Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #60 : 19 Września 2018, 12:54:54 » |
+6
|
Istotnie, stacja Piaseczno Przeładunkowe od trzech tygodni przechodzi metamorfozę zwaną odchlewianiem. Przez ostatnie bodajże 3 lata ta zapomniana od dwóch dekad część Grójeckiej KD była miejscem składowania ziemi potrzebnym do prowadzenia placu budowy związanego z modernizacją linii nr 8. Wykonawca – firma Trakcja – właśnie zbiera się pomału z frontu walki, zaś teren znajdujący się we władaniu PKP szykowany jest do użyczenia Gminie Piaseczno która planuje wykorzystać go częściowo na parkingi, zaś P-GTKW dąży do powstania na części torów wystawy taboru bądź miejsc do organizacji imprez kolejowych. Niezależnie od dalekosiężnych planów działka przed przekazaniem ma być uprzątnięta na zycher i to właśnie Koledzy obserwują. Poniżej zamieszczam jako ciekawostkę zdjęciówki z Przeładunku, gdyż związane z robieniem klaru prace odsłaniają jeszcze niedawno skrywane przez przyrodę coraz to nowe elementy prehistorii tej najważniejszej dla GrKD stacji. Widok na idący ku rampie transporterowej tor 1000mm na którym odbywało się ładowanie wagonów normalnotorowych na transportery.  Ściana czołowa „zapadni”. Na górze lekko zdekompletowany tor normalny wraz z rozjazdem umożliwiającym oblot eSeMce.  Usuwanie ziemi odsłania ścianę oporową wzniesienia torów normalnych. Kawałek dalej rozpoczyna się rampa dwupoziomowa gdzie z cystern n/t przelewano paliwo do podstawionych na widniejącym wąskim torze cysterek (i prywatnych beczek kolejarzy).  Widok na ten sam moment z perspektywy wzniosłości.  Poniższe, ostatnie zdjęcie wykonane jest w stronę „zapadni” transporterowej i pokazuje przejście ścianki oporowej w nasyp oraz uwidacznia dysonans związany z nieodłącznym przemijaniem. Ale to już temat na całkowicie inny post.  Jak więcej odgrzebią, to jeszcze temat pociągnę, a póki co wszystkim wytrwałym, i tak dalej… 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
pcichomski
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #61 : 12 Czerwca 2020, 20:23:23 » |
0
|
Mam pytanie do osób zorientowanych w temacie. Zrobiłem sobie dziś spacer przez chaszcze stacji przeładunkowej i zauważyłem, że w ramach remontu linii radomskiej bardzo przyzwoicie odbudowane (czy zbudowano na nowo) początkową część torów normalnych prowadzących do obu ramp czołowych. O tyle mnie to zaskoczyło, że chyba w przewidywalnej perspektywie raczej żaden pociąg "normalny" na tą stację nie będzie się wybierał, bo i po co. Czy to cześć jakiś planów związanych z tą stacją czy taka fanaberia i rozrzutność PLK (został nam nowy rozjazd i trochę szyn, to go zamontujemy  ).  
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2020, 20:29:32 wysłane przez pcichomski »
|
Zapisane
|
|
|
|
pcichomski
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #62 : 31 Sierpnia 2022, 14:55:19 » |
0
|
Przebywając w okolicy stacji przeładunkowej zauważyłem, że węglarka, która od dziesięcioleci przyrastała do torów na równi stacyjnej została przemieszczona do "wąwozu" dojazdowego do stacji. Czy ktoś może zaspokoić moją ciekawość: jak? po co? jakieś dalsze plany? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sinyou135
Młotkowy
 
Długość toru:: 85 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #63 : 18 Listopada 2022, 22:11:13 » |
0
|
Ja zauważyłem na filmie na youtube że platforma jest wywrócona da góry nogami i znikneły wózki. Mam nadzieje ze to nie złodzieje złomu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
joe6167
Młotkowy
 
Długość toru:: 85 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #64 : 29 Listopada 2022, 12:16:30 » |
0
|
Witam,
Odbyłem kilka wizyt w Piasecznie Przeładunkowej w celu udokumentowania i sporządzenia własnych map tego stanowiska. Mam dużo zdjęć, którymi mogę się podzielić.
Poza tym odkryłem nawet dodatkową kolejkę wąskotorową obok tego miejsca! Jedna z fabryk w pobliżu nieruchomości posiada krótki system torów o rozstawie 23"!
W każdym razie próba eksploracji witryny jest dość trudna ze względu na gęste zarośla, które zajmują witrynę, więc zastanawiałem się, czy ktoś ma schemat witryny (w jej najnowszej konfiguracji).
Chciałbym również zobaczyć historyczne zdjęcia tego miejsca, jeśli ktoś wie, gdzie je znaleźć.
Z czasem będę zamieszczał ciekawsze zdjęcia miejsca.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pcichomski
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #65 : 29 Listopada 2022, 14:48:57 » |
0
|
Witam,
... czy ktoś ma schemat witryny (w jej najnowszej konfiguracji).
Chciałbym również zobaczyć historyczne zdjęcia tego miejsca, jeśli ktoś wie, gdzie je znaleźć.
Swego czasu w tym samym wątku ze 2 strony wcześniej Kucyk zamieścił aktualny (przed kilky laty) schemat torów, ale coś się już nie otwiera. Jesli się kol. Kucyk zgadza, to mogę ten szkic zamiescić ponownie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #66 : 29 Listopada 2022, 19:42:07 » |
0
|
Dawajta!!! Jak najbardziej.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
pcichomski
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #67 : 29 Listopada 2022, 20:28:35 » |
0
|
Przedwojenny i 2005
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #68 : 29 Listopada 2022, 21:25:30 » |
0
|
I opis daję. Od-do to numery rozjazdów, K - koniec/kozioł, R - rampa.
Tor Przeznaczenie Od Do Długość [m]
101 Główny zasadniczy 4 8 257 101a Główny zasadniczy 1 2 187 101b Główny zasadniczy 2 4 12 103 Główny dodatkowy 6 7 155 103a Główny dodatkowy 2 3 6 103b Główny dodatkowy 3 6 64 103c Główny dodatkowy 7 8 11 105 Ładunkowy 6 R 90 107a Komunikacyjny 3 5 17 107b Wyciągowy 5 K 5 107c Magazynowy 5 K 3 201 Odstawczy 10 K 168 202 Odstawczy 11 K 129 203 Odstawczy 10 K 148 204 Do rampy czołowej 12 R 32 205 Ładunkowy 7 K 250 206 Odstawczy 13 K 185 208 Odstawczy 14 K 198 210 Ładunkowy 14 K 173 210a Łączący rozjazdy 9 11 7 210b Łączący rozjazdy 11 12 5 210c Łączący rozjazdy 12 13 5 210d Łączący rozjazdy 13 14 5
|
|
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2022, 21:29:07 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
joe6167
Młotkowy
 
Długość toru:: 85 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #69 : 30 Listopada 2022, 00:34:01 » |
0
|
Pytanko małe - do czego służył tor 107b?
Pozdrawiam Maciek Był tam magazyn odcinka drogowego składający się z: właśnie toru 107b i obok niego wiaty drewnianej, wszystko to było ogrodzone płotem z siatki,a wjazd odbywał się przez bramę zrobioną z desek. Od zawsze w środku stał wózek torowy i leżała sterta szyn i podkładów. Stan z lat 90-tych ub.w. Zastanawiam się, jak długi był tor 107b? Próbowałem za nim podążać, ale ziemia była zbyt gruba, chyba następnym razem będę musiał przynieść łopatę... i czy 107c rozciągał się dalej, czy tylko po to, aby umożliwić sprzętowi przejście do 107a?
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2022, 00:39:52 wysłane przez joe6167 »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
joe6167
Młotkowy
 
Długość toru:: 85 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #71 : 30 Listopada 2022, 01:11:23 » |
0
|
Jeszcze bardziej interesujące z tej mapy jest to, że wydaje się, że po zachodniej stronie biurowca i budynku mieszkalnego znajduje się kolejny zestaw torów.
Domyślam się, że „przełącznik 4” na mapie z 2005 roku łączyłby się z tymi torami.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
joe6167
Młotkowy
 
Długość toru:: 85 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #72 : 30 Listopada 2022, 01:23:09 » |
0
|
A oto próbka mapy, którą tworzę. Włączyłem teren MON.
Zastanawiam się, który tor byłby do niego podłączony?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
joe6167
Młotkowy
 
Długość toru:: 85 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #73 : 30 Listopada 2022, 01:28:48 » |
0
|
To zdjęcie jest na znaku tuż obok mostu. Przyjrzyj się uważnie torowi obok lokomotywy: to byłby „tor 203” na mapie z 2005 roku i wydaje się, że ma przełącznik na końcu. Zdjęcie pochodzi z 1975 roku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pcichomski
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #74 : 30 Listopada 2022, 08:58:44 » |
0
|
Pytanko małe - do czego służył tor 107b?
Pozdrawiam Maciek Był tam magazyn odcinka drogowego składający się z: właśnie toru 107b i obok niego wiaty drewnianej, wszystko to było ogrodzone płotem z siatki,a wjazd odbywał się przez bramę zrobioną z desek. Od zawsze w środku stał wózek torowy i leżała sterta szyn i podkładów. Stan z lat 90-tych ub.w. Zastanawiam się, jak długi był tor 107b? Próbowałem za nim podążać, ale ziemia była zbyt gruba, chyba następnym razem będę musiał przynieść łopatę... i czy 107c rozciągał się dalej, czy tylko po to, aby umożliwić sprzętowi przejście do 107a? Jesli mnie moja dziecięca pamięć nie myli to tor 7b (a właściwie ten wygrodzony "magazynek" sięgał aż w okolice dzisiejszego toru Piaseczno - Grójec. EDIT: Choć jak spojrzałem na starą fotomapę, to raczej do tych kęp drzew.
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2022, 09:45:40 wysłane przez pcichomski »
|
Zapisane
|
|
|
|
pcichomski
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #75 : 30 Listopada 2022, 09:13:16 » |
0
|
A oto próbka mapy, którą tworzę. Włączyłem teren MON.
Zastanawiam się, który tor byłby do niego podłączony?
Ten tor obiegał zachodnią rampę 2-stronną i biegł najbardziej na po zachodniej stronie. Jak podeślesz jakiś adres, to wrzucę Ci mapke którą kiedyś popełniłem, bo forum mi to przycina.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pcichomski
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #76 : 30 Listopada 2022, 09:26:37 » |
0
|
Jeszcze bardziej interesujące z tej mapy jest to, że wydaje się, że po zachodniej stronie biurowca i budynku mieszkalnego znajduje się kolejny zestaw torów.
Domyślam się, że „przełącznik 4” na mapie z 2005 roku łączyłby się z tymi torami.
Nie "przełącznik" tylko ROZJAZD  . Tak. Ten rozjazd prowadził do cześci stacyjnej na zachód od budynku stacyjnego. Zresztą nadal jest tam pusty plac i aż kusi wejść po poszukać jakiś artefaktów. Na zachód od budynku stacji była cześć przeładunkowa, gdzie "przeplatały się" tory wąskie przychodzące z południa i normalane z północy i następował przeładunek z wagonu do wagonu. Na tym zdjęciu widać to doskonale po lewej stronie. W środku istniejący budynek stacji (dziś dom mieszkalny). Widok na północ.
|
|
|
|
pcichomski
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #77 : 30 Listopada 2022, 09:38:07 » |
0
|
To zdjęcie jest na znaku tuż obok mostu. Przyjrzyj się uważnie torowi obok lokomotywy: to byłby „tor 203” na mapie z 2005 roku i wydaje się, że ma przełącznik na końcu. Zdjęcie pochodzi z 1975 roku.
Od lewej: 208, 206, 204 i rampa czołowa (2) z torem normalnym 111 (na 204 platforma), dalej 202 i 201 (z rumunem). Za lewym marginesem na wprost z rozjazdu niewidoczny tor 210 obiegający rampę 2-stronną od zachodu. To prawdopodobnie ten tor był dalej pociągnięty w kierunku przepompowni MON po likwidacji zachodniej częsci stacji. Ale nie jestem pewien. Na planie z 1975 roku tor do przepompowni biegnie zachodnim skrajem częsci stacji na zachód od budynku stacyjnego. Ale pewnie po likwidacji tej częsci stacji do toru do przepompowni "podpięto" właśnie tor 210. Widok na północ.
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2022, 09:48:57 wysłane przez pcichomski »
|
Zapisane
|
|
|
|
joe6167
Młotkowy
 
Długość toru:: 85 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #78 : 06 Grudnia 2022, 00:10:22 » |
+1
|
pcichomski przysłał mi ten schemat, który może pochodzić z końca lat 80., a może nawet później.
Ze względu na ograniczenia forum nie mogę zamieścić całości, więc oto kilka fragmentów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
joe6167
Młotkowy
 
Długość toru:: 85 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #79 : 06 Grudnia 2022, 00:12:11 » |
+1
|
więcej
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|