E583.002
|
 |
« : 18 Wrzesień 2009, 08:56:09 » |
0
|
Nowości - z nasycalni w Czeremsze zakupiliśmy 400 sztuk podkładów ( jak to wejdzie w tory osiągniemy 1600 sztuk od zeszłorocznej wiosny )plus 45 sztuk podrozjazdnic ( same szpały - inne robimy z normalnotorowych starych podkładów ). Od zakładu linii kolejowych w Siedlcach ( sekcja w Małkinii ) zakupiliśmy 6 ton podkładek typu P1S. W najbliższym czasie z Wamaxu zakupione zostaną wkręty S42 z dużym łbem.
PILNIE, BARDZO PILNIE - potrzebujemy kogoś kto tanio ( a najlepiej gratis ) przewiezie nam z Małkini do Koszalina ok. 6 ton wyżej wspomnianego materiału torowego. Prosimy osoboby które sa w stanie w przewiezieniu nam pomóc o kontakt pod numery telefonów: 0666-044-448 lub 0601-154-937.
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Alois Pietrucha
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1 : 23 Wrzesień 2009, 16:45:59 » |
0
|
A na którym odcinku sieci zostaną użyte te materiały?
|
|
|
Zapisane
|
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście - Mój zakład pracy. The best:) Nienawidzę Arriva PCC SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
|
|
|
kolej koszalin
|
 |
« Odpowiedz #2 : 01 Październik 2009, 17:31:44 » |
0
|
Na odcinku Koszalin-Manowo
|
|
|
Zapisane
|
Uruchamiamy Koszalinską Kolej Wąskotorowa
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #4 : 15 Wrzesień 2010, 10:45:36 » |
0
|
Czyoni na pewno te tory układają  
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
kamicz
SGKW

Długość toru:: 298 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #5 : 15 Wrzesień 2010, 11:43:05 » |
0
|
Prawie jak linia do Koła 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #6 : 16 Wrzesień 2010, 20:24:42 » |
0
|
W imieniu kolegi.
Niespodzianka - zonk. Czy to jest możliwe, że Lxd2-476 miała rewizję w Werbkowicach ?!? a jeżeli tak to kiedy ? Do Werbkowic owszem wysyłano rumuny na rewizję i na wymiany silników - ale chyba nie dłużej niż do początku lat 90tych ?!? Czy ktoś zna odpowiedź na pytanie kiedy i gdzie ta lokomotywa przeszła ostatnią rewizję i czy nie jest to może jakaś inna lokomotywa rodem z toru 750 ? Zgodnie z dokumentami NZ Szczecin to jest to z całą pewnością 461 ( natomiast 476 został skasowana kilka lat temu ), natomiast ex-naczelnik wydający lokomotywę w Dobrej twierdził, że z całą pewnością jest to 468 i od takiej lokomotywy wydał nam papiery ( moim skromnym zdaniem innych po prostu nie miał bo... a) uległy zniszczeniu przez miejscowych troglodytów, b) skradzeniu przez jakiegośą zbieracza, lub c) przechandlowane własnie przez niego jakiemuś zbieraczowi ). Zgodnie z układem pudła, ryfli i urządzeń to jest 476 - i ja też tak uważam. Nie ma żadnych tabliczek znamionowych, można by dojść po numerach podzespołów gdyby NZ i naczelnik z Dobrej wydali karty podezspołów od wszystkich znajdujących się tam lokomotyw. Jeżeli ktoś posiada w swoich zbiorach karty techniczne podzespołów i formularze od lokomotyw z WMD Dobra Nowogardzkie proszony jest o udostępnienie skanów. Jeżli ktoś wie coś na temat ewentualnego tropu, że jesto to jeszcze zupełnie inna lokomotywa, która jeździła kiedyś po 750mm i ma tylko zamienione wózki - proszony jest o zabranie głosu.
Łowca
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #7 : 16 Wrzesień 2010, 20:34:23 » |
0
|
Stopień manewrowego jest typowo 1000-czkowy, ale może jest to jakiś wyjątek potwierdzający regułę.
BTW. Słyszałem kiedyś opcję, że się gdzieś machnęli i lokomotywa 750 trafiła na 1000 lub odwrotnie. Czy ktoś jest w stanie potwierdzić/zaprzeczyć/sprostować?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #8 : 17 Wrzesień 2010, 16:00:59 » |
+1
|
Czy to jest możliwe, że Lxd2-476 miała rewizję w Werbkowicach ?!? a jeżeli tak to kiedy ? Tak, jak najbardziej. To nie była żadna podmianka z torem 750mm. Po zamknięciu ruchu pociągów w Werbkowicach zostało utworzone własne stanowisko do napraw Lxd2 dla wszystkich KD - m.in. na ramie skasowanego Lxd2 zbudowano tam hamownię silników. Działalność Werbkowic jako warsztatu innych KD zamknięto w połowie lat 90. Na Pomorskich KD było na tyle dużo Lxd2 i na tyle mały ruch (zwłaszcza w Dobrej-dla Lxd2 tylko rachityczny towar, reszta MBxd2), że ostatnia rewizja w połowie lat 90. w zupełności starczyła do 2001 r. A potem to wiadomo... pozdr M.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #9 : 14 Marzec 2012, 19:33:08 » |
+6
|
Wąskotorówka ma sto tysięcy
100 tysięcy złotych pozyskało Stowarzyszenie Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Koszalinianie otrzymali pieniądze z projektu ministerialnego związanego z ochroną zabytków. Kwota, która zasili konto stowarzyszenia, zostanie wykorzystana do remontu dachu i elewacji zabytkowej lokomotywowni. - Gdyby nie nasze stowarzyszenie, to budynek pewnie, by się zawalił – uważa Adam Ziętek, rzecznik stowarzyszenia. - Jak rozpoczynaliśmy pracę z kolejką obiekt został zabezpieczony, by się nie rozpadł. Teraz czekają nas prace budowlane z prawdziwego zdarzenia.
Gazeta Koszalińska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #10 : 08 Maj 2012, 15:23:15 » |
+8
|
Towarzystwo pobiło ostatnio własny rekord: "28 kwietnia br. ze stacji w Manowie odprawiono do Koszalina pociąg transporterowy o wadzie 200 ton i długości 100 metrów załadowany podkładami przeznaczonymi do remontu torowiska wąskotorowego." Film z przejazdu:
Daleko to jednak do przewozów za czasów PKP...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #11 : 08 Maj 2012, 16:02:15 » |
-4
|
Ale to towar na użytek własny a nie dostawa do klienta. Ale miejmy nadzieje ze za jakiś czas będzie towarowy i dla innych.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #12 : 08 Maj 2012, 16:37:34 » |
+7
|
Ale to towar na użytek własny a nie dostawa do klienta. Ale miejmy nadzieje ze za jakiś czas będzie towarowy i dla innych.
Andrzeju, mam nadzieję, że Twój ciagnik również nie tylko obrabia Twoje pole, ale także świadczy usługi dla sąsiadów 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Łowca
Młotkowy
 
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #13 : 08 Maj 2012, 20:09:47 » |
+5
|
Padł też inny rekord - na pierwszomajowy pociąg stawiło się dobrze ponad 200 osób...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #14 : 10 Maj 2012, 16:04:27 » |
0
|
Padł też inny rekord - na pierwszomajowy pociąg stawiło się dobrze ponad 200 osób...
Z tego też jest film:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #15 : 10 Maj 2012, 22:18:32 » |
0
|
Ale to towar na użytek własny a nie dostawa do klienta. Ale miejmy nadzieje ze za jakiś czas będzie towarowy i dla innych.
Andrzeju, mam nadzieję, że Twój ciagnik również nie tylko obrabia Twoje pole, ale także świadczy usługi dla sąsiadów  Zgadza się
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #16 : 21 Maj 2012, 15:03:27 » |
0
|
Noc mózeów na naszej wąskotorówce była bardzo udana. Odwiedziło nas na pewno ponad 800 osób, ale podejrzewam, że więcej - nie mam niestety dokładnych danych. Musiałbym spytać się szefostwa. Jest za to kolejny filmik:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #17 : 03 Czerwiec 2012, 23:30:52 » |
0
|
Co to za urządzenie po prawej stronie przedziału maszynowego? Dosztukowana chłodnica?
I jeszcze zapytam - jak te podkłady znalazły się w Manowie? Łatwiej było je przywieźć tirem i wyładować tam, niż do Koszalina?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łowca
Młotkowy
 
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #18 : 04 Czerwiec 2012, 09:19:32 » |
+4
|
Zgadza się to jest patent jeszcze za czasów PKP stosowany. Jako ciekawostak dodam, że ta chłodnica jest hehe można powiedziec oryginalna - pochodzi od od bodajże wojskowego agregatu prądotwórczego Henschel-Wola  . Technologia wożenia podkładów może dziwić - najpierw są one zwożone do Manowa i rozładowywane na tamtejszym betonowym placu ładunkowym, następnie są pakowane na transportery i zabierane do Koszalina, na lokomotywowni są segregowane oraz przycinane na właściwy rozmiar, potem załadowywane na transportery i dostarczane na miejsce robót. Zaręczam, że choć może wygląda to nieco dziwnie, dla kogoś kto tu popracuje i będzie musiał przeliczać koszta - okaże się to najlepszym i najtańszym rozwiązaniem i najszybszym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piotrek
|
 |
« Odpowiedz #19 : 01 Wrzesień 2012, 14:17:36 » |
+2
|
Na jednej z hal lokomotywowni jest remontowany dach:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|