Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:57:39 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 17   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: nietypowe układy torowe - sploty, rozjazdy łukowe i podwójne  (Przeczytany 304962 razy)
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #200 : 04 Grudnia 2010, 16:57:22 »
0

A jak wożono kangury?
Małe | Duże
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Phinek
Gość
« Odpowiedz #201 : 05 Stycznia 2011, 15:49:46 »
0

Z Gdańskich tramwajów...

Zapisane
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #202 : 05 Stycznia 2011, 18:32:21 »
0

O w mordę.
Jakie to są rozstawy?
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #203 : 05 Stycznia 2011, 18:45:23 »
0

Przyjrzyj się dokładnie. To jest 2x normalny tor tylko w splocie.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #204 : 05 Stycznia 2011, 21:57:37 »
0

Witam! Muszę kolegów zmartwić, ale to nie jest żaden dziwny splot. Takie tory układano przy stacjach trafo aby ułatwić wymianę transformatora. W przypadku transformatorów dużej mocy , a takie tu występują (zasilanie trakcji tramwajowej) na tor wstawiano specjalny wózek , a na wózek ładowany był transformator. Następnie po podjechaniu do odpowiednich drzwi komory , tranformator był przesuwany z wózka do wnętrza. Przy mniejszych mocach nie było takich problemów. Od i cała tajemnica    Pozdrawiam. Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #205 : 05 Stycznia 2011, 22:19:28 »
0

Bogdan, ale mimo Twojego wyjaśnienia nie widzę uzasadnienia dlaczego tu jest taki splot... a nie można było dać jednego toru? ponadto te schodki to chyba były wybudowane już po zamontowaniu trafo,bo coś dziwną skrajnię miałby ten wózek...
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #206 : 05 Stycznia 2011, 22:33:06 »
0

Tor jest ułożony podwójnie, co umożliwiało wstawianie wózka na tor bliżej podestu lub w odległosci ok 70-80 cm. od niego. A co do skrajni. Ten wózek nie wystawał poza krawędż szyny. Mam gdzieś podobne zdjęcia , ale w tej chwili znaleźć nie mogę . Pozdrawiam. Bogdan.
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #207 : 05 Stycznia 2011, 22:51:47 »
0

Schodki są bez znaczenia, mogło ich nawet nie być wcześniej. Istotniejsza mogła być odległość od budynku. Transformator do takich komór dowozi się w poprzek, więc jest on szeroki, dlatego mogła istnieć potrzeba budowy dodatkowego toru dalej aby transformator w ogóle wjechał na przeciwko drzwi komory. Poza tym nikt nie zabronił wywozić z komór na wózkach innych rzeczy choćby wyłączników, przekładników itp. które do lekkich nie należą. Wtedy wózek podstawiano bliżej.

Zapisane
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #208 : 23 Stycznia 2011, 03:40:36 »
0

Pętla obejmuje zakłady zbrojeniowe w Skarżysku-Kamiennej.
Rozjazd(y) podwójny krzyżowy z iglicami na zewnątrz znajduje się np. na st. Wrocław Świebodzki (chyba go nawet próbowałem przestawiać). A sploty tramwajowe przed skrzyżowaniami to już raczej "typowe układy torowe" we Wrocławiu. Ostatnio jadąc od Biskupina, przy wjeździe na Rondo Reagana, motorniczy musi wysiadać i ręcznie przestawiać zwrotnicę przed splotem, bo podczerwień nie wiedzieć czemu nie działa. Dla mnie (niestety jako pasażera) to już codzienność.
Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #209 : 08 Lutego 2011, 18:33:48 »
0

Co prawda nie w Polsce, ale znalazłem skrzyżowanie przesuwnej bramy "wąskotorowej" z normalnotorową linią kolejową. Gdzie? Zagadka - podpowiem, że to brama na granicy dwóch państw, chociaż linią kolejową zajmuje się tylko jedno z nich

Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
Patrick II
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #210 : 08 Lutego 2011, 19:19:38 »
0

Brama kolejowa Watykanu, widok chyba w kierunku Włoch
Zapisane

ehhh...
Patrick II
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #211 : 08 Lutego 2011, 20:15:14 »
0

w Poznaniu na Zajezdni Tramwajowej przy ulicy Gajowej jest potrójny rozjazd
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Myjnia_tramwajowa_Gajowa_Pozna%C5%84_RB1.JPG
na tym zdjeciu widać w miejscu bramy ten rozjazd
https://picasaweb.google.com/113598486116719698565/DropBox?authkey=Gv1sRgCMOj_cbnkaGb3gE&pli=1&gsessionid=ic0A2iuIGy5769DDQTxsgw#5571398615114470626
 a na tym już dokładniej
a tu rozwinięcie
https://picasaweb.google.com/113598486116719698565/DropBox?authkey=Gv1sRgCMOj_cbnkaGb3gE#5571400175054413202
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2011, 20:23:26 wysłane przez Patrick II » Zapisane

ehhh...
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #212 : 08 Lutego 2011, 22:49:06 »
0

A najpiękniejsze jest to, że łaziłem dwa lata nad tym rozjazdem (nadal mowa o rozjeździe potrójnym na Gajowej),zanim zorientowałem się o jego wyjątkowości...
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Pt47-94
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie



pt4794 pt4794
WWW
« Odpowiedz #213 : 01 Czerwca 2011, 07:04:29 »
0

Przeczytałem cały wątek i nie znalazłem w nim pewnej ciekawostki z mojego Wrocławia. Chodzi mi o nieistniejące już skrzyżowanie pod kątem prostym torów tramwajowych (1435 mm) i toru 600 mm (kolejka wąskotorowa Viscoplastu) na ul. Kwidzyńskiej. Nie mam fotek, ale za to można to skrzyżowanie zobaczyć w filmie pt. "To ja zabiłem" z 1975 roku. 42 minuta i 56 sekunda filmu. Dodam jeszcze, że skrzyżowanie to zostało rozebrane najprawdopodobniej w połowie lat 80-tych ubiegłego stulecia. W miarę dobrze je pamiętam - jeździłem tramwajem na Kowale w tamtych czasach.
Zapisane

Pt47-94 RAIL CINEMA - zapraszam na mój kanał na YouTube, na którym są też filmy ze szlaków o wąskim prześwicie.
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #214 : 01 Czerwca 2011, 12:00:56 »
0

Co kolejki z Viscoplastu to miała ona ciekawy tabor tzn. przerobiony wózek widłowy.
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Rav
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #215 : 19 Grudnia 2011, 16:44:01 »
+4

 Sosnowiec jako miasto mocno industrialne w przeszłości posiadało gęstą sieć kolei towarowej a w szczególności przemysłowej.  Jako człowiek blisko 40-letni nie wiem o wielu tych liniach ale te skrzyżowania torów tramwajowych z koleją co utrwaliły mi się w pamięci opiszę:

 Na forum widziałem w tym temacie temat skrzyżowania tramwajowe-kolejowe (gdzie prócz szyn krzyżowała się również trakcja: 0.6 kV z 3 kV) przy ulicy Wojska Polskiego. Ja osobiście na tej samej ulicy pamiętam jeszcze 2 dalsze skrzyżowania.


Zielona linia to jednotorowa linia tramwaju linii 26 (Sosnowiec-Mysłowice) biegnąca ul. Wojska Polskiego

Niebieska linia to skrzyżowanie zelektryfikowanej kolei piaskowej o którym już wspominano  z linią tramwaju 26. (trakcja zlikwidowana przypuszczalnie w połowie lat 90tych, kąt krzyżowania torów około 10 stopni, tor normalny)

Zółta linia to skrzyżowanie nieistniejącej jednotorowej kolei kopalnianej nieistniejącej KWK "Niwka-Modrzejów". z linią tramwaju 26 (skrzyżowanie zlikwidowane przypuszczalnie w połowie lat 90tych, kąt krzyżowania torów około 40 stopni, tor normalny)

Czerwona linia to skrzyżowanie nieistniejącej jednotorowej kolei przemysłowej byłej Fabryki Maszyn Górniczych "Niwka" z linią tramwaju 26. (skrzyżowanie zlikwidowane przypuszczalnie w połowie lat 90tych, kąt krzyżowania torów około 10-15 stopni, tor normalny)

A więc mam do czynienia nie tyle co z niezwykłością  tych skrzyżowań torów (może z wyjątkiem pierwszego) co z jego zagęszczeniem. Na odcinku mniej niż 2 km jednej ulicy (!) były trzy takie kolejowo-tramwajowe ewenementy. Ale to nie koniec; Sosnowiec, ul. S. Staszica.


(linii tramwaju nie zaznaczyłem - chyba widać dlaczego  )

Pomarańczowa  linia to skrzyżowanie nieistniejącej jednotorowej linii kolei przemysłowej Huty "Buczek" z linią tramwaju 24. (skrzyżowanie zlikwidowane przypuszczalnie w połowie lat 90tych, kąt krzyżowania torów około 35 stopni, tor normalny)

Niebieska  linia to prawdopodobne skrzyżowanie nieistniejącej jednotorowej kolejki przemysłowej Huty "Buczek" (dawna zwyczajowa nazwa "Huta Katarzyna") z linią tramwaju 24. (przypuszczam ze wąskotorówka służyła do wywożenia żużlu, popiołu kolebami, wagonetkami(?) z pieców martenowskich, rozebranymi po II W.Ś. na pobliską hałdę zwaną popularnie Katarzyńską (trakcja nieznana; być może konna, być może parowa, częściowo napęd linowy co można wnioskować z historycznej ilustracji)


Widok na część huty z hałdą (grafika z zbiorów własny)

Sprawa dyskusyjna dla mnie samego; doskonale pamiętam przebijające spod asfaltu stalowe szyny wąskiego toru - przypuszczalnie 500-600 milimetrów, biegnące równolegle do normalnotorowej, istniejącej wtedy jeszcze wyżej wspomnianej bocznicy wewnątrzzakładowej huty. Problem polega na tym że nie jestem w stanie stwierdzić czy:

 -tory wąskotorowe były przed położeniem linii tramwajowej  a poprowadzenie tej ostatniej było już po fakcie unieruchomienia wąskotorówki huty? Czyli żadnego skrzyżowania nigdy de facto nie było.

 -Czy jednak skrzyżowanie takowe istniało, a likwidacja skrzyżowania torów nastąpiła po zamknięciu wąskotorówki? Linia tramwajowa otwarta w 1935 roku a piece rozebrano jak pisałem po zakończeniu 2 wojny światowej (lata 50-te?) a więc około 20 letni okres możliwego takiego skrzyżowania.

Reasumując: Jeśli w.w. skrzyżowanie istniało by  faktycznie było by to dość ciekawe: tor tramwajowy krzyżujący się z linią normalnotorową a 5-7 metrów dalej z równoległą wąskotorową. (kąt krzyżowania torów około 35 stopni, tor wąski).

 Pozdrawiam; Rav.
Zapisane
Rav
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #216 : 11 Lutego 2012, 12:39:52 »
0

taka o to ciekawostka, wątpię by tutaj to było:
cane train QR crossing Małe | Duże


Oryginalny opis filmu: here is a little clip off the Meadowvale off the 2 ft cane train crossing lifting up after a cane train has crossed to give right off way to Queensland rail 3'6" rail system
Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 241 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #217 : 11 Lutego 2012, 14:14:04 »
0

Znalazłem kilka zdjęć:



 Ładne tam mają Pendolino 

To cudo znajduję się  w Australii, w stanie Queensland. Nie udało mi się ustalić dokładniejszej lokalizacji.

Górny tor to linia kolei cukrowniczej o rozstawie 610mm.
Dolny tor to główna linia, o rozstawie 1067mm.


Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #218 : 12 Lutego 2012, 21:29:47 »
0

Może to rozwiązanie zastosować w Starachowicach?
Cytuj
Górny tor to linia kolei cukrowniczej o rozstawie 610mm.
Dolny tor to główna linia, o rozstawie 1067mm.

Linię SKW doprowadzić do Muzeum Przyrody i Techniki (wielki piec)
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #219 : 13 Lutego 2012, 01:18:40 »
0

To cudo znajduję się  w Australii, w stanie Queensland. Nie udało mi się ustalić dokładniejszej lokalizacji.


Meadowvale koło miasta Bundaberg.

Inny filmik tego samego autora co poprzednio:
QR crossing Małe | Duże

Zapisane
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 17   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!