Świat kolejek wąskotorowych SMF
17 Kwiecień 2024, 13:14:05 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Piaseczno Przeładunek  (Przeczytany 77935 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #60 : 19 Wrzesień 2018, 12:54:54 »
+6

Istotnie, stacja Piaseczno Przeładunkowe od trzech tygodni przechodzi metamorfozę zwaną odchlewianiem. Przez ostatnie bodajże 3 lata ta zapomniana od dwóch dekad część Grójeckiej KD była miejscem składowania ziemi potrzebnym do prowadzenia placu budowy związanego z modernizacją linii nr 8. Wykonawca – firma Trakcja – właśnie zbiera się pomału z frontu walki, zaś teren znajdujący się we władaniu PKP szykowany jest do użyczenia Gminie Piaseczno która planuje wykorzystać go częściowo na parkingi, zaś P-GTKW dąży do powstania na części torów wystawy taboru bądź miejsc do organizacji imprez kolejowych. Niezależnie od dalekosiężnych planów działka przed przekazaniem ma być uprzątnięta na zycher i to właśnie Koledzy obserwują.

Poniżej zamieszczam jako ciekawostkę zdjęciówki z Przeładunku, gdyż związane z robieniem klaru prace odsłaniają jeszcze niedawno skrywane przez przyrodę coraz to nowe elementy prehistorii tej najważniejszej dla GrKD stacji.

Widok na idący ku rampie transporterowej tor 1000mm na którym odbywało się ładowanie wagonów normalnotorowych na transportery.



Ściana czołowa „zapadni”. Na górze lekko zdekompletowany tor normalny wraz z rozjazdem umożliwiającym oblot eSeMce.



Usuwanie ziemi odsłania ścianę oporową wzniesienia torów normalnych. Kawałek dalej rozpoczyna się rampa dwupoziomowa gdzie z cystern n/t przelewano paliwo do podstawionych na widniejącym wąskim torze cysterek (i prywatnych beczek kolejarzy).



Widok na ten sam moment z perspektywy wzniosłości.



Poniższe, ostatnie zdjęcie wykonane jest w stronę „zapadni” transporterowej i pokazuje przejście ścianki oporowej w nasyp oraz uwidacznia dysonans związany z nieodłącznym przemijaniem. Ale to już temat na całkowicie inny post.



Jak więcej odgrzebią, to jeszcze temat pociągnę, a póki co wszystkim wytrwałym, i tak dalej…
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
pcichomski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 12 Czerwiec 2020, 20:23:23 »
0

Mam pytanie do osób zorientowanych w temacie.
Zrobiłem sobie dziś spacer przez chaszcze stacji przeładunkowej i  zauważyłem, że w ramach remontu linii radomskiej bardzo przyzwoicie odbudowane (czy zbudowano na nowo) początkową część torów normalnych prowadzących do obu ramp czołowych. O tyle mnie to zaskoczyło, że chyba w przewidywalnej perspektywie raczej żaden pociąg "normalny" na tą stację nie będzie się wybierał, bo i po co. Czy to cześć jakiś planów związanych z tą stacją czy taka fanaberia i rozrzutność PLK (został nam nowy rozjazd i trochę szyn, to go zamontujemy ).





* IMG20200612174923.jpg (350.63 KB, 1000x460 - wyświetlony 722 razy.)

* IMG20200612174919.jpg (295.86 KB, 1000x460 - wyświetlony 702 razy.)
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwiec 2020, 20:29:32 wysłane przez pcichomski » Zapisane
pcichomski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #62 : 31 Sierpień 2022, 14:55:19 »
0

Przebywając w okolicy stacji przeładunkowej zauważyłem, że węglarka, która od dziesięcioleci przyrastała do torów na równi stacyjnej została przemieszczona do "wąwozu" dojazdowego do stacji. Czy ktoś może zaspokoić moją ciekawość: jak? po co? jakieś dalsze plany?


* IMG202208301746491.jpg (354.35 KB, 1104x525 - wyświetlony 364 razy.)
Zapisane
sinyou135
Młotkowy
**
Długość toru:: 85 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #63 : 18 Listopad 2022, 22:11:13 »
0

Ja zauważyłem na filmie na youtube że platforma jest wywrócona da góry nogami i znikneły wózki. Mam nadzieje ze to nie złodzieje złomu.
Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 85 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #64 : 29 Listopad 2022, 12:16:30 »
0

Witam,

Odbyłem kilka wizyt w Piasecznie Przeładunkowej w celu udokumentowania i sporządzenia własnych map tego stanowiska. Mam dużo zdjęć, którymi mogę się podzielić.

Poza tym odkryłem nawet dodatkową „kolejkę” wąskotorową obok tego miejsca! Jedna z fabryk w pobliżu nieruchomości posiada krótki system torów o rozstawie 23"!

W każdym razie próba eksploracji witryny jest dość trudna ze względu na gęste zarośla, które zajmują witrynę, więc zastanawiałem się, czy ktoś ma schemat witryny (w jej najnowszej konfiguracji).

Chciałbym również zobaczyć historyczne zdjęcia tego miejsca, jeśli ktoś wie, gdzie je znaleźć.

Z czasem będę zamieszczał ciekawsze zdjęcia miejsca.
Zapisane
pcichomski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #65 : 29 Listopad 2022, 14:48:57 »
0

Witam,

... czy ktoś ma schemat witryny (w jej najnowszej konfiguracji).

Chciałbym również zobaczyć historyczne zdjęcia tego miejsca, jeśli ktoś wie, gdzie je znaleźć.

Swego czasu w tym samym wątku ze 2 strony wcześniej Kucyk zamieścił aktualny (przed kilky laty) schemat torów, ale coś się już nie otwiera. Jesli się kol. Kucyk zgadza, to mogę ten szkic zamiescić ponownie.
 
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #66 : 29 Listopad 2022, 19:42:07 »
0

Dawajta!!! Jak najbardziej.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
pcichomski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #67 : 29 Listopad 2022, 20:28:35 »
0

Przedwojenny i 2005


* schemat_piaseczno_przeadunek.jpg (221.02 KB, 2200x1601 - wyświetlony 241 razy.)

* piaseczno.jpg (65.17 KB, 900x544 - wyświetlony 209 razy.)
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #68 : 29 Listopad 2022, 21:25:30 »
0

I opis daję. Od-do to numery rozjazdów, K - koniec/kozioł, R - rampa.

Tor    Przeznaczenie       Od    Do    Długość [m]

101   Główny zasadniczy   4     8      257
101a Główny zasadniczy   1     2      187
101b Główny zasadniczy   2     4      12
103   Główny dodatkowy   6     7      155
103a Główny dodatkowy   2     3      6
103b Główny dodatkowy   3     6      64
103c Główny dodatkowy   7     8      11
105   Ładunkowy               6     R      90
107a Komunikacyjny         3     5      17
107b Wyciągowy               5     K      5
107c Magazynowy             5     K      3
201   Odstawczy               10     K      168
202   Odstawczy               11     K      129
203   Odstawczy               10     K      148
204   Do rampy czołowej  12     R      32
205   Ładunkowy              7     K      250
206   Odstawczy              13     K      185
208   Odstawczy              14     K      198
210   Ładunkowy              14     K      173
210a Łączący rozjazdy      9     11      7
210b Łączący rozjazdy     11     12      5
210c Łączący rozjazdy     12     13      5
210d Łączący rozjazdy     13     14      5
« Ostatnia zmiana: 29 Listopad 2022, 21:29:07 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 85 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #69 : 30 Listopad 2022, 00:34:01 »
0

Cytat: MaciekSwKD
Pytanko małe - do czego służył tor 107b?

Pozdrawiam
Maciek

Był tam magazyn odcinka drogowego składający się z: właśnie toru 107b i obok niego wiaty drewnianej, wszystko to było ogrodzone płotem z siatki,a wjazd odbywał się przez bramę zrobioną z desek.
Od zawsze w środku stał wózek torowy i leżała sterta szyn i podkładów.
Stan z lat 90-tych ub.w.

Zastanawiam się, jak długi był tor 107b?

Próbowałem za nim podążać, ale ziemia była zbyt gruba, chyba następnym razem będę musiał przynieść łopatę...

i czy 107c rozciągał się dalej, czy tylko po to, aby umożliwić sprzętowi przejście do 107a?
« Ostatnia zmiana: 30 Listopad 2022, 00:39:52 wysłane przez joe6167 » Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 85 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 30 Listopad 2022, 01:05:52 »
0

patrząc na stare zdjęcia lotnicze z 1975 roku wydaje mi się, że widzę szopę. Zmierzyłem to na mapie i od kładki do końca szopy jest jakieś 150m

http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=mapa_historyczna&L=en



* Piasecno 1975 1 - Copy.png (359.92 KB, 775x538 - wyświetlony 163 razy.)
Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 85 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #71 : 30 Listopad 2022, 01:11:23 »
0

Jeszcze bardziej interesujące z tej mapy jest to, że wydaje się, że po zachodniej stronie biurowca i budynku mieszkalnego znajduje się kolejny zestaw torów.

Domyślam się, że „przełącznik 4” na mapie z 2005 roku łączyłby się z tymi torami.



* Piaseczno 1975 2a.png (331.26 KB, 722x538 - wyświetlony 153 razy.)
Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 85 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #72 : 30 Listopad 2022, 01:23:09 »
0

A oto próbka mapy, którą tworzę. Włączyłem teren MON.

Zastanawiam się, który tor byłby do niego podłączony?



* Piaseczno Map 2009 - Copy.jpg (386.34 KB, 1228x675 - wyświetlony 154 razy.)
Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 85 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #73 : 30 Listopad 2022, 01:28:48 »
0

To zdjęcie jest na znaku tuż obok mostu. Przyjrzyj się uważnie torowi obok lokomotywy: to byłby „tor 203” na mapie z 2005 roku i wydaje się, że ma przełącznik na końcu. Zdjęcie pochodzi z 1975 roku.



* IMG_1349.JPG (386.37 KB, 1090x773 - wyświetlony 212 razy.)
Zapisane
pcichomski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #74 : 30 Listopad 2022, 08:58:44 »
0

Cytat: MaciekSwKD
Pytanko małe - do czego służył tor 107b?

Pozdrawiam
Maciek

Był tam magazyn odcinka drogowego składający się z: właśnie toru 107b i obok niego wiaty drewnianej, wszystko to było ogrodzone płotem z siatki,a wjazd odbywał się przez bramę zrobioną z desek.
Od zawsze w środku stał wózek torowy i leżała sterta szyn i podkładów.
Stan z lat 90-tych ub.w.

Zastanawiam się, jak długi był tor 107b?

Próbowałem za nim podążać, ale ziemia była zbyt gruba, chyba następnym razem będę musiał przynieść łopatę...

i czy 107c rozciągał się dalej, czy tylko po to, aby umożliwić sprzętowi przejście do 107a?
Jesli mnie moja dziecięca pamięć nie myli to tor 7b (a właściwie ten wygrodzony "magazynek" sięgał aż w okolice dzisiejszego toru Piaseczno - Grójec.
EDIT: Choć jak spojrzałem na starą fotomapę, to raczej do tych kęp drzew.
« Ostatnia zmiana: 30 Listopad 2022, 09:45:40 wysłane przez pcichomski » Zapisane
pcichomski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #75 : 30 Listopad 2022, 09:13:16 »
0

A oto próbka mapy, którą tworzę. Włączyłem teren MON.

Zastanawiam się, który tor byłby do niego podłączony?



Ten tor obiegał zachodnią rampę 2-stronną i biegł najbardziej na po zachodniej stronie.

Jak podeślesz jakiś adres, to wrzucę Ci mapke którą kiedyś popełniłem, bo forum mi to przycina.
Zapisane
pcichomski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #76 : 30 Listopad 2022, 09:26:37 »
0

Jeszcze bardziej interesujące z tej mapy jest to, że wydaje się, że po zachodniej stronie biurowca i budynku mieszkalnego znajduje się kolejny zestaw torów.

Domyślam się, że „przełącznik 4” na mapie z 2005 roku łączyłby się z tymi torami.



Nie "przełącznik" tylko ROZJAZD . Tak. Ten rozjazd prowadził do cześci stacyjnej na zachód od budynku stacyjnego. Zresztą nadal jest tam pusty plac i aż kusi wejść po poszukać jakiś artefaktów. Na zachód od budynku stacji była cześć przeładunkowa, gdzie "przeplatały się" tory wąskie przychodzące z południa i normalane z północy i następował przeładunek z wagonu do wagonu. Na tym zdjęciu widać to doskonale po lewej stronie. W środku istniejący budynek stacji (dziś dom mieszkalny). Widok na północ.


*  (299.38 KB, 1037x813 - wyświetlony 211 razy.)
Zapisane
pcichomski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #77 : 30 Listopad 2022, 09:38:07 »
0

To zdjęcie jest na znaku tuż obok mostu. Przyjrzyj się uważnie torowi obok lokomotywy: to byłby „tor 203” na mapie z 2005 roku i wydaje się, że ma przełącznik na końcu. Zdjęcie pochodzi z 1975 roku.



Od lewej: 208, 206, 204 i rampa czołowa (2) z torem normalnym 111 (na 204 platforma), dalej 202 i 201 (z rumunem). Za lewym marginesem na wprost z rozjazdu niewidoczny tor 210 obiegający rampę 2-stronną od zachodu. To prawdopodobnie ten tor był dalej pociągnięty w kierunku przepompowni MON po likwidacji zachodniej częsci stacji. Ale nie jestem pewien. Na planie z 1975 roku tor do przepompowni biegnie zachodnim skrajem częsci stacji na zachód od budynku stacyjnego. Ale pewnie po likwidacji tej częsci stacji  do toru do przepompowni "podpięto" właśnie tor 210. Widok na północ.
« Ostatnia zmiana: 30 Listopad 2022, 09:48:57 wysłane przez pcichomski » Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 85 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #78 : 06 Grudzień 2022, 00:10:22 »
+1

pcichomski przysłał mi ten schemat, który może pochodzić z końca lat 80., a może nawet później.

Ze względu na ograniczenia forum nie mogę zamieścić całości, więc oto kilka fragmentów.


* Piasecno Plan 1980x 1.jpg (398.04 KB, 1292x634 - wyświetlony 156 razy.)

* Piasecno Plan 1980x 2.jpg (300.29 KB, 1002x634 - wyświetlony 143 razy.)

* Piasecno Plan 1980x 3.jpg (385.16 KB, 1366x634 - wyświetlony 141 razy.)
Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 85 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #79 : 06 Grudzień 2022, 00:12:11 »
+1

więcej


* Piasecno Plan 1980x 4.jpg (351.22 KB, 1366x632 - wyświetlony 143 razy.)

* Piasecno Plan 1980x 5.jpg (342.46 KB, 1300x632 - wyświetlony 128 razy.)
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!