Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 03:40:11 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Uprawnienia do kier. poj. szynowymi - dyskusja - jak jest  (Przeczytany 115010 razy)
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« : 03 Września 2009, 21:34:09 »
0

Jakie trzeba spełniać kryteria żeby pracodawca mógł wydać pozwolenie na prowadzenie pojazdów szynowych? Szczególnie chodzi mi tutaj o wzrok.
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #1 : 03 Września 2009, 21:36:13 »
0

Spytaj pracodawcy... Tego nie reguluje nic prócz zdrowego rozsądku pracodawcy, przypuszczam (przypuszczając, mam na myśli koleje wewnątrzzakładowe)
Zapisane

Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 04 Września 2009, 11:18:38 »
0

Witam.
Chciałbym wyjaśnić pewne nieporozumienia.
Jak tu już było wspomniane do pracy na stanowisku związanym z ruchem potrzebne są stosowne uprawnienia. Zaświadczenie o ukończeniu kursu do nich nie należą. Pracownicy, którzy wykonują prace na tych stanowiskach bez uprawnień robią to bezprawnie i w razie jakiegoś zdarzenia po dupie dostaje i pracownik i zakład. Czasem zwykła kontrola może pracodawcy przysporzyć kłopotów jak to miało miejsce w cegielni w Zagórzu gdzie przyczepił się albo NIK albo Urząd Skarbowy (nie pamiętam już).
Ja rozumiem jak trudno jest zdobyć uprawnienia i jak ciężką drogę musi przejść kandydat na kierowcę mikrolokomotywki i nie mówię tego złośliwie ale ja też kiedyś wykonywałem czynności związane z ruchem bez uprawnień i pewnego razu ktoś mi powiedział: "Jeśli dojdzie do wykolejenia z twojej winy to pokrywasz pełne koszty zdarzenia a nie 3 krotność pensji jak to normalnie bywa".
Inna sprawa ostatnio kolega miał zdarzenie gdzie zginęli ludzie. Miał uprawnienia ale wyszła sprawa alkoholu. Grozi mu teraz do 12 lat więzienia tylko dlatego że wykazano mu 0,3 %o po kilkunastu h pracy. Nie był jedynym winnym ale prawdopodobnie reszta winnych nie będzie brana pod uwagę. Naprawdę nie ma żartów. Nie życzę tego nikomu ale naprawdę wypadki się zdarzają. Pomyślcie co będzie gdy dojdzie do wypadku gdzie osobom postronnym coś się stanie a wy nie będzie mieć uprawnień.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 04 Września 2009, 12:19:19 »
0

Cytat: "Przemek"

Inna sprawa ostatnio kolega miał zdarzenie gdzie zginęli ludzie. Miał uprawnienia ale wyszła sprawa alkoholu. Grozi mu teraz do 12 lat więzienia tylko dlatego że wykazano mu 0,3 %o po kilkunastu h pracy. Nie był jedynym winnym ale prawdopodobnie reszta winnych nie będzie brana pod uwagę. Naprawdę nie ma żartów. Nie życzę tego nikomu ale naprawdę wypadki się zdarzają. Pomyślcie co będzie gdy dojdzie do wypadku gdzie osobom postronnym coś się stanie a wy nie będzie mieć uprawnień.

Wypadek w Łowiczu??
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 04 Września 2009, 15:55:07 »
0

Cytat: "Ariel Ciechański"
Wypadek w Łowiczu??

Ja, ale nie ciągnijmy tu tego wątku.
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #5 : 04 Września 2009, 20:48:30 »
0

Cytat: "Przemek"
Jak tu już było wspomniane do pracy na stanowisku związanym z ruchem potrzebne są stosowne uprawnienia. Zaświadczenie o ukończeniu kursu do nich nie należą.

No dobra...
Podaj podstawę prawną "stosownych uprawnień" w stosunku do transportu wewnątrzzakładowego (wyłączonego spod władzy ustawy o kolejach publicznych)?
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #6 : 04 Września 2009, 20:59:21 »
0

Panowie Adwersarze, ten temat podstawy prawnej i transportu wewnątrzzakładowego jest ciągnięty tu http://750mm.pl/viewtopic.php?p=30622#30622 , więc może nie warto mieszać info o imprezie z dywagacjami prawnymi...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 05 Września 2009, 17:43:44 »
0

Cytat: "Leśny Dziadek"
Podaj podstawę prawną "stosownych uprawnień" w stosunku do transportu wewnątrzzakładowego (wyłączonego spod władzy ustawy o kolejach publicznych)?

Od kiedy kolejowy transport wewnątrzzakładowy jest wyjęty spod ustawy o transporcie kolejowym?  A jeśli jest to po co kursy? Krótkie przeszkolenie i jest ok. :lol: tylko problem będzie jak się coś stanie. Chyba że jest osobna ustawa o kolejowym transporcie wewnątrzzakładowym, która to wszystko reguluje? Jeśli tak to proszę ja to przytoczyć.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 05 Września 2009, 17:58:46 »
0

Cytat: "Przemek"
Od kiedy kolejowy transport wewnątrzzakładowy jest wyjęty spod ustawy o transporcie kolejowym?


Od wejścia w życie ustawy na którą się powołujesz. Wszystko znajdziesz tu: http://750mm.pl/viewtopic.php?p=30146#30146 i dalej.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 05 Września 2009, 18:33:51 »
0

Ok jest tak. Ale czym w takim razie jest ten transport wewnątrzzakładowy jeśli nie typową bocznicą a bocznice już podlegają pod Ustawę o Transporcie Kolejowym. Uprzedzę odpowiedzi z regułkami że bocznicą nie jest z definicji ale bardzo często jest to ten sam transport. Wciąż ponawiam pytanie jakie przepisy regulują kolejowy transport wewnątrzzakładowy?
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 06 Września 2009, 20:04:39 »
0

Znalazłem odpowiedź na moje pytania:
Rozporządzenie w sprawie kwalifikacji wymaganych od osób kierownictwa i dozoru ruchu zakładów górniczych, mierniczego górniczego i geologa górniczego oraz wykazu stanowisk w ruchu zakładu górniczego, które wymagają szczególnych kwalifikacji.
Rozporządzenie mówi o stanowisku:

Maszynista lokomotyw pod ziemią:
- lokomotyw powietrznych, spalinowych i elektrycznych szynowych,

Z rozporządzenia wynika że nie jest tak łatwo zdobyć te uprawnienia.

Jeśli chodzi o stanowisko:
Kierowca lokomotywy spalinowej do 300 KM
to mówi o nim:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 października 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego i warunków, jakie powinny spełniać osoby zatrudnione na tych stanowiskach oraz prowadzący pojazdy kolejowe
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #11 : 06 Września 2009, 20:32:17 »
0

Cytat: "Przemek"
Ale czym w takim razie jest ten transport wewnątrzzakładowy jeśli nie typową bocznicą

Ano właśnie nie jest "typową bocznicą"

Kolej wewnątrzzakładowa - z definicji, podanej zresztą w naszej "głównej" ustawie- I jest wyłączona spod władzy i uregulowań wszelkich tejże. Który raz już to piszę?



Cytat: "Przemek"
Jeśli chodzi o stanowisko:
Kierowca lokomotywy spalinowej do 300 KM
to mówi o nim:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 października 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego i warunków, jakie powinny spełniać osoby zatrudnione na tych stanowiskach oraz prowadzący pojazdy kolejowe


I znów podajesz akt wykonawczy do ustawy, spod władzy której wyłączone są koleje wewnętrzzakładowe.
Zapisane

Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 06 Września 2009, 20:44:48 »
0

To nie jest akt wykonawczy tylko rozporządzenie. A podaje je żeby oddzielić to stanowisko gdyż jest to stanowisko kolei "publicznych" a nie kopalnianych.

edit:
Sorry to jednak jest akt wykonawczy.
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #13 : 06 Września 2009, 21:08:10 »
0

"Kopalniane" są tylko szczególną formą wewnątrzzakładowych - dobrze mi się wydaje?  
(To pamiętam jeszcze z podstawówki - prostokąt jest szczególną formą kwadratu - albo na odwrót?  :roll: )
Zapisane

Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 06 Września 2009, 21:14:53 »
0

Wiemy już co reguluje koleje kopalniane. Jeśli wewnątrzzakładowe to szersze pojęcie nie można ich podciągnąć pod ustawę o transporcie kolejowym (odpada więc Kierowca lok. spal. do 300 KM), więc co je reguluje? I czym są te koleje? Gdzie poza kopalniami są stosowane? Czy MON nie podlega czasem pod ustawę o transporcie kolejowym?
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #15 : 06 Września 2009, 21:32:33 »
0

Cytat: "Przemek"
I czym są te koleje? Gdzie poza kopalniami są stosowane?


- koleje cegielniane
- koleje naziemne na kopalniach (place drzewne, materiałowe itede...)
- koleje w hutach

A jak kwalifikowano koleje cukrownicze, które miały rozbudowane sieci?
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #16 : 06 Września 2009, 21:43:01 »
0

Szanowni,

po co się męczyć i wymieniać z imienia i nazwiska każdą kolejkę ?

Wystarczy zacytować "konstytucję"

Art. 3:

Przepisów ustawy nie stosuje się do:

(...)
2. Kolejowego transportu wewnątrzzakładowego


I zaraz potem:

Art 4 pkt 25: Transport wewnątrzzakładowy - transport wykonywany w ramach procesu produkcyjnego przedsiębiorstwa, bez udziału przewoźnika kolejowego, oraz bez należących do niego pojazdów kolejowych (...)

Koniec, kropka, admini, wywalcie dyskusję na odpowiednie tory, tzn do wątku o UTK i przepisach....
Zapisane

Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 06 Września 2009, 21:46:45 »
0

Cytat: "Bartosz Uryga"
- koleje cegielniane

To jest pytanie.

Cytat: "Bartosz Uryga"
- koleje naziemne na kopalniach (place drzewne, materiałowe itede...)

Koleje kopalniane

Cytat: "Bartosz Uryga"
- koleje w hutach

A jak kwalifikowano koleje cukrownicze, które miały rozbudowane sieci?

Jak dla mnie to Ustawa o transporcie kolejowym.

Cytat: "Leśny Dziadek"
Szanowni,

po co się męczyć i wymieniać z imienia i nazwiska każdą kolejkę ?

Wystarczy zacytować "konstytucję"

Art 4 pkt 25: Transport wewnątrzzakładowy - transport wykonywany w ramach procesu produkcyjnego przedsiębiorstwa, bez udziału przewoźnika kolejowego, oraz bez należących do niego pojazdów kolejowych (...)

Czy Bieszczadzka kolejka Leśna była koleją wewnątrzzakładową gdy woziła drzewo z lasu do tartaku?
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #18 : 06 Września 2009, 21:51:04 »
0

Koleje cegielniane

Cytat: "Przemek"
To jest pytanie.


Art 4 pkt 25: Transport wewnątrzzakładowy - transport wykonywany w ramach procesu produkcyjnego przedsiębiorstwa, bez udziału przewoźnika kolejowego, oraz bez należących do niego pojazdów kolejowych (...)


Tjaa............................................................................
Zapisane

Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 06 Września 2009, 21:53:10 »
0

Marcinie przestań cytować w kółko jedną regułkę tylko znajdź mi ustawę regulującą ruch na kolejach wewnątrzzakładowych.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!