamta trafiła na koniec składu??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #3 : 10 Marca 2009, 23:33:00 » |
0
|
Na Bytomiu Waskotorowym nie ma mozliwosci objechania skladu, pociagi na odcinku Karb - Bytom Wask - Karb byly prowadzone na dwie lokomotywy - w jedna strone ciagnela jedna, a w druga druga. Maszyna na koncu skladu byla jedynie na przyprzegu. Zmiana widoczna na tym filmie najprawdopodobniej wynikala z tego, ze jedna z maszyn byla przewidziana do sluzby pociagowej i byla zatankowana na caly dzien, a druga byla jedynie do manewrow i nie miala wystarczajaco paliwa by pozniej prowadzic pociag do Miasteczka Sl i spowrotem. Mozliwe tez, ze byla nie do konca sprawna i z tej przyczyny nadawala sie tylko na krotka przejazdzke do Bytomia Wask - po tylu latach ciezko mi jednoznacznie stwierdzic, co bylo przyczyna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam1976
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 11 Marca 2009, 02:30:45 » |
0
|
Na Bytomiu Waskotorowym nie ma mozliwosci objechania skladu, pociagi na odcinku Karb - Bytom Wask - Karb byly prowadzone na dwie lokomotywy - w jedna strone ciagnela jedna, a w druga druga. Maszyna na koncu skladu byla jedynie na przyprzegu. Zmiana widoczna na tym filmie najprawdopodobniej wynikala z tego, ze jedna z maszyn byla przewidziana do sluzby pociagowej i byla zatankowana na caly dzien, a druga byla jedynie do manewrow i nie miala wystarczajaco paliwa by pozniej prowadzic pociag do Miasteczka Sl i spowrotem. Mozliwe tez, ze byla nie do konca sprawna i z tej przyczyny nadawala sie tylko na krotka przejazdzke do Bytomia Wask - po tylu latach ciezko mi jednoznacznie stwierdzic, co bylo przyczyna. A co z projektem budowy toru mijankowego na przystanku Bytom Wąsk.? Wszak m.in po to zabraliście parowóz Las z wagonami? I jeszcze jedno pytanie: jaka jest sytuacja z fragmentem toru prowadzącego od przystanku Bytom Wąsk. do granicy miasta Bytom? Na www.gkw.pl brak jest informacji na ten temat, a przecież trochę toru leży odłogiem, o ile on jeszcze istnieje...
|
|
|
Zapisane
|
Jestem "wąskmikolem".
Pozdrawiam.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #5 : 11 Marca 2009, 05:13:43 » |
0
|
Pomnik (tj. lasek, weglarka Wh i platforma Ph) zostaly zabrane z pomnika ze wzgledu na dewastacje. Jak dlugo istaniala zaraz obok nastawnia Bt2 obslugujaca wjazd na grupe torow odstawczych, to nastawniczowie mieli mniej wiecej oko na pomnik. Ale nastawnia zostala zlikwidowana i juz nie bylo komu przepedzac wandali.
Plan budowy toru mijankowego, jak najbardziej, jest aktualny. Problem w tym, ze przy przystanku Bytom Wask jest ciasno i ciezko urzadzic mijanke. Aktualnie najbardziej prawdopodobny jest wariant budowy mijanki z wykorzystaniem wiaduktu nad ul. Zabrzanska / Jagiellonska, tj. tor glowny przechodzilby nad ulica dotychczasowym przeslem waskotorowym wiaduktu, zas tor dodatkowy (objazdowy) zostalby polozony na przesle, na ktorym do niedawna lezal jeden z normalnych torow sp. Kopalni Rozbark. Jak to wszystko bedzie - czas pokaze. Na razie jest wiele istotniejszych inwestycji.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kamicz
SGKW

Długość toru:: 298 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #6 : 11 Marca 2009, 11:44:28 » |
0
|
? I jeszcze jedno pytanie: jaka jest sytuacja z fragmentem toru prowadzącego od przystanku Bytom Wąsk. do granicy miasta Bytom? Na www.gkw.pl brak jest informacji na ten temat, a przecież trochę toru leży odłogiem, o ile on jeszcze istnieje... Jak to w Bytomiu.... tory kończą się przed wiaduktem :neutral:
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
Adam1976
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #7 : 11 Marca 2009, 19:33:53 » |
0
|
@Paweł Niemczuk: dzięki za info. Z dosyć odległego Wrocławia kibicuję GKW i wszystkim, którzy czynnie przyczyniają się do jej dalszego życia, Na pewno jeszcze wpadnę na przejażdżkę. Oczywiście z kamerą (analogowa już odeszła do lamusa). Ta wąskotorówka mnie urzekła. Bardzo żałuję, że w 1995 roku nie jechałem pociągiem specjalnym Bytom Karb Wąsk. - Rudy. No, ale cóż: nie wiedziałem. Do tego dochodzi jeszcze nostalgia za Wrocławską KD. Dzisiaj byłem służbowo w Ostrowie Wlkp. i nie byłbym sobą, gdybym nie zajrzał na ślady WrKD w Miliczu i Sulmierzycach. Z zazdrością patrzę za naszą zachodnią granicę do Zittau i Drezna.
@kamicz: ech, gdyby nie złomiarze, to byłoby gdzie i po czym jeździć. Na filmie z 30 lipca 2002 widać jeszcze resztki torowiska na stacji Chorzów Maciejkowice. Byłem też w Gliwicach i wdziałem to, co pozostało po stacjach Gliwice Wąsk. oraz Gliwice Trynek.
|
|
|
Zapisane
|
Jestem "wąskmikolem".
Pozdrawiam.
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #8 : 11 Marca 2009, 20:12:21 » |
0
|
Czemu była zmiana lokomotywy a tamta trafiła na koniec składu?? Ale dokładnie o który fragment filmu chodzi ? Byłem uczestnikiem - skład klasycznie był spychany do Bytomia, potem był (dziś już historyczny) wjazd do Strzybnicy na popychu i wjazd pod elektrownię na skraj właśnie zdemontowanego toru. Paweł biegał wtedy z grzywą afro czupryny :mrgreen: Ja zaś pojawiam się jako gość w niebieskiej czapce :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #9 : 11 Marca 2009, 20:37:52 » |
0
|
Film z 30.7.2002
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #10 : 11 Marca 2009, 23:15:12 » |
0
|
@Dariusz: Sklad poc. planowego do Miasteczka (film z lipca) rano, jako podsyl, byl spychany do Bytomia Wask., zas z podroznymi byl prowadzony na 2 lokomotywy.
Poc. specjalny (pazdziernik) zajezdzal nie do elektrowni, lecz na Przeladownie Karb - wjazd na nia ogdalezial sie od linii do Kopalni Centrum (ten zjazd z gorki w krzaczory).
I odpowiadajac na jedno z poprzednich pytan - tor za peronem w Bytomiu Wask ma okolo 100 m, konczy sie przed wiaduktem nad Bytomska / Jagiellonska. Jest pozostawiony po to, zeby dalo sie w razie potrzeby wstawic tam drugi sklad (poc. dodatkowy czy cos w ten desen).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #11 : 28 Czerwca 2009, 23:51:22 » |
0
|
Sobotnie manewry i drezynowanie na GKW
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
|
 |
« Odpowiedz #12 : 29 Czerwca 2009, 00:17:32 » |
0
|
Szkoda, że pogoda nie nastrajała do przejażdżek. W zasadzie dopiero dzisiaj (!) pojechały dwa pierwsze wakacyjne pociągi wg letniego rozkładu jazdy. Codzienne, regularne kursowanie mieliśmy rozpocząć już 20 VI......
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|