Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudnia 2024, 13:49:48 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Newsy  (Przeczytany 202331 razy)
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #120 : 14 Października 2015, 20:05:52 »
0

Znaczenie ma nie tyle rzeczywisty stan toru, co prawdopodobnie całkowity zanik wszelkiej "papierkologi" dotyczącej szlaku i badań jego stanu. Sam dyrektor to przyznaje w tym wywiadzie przecież otwarcie że świadomie zaniedbał te sprawy:
Cytuj
My w tym roku tych odbiorów nie dokonywaliśmy ze względu na to że... po prostu... ja podjąłem to ryzyko i jeździliśmy po tym torze bez tych odbiorów technicznych.
« Ostatnia zmiana: 15 Października 2015, 09:36:29 wysłane przez Ptr » Zapisane

To jest przekaz.
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #121 : 14 Października 2015, 20:08:53 »
0

Jakby co, to zawsze pozostaje jeszcze "złe podwozie".
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #122 : 14 Października 2015, 20:58:25 »
0

Podejrzewam że wiedzieli że nikt nie podpisze odbioru technicznego i odrazu zawiadomi UTK co w konsekwencji wstrzyma ruch pociągów na wiosnę.  Aby tego uniknąć zaryzykowali i wyjechali na tory z nadzieją ze nikomu nie będzie się chciało sprawdzać małej kolejki. Jak sprawa wyszła na jaw to nie było już innego wyjścia jak przyznać się.

PS czy jest tam jeszcze coś co można zezłomować??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #123 : 15 Października 2015, 01:27:48 »
0

Bardziej to, moim zdaniem, złe były nie szyny, a papiery. Z wypowiedzi Michalskiego do telewizora wynika, że nie miał przeglądu rocznego, a samo to wystarczy, żeby ruch wstrzymać.
Nie należy też wykluczać takiej opcji, że to nie tory były złe, a UTK był zły. Nie od dziś wiadomo, że łaska urzędników na pstrym koniu jeździ.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #124 : 28 Grudnia 2015, 10:34:45 »
0

Pożar na stacji kolei wąskotorowej w Gnieźnie
http://moje-gniezno.pl/artykuly/album/3528/pozar-na-stacji-kolei-waskotorowej-w-gnieznie.html
W niedzielę po godz. 19.00 do Straży Pożarnej w Gnieźnie wpłynęło zgłoszenie, z którego wynikało, że na terenie stacji kolei wąskotorowej przy ul. Polnej pali się jeden z budynków. Na miejsce natychmiast wysłano 3 zastępy PSP Gniezno. Po przybyciu zastępów Straży Pożarnej na miejsce zdarzenia okazało się, że ogień objął jeden z budynków magazynowych. W środku składowane były stare beczki po oleju, narzędzia itp. Strażacy szybko uporali się z pożarem podając dwa prądu wody w natarciu. Ratownicy pracowali w aparatach ochrony dróg oddechowych.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2015, 10:49:40 wysłane przez Dariusz » Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1984 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #125 : 28 Grudnia 2015, 17:34:25 »
0

Czyżby scenariusz myślęciński?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 787 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #126 : 28 Grudnia 2015, 18:47:39 »
+1

Wrona... obyś nie wykrakał.
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #127 : 28 Grudnia 2015, 18:58:26 »
+2

Czyżby scenariusz myślęciński?
Aż tak to raczej nie ale pozbyli się starego oleju a i jakieś odszkodowanie z ubezpieczalni będzie.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #128 : 14 Stycznia 2016, 09:20:20 »
0

Poprzednika proszę o czytanie ze zrozumieniem. W magazynku składowane były jak wynika z powyższych wpisów i było tak rzeczywiście (a składowane były dlatego, że był to kiedyś magazyn olejów i smarów) stare beczki po oleju (puste) a nie stary olej więc tym sposobem nie pozbyto się starego oleju. Zwolennikom teorii spiskowych spieszę wyjaśnić, że podpalenia dachu magazynu dokonała prawdopodobnie grupa kilku młodzieńców, których uciekających widział jeden z mieszkańców budynku znajdującego się na terenie stacji i to on zawiadomił straż pożarną. Tylko dzięki sprawnej akcji strażaków pożar został szybko ugaszony i nie rozprzestrzenił się na dach sąsiadującej z magazynem lokomotywowni.
Zapisane
gkw
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #129 : 14 Stycznia 2016, 10:52:35 »
0

A jak wygląda sprawa lxd2-313 i 369? Na chwile obecną tylko 344 jest sprawna?
Zapisane
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #130 : 14 Stycznia 2016, 22:39:27 »
0

http://www.radiomerkury.pl/informacje/pozostale/dokad-dojedzie-waskotorowka-z-gniezna.html

Cytuj
Dokąd dojedzie wąskotorówka z Gniezna?
Publikacja: 14.01.2016 g.13:18  Aktualizacja: 14.01.2016 g.13:26

Kosztowny remont torowiska czeka gnieźnieńską wąskotorówkę
Kolej wąskotorowa to jedna z największych atrakcji turystycznych powiatu gnieźnieńskiego. Kolejka stoi od września bo stan trasy zagrażał bezpieczeństwu.
Zanim wąskotorowe pociągi wrócą na trasę, trzeba wymienić około 9 tysięcy podkładów, bo stare są bardzo zniszczone. - Ostatni duży remont odbył się w latach 80, a niektórych odcinków jeszcze w 50 - mówi szef wąskotorówki Dariusz Michałowski. Taki remont ma kosztować około 600 tys. zł.
Starostwo powiatowe w Gnieźnie - właściciel kolejki - ma na to tylko 250 tysięcy. Jeśli nie uda się pozyskać większych funduszy, to będą remontowane tylko najbardziej zniszczone odcinki, a 34-kilometrowa trasa będzie skrócona. Cześć taboru będzie przeniesiona do Powidza.
W zeszłym sezonie turystycznym z złego stanu torowiska kolejka raz wypadła z szyn. Na szczęście nikt nie ucierpiał.
Zapisane
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #131 : 15 Stycznia 2016, 19:44:21 »
0

Obecnie sprawne są Lxd2-344 (na miejscu) i 343 (czasowo jeszcze w Krośnicach, czeka na powrót do Gniezna), 313 też jest już w pełni sprawna i gotowa do jazdy (próbne jazdy po naprawie w październiku i listopadzie ubiegłego roku przeszła z wynikiem bardzo dobrym) czeka ją jeszcze tylko malowanie, ale to dopiero jak się ociepli. Natomiast 369 jest odstawiona i z powodu braku funduszy na zakup części będzie czekać na lepsze czasy.
Zapisane
ronnie861
Młotkowy
**
Długość toru:: 82 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #132 : 31 Marca 2016, 19:44:52 »
+1

http://gniezno24.com/gospodarka/item/6797-kolejka-pojedzie-ale-w-innym-wymiarze
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #133 : 01 Kwietnia 2016, 10:12:50 »
0

Cytuj
6797-kolejka-pojedzie-ale-w-innym-wymiarze
Chichot równoległym?
normalnie tytuł nadaje się do https://www.facebook.com/naglowki/?fref=ts
Zapisane
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #134 : 01 Kwietnia 2016, 21:53:33 »
0

Czytając komentarze mam nieodparte wrażenie, że niektóre osoby ciągle próbują szkodzić Panu M. Ale może się mylę.
Zapisane
AMZ666
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #135 : 02 Kwietnia 2016, 10:52:13 »
0

Czytając komentarze mam nieodparte wrażenie, że niektóre osoby ciągle próbują szkodzić Panu M. Ale może się mylę.




Myślę, że Pan D. sam sobie zaszkodził przypisując tylko sobie "zasługi" za prowadzenie ruchu bez posiadania stosownych dokumentów. Bardziej niż on sam, nikt mu już nie zaszkodzi.
Zapisane
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #136 : 02 Kwietnia 2016, 19:44:16 »
+1

Cytuj
Myślę, że Pan D. sam sobie zaszkodził przypisując tylko sobie "zasługi" za prowadzenie ruchu bez posiadania stosownych dokumentów. Bardziej niż on sam, nikt mu już nie zaszkodzi.

Niewątpliwie masz rację, ale chociaż miał odwagę się do tego przyznać. Miał do wyboru prowadzić ruch bez papierów na tory (bo wszystkie inne były w porządku), albo nie wyjechać wcale. Zaryzykował, pomimo tego, że już wtedy sprawy ze starostwem przybierały zły obrót i robiło się nieciekawie, nie udało mu się, UTK powiedział: sprawdzam no i sprawa się rypła. Teraz ponosi tego konsekwencje. Kończąca się z końcem marca tego roku umowa dzierżawy kolejki nie została przedłużona.
Pisząc mój poprzedni post miałem na myśli, że pomimo tego co już było i tego co jest obecnie i pomimo zasady, że nie kopie się leżącego ciągle znajdują się osoby, które chcą szkodzić Panu M. jeszcze bardziej. Zawiść? Czy może coś innego?
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #137 : 03 Kwietnia 2016, 15:08:17 »
-1

Nie wiem po co cała dyskusja skoro jedna umowa się kończy a już podpisują drugą. Zmieni się tyle co przyjmie papier.
Zapisane
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #138 : 04 Kwietnia 2016, 10:26:18 »
+3

Czyli jednak?
A co do umowy jeżeli masz jakieś informacje to podziel się nimi, bo moje najświeższe informacje z pierwszej ręki nie potwierdzają tego, jakoby byłaby podpisywana nowa umowa.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #139 : 14 Kwietnia 2016, 22:41:58 »
0

Lokalny publikator donosi:


Dzisiejsze spotkanie władz Towarzystwa Miłośników Gniezna z dziennikarzami było okazją do przedstawienia stanowiska dotychczasowego przewoźnika w sprawie dalszych losów Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej.

Przypomnijmy, że podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej, która odbyła się na dworcu Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej, starosta Beata Tarczyńska w towarzystwie swoich współpracowników zapowiedziała, że od kwietnia Towarzystwo Miłośników Gniezna nie będzie już zarządzać zadaniem organizowania przejazdów tym taborem oraz, że kompetencje te przejmuje odtąd Starostwo Powiatowe w Gnieźnie.

Dziś do sprawy odniosły się także władze zainteresowanego stowarzyszenia, które przez ostatnie 13 lat prowadziły wszystkie czynności związane z funkcjonowaniem Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej. - Spodziewaliśmy się, że nastąpi rozwiązanie tej umowy, ponieważ było to sygnalizowane przez członków Zarządu Powiatu Gnieźnieńskiego od pewnego czasu – mówi Jan Socha, prezes Towarzystwa Miłośników Gniezna.

Jego zdaniem niepokojące jest to, że nie wskazano jednostki, która zajmie się dalszym zarządzaniem tym podmiotem. - Nam nie zależy aż tak bardzo na prowadzeniu Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej, bardziej nam zależy, aby ta kolejka dalej funkcjonowała. Dlatego przez 13 lat Towarzystwo Miłośników Gniezna wraz z tym bezpośrednim operatorem prowadziło – przypomina.

- Pozostaje nam teraz tylko mieć nadzieję, że znajdzie się taka jednostka, która w sposób właściwy po naprawie i odpowiednim przygotowaniu tych torów dalej tę kolej poprowadzi – dodaje J. Socha.

Na spotkanie z władzami Starostwa Powiatowego w Gnieźnie wybrał się w środowe przedpołudnie dotychczasowy szef GKW, który widzi dla siebie możliwość dalszej współpracy w nowej strukturze zarządzania. - Zamierzam złożyć swoją propozycję do Zarządu Powiatu Gnieźnieńskiego, jak byśmy mogli podjąć współpracę ewentualnie i dalej te kolejkę w pewnym sensie na dziś ratować, a później eksploatować – zapowiada Dariusz Michałowski.

Obecnie trwa procedura przekazywania obiektów zajmowanych na potrzeby funkcjonowania kolei w struktury powiatu gnieźnieńskiego. - Wszystkie obiekty i tabor przejmuje na swój stan powiatowa geodezja. Nie wiem, jak to się dalej wszystko będzie toczyło i co tutaj się będzie robiło. Trudno cokolwiek przewidzieć, bo ciągle jednak grunty i budynki te są we władaniu PKP i my nie potrafimy powiedzieć, jak PKP zacznie się zachowywać w momencie, gdy przerwiemy ruch – tłumaczy były dyrektor biura Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej.

- Bądźmy jednak dobrej myśli, bo tydzień temu na peronie usłyszeliśmy od pani starosty, że kolejka w tym sezonie powinna wyjechać. Sądzę, że należy w te słowa wierzyć, a jeżeli ja będę miał na to jakikolwiek wpływ, to też będę wszystko robił, żeby ona chociażby w tym roku jeździła do Niechanowa – kontynuuje.

Na koniec pytamy o propozycję, z jaką wybiera się na spotkanie z władzami starostwa, a na to w odpowiedzi słyszymy: - Moja propozycja będzie się składała z tego, w jakiej formie ja tu dalej bym miał funkcjonować, a to ze względu na to, że zdaję sobie sprawę, że tak jest ustawa o transporcie kolejowym napisana i tak z ustawy wynika, że jestem jedynym upoważnionym przedstawicielem, który może po tych torach na dzień dzisiejszy jeździć. Jeżeli ja na dzień dzisiejszy odejdę, to każdy inny, kto by chciał tu jeździć, to potrzebuje rok lub dwa lata, żeby otrzymać wszystkie stosowne dokumenty. Wtedy będziemy wiedzieć, że przez najbliższy rok czy dwa lata to już na pewno nic nie będzie – uważa Dariusz Michałowski.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!