Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 16:13:53 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wożenie ludzi transporterami  (Przeczytany 22702 razy)
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« : 20 Października 2009, 21:09:21 »
0

Myślałem kiedyś, czy dawniej na kolei nie stosowano wąskotorowych osobowych pociągów transporterowych. Bo to byłoby opłacalne dla kolejek. Dajmy przykład: ze Śmigla wyjeżdża jeden wagon na transporterze. Jedzie do Bojanowa, podczepia się go do dowolnego składu jadącego np. do Poznania i mamy bezpośrednie połączenie.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 20 Października 2009, 21:21:09 »
0

Ciekawy pomysł ale szybciej i łatwiej będzie się przesiąść niż taka kombinacja. Nie wiem czy wogóle było by to prawnie dozwolone.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #2 : 20 Października 2009, 21:22:16 »
0

A jaki to ma związek z modernizacjami lokomotyw?
Zapisane

marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 20 Października 2009, 21:35:47 »
0

Rzeczywiście, z bezpieczeństwem mogłoby być krucho. Nierzadko zdarza się wywrócenie wagonu towarowego z transportera, a co by było, gdyby ten wagon był pełen ludzi...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4 : 20 Października 2009, 21:55:14 »
0

Przepisy zabraniały wtaczania na transportery wagonów z podróżnymi, ale skoro taki przepis powstał, znaczy, że ktoś kiedyś próbował to zrobić... :roll:

Czy znany jest przypadek / fotografia wagonu pasażerskiego na transporterach?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #5 : 21 Października 2009, 13:31:12 »
0

W zeszłym roku( :?: ) było coś takiego na JHMD ( :?: ). Tyle że wagon byl restauracyjny, na rollbokach i wieziono go tylko w celu uzyskania zaplecza gastronomicznego. Bez ludzi
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 21 Października 2009, 15:36:48 »
0

Żeby wozić normalnotorowym wagonem ludzi po wąskim torze to trzeba by wymienić wózki jezdne.  Wątpię aby kto kolwiek wydał zgodę na przewóz ludzi na transporterach.

A właśnie. Dało by się "przekuć" normalny wagon na 750mm lub 1000mm??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 21 Października 2009, 16:47:41 »
0

Cytat: "andrzej2110"
A właśnie. Dało by się "przekuć" normalny wagon na 750mm lub 1000mm??

Da się. Stopień trudności zależy od konstrukcji. Poważnym problemem jest jednak skrajnia, nie wszędzie się zmieści na szerokość a na niektórych łukach będzie bardzo "zachodził" lub się wykolejał. 1000mm jest bardzo bliskie normalnemu. Są na świecie metrówki gdzie jeżdżą większe pojazdy niż u nas na normalnym.
Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 21 Października 2009, 17:10:51 »
0

A jak wygląda sprawa w takim razie wożenia wąskotorowych wagonów na normalnotorowych platformach?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #9 : 21 Października 2009, 17:41:45 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:57:03 wysłane przez Phinek » Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 21 Października 2009, 17:49:51 »
0

Weźmy przykład zwykłego 120A (Bh). Da się go przekuć na 750 lub na 1000?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #11 : 21 Października 2009, 18:02:35 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:56:49 wysłane przez Phinek » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 21 Października 2009, 18:11:49 »
0

Czyli wózki 3 osiowe bo jeszcze masa pasażerów. Ciekawie by to wyglądało ale chyba nie na polskie realia.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 21 Października 2009, 19:14:25 »
0

Po co? To tylko takie gdybanie. Ale zdaje mi się (nie jestem pewien), że jakaś cukrownia na Kujawach przekuła sobie kilka normalnotorowych wagonów towarowych na 750.
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #14 : 21 Października 2009, 20:26:38 »
0

Z tego co pamiętam to na Piaseczyńskiej K.D. w latach 80-tych ub.w. były eksploatowane dwuosiowe cysterny normalnotorowe(zbiornik+rama) zabudowane na transporterach,były one chyba własnością MON-u.
Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie tego posta.
Zapisane

Jakub Szadkowski
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 21 Października 2009, 21:21:20 »
0

Bardzo interesujący temat dla Starachowic.
W planach jest połączenie systemu transportowego muzeum "Wielkiego Pieca" z torami SKW. Pomijając problemy braku około 200 m toru normalnego, pozostają prace nad uzyskaniem zgody na "trzecią szynę". Do tego czasu normalnotorowa salonka mogła by (?) wyjechać na rollbokach (?) do Lipia lub Iłży. Odwrotnie - wagon wąskotorowy po wymianie układu jezdnego ( tak jak na granicy z Rosją), wjeżdża na teren wielkiego pieca.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 21 Października 2009, 21:39:49 »
0

Lokomotywę też tak przekujesz??  Trzeba by jakoś SM03 albo coś podobnego  wykorzystywać.

Wagony wąskie z opuszczano osią normalnotorową to by się chyba dało rade zrobić. Przejście z toru na tor podobnie jak to jest na rolrelbloc.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #17 : 21 Października 2009, 22:51:45 »
0

Pytanie tylko czy turyści chcieliby spokojnie czekać na przekuwanie wagonu, albo gdzie następowałoby ono? I czy przewoźnik w przypadku używania wagonów na rolblokach opłaciłby ubezpieczenie podróżnych, które biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo wywrotki byłoby niezmiernie wysokie.

Sama idea ciekawa.

Przekuwanie na rozstaw 1000 mm wydaje mi się najbardziej prawdopodobne - wszak w ten sposób przerabiano powszechnie tramwaje dla miejscowości wciąż używających "wąskiego" torowiska - eg. Bydgoszcz, Toruń, Grudziądz etc.
Zapisane

Ha!
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 21 Października 2009, 23:13:44 »
0

Cytat: "Atterdag"
Pytanie tylko czy turyści chcieliby spokojnie czekać na przekuwanie wagonu, albo gdzie następowałoby ono? I czy przewoźnik w przypadku używania wagonów na rolblokach opłaciłby ubezpieczenie podróżnych, które biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo wywrotki byłoby niezmiernie wysokie.

Przekuwania by praktycznie nie było. Tylko zmiana lokomotywy a w tym czasie opuszczane by były osie normalnotorowe na tory. Po pojechaniu do przodu wagon by się opierał tylko na tych osiach a wózki wąskotorowe  wisiały by nad szynami.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #19 : 21 Października 2009, 23:18:39 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:56:33 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!