Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudzień 2019, 15:49:14 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: znalezione na "http://www.rynek-kolejowy.pl"  (Przeczytany 19582 razy)
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 769 m

W terenie W terenie



« : 15 Czerwiec 2009, 22:37:05 »
0

Jeśli jest już ten wątek poruszony a nie znalazłem tematu to przepraszam.
Tekst znaleziony w j.w.
Pozdrawiam Harry Potter
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  716 tys. zł na wąskotorówkę

NFI Magna Polonia obejmie 62,07 proc. udziałów w wąskotorowej Żnińskiej Kolei Powiatowej za 716 tys. zł - podaje "Parkiet". - Za nieduże pieniądze zyskujemy dostęp do ciekawej infrastruktury - mówi gazecie Mirosław Janisiewicz, przewodniczący rady nadzorczej Magny Polonii.

NFI inwestuje w infrastrukturę telekomunikacyjną i teletransmisyjną. Wejście w Żnińską Kolej Powiatową (która kursuje w sezonie letnim i dowozi turystów m.in. do Biskupina), oznacza pozyskanie gruntów ciągnących się wzdłuż torów, a także korzyści wynikające z tzw. prawa drogi. Operatorzy telekomunikacyjni, aby wybudować sieć, muszą starać się m.in. o pozwolenia budowlane. Posiadanie prawa drogi ułatwią im inwestycje - informuje "Parkiet".

Informacja NFI Magna Polonia: Przystąpienie do spółki oraz objęcie udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym spółki Żnińska Kolej Powiatowa Sp. z o.o.

 

Zarząd Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia SA (Fundusz) działając na podstawie art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych w związku z art. 154 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o obrocie instrumentami finansowymi, informuje że w dniu 9 czerwca 2009 roku Fundusz złożył oświadczenie o przystąpieniu do spółki oraz objęciu 1.432 (jednego tysiąca czterystu trzydziestu dwóch) udziałów utworzonych w podwyższonym kapitale zakładowym spółki pod firmą Żnińska Kolej Powiatowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Żninie (ŻKP) o wartości nominalnej 500 PLN (pięćset złotych) jeden udział, o łącznej wartości nominalnej 716.000 PLN (siedemset szesnaście tysięcy złotych). Udziały zostały objęte przez Fundusz po cenie równej wartości nominalnej udziałów i pokryte wkładem pieniężnym w dniu 12 czerwca 2009 roku.

Objęcie udziałów w ŻKP zostało sfinansowane ze środków własnych Funduszu.

Z chwilą zarejestrowania przez właściwy sąd rejestrowy podwyższenia kapitału zakładowego ŻKP Fundusz będzie posiadał 1.432 (jeden tysiąc czterysta trzydzieści dwa) udziały w kapitale zakładowym ŻKP, uprawniające do 1.432 (jednego tysiąca czterystu trzydziestu dwóch) głosów na zgromadzeniu wspólników ŻKP. Udziały objęte przez Fundusz będą reprezentowały 62,07% kapitału zakładowego ŻKP oraz, odpowiednio, 62,07% ogólnej liczby głosów na zgromadzeniu wspólników ŻKP.
Jednocześnie Zarząd Funduszu informuje, że zgromadzenie wspólników ŻKP podjęło uchwałę w przedmiocie dalszego podwyższenia kapitału zakładowego, w ramach którego tworzone udziały mogą zostać objęte, przez kolejnego, nowego wspólnika nie powiązanego z Funduszem. W przypadku objęcia tych udziałów i zarejestrowania kolejnego podwyższenia kapitału ŻKP, udział Funduszu w kapitale zakładowym ŻKP oraz w ogólnej liczbie głosów na zgromadzeniu wspólników ŻKP wynosić będzie 51,01%

Przedmiot działalności ŻKP obejmuje w szczególności (według PKD 2007): transport kolejowy pasażerski międzymiastowy.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brak jest powiązań pomiędzy Funduszem, osobami zarządzającymi Funduszem i nadzorującymi Fundusz a ŻKP oraz osobami zarządzającymi i nadzorującymi ŻKP.

Objęte udziały stanowią długoterminową inwestycję Funduszu.

 

NFI Magna Polonia jest m.in. właścicielem większościowych pakietów akcji spółek Info-TV-FM (działa na rynku nadawców sygnału radiowo-telewizyjnego; otrzymała od UKE koncesję na uruchomienie telewizji mobilnej) oraz Mediatel SA (firma telekomunikacyjna).
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1869 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 17 Czerwiec 2009, 11:54:57 »
0

No ciekawe, ciekawe... Zakup kolejki na trasy kablowe? Tego jeszcze nie było.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 17 Czerwiec 2009, 15:19:32 »
0

Czy linia jest wpisana do rejestru zabytków?? Żeby nie było ze rozbiorą torowisko aby położyć jakiś kabelek a potem zapomną odbudować... Bo szyn nie będzie już...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 516 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #3 : 17 Czerwiec 2009, 15:47:31 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Żeby nie było ze rozbiorą torowisko aby położyć jakiś kabelek a potem zapomną odbudować...

nie rozbiorą, nie rozbiorą... demontowania torowiska być nie powinno Uśmiech
Wszak myśmy to już na GKW przerabiali (Telekomunikacja Kopalń Piasku poprowadziła światłowód wzdłuz toru na całym odcinku Bytom - TG - Miasteczko śl.). Obecnie jest to jedna z glównych linii przesyłowych firmy "Śląskie Sieci Światłowodowe"
W zasadzie chopaki nam jeszce pomogli, bo jak wyrżneli krzoki podczas budowy w okolicy p.o. Dąbrowa miejska to do dzisiaj krzakoterapii nie trzeba robić  :grin:
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4 : 17 Czerwiec 2009, 16:24:15 »
0

Praktyki wykorzystywania terenów kolejowych do prowadzenia podziemnej infrastruktury teletechnicznej są bardzo pospolite. I mogą przynosić zarządcom spore, systematyczne dochody.
Ale jak ktoś jest sprytny i umie dobrze liczyć, to postąpi jak owa Firma opisana przez Harego Portera.
NFI Magna Polonia SA zrobiła niezły myk, mianowicie nie dosyć, że zyskała środek będący inwestycją długoterminową, to jeszcze umożliwiła sobie posadowienie urządzeń telekomunikacyjnych na obszarze ŻKP za free...

No, tak to jest, że pieniądz robi pieniądz...
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 17 Czerwiec 2009, 17:52:48 »
0

Panowie wytłumaczcie bo czegoś nie pojmuję , ewentualnie nie uważałem wtedy w szkole (zakładając że w ogóle byłem wtedy w szkole :lol: )
Po kiego komuś linia kablowa łącząca 14-to tysięczny Żnin z mniejszą o równą 1/10 Gąsawą? Są to dwie największe miejscowości na szlaku kolejki i jednocześnie położone w skrajnych jej punktach czyli w odległości całych 13km. licząc po szlaku (drogą jest znacznie krócej).
Czy może do kolejki należą jeszcze tereny po rozebranych odcinkach ? Wtedy doszły by takie "aglomeracje" jak Rogowo, Ośno, Obiecanowo czy Cerekwica.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #6 : 17 Czerwiec 2009, 18:16:16 »
0

Może na terenie kolejowym, będącym de facto dłuuuugą kiszką, będzie posadowiona część większej linii teletechnicznej? Zauważmy, że obszar kolejowy jest "poprzecinany" drogami publicznymi wzdłuż których dalej można takową linię prowadzić. Tak na marginesie, to właśnie takie rozwiązanie kolej → droga wykorzystuje dwóch operatorów na GrKD.
Niech ktoś pomyśli, ile uzgodnień, oświadczeń, innych papirren trzeba było by uzyskać chcąc przez prywatne działki prowadzić światłowód o długości 13km... A tak, to za jednym podpisem się robi. I o to chodzi!
Nawet nie o linie kablowe może chodzić - przecież na działkach należących do ŻKP można posadowić stacje przekaźnikowe telefonii innych operatorów i z tego czerpać korzyści. Panowie, w pierwszym poście pada cel zakupu udziałów. Wystarczy w Google wpisać "inwestycja" i tam jest podana przyczyna takiego działania. Ci ludzie, z takiej firmy wiedzą, co robią. I wiedzą jak można zarabiać, w odróżnieniu od niektórych... I tu zakończę posta.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1311 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 17 Czerwiec 2009, 18:35:34 »
0

Cytat: "Romas"
Panowie wytłumaczcie bo czegoś nie pojmuję


Po pierwsze to dywersyfikacja innych linii światłowodowych, informacja z komputera A do komputera B nie musi iść najkrótsza drogą. Boczne linie są uzupełnieniem dla głównych.
Po drugie może się okazać ze taniej nadłożyć kilka km linii żeby wskoczyć na kilkanaście kilometrów bez opłat za użytkowanie, zwłaszcza jeśli jest to element dłuższej linii światłowodowej.
Po trzecie 14 tysięcy mieszkańców to kilka tys. telefonów, do tego neostrady firmy itp.
Zapisane

Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 17 Czerwiec 2009, 18:37:36 »
0

Żnin od Gąsawy leży w odległości 10km. licząc po drodze "bitej" , na dodatek droga ta jest w trakcie remontu ( wiem , bo byłem tydzień temu  :smile: ) więc jak ktoś byłby zainteresowany położeniem linii kablowej między tymi miejscowościami , to mógłby "podpiąć" się po tę inwestycję. Na domiar złego stacja w Gąsawie położona jest nieco na uboczu miejscowości.
Janusz, proszę o inne argumenty  :grin:
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #9 : 17 Czerwiec 2009, 19:10:03 »
0

Cytat: "Romas"
ktoś mógłby "podpiąć" się po tę inwestycję (mowa o drodze - przyp. Kucyka)


Podpiąć do drogi = bulić za dzierżawę zarządcy drogi.
Poprowadzić po terenie kolejowym, do tego własnym = nie bulić nic.

Ot i masz argument!

Inne argumenty chętnie bym przedstawił, bo właśnie byłem w piwniczce i pięknie tam dojrzewają, ale to nie to forum... Trzeba by się jakoś złapać i coś śliwkowego wydrapać.

@Klan

Świetnie ujęte powody!
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 18 Czerwiec 2009, 16:32:18 »
0

Cytat: "Kucyk"

Poprowadzić po terenie kolejowym, do tego własnym = nie bulić nic.

No jak nie bulić , jak bulić. Bulić całe 716 000zł. Za tyle mają ponoć kupić udziały w kolejce.
Zapisane
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 18 Czerwiec 2009, 16:46:40 »
0

716000 złotych na zawsze. Tzn. już więcej nie będą bulić. Za dzierżawę drogi trzeba bulić co miesiąc, więc i tak się to opłaca.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 18 Czerwiec 2009, 17:04:51 »
0

To jest inwestycja długoterminowa w formie udziałów, więc zbywalna. Zawsze mogą ją opchnąć komu innemu, i nie jest to żadna dotacja, czy zapomoga. W dużej przenośni - to trochę tak, jakby kupili część ziemi na której jest kolejka i zawsze mogą ją odsprzedać, lecz czy z zyskiem - o tym koniunktura zadecyduje...
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 18 Czerwiec 2009, 17:28:37 »
0

Na zakończenie tej dyskusji , którą w jakimś tam stopniu spowodowałem , powiem tak.
Wasze argumenty mnie nie przekonały i w dalszym ciągu nie rozumiem decyzji NFI. Tajemnicą dla mnie pozostaje dlaczego zdecydowali się na zakup udziałów akurat tej kolejki? Może na przykład kolejka Mławska była by lepszą inwestycją? Dłuższy szlak, większe miejscowości po drodze.
Oczywiście to że nie rozumiem, nie oznacza że nie cieszę się że kolejka dostanie zastrzyk finansowy.
Zapisane
arti281
Zawiadowca
****
Długość toru:: 475 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 18 Czerwiec 2009, 18:06:37 »
0

Tajemnica jest bardzo prosta.Ktoś wyczuł interes i tyle.W dzisiejszych czasach nikt nie wkłada kasy po to by ją stracić a jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #15 : 18 Czerwiec 2009, 18:27:29 »
0

Cytat: "Romas"
Tajemnicą dla mnie pozostaje dlaczego NFI zdecydowali się na zakup udziałów akurat tej kolejki? Może na przykład kolejka Mławska była by lepszą inwestycją?

NFI nie zakupiły udziałów utworzonych w podwyższonym kapitale zakładowym spółki kolei mławskiej, bo po pierwsze nie zostały takie udziały wyemitowane, po drugie, nie ma spółki Kolej Mławska. :razz:

Cytat: "Romas"
...cieszę się że kolejka dostanie zastrzyk finansowy.

Ty się nie ciesz, że kolej żnińska kasę dostała np. na podkłady czy farbę, bo na to nic nie dostała. Wyemitowane udziały służą jedynie podwyższeniu kapitału zakładowego spółki i nie są przeznaczone do konsumpcji. NFI noże je w każdej chwili wycofać.

To są takie "wirtualne pieniądze" a nie koperta położona na biurku majstra z przeznaczeniem na remont szlaku czy taboru.

Cytat: "arti281"
Tajemnica jest bardzo prosta. Ktoś wyczuł interes i tyle. W dzisiejszych czasach nikt nie wkłada kasy po to by ją stracić a jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase.

Oczywiście! Ale nikt tu nie zamierza pociąć wagonów czy szyn na złom, tylko móc dysponować infrastrukturą do realizacji swoich zadań w zakresie rozbudowy linii teletechnicznych, które i tak Matka Ziemia przyjmie. A interesy są od tego aby je robić, a kto tego nie pojmuje, ten bidę klepał będzie...
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1311 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 18 Czerwiec 2009, 18:34:23 »
0

Cytat: "Romas"
Tajemnicą dla mnie pozostaje dlaczego zdecydowali się na zakup udziałów akurat tej kolejki? Może na przykład kolejka Mławska była by lepszą inwestycją?

Po pierwsze akurat w tej części Polski gruntów mogli potrzebować, po drugie Mławy najnormalniej na świecie kupić nie mogli. Żnin jest oidp spółką mniej lub bardziej samorządową i opartą na akcjonariacie natomiast Mława to mienie będące własnością starostwa powiatowego którego zarządcą jest LOT PM (jak strzelam gafę, proszę o poprawę).
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #17 : 18 Czerwiec 2009, 18:51:43 »
0

I jak zwykle nie sposób się z Klanem nie zgodzić

Często - gęsto przekazanie kolei jednostkom samorządy terytorialnego tylko tak, aby je miały jako dodatkowy środek trwały w majątku skutkowało jak widać na przykładzie Mławy. Panowie, ekonomii się nie pokona sekatorem i drezynką z paroma zapaleńcami. Ale jeśli wśród zapaleńców znajdą się tacy, co umieją dobrze liczyć to można hmmm?.. ...liczyć na sukces?
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 18 Czerwiec 2009, 19:07:57 »
0

Tak żeście mnie zakrzyczeli że się chyba jąkać zacznę  :grin:
Jednakowoż zauważacie że ta cała dyskusja to tylko dywagacje na temat intencji NFI. Szlachetne one czy też nie. Ja stoję na stanowisku że jeśli nawet nie nieczyste, to nie do końca zrozumiałe.

P.S. Janusz, co sądzisz o tegorocznych zbiorach śliwek? Będzie z nich pociecha? Jakby co to w zbiorach pomogę :lol:
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #19 : 23 Czerwiec 2009, 18:32:02 »
0

Krotkie usystematyzowanie powyzszych wywodow:

1. Zninska Kolej Powiatowa jest spolka samorzadowa, jej udzialowcami (nie akcjonariuszami, bo ZKP jest spolka z ograniczona odpowiedzialnoscia, a nie akcyjna) sa tamtejsze samorzady - wojewodztwo, powiat i gminy (dokladny sklad akurat nie jest wazny) - samorzady nie sa wlascicielami kolejki, lecz sa udzialowcami (wspolwlascicielami) spolki, ktora jest wlascicielem kolejki. Samorzady powolujac spolke ZKP sp.  z o.o. objely udzialy w spolce w zamian za aport do niej wniesiony - czy to pieniezny (kasa na uruchomienie / remont kolejki) czy rzeczowy (budynki, budowle, tabor, maszyny).

Kolej Mlawska (czy starachowicka, czy gornoslaska) jest bezposrednio wlasnoscia samorzadu, samorzad moze co najwyzej sprzedawac poszczegolne skladniki majatku kolejki (o ile umowa z PKP dopuszcza taka mozliwosc).

2. NFI objelo nowe udzialy wyemitowane w celu podwyzszenia kapitalu zakladowego - w wyniku tego udzialy dotychczasowych wspolnikow ulegly niejako rozwodnieniu i choc (przynajmniej nominalnie) nie zmalala ich wartosc, to zmalala ich waga (udzial procentowy) w calosci kapitalu zakladowego.

3. To, czy NFI zyskal calkowita kontrole nad spolka ZKP, czy tez w jakis sposob ograniczona zalezy od statutu spolki i od tego, jaka wiekszosc glosow na walnym zgromadzeniu wpolnikow / udzialowcow jest przez statut wymagana do podjecia okreslonego rodzaju decyzji

4. Udzialowiec / wspolnik zeby objac udzialy w spolce z o.o. musi wniesc do spolki aport - mozliwe sa dwa rodzaje aportu: pieniezny (udzlalowiec obejmuje udzialy w zamian za wplacona do kasy spolki gotowke) lub rzeczowy (udzialowiec obejmuje udzialy w zamian za wniesiony do spolki majatek rzeczowy - maszyny, nieruchomosci, prawa autorskie) - aport nie jest "pieniadzem wirtualnym" - on rzeczywiscie trafia do kasy spolki i moze byc wydany. Oczywiscie o sposobie wydatkowania kasy decyduje zarzad spolki, a zarzad jest nominowany przez dominujacego udzialowca. Istnieje zatem mozliwosc, ze NFI nakaze zarzadowi trzymanie kasy na koncie i nieruszanie jej - wydaje mi sie to jednak malo prawdopodobne. Z reszta zobaczymy.

Aha - jeszcze dla calkowitej jasnosci - przedmiot aportu (kasa czy np. maszyny) w momencie wniesienia do spolki przestaja byc wlasnoscia udzialowca, a staja sie wlasnoscia spolki.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!