Nikt z panów nie nie zauważył jednego małego drobiazgu otóż amerykanie stosują gwinty i wszelkie wymiary w CALACH !!!!
Dzisiaj owszem jest to problem, ale jeszcze jakiś czas temu system calowy był w naszych warsztatach zupełnie równoprawny.
A wracając do Pxu i ich parametrów:
Rosjanie podają u siebie następujące (w nawiasie przeliczone na stopy i cale):
Średnica kół: 784 mm (31");
Nadciśnienie w kotle: 12 atm (180PSI);
Uciąg: 5 ton;
Masa: 24 tony;
Rozstaw osi: 2946 mm (9'-8");
Szerokość: 2540 mm (8'-4");
Wysokość: 2794 mm (9'-2");
Długość: 14091 mm (46'-3");
Zapas wody 10410 litrów (2750 galonów);
Zapas węgla 4,1 tony;
Prawdopodobnie był to jakiś projekt "typowy", skoro trafił do co najmniej trzech krajów europejskich.
Tak się składa, że zachował się na sieci katalog Portera z 1943 roku:
http://www.rr-fallenflags.org/porter/porter-ind.htmlMożna w nim znaleźć parametry parowozu określonego jako "0-8-0 Light", opatrzone zdjęciem:

Wiem, że to nie to samo, ale jeżeli wrócimy do podlinkowanej n postów wyżej rosyjskiej strony, to tam znajdziemy:

Fabryczną fotkę jednego z 10 parowozów (nry 7300-7309) dostarczonych do ZSRR w 1941 roku
Niestety UNRRY budowano nieco później. Te dostarczone do ZSRR w 1945 miały numery 7770-7785. Przypuszczalnie typ ten wywodził się z budowanego nieco wcześniej "cosia" pokazanego na dwóch powyższych fotografiach.
Czy znamy numery fabryczne polskich UNRR? Jeżeli tak, to można by pokusić się o wysłanie zapytania do biblioteki NMRA, która ma jakieś papiery z fabryki Portera (w tym podobno 700 fotografii fabrycznych).