marekus
|
 |
« : 20 Października 2009, 21:09:21 » |
0
|
Myślałem kiedyś, czy dawniej na kolei nie stosowano wąskotorowych osobowych pociągów transporterowych. Bo to byłoby opłacalne dla kolejek. Dajmy przykład: ze Śmigla wyjeżdża jeden wagon na transporterze. Jedzie do Bojanowa, podczepia się go do dowolnego składu jadącego np. do Poznania i mamy bezpośrednie połączenie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #1 : 20 Października 2009, 21:21:09 » |
0
|
Ciekawy pomysł ale szybciej i łatwiej będzie się przesiąść niż taka kombinacja. Nie wiem czy wogóle było by to prawnie dozwolone.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #2 : 20 Października 2009, 21:22:16 » |
0
|
A jaki to ma związek z modernizacjami lokomotyw?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #3 : 20 Października 2009, 21:35:47 » |
0
|
Rzeczywiście, z bezpieczeństwem mogłoby być krucho. Nierzadko zdarza się wywrócenie wagonu towarowego z transportera, a co by było, gdyby ten wagon był pełen ludzi...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #4 : 20 Października 2009, 21:55:14 » |
0
|
Przepisy zabraniały wtaczania na transportery wagonów z podróżnymi, ale skoro taki przepis powstał, znaczy, że ktoś kiedyś próbował to zrobić... :roll:
Czy znany jest przypadek / fotografia wagonu pasażerskiego na transporterach?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #5 : 21 Października 2009, 13:31:12 » |
0
|
W zeszłym roku( :?: ) było coś takiego na JHMD ( :?: ). Tyle że wagon byl restauracyjny, na rollbokach i wieziono go tylko w celu uzyskania zaplecza gastronomicznego. Bez ludzi
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #6 : 21 Października 2009, 15:36:48 » |
0
|
Żeby wozić normalnotorowym wagonem ludzi po wąskim torze to trzeba by wymienić wózki jezdne. Wątpię aby kto kolwiek wydał zgodę na przewóz ludzi na transporterach.
A właśnie. Dało by się "przekuć" normalny wagon na 750mm lub 1000mm??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #7 : 21 Października 2009, 16:47:41 » |
0
|
A właśnie. Dało by się "przekuć" normalny wagon na 750mm lub 1000mm?? Da się. Stopień trudności zależy od konstrukcji. Poważnym problemem jest jednak skrajnia, nie wszędzie się zmieści na szerokość a na niektórych łukach będzie bardzo "zachodził" lub się wykolejał. 1000mm jest bardzo bliskie normalnemu. Są na świecie metrówki gdzie jeżdżą większe pojazdy niż u nas na normalnym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #8 : 21 Października 2009, 17:10:51 » |
0
|
A jak wygląda sprawa w takim razie wożenia wąskotorowych wagonów na normalnotorowych platformach?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #9 : 21 Października 2009, 17:41:45 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:57:03 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #10 : 21 Października 2009, 17:49:51 » |
0
|
Weźmy przykład zwykłego 120A (Bh). Da się go przekuć na 750 lub na 1000?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #11 : 21 Października 2009, 18:02:35 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:56:49 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #12 : 21 Października 2009, 18:11:49 » |
0
|
Czyli wózki 3 osiowe bo jeszcze masa pasażerów. Ciekawie by to wyglądało ale chyba nie na polskie realia.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #13 : 21 Października 2009, 19:14:25 » |
0
|
Po co? To tylko takie gdybanie. Ale zdaje mi się (nie jestem pewien), że jakaś cukrownia na Kujawach przekuła sobie kilka normalnotorowych wagonów towarowych na 750.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #14 : 21 Października 2009, 20:26:38 » |
0
|
Z tego co pamiętam to na Piaseczyńskiej K.D. w latach 80-tych ub.w. były eksploatowane dwuosiowe cysterny normalnotorowe(zbiornik+rama) zabudowane na transporterach,były one chyba własnością MON-u. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie tego posta.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #15 : 21 Października 2009, 21:21:20 » |
0
|
Bardzo interesujący temat dla Starachowic. W planach jest połączenie systemu transportowego muzeum "Wielkiego Pieca" z torami SKW. Pomijając problemy braku około 200 m toru normalnego, pozostają prace nad uzyskaniem zgody na "trzecią szynę". Do tego czasu normalnotorowa salonka mogła by (?) wyjechać na rollbokach (?) do Lipia lub Iłży. Odwrotnie - wagon wąskotorowy po wymianie układu jezdnego ( tak jak na granicy z Rosją), wjeżdża na teren wielkiego pieca.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #16 : 21 Października 2009, 21:39:49 » |
0
|
Lokomotywę też tak przekujesz?? Trzeba by jakoś SM03 albo coś podobnego wykorzystywać.
Wagony wąskie z opuszczano osią normalnotorową to by się chyba dało rade zrobić. Przejście z toru na tor podobnie jak to jest na rolrelbloc.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Atterdag
|
 |
« Odpowiedz #17 : 21 Października 2009, 22:51:45 » |
0
|
Pytanie tylko czy turyści chcieliby spokojnie czekać na przekuwanie wagonu, albo gdzie następowałoby ono? I czy przewoźnik w przypadku używania wagonów na rolblokach opłaciłby ubezpieczenie podróżnych, które biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo wywrotki byłoby niezmiernie wysokie.
Sama idea ciekawa.
Przekuwanie na rozstaw 1000 mm wydaje mi się najbardziej prawdopodobne - wszak w ten sposób przerabiano powszechnie tramwaje dla miejscowości wciąż używających "wąskiego" torowiska - eg. Bydgoszcz, Toruń, Grudziądz etc.
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #18 : 21 Października 2009, 23:13:44 » |
0
|
Pytanie tylko czy turyści chcieliby spokojnie czekać na przekuwanie wagonu, albo gdzie następowałoby ono? I czy przewoźnik w przypadku używania wagonów na rolblokach opłaciłby ubezpieczenie podróżnych, które biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo wywrotki byłoby niezmiernie wysokie.
Przekuwania by praktycznie nie było. Tylko zmiana lokomotywy a w tym czasie opuszczane by były osie normalnotorowe na tory. Po pojechaniu do przodu wagon by się opierał tylko na tych osiach a wózki wąskotorowe wisiały by nad szynami.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #19 : 21 Października 2009, 23:18:39 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:56:33 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
|