Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 04:39:25 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Hamulce kolejowe  (Przeczytany 133397 razy)
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #40 : 12 Lipca 2010, 07:03:53 »
0

Znalazłem przez przypadek stronę, to jest chyba czyjaś praca magisterska.
http://edu.dvgups.ru/METDOC/GDTRAN/NTS/TEPLOVOZ/AVTT_BEZDV/UMK_DO/AVTORM/dsod.htm
W dziale trzecim są animacje działania różnej ruskiej aparatury hamulcowej.
Zapisane
RomekL
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #41 : 13 Lipca 2010, 09:54:15 »
0

Znaleziona przez MichałŁ-a stronka nie wyglada na pracę magisterską, to jest raczej powieszony w sieci program nauczania i zarazem podręcznik przedmiotu: bezpieczeństwo ruchu i hamulce kolejowe dla uczelni wyższej, konkretnie, na Dalekowschodnim Uniwersytecie Państwowym Komunikacji w Chabarowsku (oryginalna nazwa obowiązująca od 1997 r.: Дальневосточный государственный университет путей сообщения (ДВГУПС). Zwracam uwagę, że pod http://edu.dvgups.ru/METDOC/GDTRAN/NTS/TEPLOVOZ/AVTT_BEZDV/UMK_DO/AVTORM/vopr.htm
jest zestaw przykładowych pytań egzaminacyjnych.
Na samej górze stronki głównej (spisu treści) http://edu.dvgups.ru/METDOC/GDTRAN/NTS/TEPLOVOZ/AVTT_BEZDV/UMK_DO/AVTORM/dsod.htmjako rozdział 1. są wykłady, np. wykład nr 1 http://edu.dvgups.ru/METDOC/GDTRAN/NTS/TEPLOVOZ/AVTT_BEZDV/UMK_DO/AVTORM/d1.htm#par1 nosi tytuł Krótka historia rozwoju hamulców automatycznych.
Poniżej siedmiu wykładów są ćwiczenia praktyczne (rozdz. 2), jeszcze niżej - zajęcia laboratoryjne (rozdz. 3), potem jest rodział 4. - materiał dodatkowy (urządzenia blokujące i hamulce elektropneumatyczne), jeszcze niżej - wykaz przykładowych pytań egzaminacyjnych, program roboczy, pytania testowe, formularz planu zajęć, spis zalecanej literatury. Rodział o autorach jest na razie pusty. Na samym dole http://edu.dvgups.ru/METDOC/GDTRAN/NTS/TEPLOVOZ/AVTT_BEZDV/UMK_DO/AVTORM/dsod_mod.htm jest modułowy plan tematów (powiązanie wykładów z ćwiceniami i laboratorium).
Zapisane
RomekL
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 13 Lipca 2010, 10:28:51 »
0

Mea culpa,w poprzednim poście wstawiłem błędnego linka do spisu terści programu naucznia przedmiotu "Bezpieczeństwo ruchu i hamulce" http://edu.dvgups.ru/METDOC/GDTRAN/NTS/TEPLOVOZ/AVTT_BEZDV/UMK_DO/AVTORM/dsod.htmjako
-oczwywiście prawidłowo jest http://edu.dvgups.ru/METDOC/GDTRAN/NTS/TEPLOVOZ/AVTT_BEZDV/UMK_DO/AVTORM/dsod.htm
Dodam, że Dalekowschodni Panstwowy Uniwersytet Komunikacji w Chabarowsku jest najstarszą uczelnią wyższą na Rosyjskim Dalekim Wschodzie -powstał w 1937 r. jako Институт инженеров железнодорожного транспорта czyli Instytut Inżynierów Transportu Szynowego na podstawie zarządzenia NKPS, tj. Komisariatu Ludowego Komunikacji - w ZSRR przywrócono tradycyjną nazwę ministerstwo w 1945 r. - nr 232/C z 8. września 1937 r. Zajęcia rozpoczęto 1. września 1939 r.
Historia uczelni tutaj: http://www.festu.khv.ru/content/category/19/355/323/
Uczelnia ma także filie w Jużno-Sachalińsku, Tyndzie, Swobodnym, Ussuryjsku i Nieriungri:
http://www.festu.khv.ru/content/view/601/309/
Zwracam uwagę, że Tynda i Nieriungri to miasta, które powstały dzięki kolei - Tynda otrzymała prawa miejskie w 1975 r., a Nieriungri założono od podstaw w 1975 r. w trakcie budowy BAM-u (Magistrali Bajkalsko-Amurskiej).
O mieście Swobodnyj (nad rzeką Zeją, ok. 190 km od ujścia) do dziś nie słyszałem. Powstało w 1858 r. jako wieś Surażewka, w 1912 r. otzymało prawa miejskie i nazwę Alieksiejewsk (ku czci następcy tronu, syna Mikołaja II.). 10. marca 1917 starego stylu (23.III. wg kalendarza gregorianskiego) obywatele wystąpili z inicjatywa przemianowania miasta na Swobodnyj, ich wniosek Rząd Tymczasowy zatwierdził 3. lipca 1917 r. (16. lipca wg kalndarza gregoriańskiego).
Nabycie praw miejskich było związane z budową Kolei Amurskiej, czyli końcowego odcinka Kolei Transsyberyjskiej, omijającego Mandżurię.
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #43 : 14 Sierpnia 2011, 15:19:09 »
0

...sie macie ludzie... Chichot
szanowni fachowcy Co?
1.kran główny maszynisty knorr w położeniu odcięcia,a zawór rozrządczy będzie przepuszczał na lokomotywie,
  to kran główny będzie popełniał?
2.kran główny maszynisty knorr będzie miał jeden z suwaków wytarty przez eksploatacja to w pozycji odcięcia nawet przez zamknięcie zasilania, powietrze z przewodu głównego będzie uciekac do atmosfery?
       
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 14 Sierpnia 2011, 15:52:50 »
0

Według mnie
1 nie
2 tak
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 14 Sierpnia 2011, 16:58:39 »
0

...sie macie ludzie...
główny kran maszynisty KNORR dam pozycje hamowania a zawór rozrządczy biedzie nieszczelny,a dajmy ze układ hamulcowy jest szczelny 100%!!!
to zawór maszynisty popełni Przewód Główny?
takie mam pytanie?
 Z politowaniem

 
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #46 : 14 Sierpnia 2011, 19:08:17 »
0

Nie.
A jeszcze kolego byś powiedział kolego o jakiego knorra ci chodzi i o jaki zawór rozrządczy.
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 14 Sierpnia 2011, 21:09:46 »
0

chodzi mi o KNORRa  co był stosowany na ET21.
zawór Knorr H14k4 a zawór rozrządczy Knorr prosty ale też stosowany na tej lokomotywie,symbolow nie pamietam.
daje w pozycje hamowania,zawor rozrządczy jest nieszczelny!
kran maszynisty będzie popelniał?
majac pewnosc ze uklad hamulcowy jest szczelny 100%!!!
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2011, 21:14:50 wysłane przez RezerwA » Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 15 Sierpnia 2011, 09:26:26 »
0

Zawór H14K1 nie ma możliwości zasilania PG na pozycji hamowania i ustalenia stopnia wiec jak masz nieszczelność w PG czy rozdzielaczu (ale tylko od strony PG) to ciśnienie będzie spadać.
Jeżeli byś miał nieszczelność w rozdzielaczu ale od strony cylindra to i tak nie będzie dobierał powietrza z PG bo ten rozdzielacz nie może utrzymywać stałego ciśnienia w cylindrze. On puszcza tyle powietrza z ZP do cylindra żeby mu się wyrównały ciśnienia miedzy ZP a PG, a czy to powietrze pójdzie do cylindra czy dziurą do atmosfery to już go nie obchodzi.
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #49 : 16 Sierpnia 2011, 17:18:55 »
0

chyba niezrozumieliśmy sie!
jak zawor rozrzadu ma nieszczelnosc na pierscionku,i powietrze z zbiornika pomocniczego,w chwili hamowania leci do cylindra,reszta tego powietrza poprzez pierscionek ma cofka do kranu głównego.
kran w pozycji odciencia sobie pomalu popelnia!!!
na manometrach to widac jak nadłoni !!!
kolega zawodowo zajmuje się powietrzem na lokomotywach?
pozdrawiam
RezerwA

« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2011, 17:40:35 wysłane przez RezerwA » Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 17 Sierpnia 2011, 07:03:27 »
0

Nie zrozumieliśmy się bo nie jedna nieszczelność w zaworze może być. To co opisałeś ro powietrze z ZP cofa się do PG no ale zawór sobie nie popełnia PG.
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #51 : 18 Sierpnia 2011, 18:19:01 »
0

Kolego.
JA wlasnie przez ten piercionek w zaworze rozrzadu miałem popelnianie Przewodu Głównego.
Jak mierzyłem szczelnosc 10 minut przy upuszceniu 1 atm. z PG w odcienciu.
4 atm. w PG po 10 minutach wzrosla wartosc w PG do 4,4atm. czyli popelniało
po zmianie na zregenorowany zawor rozrzadu wszystko było OK!
Pozdrawiam.
Mysle ze jakies typu problemy mozna poruszac na tym forum?
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #52 : 05 Września 2011, 15:45:03 »
0

... sie macie ludzie...
Mam pytanko w sprawie kranu KNORR ST60?
Upuszczając z PG powietrze hamuje skład,z tej pozycji wracam do pozycji "JAZDY" hamuje cylinder około 0.5atm,
Z pozycji hamowania czyli 0 atm w PG daje w pozycje "SZYBKIEGO LUZOWANIA" taka sytuacja nie ma miejsca? cylinder 0 atm PG 5 atm
Próbę robiłem na stanowisku hamulca.
Proszę o opinie,w dokumentacji tego nie wyczytałem.

nie wiem czy samemu wolno zmieniac system hamulcowy?
z KNORR na OERLIKON lub na MATROSOW,
bez wpisu do ksiązki pokladowej danej maszyny,odbiór Komisarza kolejowego?
bo jest to ingerecja w dane techniczne.
jak była przerabiana TEM2 na PTK WNTK na Oerlikona to jechała do INSTYTUTU HAMULCA W KRAKOWIE.

edit: połączyłem z postem z tematu Hamulce. Tamten temat zamknąłem, żeby się nie dublować. /kalito
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2011, 15:52:14 wysłane przez kalito » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #53 : 05 Września 2011, 16:26:40 »
0

Bo jadąc od pozycji II "jazda" do VI "hamowanie" przechodzisz przez pozycję V "hamowanie samej lokomotywy". Przez chwilkę powietrze jest, poprzez podwójny zawór zwrotny (pzz), podawane bezpośrednio do cylindra. Po wykonaniu hamowania samoczynnego i przejściu do pozycji II "jazda" zawór rozrządczy luzuje ale pamiętliwy pzz dobrze pamięta że przed hamowaniem hamulcem samoczynnym coś tam w cylindrze było. W prawdzie przechodzisz przez pozycję III "luzowanie hamulca bezpośredniego" ale tu również pzz nie upuści owej połówki atmosfery, gdyż ciśnienie w cylindrze jest w tym momencie o wiele wyższe. W pozycji II "jazda" suwak kranu ST60 zamyka otwór łączący cylinder hamulcowy bezpośrednio z atmosferą, natomiast w pozycji I "szybkie luzowanie" otwór ten jest otwarty i dlatego nic w cylindrze Ci nie zostanie jeśli wyluzujesz skład po bożemu, jak tu Buczek mówi "falą".

Com do zmiany systemu hamulca,to będzie to już modernizacja taboru, zatem przed otrzymaniem nowego świadectwa typu pojazd będzie musiał przejść badania w upoważnionej jednostce.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #54 : 05 Września 2011, 16:59:58 »
0

...sie macie ludzie...
Dzięki kumplu sympatyczny.
Ja te próbę kranu ST60,robiłem na stanowisku o szczelnosci 90%,i właśnie myślałem że zle złożyłem kran.
Na manometrach właśnie wykazywało podczas luzowania, z pozycji VI hamowanie hamulcem zespolonym na pozycje II JAZDY,
manometr cylindra pokazywał 0.5 atm.
Logicznie myśląc tak nie może byc bo lokomotywa jest zahamowana a skład wyluzowany.
Dziękuje za informacje,czyli zawór ST60 jest dobrze poskładany.

PS.
Szczelnosc zaworu na 10 minut jaka może byc?
0.1 atm?   
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #55 : 05 Września 2011, 17:28:40 »
0

Wszystko zależy od pojemności zbiorników symulujących. 0,01 MPa na 10 min przy zbiorniku 1000L to w miarę dobrze, a przy 10L to rewelacja!
Polecam powiększyć zbiornik zastępujący cylindry hamulcowe lokomotywy do jakichś 50L wtedy warunki będą w miarę rzeczywiste.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #56 : 05 Września 2011, 18:57:03 »
0

Dla PG i PZ normą szczelności jest 0.01MPa/1min. Nie wiem jak dla "stanowisk"
Cytuj
wyluzujesz skład po bożemu, jak tu Buczek mówi "falą".
Na St60 to se można "falą" luzować natomiast na H14K1 tak "fala" skończy się wycieczką wzdłuż pociągu plus szczegółowa próba hamulca. W najlepszym wypadku trzeba bedzie "podkręcać" śrubą ostatnio byłem w lokmotywie prywaciarza gdzie manometr PG wskazywał 7,5 atmosfery bo panom nie chciało się odluźniać wagonów
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2011, 19:00:19 wysłane przez Grzegorz Fidler » Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #57 : 06 Września 2011, 15:09:25 »
0

Witam.
Mam pytanie dotyczące Polskich sprężarek parowozowych tych trzycylindrowych.
Czy one nawiązują jakoś do tych konstrukcji Knorra bo są bardzo podobne ?
I czy jeżeli Polacy w jakoś sposób powielali tą konstrukcję to jaką wersją rozrządu ?
Taka sterowaną drążkiem http://www.bremsenbude.de/seiten/luftpumpe05.htm
Czy może taką za pomocą ciśnienia pary http://www.bremsenbude.de/seiten/luftpumpe09.htm
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #58 : 06 Września 2011, 17:02:20 »
0

Drugie sterowanie przedstawia rozrząd w typowej H11a3. Suwaczek pionowy steruje suwakiem głównym za pomocą pary podawanej do przestrzeni na końcach tarcz suwaka głównego. Przemieszczenie suwaczka do góry dokonuje tarcza tłokowa uderzając w trzpień, przepchnięcie do dołu realizowane jest za pomocą pary z górnej części cylindra silnika.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #59 : 07 Września 2011, 15:22:51 »
0

Dzięki wielkie Kucyku. I jeszcze takie jedno pytanko. A jak do tego układu przestawiania nawpada skroplin to nie przeszkadza to w jego pracy ?
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!