Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 12:55:06 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [Pxu] - Parowozy serii Pxu  (Przeczytany 59941 razy)
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #20 : 21 Września 2009, 20:34:50 »
0

Cytat: "Kucyk"
P.S. Czy ktoś byłby w stanie jakieś parametry techniczne zorganizować?

na samym dole tej, wymienianej tu już strony są jakieś parametry:
http://www.gkw.pl/pl-tabor.htm
Zapisane

To jest przekaz.
Drezyniarz
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie

Cenzura to początek DYKTATURY


« Odpowiedz #21 : 21 Września 2009, 21:25:27 »
0

Nikt z panów nie nie zauważył jednego małego drobiazgu otóż amerykanie stosują gwinty i wszelkie wymiary w CALACH !!!! i to jest najpoważniejszy problem serwisowania tych maszyn, oraz późniejszej ich kasacji.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #22 : 21 Września 2009, 21:37:38 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:11:34 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 22 Września 2009, 03:18:49 »
0

Cytat: "Drezyniarz"
Nikt z panów nie nie zauważył jednego małego drobiazgu otóż amerykanie stosują gwinty i wszelkie wymiary w CALACH !!!!

Dzisiaj owszem jest to problem, ale jeszcze jakiś czas temu system calowy był w naszych warsztatach zupełnie równoprawny.

A wracając do Pxu i ich parametrów:

Rosjanie podają u siebie następujące (w nawiasie przeliczone na stopy i cale):

Średnica kół: 784 mm (31");
Nadciśnienie w kotle: 12 atm (180PSI);
Uciąg: 5 ton;
Masa: 24 tony;
Rozstaw osi: 2946 mm (9'-8");
Szerokość: 2540 mm (8'-4");
Wysokość: 2794 mm (9'-2");
Długość: 14091 mm (46'-3");
Zapas wody 10410 litrów (2750 galonów);
Zapas węgla 4,1 tony;

Prawdopodobnie był to jakiś projekt "typowy", skoro trafił do co najmniej trzech krajów europejskich.
Tak się składa, że zachował się na sieci katalog Portera z 1943 roku:
http://www.rr-fallenflags.org/porter/porter-ind.html
Można w nim znaleźć parametry parowozu określonego jako "0-8-0 Light", opatrzone zdjęciem:


Wiem, że to nie to samo, ale jeżeli wrócimy do podlinkowanej n postów wyżej rosyjskiej strony, to tam znajdziemy:


Fabryczną fotkę jednego z 10 parowozów (nry 7300-7309) dostarczonych do ZSRR w 1941 roku
Niestety UNRRY budowano nieco później. Te dostarczone do ZSRR w 1945 miały numery 7770-7785. Przypuszczalnie typ ten wywodził się z budowanego nieco wcześniej "cosia" pokazanego na dwóch powyższych fotografiach.

Czy znamy numery fabryczne polskich UNRR? Jeżeli tak, to można by pokusić się o wysłanie zapytania do biblioteki NMRA, która ma jakieś papiery z fabryki Portera (w tym podobno 700 fotografii fabrycznych).
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 22 Września 2009, 11:11:43 »
0

Znamy kilka numerów parowozów i kilka numerów kotłów ....... ale znamy je w domu  :wink:
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 22 Września 2009, 11:19:07 »
0

Cytat: "Kajetan"
 Phinkowa fotka dla zaostrzenia apetytu:


A jak brzmi / jeśli w ogóle brzmi/ podpis pod tą fotką?
Pytam gdyż ciekawią mnie te dwie "dziewiętnastki". Może parowozy dla Józia Tito też przeładowywano w Gdyni? Albo popuszczając wodze fantazji ... może np po tragedii w Skopje tow. Wiesław wysłał kumplowi kilka parowozów Pxu?  :wink:
A swoją drogą - oznaczenie serii jest delikatnie mówiąc kretyńskie. Przyjmując tą zasadę należało by nazwać Tr201 np Tru ale chyba lepiej brzmiało by Px201.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 22 Września 2009, 11:31:39 »
0

Cytat: "Kajetan"
 
Phinkowa fotka dla zaostrzenia apetytu:


A jak brzmi podpis pod tą fotką? /jeśli w ogóle brzmi/ Pytam gdyż nurtują mnie te dwie "dziewiętnastki"
Zaznaczam - tylko moje przypuszczenia:
- parowozy dla Józia Tito przeładowywano w Gdyni?
- po zakończeniu eksploatacji par. Pxu na PKP  tow. Wiesław przekazał tow. Ziutkowi kilka sztuk. Mogło to być np po tragedii w Skopje i bratniej pomocy udzielanej wówczas. Wcześniej przecież nie wiadomo po jaką cholerę wysłaliśmy Skodę z Piaseczna do Wietnamu.  

  A u nas Pxu co chwilkę przystosowywano  do innej szerokości toru więc chyba nic nie przeszkadzało w następnej przebudowie. Darowanemu koniowi .....  :wink:

Niestety ostatni post wyedytował mi się niechcący podwójnie ...  z ciut inną treścią.
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 22 Września 2009, 14:07:28 »
0

Bierzemy?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #28 : 22 Września 2009, 21:39:55 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:11:06 wysłane przez Phinek » Zapisane
Michał Izydorczak
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #29 : 23 Września 2009, 11:05:08 »
0

Cytat: "Kajetan"
Bierzemy?

Ostatnio doszły mnie słuchy o likwidacji kolejki w Kostolac  , gdzie ostatnio kilka tych maszyn jeździło. Jeżeli te informacje okażą się prawdziwe, może być do kupienia parę sztuk .
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #30 : 23 Września 2009, 11:49:08 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:10:46 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 23 Września 2009, 13:11:14 »
0

Cytat: "Michał Izydorczak"
Ostatnio doszły mnie słuchy o likwidacji kolejki w Kostolac

Kolejka w Kostolac była chyba na 900 mm. Ale jeżeli dokonano przekucia tych parowozów z 750 mm, to znaczy, że ten proces jest odwracalny
A to, co podlinkowałem, było zdaje się na 760 mm, czyli już znacznie blizej Tylko pytanie, czy to tam jeszcze stoi...
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #32 : 23 Września 2009, 14:42:00 »
0

Cytat: "Kajetan"
Kolejka w Kostolac była chyba na 900 mm

Idealnie, dawaj do Chorzowa :grin:
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Michał Izydorczak
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #33 : 23 Września 2009, 20:18:03 »
0

Cytat: "Kajetan"
Kolejka w Kostolac była chyba na 900 mm.

Tak, miała/ma (?) prześwit toru na 900mm, podobnie jak cała sieć okolicznych kolei wąskotorowych używanych do transportu węgla brunatnego. Sądzę jednak, że w naszym przypadku to i tak bez różnicy - obecnie w polskich warunkach ściągnięcie nowego parowozu wąskotorowego z zagranicy brzmi równie nieprawdopodobnie jak elektryfikacja na czeskim JHMD .
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #34 : 25 Września 2009, 08:11:45 »
0

W ŚK przy okazji artykułu o Tr202 była ciekawa teza dotyczące szybkich skreśleń: Przeciążanie parowozów. W wyniku tego nadmiernie szybko zużywały się podwozia, układy napędowe etc. Kotły były chyba ok, skoro chciano je zastosować w Ok203. Chociaż z drugiej strony te zużyte podwozia planowano wstawiać pod TKr55. Prawda pewnie leży gdzieś w środku
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #35 : 16 Listopada 2009, 15:56:09 »
0

http://www.helgeharling.de/Osteuropa/

Zakładka

Serbien/Industriebahnen

Na dole kilka fotek tych maszyn.
Człowiek jak się dobrze rozejrzy na tej stronce,to znadize dużo polskich akcentów,na przykład parowozy Kp4,Px49 czy wagony 3Aw...
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #36 : 27 Listopada 2009, 15:14:41 »
0

Tender bardzo podobny to tych,które miały parowozy Pxu.Nie mam pewności czy ten też należał do parowozu tej serii,m.in.dlatego,że ma wcięcia w blaszy nad belką na samym dole.Może ktoś,kto jest bardziej obeznany bardziej się zorientuje do jakiego pieca należał ten tender?

KLIK!
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #37 : 27 Listopada 2009, 15:52:35 »
0

Mi ten tender wygląda jak taki od parowozów Hf. Jest na 600mm - na ten rozstaw Pxu chyba raczej nie były budowane...
Zapisane

To jest przekaz.
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #38 : 27 Listopada 2009, 18:29:21 »
0

Moje podejrzenia też padają na HF-ki.
Kiedyś widziałem jakieś zdjęcie i feldbahna właśnie taki tender miała(lub podobny),lecz teraz nie mogę odnaleść tej fotki.
Podejrzliwe jest równierz to,że tender jest nitowany,a nie spawany.

EDIT:
Jak zwykle narobiłem bałaganu,dokładniej się przyjrzałem zdjęciom Pxu,i tendry mają nieco inny kształt.
Aczkolwiek ten tender też jest ciekawy... :mrgreen:
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #39 : 27 Listopada 2009, 22:34:22 »
0

Cytat: "Ptr"
Mi ten tender wygląda jak taki od parowozów Hf. Jest na 600mm - na ten rozstaw Pxu chyba raczej nie były budowane...

Moim zdaniem ten tender zdecydowanie jest typu "do Hf".
Co się teraz z nim dzieje?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!