andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #220 : 17 Styczeń 2017, 10:42:11 » |
0
|
Dało rade wjechać przy użyciu drugiej lokomotywy czy trzeba było dźwig wzywać??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
banowy
Nowicjusz

Długość toru:: 35 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #221 : 17 Styczeń 2017, 12:33:39 » |
+1
|
Tego samego dnia wstawili.
Super, bo na fotkach z GK24 nieciekawie to wyglądało - cały przedni wózek wylazł z toru. Mam pomysł na przyszłość - wzięty na żywca z transportu samochodowego. Feralny przejazd można zabezpieczyć wskaźnikiem WW1 i... niech się majster martwi.  . Niedrożność rowków przejazdowych to niestety zmora wszystkich linii o małym natężeniu ruchu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #222 : 17 Styczeń 2017, 13:08:55 » |
0
|
Problemem tego przejazdu nie są same rowki. Błoto zalewa tam wszystko, łącznie z główkami szyn. A kiedy zamarznie... :/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
banowy
Nowicjusz

Długość toru:: 35 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #223 : 18 Styczeń 2017, 10:48:38 » |
0
|
Z tego co pamiętam, to są jakieś możliwości wykopania rowu odwadniającego od strony Kretomina? Skoro był kiedyś dalej mostek, to na pewno ktoś tę drogę wytyczał, robił metryczkę przejazdu itp. Papierów pewnie nie ma, ale może są ślady odwodnień na gruncie. Może uda się odtworzyć stan pierwotny, w którym błoto z drogi nie spływało na przejazd tylko gdzieś na bok? Skoro udało się z przejazdami na Gnieźnieńskiej i Lechickiej (że o ringu nie wspomnę) - to chyba "nie polegniecie" tutaj...
|
|
« Ostatnia zmiana: 18 Styczeń 2017, 10:51:43 wysłane przez banowy »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #224 : 27 Styczeń 2017, 15:33:52 » |
0
|
Przed chwilą dotarła do mnie książka "Koszalińska Kolej Wąskotorowa". Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne! Wydawnictwo niewielkie, ale na wysokim poziomie. Zdjęcia ładne, dobrze obrobione, są rysunki taboru (ciut małe, ale rozumiem - format). Pierwsze wrażenie - 5+ 
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #225 : 27 Styczeń 2017, 22:38:50 » |
0
|
Bardzo mnie cieszy, ze mogłem do tej publikacji dodać swoje 3 grosze w postaci zdjęć z Bobolic.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #226 : 28 Styczeń 2017, 17:59:59 » |
0
|
Witam! Czy mogę Kolegów prosić o więcej szczegółów odnośnie książki? Jaki format,jakie wydawnictwo etc. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Bogdan.
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #227 : 28 Styczeń 2017, 23:38:39 » |
0
|
Melduję więc: "Koszalińska Kolej Wąskotorowa 1898-2016" Andrzej Kisiel, współpraca Paweł Gajdzica, Przemysław Musiał, Paweł Nowakowski. Format ~B5, wydawnictwo... Brak, zdaje się że TMKW wydało ją własnym sumptem. Papier zwykły, 128 numerowanych stron. Książkę przyniósł mi mikołaj, choć przyznam, że z Koszalina szedł chyba pieszo...  Pozycja "wchłonięta". Jest kilka drobnych babolków, ale ogólnie podtrzymuję ocenę
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Vincent
Nowicjusz

Długość toru:: 41 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #228 : 29 Styczeń 2017, 16:15:11 » |
0
|
że z Koszalina szedł chyba pieszo...  pocztowym wagonem wąskotorowym żeby przesiąkła klimatem :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
han
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #229 : 21 Luty 2017, 10:37:58 » |
0
|
Czy ta książka jest jeszcze dostępna?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #230 : 21 Luty 2017, 20:32:39 » |
0
|
Jest, jak najbardziej. https://web.facebook.com/KoszalinskaKolejWaskotorowa/posts/1105758659523007Książka o Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej dostępna jest już w sprzedaży internetowej. Pierwszy nakład rozszedł się w całości i jako że publikacja została ciepło przyjęta przez miłośników kolei oraz historii naszego regionu, wykonaliśmy dodruk.
Jest to pierwsza publikacja w języku polskim, w całości poświęcona wąskotorówce koszalińskiej. Zawarta jest w niej historia, zagadnienia techniczne, liczne ciekawostki oraz bardzo bogata galeria zdjęć z różnych okresów działalności kolei, wśród których wiele do tej pory jeszcze nigdzie nie opublikowanych. Fotografie pochodzą m.in. od autorów z Niemiec i Holandii. Wiele z nich to unikalne zdjęcia kolorowe z lat 60-tych i 70-tych. Książka liczy 130 stron.
Cena to 100 zł, w której to zawarty jest też koszt przesyłki listem poleconym w obrębie Polski. Płatność na konto: 90 1610 1162 7101 1426 2000 0001 W tytule przelewu prosimy zamieścić adres do wysyłki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
majster
|
 |
« Odpowiedz #231 : 22 Luty 2017, 17:25:33 » |
0
|
To proszę podać więcej danych do przelewu, bo sam numer konta niestety nie wystarczy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #232 : 23 Luty 2017, 06:08:31 » |
0
|
Wystarczy. Nie trzeba już wpisywać adresu, a jako adresata można wpisać cokolwiek
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
majster
|
 |
« Odpowiedz #233 : 23 Luty 2017, 18:02:34 » |
0
|
Właśnie o adresata chodzi. Wiem, że można wpisać "cokolwiek", ale żeby wszystko miało "ręce i nogi" lepiej byłoby wpisać rzeczywistego adresata. Chyba, że to tajemnica.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
majster
|
 |
« Odpowiedz #235 : 24 Luty 2017, 09:45:43 » |
0
|
Dzięki. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pyzacz
Nowicjusz

Długość toru:: 44 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #236 : 21 Kwiecień 2017, 21:41:18 » |
+1
|
Co z parowozem? Widziałem, że nadal stoi pod chmurką. Kasa z podatku przekazana 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #238 : 11 Maj 2017, 09:23:20 » |
+5
|
Informacja znaleziona na facebooku: "Na początku maja 2017 Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie ogłosił przetarg na remont parowozu Px48-3901 wraz z tendrem dla Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej. Naprawa ma zostać wykonana do połowy kwietnia 2018r. Parowóz ten został zbudowany w 1951r a służbę zakończył w 1996r. po czym trafił do skansenu kolei wąskotorowych w Gryficach. Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej podpisało umowę użyczenia maszyny z Muzeum Narodowym w Szczecinie, które jest właścicielem taboru zgromadzonego w skansenie. Porozumienie przewiduje bezpłatne wypożyczenie parowozu na 20 lat i z możliwością przedłużenia umowy na następne lata. Parowóz będzie naprawiony w ramach budżetu obywatelskiego Koszalina. Początkowo do naprawy był przeznaczony parowóz Px48-3910 z Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, ale ze względów technicznych i proceduralnych ostatecznie zostanie uruchomiony parowóz o numerze 3901. - W przyszłym roku Koszalińska Kolej Wąskotorowa będzie obchodzić 120 rocznicę uruchomienia, więc powrót parowozu po tylu latach będzie pięknym ukoronowaniem starań Towarzystwa o odbudowę zabytkowej wąskotorówki - mówi Paweł Gajdzica, prezes TKKW. Parowóz będzie dodatkowym magnesem przyciągającym turystów i ozdobą naszej kolejki. Poza tym zaledwie kilka kolei wąskotorowych w Polsce może pochwalić się sprawnym parowozem. - Na Pomorzu będzie to jedyna czynna maszyna tego typu - dodaje P. Gajdzica." https://www.facebook.com/KoszalinskaKolejWaskotorowa/?hc_ref=NEWSFEEDPx48-3901 w Gryficach w 2012 r. 
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Maj 2017, 09:41:23 wysłane przez Szymek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #239 : 28 Styczeń 2018, 20:42:05 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|