Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #280 : 09 Stycznia 2014, 21:06:53 » |
0
|
Ciekaw jestem po co tak kombinowali, skoro można było zrobić zwyczajny przejazd w poziomie szyn.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #281 : 09 Stycznia 2014, 21:22:26 » |
+1
|
Chodzi o to, żeby nie przecinać toku szynowego toru normalnego (a w tym przypadku szerokiego zapewne). Brak przecięcia - brak miejscowego ograniczenia prędkości
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #282 : 09 Stycznia 2014, 22:55:23 » |
0
|
To, co napisał Dobrzyn, tyle że jeszcze bardziej. Brak przecięcia toków toru normalnego uzyskuje się również w tradycyjnych skrzyżowaniach (przecięta główka wąska na tyle wyżej, że obręcz przechodzi nad szyną normalną). Tyle, że wtedy nadal wymaga to ingerencji w nawierzchnię toru normalnego (krzywe spojrzenia zarządcy, koszty związane z przeglądami, naprawami itd.) oraz stosowania specjalnych elementów (koszty). Tu poza podkładem pośrodku tor normalny pozostaje bez zmian. Nie ma żadnych kierownic ani innych elementów dodatkowych. Przęsło też wykonane jest w sposób bardzo prosty i tani. Jest to specyficzny przypadek "przęsła przenośnego" stosowanego dawniej również w Polsce np. na przecięciach kolei cukrowniczych z liniami PKP. Wadą jest oczywiście konieczność odpowiedniego obrócenia przed i po przejeździe pociągu na torze wąskim.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kolejka
|
 |
« Odpowiedz #283 : 10 Stycznia 2014, 08:19:09 » |
+2
|
Nawiązując do skrzyżowań bez przerw w szynach toru normalnego, to dwa takie znajdują się na terenie ostrawskiej huty "Vitkovice"  
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #284 : 11 Stycznia 2014, 09:23:51 » |
0
|
Zastanawiam się, jak po tym ostatnim prostopadłym pociągi wąskie przejeżdżają....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #285 : 11 Stycznia 2014, 09:28:17 » |
0
|
tor wąski jest wyżej (widać ślady obrzeża na szynie normalnego);więc: albo jakies nakładki/wstawki na czas przejazdu po wąskim, albo po prostu, na pałę :p choć przerwa w torze jest spora
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #286 : 11 Stycznia 2014, 11:00:49 » |
0
|
Piottr, spójrz. Ono nie jest do końca prostopadłe.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #287 : 12 Stycznia 2014, 16:12:22 » |
0
|
Sporo zdjęć jakiś czas temu widziałem na kipplore.de gdzie przejazd/skrzyrzowanie torów różnych szsrokości wyglądało w taki sposób ( powyższe zdjęcia). Co do tego ruchomego przęsła torowego to dodatkowe zabezpieczenie systemowe by nie wjechać pod normalnotorowy pociąg ( tak mi się wydaje)- trzeba się zatrzymać i upewnić, że nic nie jedzie.
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #288 : 12 Stycznia 2014, 18:25:18 » |
0
|
Przed tym przejazdem jest jeszcze zwrotnica która działa jak wykolejnica.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #289 : 12 Stycznia 2014, 22:17:03 » |
0
|
No pewnie tam są jakieś zabezpieczenia - tj. uzgodnienie z dużurnym ruchu, który na czas założenia ruchomego przęsła w poprzek normalnego toru układa przebieg na torze normalnym na żeberko, tj, to, co jak sądzę, nazwałeś "zwrotnicą działającą jak wykolejnica". Tak, czy siak jest to rozwiązanie proste i tanie. A co za tym idzie - na skrzyżowaniu linii wąskotorowej i niezbyt ruchliwej linii normalnotorowej - idealne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #290 : 12 Stycznia 2014, 22:18:47 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2014, 22:25:05 wysłane przez andrzej2110 »
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #291 : 13 Stycznia 2014, 02:20:11 » |
0
|
To chyba wykolejnica, nie zwrotnica. Wiem, że są takie konstrukcje wykolejnic na normalnym torze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #292 : 13 Stycznia 2014, 03:03:24 » |
0
|
Fizycznie jest to właśnie Zwrotnica, czyli część rozjazdu. Oczywiście pod względem funkcjonalnym jest to wykolejnica.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #293 : 13 Stycznia 2014, 11:30:13 » |
0
|
A gdzie toto jest to skrzyżowanie? Że w Sowietach, to widać, ale gdzie
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Jacek Zaborowski
Nowicjusz

Długość toru:: 22 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #294 : 26 Lutego 2015, 20:14:14 » |
0
|
Na pomorzu Zachodnim funkcjonawały sploty torów 1435/750 na odcinku Jacinki Polanów w latach 1932-1945, odcinek około 1 km w rejonie Stargardu Szczecińskiego Wąskotorowego (splot toru szlakowego 1000 mm i bocznicy normalnotorowej do stacji Stargard Wąsk. Oprócz tego splot bocznicy cukrowniw Gryficach i wąskiego toru do Trzebiatowa przez Tąpadły. W Resku było skrzyżówanie w jednym poziomie 1435 i 1000 mm. Był także splot 1435/1000 mm pomiędzy kmieniołem w Świetoszewku a stacją w Rokicie na rozbranym po 1945 odcinku Buk Kamieński - Rokita.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #295 : 04 Marca 2015, 22:33:18 » |
0
|
Dobra, skoro Wieczny Konkurs został oznaczony tarczą D1, to tutaj wyjaśnię, o co mi chodziło. Na obrazku znalazła się pętla na odcinku Zagnańsk - Suchedniów, w pobliżu Kamieniołomu Włochy ( TUTAJ). Ciekawostką jest widoczny pierwotny przebieg trasy z ostrzejszymi łukami i zakosem. Na odcinku przed zakosem (patrząc od strony Zagnańska) mógł znajdować się dodatkowy tor służący do zmiany położenia parowozu, zapewne też w lewo odchodziła bocznica, na której załadowywano kruszywo do budowy okolicznych nasypów.
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #296 : 07 Marca 2015, 15:50:57 » |
+1
|
A cóże się stało Konkursowi?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #297 : 09 Marca 2015, 18:54:01 » |
0
|
Nie wiem, co się stało temu konkursu. Sprawdzę i dam znać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #298 : 09 Marca 2015, 19:38:05 » |
-3
|
Konkursu? A co tak nie po polskiemu? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #299 : 25 Stycznia 2016, 20:47:37 » |
0
|
Skrzyżowanie linii wąskotorowej odcinek Tąpadły – Skrzydłowo – Resko z linią normalnotorową 420 Worowo-Wysoka Kamieńska. Zdjęcie wykonane podczas trwającej rozbiórki linii wąskotorowej. Materiał ze strony http://odjazdowakolej.pl
|
|
|
|
|