andy
|
 |
« : 15 Stycznia 2005, 21:59:21 » |
0
|
Dziś byłem w Łodzi.
Tor na odcinku Sulejów - Przygłów jest kompletny, potem w Przygłowiu mijanka przerobiona na przystanej i dalej wiadomo...
W sumie to możnaby prowadzić przewozy na trasie Sulejów - Przygłów do mostu - pozostaje odgrzebać przejazdy... pomarzyć dobra rzecz....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Anonymous
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1 : 20 Stycznia 2005, 03:40:28 » |
0
|
Co się stanie z resztą taboru zgromadzonego na stacji Piotrków Trybunalski Wąskotorowy ? Mam tu na myśli lokomotywę spalinową Lxd2 oraz wagony osobowe. Czy znalazł się już ktoś chętny do kupna tego ? Może FPKW albo PTMKŻ. Czy cała linia nie mmogła zostać wpisana do rejestru zabytków ? Klamka definitywnie już zapadła, nic już się nie da z działać ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #2 : 20 Stycznia 2005, 08:21:15 » |
0
|
Wagony są już w Rogowie - a jeśli chodzi o resztę jest tylk ogłoszenie z telefonem komórkowym - SPRZEDAM TABOR WĄSKOTOROWY 750 MM - jest gdzieś tu na formu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bernard
Młotkowy
 
Długość toru:: 86 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #3 : 20 Stycznia 2005, 20:49:14 » |
0
|
O ile wiem teren stacji jest wpisany do rejestru zabytków. Co do kupna taboru przez PTMKŻ: Na razie nie ma na to kasy.
|
|
|
Zapisane
|
"Jutro to dziś, tyle, że jutro" 81'
|
|
|
Anonymous
Gość
|
 |
« Odpowiedz #4 : 21 Stycznia 2005, 00:23:50 » |
0
|
Co jeszcze zostało z taboru wąskotorowego zgromadzonego na stacji Piotrków Trybunalski Wąsk. ? - wagon osobowy 1Aw - lokomotywa spalinowa Lxd2 - wagony towarowe ? Czy znalazł się już ktoś chętny do kupna tego wszystkiego ? Jeżeli nikt w Polsce nie będzie chętny do kupienia wagonów lub lokomotyw z Piotrkowskiej KD, to bardzo możliwe jest, że właściciel całego majątku kolejki wąskotorowej znajdzie kupca i sprzeda za granicę. Nikt przecież mu tego nie zabroni ! Tyle tylko, że będzie to wielka strata dla naszych Miłośników Wąskich torów.
[/img]
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #5 : 21 Stycznia 2005, 01:10:03 » |
0
|
Czy znalazł się już ktoś chętny do kupna tego wszystkiego ? Masz ogromną życiową szansę, żeby się wykazać i żebyś to właśnie Ty uratował choć jeden wagon... to bardzo możliwe jest, że właściciel całego majątku kolejki wąskotorowej znajdzie kupca i sprzeda za granicę.
Dużo większą tragedią będzie jeżeli znajdzie się kupiec w kraju i będzie to handlarz złomem... Tak więc nie ma na co czekać tylko jechać do Piotrkowa i kupować. Myślę że na którejś z zaprzyjażnionych kolejek mógłbyś spokojnie swój tabor trzymać, to jest tylko kwestia dogadania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #6 : 21 Stycznia 2005, 10:47:26 » |
0
|
Dokładnie, a wagony 1 Aw są już w Rogowie - no chyba, że mieli 3 sztuki. Lok Lyd2, Lyd1 i Lxd2 niewiadomo co z nimi, bardziej się bym martwił parowozem Px49.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #7 : 21 Stycznia 2005, 11:26:21 » |
0
|
Dokładnie, a wagony 1 Aw są już w Rogowie - no chyba, że mieli 3 sztuki. Lok Lyd2, Lyd1 i Lxd2 niewiadomo co z nimi, bardziej się bym martwił parowozem Px49. Część taboru z Piotrkowa jest PKP ZN Łódź więc się tak nie śpieszcie z zakupami.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #8 : 21 Stycznia 2005, 12:56:21 » |
0
|
Racja!
Do PKP może należeć tabor jaki znajdował się tam tuż po zakończeniu ruchu.
W latach 90 znajdowała się tam conajmniej jedna pekapowska Lxd2 ( drugą wywieźli gdzieś - a potem chyba pojawiła się znowu druga ale chyba sprowadziło ją już Towazystwo i nie wiem skąd - w każdym razie w czasach zanim PKP nie wywiozło jednej ze swoich to były to 308 i 322 jedna zielona druga czerwona nie wiem która która ale na stronie tabor napewno wszystko można sprawdzić), kilka transporterów przygotowanych tak by można nimi było zwozic szyny, pług, wagon ratunkowy przerobiony z wagonu 1 Aw i kilka wagonów towarowych min platform - tez mających służyć do rozbiórki....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bernard
Młotkowy
 
Długość toru:: 86 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #9 : 21 Stycznia 2005, 15:23:35 » |
0
|
Chętnie zobaczyłbym jeden wagon 1Aw z Piotrkowa w Nowym Dworze. Obecnie mamy tylko jeden 1Aw, będacy w stanie mocno wskazującym... 
|
|
|
Zapisane
|
"Jutro to dziś, tyle, że jutro" 81'
|
|
|
Michał Izydorczak
|
 |
« Odpowiedz #10 : 22 Stycznia 2005, 13:29:25 » |
0
|
W latach 90 znajdowała się tam conajmniej jedna pekapowska Lxd2 ( drugą wywieźli gdzieś - a potem chyba pojawiła się znowu druga ale chyba sprowadziło ją już Towazystwo i nie wiem skąd - w każdym razie w czasach zanim PKP nie wywiozło jednej ze swoich to były to 308 i 322 jedna zielona druga czerwona nie wiem która która ale na stronie tabor napewno wszystko można sprawdzić), kilka transporterów przygotowanych tak by można nimi było zwozic szyny, pług, wagon ratunkowy przerobiony z wagonu 1 Aw i kilka wagonów towarowych min platform - tez mających służyć do rozbiórki.... Mam pytanie, skąd masz te informacje? Czy może ze Stalowych Szlaków, gdzie były artykuły o podobnej treści? Pytam, ponieważ zastanawia mnie sprawa wysłania gdzieś jednej z Lxd2. W jednym z numerów był artykuł, w którym autor domniemywał, że jedna z dwóch Lxd2 została wysłana gdzieś z Piotrkowa , gdyż nie mógł jej znaleźć wśród taboru. Ja jednak ile razy byłem w Piotrkowie, pamietam stojące tam dwie maszyny Lxd2: 308 i 322. Podejrzewam, że autor artykułu poprostu niezauważył lokomotywy stojącej na drugim torze szopy i zastawionej innym taborem (bowiem w początkowym okresie działań TPKWP-S trudno było znaleźć kogoś chętnego do oprowadzenia po stacji i stan w szopie sprawdzalo się przez zwykłe zajrzenie do lokomotywowni przez okna po jednej stronie budynku  ). Nie wydaje mi się prawdopodobne, aby po 1993 roku jakakolwieg z piotrkowskich Lxd2 gdzie indziej była przewożona,po to, by wrócić niedługo później z powrotem. Natomiast co do lokomotyw z piotrkowa, to ostatnio były tam: Lxd2-308 - jest zielona Lxd2-322 - jest czerwona CK Lyd-01 , ex Cukrownia Kruszwica nr 7, bez silnika, a przecież to ona jako ostania Lyd2 byla w ruchu kampanijnym na kolejce cukrowni!! Wls150-7084, ex KWK KAzimierz-Juliusz nr 3, w Piotrkowie trochę przebudowana (dodano światła rodem od lokomoyw rumuńskich (L45H, L35H itp), pomalowana na czerwono Px49-1796 - nieczynny, pomnik Swego czasu był tam też MBxd1-203, który został zakupiony przez FPKW do Rogowa, co bez wątpienia wyjdzie mu tylko na dobre.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #11 : 22 Stycznia 2005, 15:11:50 » |
0
|
Owszem wyczytałem to w SS, to co piszesz jest wielce prawdopodobne.
Lyd2 to typ L30H, a nie L35H.
Skoro jesteś tak świetnie zorientowany o taborze z Piotrkowa - wiesz masz może spis tego co tak jeszcze jest ? Transportery, wagony towarowe, moze osobowe...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Izydorczak
|
 |
« Odpowiedz #12 : 22 Stycznia 2005, 19:15:37 » |
0
|
Lyd2 to typ L30H, a nie L35H.
Skoro jesteś tak świetnie zorientowany o taborze z Piotrkowa - wiesz masz może spis tego co tak jeszcze jest ? Transportery, wagony towarowe, moze osobowe...
Pisząc L35H myślałem o serii poprzedzającej L45H, znacznie mniej liczną, ale dla mnie tym samym bardzo interesującą. Tu przykładowa fota: http://www.kisvasut.hu/keptar/torda/chikangabor/pages/9629.htm Na 99% takich lokomotyw nie było w Polsce (1% niepewności zostawiam od tak, na wszelki wypadek  , niewiele tego zostało też w Rumunii (wszystko w stanie nie lepszym od zdjecia z powyższego Linka). Jeśli chodzi o spis całego taboru z Piotrkowa, to takowego nie mam. A swoją drogą to miło, że w dobie netu są miłośnicy drążący archiwa na papierze i pamiętają o tak ciekawych pismach, jak "Stalowe Szlaki"  .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #13 : 23 Stycznia 2005, 11:16:29 » |
0
|
Póki nie było netu - SS to była kopalnia wiedzy, chociaz informacje zawsze były z lekka zdeaktualizowane czasowo. Poszukuje archiwalnych numerów tego pisemka sprzed 1991 roku...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #14 : 23 Stycznia 2005, 12:03:21 » |
0
|
Póki nie było netu - SS to była kopalnia wiedzy, chociaz informacje zawsze były z lekka zdeaktualizowane czasowo. Poszukuje archiwalnych numerów tego pisemka sprzed 1991 roku... Tzn których, bo byłoby z czego powielić?? Pozdr. ex redaktor d/s kolei przemysłowych ;-)
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #15 : 23 Stycznia 2005, 22:10:49 » |
0
|
Wszystkich sprzed 1/2/3-1992
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #16 : 23 Stycznia 2005, 23:14:04 » |
0
|
Wszystkich sprzed 1/2/3-1992 Skontaktuj się ze mną na priva. Mogę Ci je udostępnić do skserowania na miejscu - w Instytucie mamy kserografy "wrzutowe".
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #17 : 26 Maja 2005, 09:52:13 » |
0
|
Dziś byłem w Łodzi.
Tor na odcinku Sulejów - Przygłów jest kompletny, potem w Przygłowiu mijanka przerobiona na przystanej i dalej wiadomo...
W sumie to możnaby prowadzić przewozy na trasie Sulejów - Przygłów do mostu - pozostaje odgrzebać przejazdy... pomarzyć dobra rzecz.... Cześć myślę że jest to nie możliwe bo trwa rozbiórka torowiska od sulejowa szkoda gadać.Podziękowania dla ZGN w Łodzi za sukcesywne doprowadzenie do takiego stanu
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #18 : 26 Maja 2005, 10:10:51 » |
0
|
Na dzień dzisiejszy rozbierane jest torowisko od Sulejowa dzięki pełnemu wkładowi ZGN w Łodzi.Obecnie istnieje szansa uratowania 3km szlaku w obrębie miasta Piotrkowa.Może się uda.Czas pokaże.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #19 : 27 Maja 2005, 10:53:11 » |
0
|
Podziękowania dla ZGN w Łodzi za sukcesywne doprowadzenie do takiego stanu Uważam że podziękowania na piśmie to powinieneś słać do Towarzystwa Miłośników Kolei Wąskotorowej Piotrków Sulejów czy jak ich tam kto zwał. Naprawdę mistrzostwo świata, za uwalenie takiej kolejki, gdzie była frekwencja na 300 osób w pociągu....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|