Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 12:35:24 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Muzeum Kolejnictwa w Warszawie  (Przeczytany 83246 razy)
Phinek
Gość
« Odpowiedz #80 : 07 Lutego 2010, 15:41:33 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:41:03 wysłane przez Phinek » Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #81 : 07 Lutego 2010, 15:49:22 »
0

Cytat: "Phinek"

Dlatego uważam, że zarówno do przyklasku jak i do krytyki potrzebna jest dyskusja i zrozumienie argumentów wielu stron, bo bez tego tak samo klaka jak i krytyka jest błędna.


Odnoszę wrażenie, że akurat krytyka była celna - prasa donosi przecież, że zarzuty personalne zostały potwierdzone przez kontrolę. Zresztą ja zwracam uwagę na co innego - część "klakierów" przyklaskuje samym zmianom, rzadko kusząc się o głębszą refleksję, czy te zmiany prowadzą do większej wartości dodanej, czy też są zmianami dla samych zmian.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Phinek
Gość
« Odpowiedz #82 : 07 Lutego 2010, 16:01:00 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:40:57 wysłane przez Phinek » Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #83 : 07 Lutego 2010, 16:09:10 »
0

Cytat: "Phinek"
no cóż tu taj widocznie zabrakło fachowej porady.


Skoro zwolniło się fachowców... ;-) Ja w każdym razie obserwuję część ruchów, zwłaszcza tych, o których się publicznie póki co nie mówi, ze sporą dozą nieufności. Przez 16 lat działania w branży zbyt wiele już widziałem - Jurków, Januszów czy Zbigniewów (nawet kilku) mających ostry i obiecujący start i równie spektakularny upadek...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #84 : 07 Lutego 2010, 16:11:10 »
0

Cytat: "Ariel Ciechański"


Odnoszę wrażenie, że akurat krytyka była celna ...


A choćby i celna nie była, to i tak by była Chichot Przecież wiadomo nie od dziś, że "kontrol" wykaże to, co wykazać powinna i / lub to, co jej wykazać kazano, hehe.
Dla jasności - nie twierdze, że sama kontrola i wnioski pokontrolne, to lipa od A do Z - po prostu znając sposób sprawowania władzuni przez księcia Mazowieckiego Adama I Struzika mam do w/w kontroli pewien dystans.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #85 : 07 Lutego 2010, 16:11:40 »
0

Cytat: "Phinek"
remont dworca, urządzenie sklepiku z pamiątkami, zatrudnienie firmy ochroniarskiej, sprowadzenie...


A o powołaniu na przewodniczącego Rady Muzeum prawdziwego fachury, Naczelnego [---] Kolejowego RP - kolegi Zbynia - zapomniałeś??!

http://www.muzkol.pl/pl/Rada.aspx
http://muzkol.pl/Download/pdf/Rada.pdf

Sugerowałbym jednak by takich określeń, jak użyte wcześniej w tej wypowiedzi publicznie nie używać. Być może miało być swoistym komplementem albo żartem, sam nie wiem, jednak raz, że chyba nie wypada, dwa - może łatwo zostać opacznie zrozumiane. Stąd edycja i gustowna ingerencja a la niesławnej pamięci urząd z Mysiej. // PN
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #86 : 07 Lutego 2010, 17:17:17 »
0

Cytat: "Ariel Ciechański"
Skoro zwolniło się fachowców... ;-)

Pytanie tylko czy za decyzją o wystawieniu lokomotywy na zewnątrz stoi reprezentant nowej czy może jednak starej gwardii ? Spokojnie Panowie i Panie, postaramy się wyjaśnić wszelkie wątpliwości u źródła czyli w MK.
Zapisane

Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #87 : 08 Lutego 2010, 10:33:41 »
0

Cytat: "Kucyk"


Widzę, że pan Szweycer z Biura Opierd... tzn Biura Drogownictwa i Komunikacji już nie ma co robić, więc został expertem również w dziedzinie muzealnictwa komunikacyjnego....

Cytat: "Ariel Ciechański"
Skoro zwolniło się fachowców... ;-)


Niestety - przesadzono z wietrzeniem betonu, bo oprócz ewidentnych szkodników wylecieli ludzie wartościowi....
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #88 : 24 Lutego 2010, 23:46:52 »
0

Proście a bedzie wam dane...

21 marca 2010 (1 dzień)
„Budownictwo sieci kolejowej na ziemiach polskich w 20-leciu międzywojennym” Największą inwestycją kolejową dwudziestolecia międzywojennego była budowa magistrali węglowej Herby Nowe, przez Karsznicę, Inowrocław i Kościerzynę do Gdyni (1930-1933), długości 485 km. Linia ta przeznaczona była głównie do transportu węgla ze Śląska do krajów zamorskich (przez port w Gdyni). Do ważnych inwestycji tego okresu należy przebudowa węzła warszawskiego. W 1919 roku został opracowany plan tej przebudowy, który zakładał układ średnicowy, przecinający miasto i łączący dworce: Warszawę Zachodnią i Warszawę Główną (obecnie Centralną)z Warszawą Wschodnią. Przebudowę węzła warszawskiego ukończono w 1933 r.
Zapisane

Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #89 : 09 Marca 2010, 10:30:48 »
0

Kompromis w sprawie starych pociągów
Andrzej Kraśnicki jr
2010-03-08, ostatnia aktualizacja 2010-03-08 20:10

Dwa parowozy, z tego jeden zbudowany przed wojną w Szczecinie, dwa wagony i kolekcja modeli - te eksponaty chce zabrać z Gryfic warszawskie Muzeum Kolejnictwa. Resztę przejmie nasze Muzeum Narodowe.
Taki jest efekt piątkowego spotkania w Gryficach zastępcy dyrektora Muzeum Kolejnictwa w Warszawie Krzysztofa Chałubińskiego z dyrektorem Muzeum Narodowego w Szczecinie Lechem Karwowskim.

Warszawskie muzeum jest właścicielem kolekcji pociągów wąskotorowych, eksponowanych w Gryficach. W połowie 2009 roku tnąc koszty, chciało gryficką wystawę zlikwidować. O jej uratowanie zaczęli zabiegać pracownicy muzeum w Gryficach. Udało się. Ekspozycję postanowił przejąć Urząd Marszałkowski, a konkretnie podlegające mu szczecińskie Muzeum Narodowe. Okazało się jednak, że warszawskie muzeum chce część kolekcji wywieźć.

- Nie mieliśmy argumentów prawnych, by zatrzymać jakikolwiek eksponat - tłumaczył wczoraj dziennikarzom Lech Karwowski.

- Udało się jednak wywalczyć korzystny dla nas kompromis - zapewniał wicemarszałek Witold Jabłoński.

Stanęło na tym, że warszawskie muzeum zabierze cztery duże eksponaty. Pierwszy to wagon motorowy MB XD1, który kiedyś jeździł koło Warszawy. Drugi to również wagon typu MB3X D1 z warszawskiej fabryki Lilpopa. Trzeciego pojazdu żal. To parowóz TYN 6 wyprodukowany w Chrzanowie. Po czwartym eksponacie miłośnicy pociągów będą płakać najbardziej. Chodzi o parowóz wyprodukowany przed wojną w szczecińskiej stoczni Vulcan.

- Muzeum warszawskie nie ma żadnej lokomotywy Vulcan i jest zdeterminowane, aby choć jedną pozostawić w swych zbiorach - tłumaczy Karwowski.

W Gryficach pozostaną trzy inne vulcany, z czego jeden formalnie pozostanie własnością "Warszawy" i będzie stał w Gryficach jako depozyt. Jako depozyt, a nie własność, pozostanie także powojenny parowóz wąskotorowy, który w sezonie letnim prowadzi pociągi nadmorską linią przez Rewal i Pogorzelicę.

"Wizualnie rzecz biorąc, ubytek będzie trudny do zauważenia, ponieważ na dwu torowiskach będą stały - na jednym 2 parowozy zamiast 3, a na drugim 3 zamiast 4" - czytamy w komunikacie Muzeum Narodowego. W sumie w Gryficach pozostanie 11 parowozów (w tym dwa w depozycie).

Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin
------------------------------------------------
Jakby tak dogadać się z Mauzoleum w sprawie wagonów to na Piaseczyńską wróciła by historia -nawet w formie depozytu(eh ta fantazja :roll: )

Pozdrawiam, Przemek
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #90 : 26 Czerwca 2011, 19:47:25 »
0

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,pkp-chce-eksmitowac-muzeum-kolejnictwa,232650.html
Cytuj
PKP złożyło wniosek do Sądu Okręgowego o eksmisję Muzeum Kolejnictwa. Władze placówki składają swój wniosek o zawieszenie postępowania i proszą o pomoc ministra infrastruktury. Ten od prawie dwóch lat nie jest w stanie wydać żadnej decyzji w sprawie siedziby dla muzeum.
– Złożyliśmy w sądzie wniosek o wydanie nieruchomości – przyznaje Łukasz Kurpiewski, rzecznik grupy PKP. Sprawę na zlecenie PKP prowadzi prestiżowa kancelaria Smoktunowicz&Falandysz. Termin pierwszej rozprawy jeszcze nie jest wyznaczony.
Pomoże minister?
Pierwszy krok w kierunku eksmisji muzeum został postawiony. Władze placówki się tym jednak nie przejmują. – To będzie proces na lata – mówi spokojnie Ferdynand Ruszczyc, dyrektor muzeum. - Skierowaliśmy do sądu wniosek o zawieszenie postępowania do czasu rozstrzygnięcia sprawy przez ministra infrastruktury – dodaje dyrektor.

To właśnie ten resort ma się zająć problemami placówki. Zarząd województwa mazowieckiego (podlega mu muzeum) skierował do ministra wniosek o unieważnienie decyzji wojewody mazowieckiego.
Chodzi o dokument wydany w 1995 roku. Wtedy wojewoda mazowiecki podjął decyzję o przekazaniu Polskim Kolejom Państwowym w wieczyste użytkowanie 6 hektarów terenu wraz z zabudowaniami przy ul. Towarowej 1, gdzie obecnie znajduje się muzeum.
- Wniosek o unieważnienie decyzji złożyliśmy w styczniu 2010 roku – mówi Jerzy Lach, dyrektor departamentu promocji i turystyki urzędu marszałkowskiego. Dlaczego więc od półtora roku nie podjęto żadnej decyzji? – Musieliśmy wyjaśnić stan prawny nieruchomości, a w szczególności prawa przysługujące Województwu Mazowieckiemu i Muzeum Kolejnictwa – tłumaczy Teresa Jakutowicz z ministerstwa infrastruktury.
Jak udało się nam dowiedzieć do końca lipca minister ma podjąć decyzję w tej sprawie. Bez względu na to, jaka będzie to decyzja, i PKP i muzeum będzie przysługiwało prawo do ponownego rozpatrzenie sprawy przez ministra, a później przez Wojewódzki Sąd Administracyjny.
Jest plan B?
Umowa na użyczenie terenu dla muzeum wygasła w sierpniu 2009 roku. PKP proponowało podpisanie umowy na tymczasową dzierżawę terenu, jednak do tej pory do tego nie doszło. – Ani Muzeum się nie wyprowadziło, ani też nie podjęło rozmów odnośnie dzierżawy – tłumaczy Kurpiewski. Jak wyliczyło PKP, w tej chwili zadłużenie placówki to milion złotych za bezprawne zajmowanie obiektu w okolicach pl. Zawiszy.
Na początku PKP proponowało muzeum inne tereny – przy ul. Grodzieńskiej oraz działkę w Sochaczewie. Nowe miejsce dla muzeum proponowali również lokalni działacze z Bielan – jedną z nieużywanych hal na terenie Huty ArcelorMittal Warszawa. Ostatecznie jednak muzeum na żadną propozycje nie przystało.
Dyrektor Ruszczyc oraz wicemarszałek województwa, Marcin Kierwiński (PO) nie dopuszczają do siebie myśli o eksmisji. Są przekonani, że nikt nie pozwoli na wyrzucenie muzeum. – Oczywiście mamy z tyłu głowy jakiś najczarniejszy scenariusz i plan awaryjny – powiedział Kierwiński. Jaki? Nie chciał zdradzić.
Eksmisja w siedem dni

Dlaczego skierowaliśmy sprawę do sądu? Zdenerwowało nas to, że muzeum pisemnie wydaje nam polecenia, aby wykonać pilny remont budynku, który bezprawnie zajmuje.

Łukasz Kurpiewski, rzecznik grupy PKP
Jak ustaliliśmy, w tej chwili ani dyrekcja muzeum, ani zarząd Mazowsza nie mają pomysłu na nowe miejsce dla muzeum. Tymczasem jeżeli sąd okręgowy wyda decyzję o eksmisji, muzeum będzie musiało wyprowadzić się w ciągu siedmiu dni od uprawomocnienia się wyroku.
Jednak, żeby się wyprowadzić trzeba mieć gdzie, a przede wszystkim trzeba przygotować wszystkie eksponaty do przeniesienia w inne miejsce. – Samo przygotowanie do wyprowadzki potrwa kilka miesięcy, drugie tyle samo przenoszenie eksponatów. Trzeba mieć też pieniądze na tą trudną operacje logistyczną - mówi nam anonimowo osoba zbliżona do muzeum.
"Bezczelne żądania"
Na porozumienie w sprawie muzeum nie ma raczej co liczyć. Świadczą o tym wypowiedzi przedstawicieli obu instytucji.
- Wie Pan, dlaczego skierowaliśmy sprawę do sądu? – pyta rzecznik PKP. – Zdenerwowało nas to, że muzeum pisemnie wydaje nam polecenia, aby wykonać pilny remont budynku, który bezprawnie zajmują – irytuje się Łukasz Kurpiewski.
- Martwi nas też nieustępliwość muzeum i brak woli podjęcia jakichkolwiek rozmów – żali się rzecznik PKP.
- To PKP nie chce z nami rozmawiać – odpiera zarzuty dyrektor Muzeum Kolejnictwa.
Bartłomiej Frymus
par
Zapisane

Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #91 : 27 Czerwca 2011, 14:04:50 »
0

Lata miną a "Pani od rozwiązywania węzłów" i tak tego supełka nie rozplącze. I Ferdynand na stołku przeminie i Pani z nieruchomości na swoim stołku przeminie a MuzKol na głównym nie przeminie i będzie się kisił jeszcze X lub XX lat, oczywiście też dalej będzie malował wagony i lokomotywy niezgodnie z prawdą historyczną.
Przeminąć za to może budynek stacji Sochaczew Wąsk., swego czasu nowa dyrekcja muzeum planowała budynek w ramach cięcia kosztów oddać, zaś eksponaty poprzenosić do drewnianego przedszkola obok...
Miejmy nadzieję pomysł padnie tak jak poprzednie - a był wśród nich także taki by Sochaczew w ramach cięcia kosztów ograniczyć jedynie do roli ekspozycji stałej bez prowadzenie ruchu.
Nie ma to jak rozwalić kilkaset tysięcy zgromadzonych przez lata w ciągu pół roku - także na remont budynku, którego nie jest się właścicielem. Ale ma to i swoje plusy - nie było za co ewakuować taboru z Gryfic na mazowsze...
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #92 : 20 Lipca 2011, 23:37:04 »
0

Rynek Kolejowy:

Ruszczyc: Muzea mają być skarbnicą kultury i dziedzictwa narodowego

Cytuj
- Muzea mają być skarbnicą kultury i dziedzictwa narodowego i to jest rzecz najistotniejsza. Muzeum musi działać tak, żeby następnemu pokoleniu przekazać uzupełnioną, pełną i odpowiednio utrzymaną kolekcję. Byłoby ideałem, gdyby nasze muzeum, tutaj w Warszawie przy Towarowej 1, miało charakter ogólnopolski i było wiodącym, centralnym muzeum kolejnictwa w Polsce - mówi w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym"  Ferdynand B. Ruszczyc, dyrektor Muzeum Kolejnictwa.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 209 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #93 : 21 Lipca 2011, 00:00:03 »
-1

Nie wiem czy się śmiać czy płakać po przeczytaniu tego fragmentu.
Czy Mauzoleum Kolejnictwa uzupełniło w ostatnim 10 - leciu swojego istnienia własnym sumptem jakimś taborem ekspozycję na Towarowej? Jestem w stanie zgadnąć, że nie. Centralnym jest tylko dlatego, że leży w Warszawie. Bo dla większości ludzi zainteresowanych dawną koleją do niedawna taką 'stolicą' był pewnie choćby Wolsztyn. Odpowiednio utrzymana kolekcja? Śmiech na sali  Chichot Gdyby środki jakie otrzymuje MK spłynęłyby do jakiegoś prywatnego skansenu tudzież organizacji opiekującej się zabytkami kolejnictwa, myślę że nie byłoby porównania. Ale ten cały przedstawiony fragment to i tak jakieś pobożne życzenia, szkoda tylko że żadnych pozytywnych perspektyw na ul. Towarowej dla Muzeum Kolejnictwa nie ma, a miejsca na ew. przeniesienie także nie ma. Wygląda na to, że trzeba będzie tak trwać, aż poczciwe parowozy za 20 lat zaczną się rozpadać...
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #94 : 21 Lipca 2011, 15:05:01 »
0

Wygląda na to, że trzeba będzie tak trwać, aż poczciwe parowozy za 20 lat zaczną się rozpadać...

Śmiem twierdzić, że skoro PKP wynajęło naprawdę renomowaną (i drogą !) kancelarię to nie po to żeby sie troszkę pokopać i temat odpuścić. Zobaczycie, PKP odzyska swoje grunty a muzkol zostanie z łapą w nocniku i 7 dniowym terminem eksmisji. Nie wiem skąd kurczowe trzymanie się Towarowej zwłaszcza, ze bielany wydawać by sie mogły całkiem fajną lokalizacją i przede wszystkim przyszłościową.
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #95 : 23 Lipca 2011, 17:22:20 »
0

Ponownie Rynek Kolejowy:

Muzeum Kolejnictwa na bruku?

Cytuj
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Departament Orzecznictwa Ministerstwa Infrastruktury wydał decyzję w sprawie własności gruntów, na których znajduje się warszawskie Muzeum Kolejnictwa. Zgodnie z nią prawnym właścicielem tego terenu jest PKP SA.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #96 : 06 Września 2011, 14:42:17 »
0

Muzeum tonie dyrektor sp...rza, znaczy spływa.

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,muzeum-w-kryzysie-dyrektor-szuka-innej-pracy,275814.html
Zapisane
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #97 : 07 Września 2011, 08:31:30 »
0

Chwała Bogu... oby tylko kolejny dyrektor także nie był "z nadania" nieusuwalnym słoniem w składzie porcelany...
Zapisane
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #98 : 18 Października 2011, 11:13:52 »
0

Gdzie dwóch się bije tam trzeci może skorzystać.
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,zabytkowy-tabor-z-warszawy-odjedzie-do-torunia,305284.html
Domyślam się że i tak z tego chciejstwa pewnie nic nie wyniknie, ale jakby to miało zapewnić przetrwanie eksponatom jestem za.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #99 : 18 Października 2011, 15:25:11 »
0

Nie chcę być odbierany jako uprzedzony do tej czy innej partii ale jeśli na Mazowszu i na Kujawach PSL rządzi to to już chyba pozamiatane...Mam nadzieję że się mylę...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!