Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 11:42:30 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak dowieźć maszynistę do lokomotywy?  (Przeczytany 27580 razy)
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« : 13 Listopada 2009, 14:01:14 »
0

Ale nie można zapominać o kolejarzach którzy też musza jakoś dojerzdżać do pracy... Z tą likwidacją polączeń to był najgłupszy pomysl i nie dziwie, ze kolejarze się zbuntowali i odwołali go :wink:
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 13 Listopada 2009, 15:01:04 »
0

Cytat: "buczek_pkp"
Ale nie można zapominać o kolejarzach którzy też musza jakoś dojerzdżać do pracy...

Wiesz, ja też muszę dojeżdżać do pracy i mi nikt tego nie refunduje... Płacę 318 zł na miesiąc, a nie 10 czy 20 zł jak kolejarze. I nie domagam się dla siebie pociągów.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #2 : 13 Listopada 2009, 16:52:10 »
0

Ale zobacz, że kolejarze pracują w firmie transportowej jaką jest właśnie kolej. Ja nie wyobrażam sobie żebym mial pracoać jako np. maszynista i płacić za bilet. To poprostu kpina. Jeżeli nawet kazali by placić kolejarzom za bilety to każdy zaczą by kombinować i jeździł by na wykaz. Nawet w firmach jak PCC Rail Coltran firma kupuje pracownikom bilety na dojazd do pracy. Kolejowe, miejskie... zależy od miejsca zamieszkania.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 13 Listopada 2009, 17:15:34 »
0

Cytat: "buczek_pkp"
Ale zobacz, że kolejarze pracują w firmie transportowej jaką jest właśnie kolej.

I co z tego?? Skoro ja pracuję w nauce, to oznacza, że wszyscy mi mają fundować książki? Przejazdy kolejarzom de facto fundują wszyscy, którzy się składają na dotacje do przewozów pasażerskich. 300 czy 400 zł za uprawnienia do zniżki 99% i roczna sieciówka za 90 zł to jest kpina.
Aaaa i PCC jest dochodowym przewoźnikiem towarowym...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #4 : 13 Listopada 2009, 17:33:39 »
0

To w takim razie najlepiej zabierzmy wszystkim kierowcom autobusow miejskich, maszynistom metra, SKM i tramwai bilety. Wtedy to byłby dopiero sajgon.  Jak chcą robić oszczędności to mogli by zmniejszyć zniszke dla robin pracowniczych i już...
Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 13 Listopada 2009, 17:41:02 »
0

A ja z ciekawości zapytam jaki odsetek  pasażerów stanowią kolejarze. Może się okazać czasem że tu wszyscy tzw "biją pianę" o mało istotny problem?
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 13 Listopada 2009, 17:49:03 »
0

Cytat: "lisiogonek"
A ja z ciekawości zapytam jaki odsetek  pasażerów stanowią kolejarze. Może się okazać czasem że tu wszyscy tzw "biją pianę" o mało istotny problem?

Na linii Łuków - Terespol, kolejarze i ich rodziny stanowią ... 37% pasażerów. Tyle wyszło z ankiet, które prowadziłem 4 lata temu.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 13 Listopada 2009, 18:15:36 »
0

Cytat: "buczek_pkp"
Jak chcą robić oszczędności to mogli by zmniejszyć zniszke dla robin pracowniczych i już...

A to fakt - bo część pracowników takich uprawnień dla rodziny już nie ma.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 13 Listopada 2009, 19:47:41 »
0

Cytat: "Marcin117"
uruchomiono pociągi przyśpieszone do Radomia/Skarżyska oraz do Płocka.

Nie che mi się sprawdzać ile czasu jedzie pociąg z warszawy do Płocka ale na pewno za długo. Czemu?? bo musi najpierw dojechać do Kotna z prędkością 60km/h a czasem i mniej (stan torowiska). Dla Płocka żeby połączenie kolejowe z warszawo było dobre potrzebna jest linia do Modlina przez Wyszogród. Plany są od dawna tylko realizacja....
Moja siostra teraz mieszka w Warszawie i jedzie autobusem albo busami. PKP jedzie za długo...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Bart
Młotkowy
**
Długość toru:: 132 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 13 Listopada 2009, 19:56:32 »
0

W jednym z wcześniejszych artykułów było opisane, jak P. Majewski zdecydował o przesunięciu na późniejszą godzinę porannego pociągu z Płocka do Warszawy ze względu na bardzo niską o tej porze frekwencję (chyba 5 rano). Od razu wpłynął protest podpisany przez trzysta osób. Potem okazało się, że wszystkie podpisy zebrał u siebie w pracy jeden ze związkowców, który akurat jeździł tym pociągiem i taka zmiana mu nie pasowała, a w rzeczywistości do pociągu wsiadało dziewięć osób, z czego siedem to pracownicy kolei dojeżdżający do pracy.
Nic się nie zmieni dopóki nie znajdzie się ktoś odważny, uparty i mający poparcie "na górze", kto dopasuje rozkłady i całe funkcjonowanie firmy do faktycznych potrzeb pasażerów bez oglądania się na partykularne inetersy różnych grup. Ot, taka prawda.
Zapisane

KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 13 Listopada 2009, 20:27:18 »
0

Cytat: "buczek_pkp"
Ale nie można zapominać o kolejarzach którzy też musza jakoś dojerzdżać do pracy...

Rozumiem, ze w Piasecznie uruchamiacie regularne połączenia dowozowe dla pracowników ?
Naprawdę jest różnica pomiędzy pociągiem którym kolejarz jedzie przy oakzji przewozu zwykłych pasażerów a pociągów uruchamianych specjalnie pod zapotrzebowanie kolejarzy.
Cytat: "buczek_pkp"
Z tą likwidacją polączeń to był najgłupszy pomysl i nie dziwie, ze kolejarze się zbuntowali i odwołali go :wink:

Nie sądzisz, ze przegięciem jest, ze to pracownicy a nie właściciel decydują o być albo nie być szefa ? Kto rzadzi na maszynie? Mechanik czy pomocnik/palacz ?
Ja naprawdę rozumiem pojecie socjalu pracowniczego, jest to wszak pewna część wynagrodzenia, natomiast powinna być realizowana z możliwie najmniejszym obciążeniem dla firmy (skoro już musimy dowozić pracowników to może bardziej opłaca się bus/pks a nie wysyłanie klopa na 22 miejsc?). Zwłaszcza jeśli firma przynosi straty pokrywane z budżetu państwa.
Zapisane

buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #11 : 13 Listopada 2009, 22:56:39 »
0

Oczywiście, ze w Piasecznie nie uruchamiamy połączeń dowozowych dla pracowników ponieważ prawie wszyscy mieszkają w Piasecznie... A dla jednego pracownika mieszkającego w Tarczynie nie miałoby to kompletnego sensu... Ale ja nie mówie o wąskich torach tylko o namalnej kolei gdzie każdy pracownik powinien mieć zapewniony dojazd do pracy i z pracy...

Jak to mój profesor od taboru szynowego mówi...  Jak się spóźnisz pociągiem do szkoly to Ci wybaczę, ale jeżeli czymś innym to masz problem i odrazu do odpowiedzi...

Ja jakoś nie widzę tego żeby nagle kolejarze przeżucili się na busy i jeszcze za bilet płacili...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 13 Listopada 2009, 23:11:04 »
0

Do KKKlanu się przypnę złośliwie.
Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
ze to pracownicy a nie właściciel decydują o być albo nie być szefa

Bartoszu, odpowiedz ładnie na tym oto zacnym forum 750 kto, według Ciebie, jest ważniejszy: pracownik, czy pracodawca? Kupujący, czy sprzedający? Chłopak, czy dziewczyna?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #13 : 13 Listopada 2009, 23:40:02 »
0

Najlepiej moze by było tak jeszcze ustawić dla urzędasów rozkład jazdy aby wszyscy kolejarze się spóźniali do roboty i potem byłby piękny pretekst do zwolnień...    Super myślenie.  

Najlepiej kolejarza zniżyć do poziomu ziemi bo wkońcu najważniejsi są ludzie biznesu...  A niech Ci co tak piszą spróbują sobie prawie codziennie z Kutna do roboty do Warszawy dojeżdżać... Pomyslcie troche zanim coś napiszecie. Zobaczcie w jakiej sytuacji sa kolejarze. Wątpie żeby ktoś z was mógł zobaczyć jak wygląda dzień gościa dojeżdżającego codziennie do roboty do Warszawy spod Kutna.

Czy to lato czy to zima musi rano dymać rowerkiem ponad 5 km do stacji w Kutnie. Następnie uradowany moze wsiąść do pociągu ktory zawiezie go do miejsca pracy. Przykładowo rozpoczyna prace na zdawczym w Tłuszczu. Dowiaduje się o tym podczs rozmowy telefonicznej z dyspozytorem podczas jazdy do pracy. Po dojechaniu do stolicy kombinuje jak najszybciej dojechac do tego cholernego Tłuszcza. A w Tluszczu jak to w tłuszczu, dyżurni są tacy, że jak mechanik spóźni się nawet 30 minut to już raport pisze i mechanik ma dupe obsraną. Następnie 12 godzin sobie przejeeździ i pech chce, że znów skończy w tym cholernym Tłuszczu. Kombinuje jak najszybciej wrócić do domu bo rodzina i obiad a raczej kolacja czeka. Człowiek taki po wielu godzinach podrózy lewdo co żyjący wraca do domu.
Wedlug waszego myślenia najlepiej mu jeszcze dogodne pocigi zabrać, kazać za bilet płacić...   Pomyślcie co wypisujecie. Postawcie się w roli kolejarzy a nie ludzi najmądrzejszych na świecie chcących reformowac kolej. A czy któryś z was kiedyś myślał o tym z punktu widzenia maszynisty... WĄTPIE!!!
Może pracujecie sobie w cieplutkich biurach i siedzicie na wygodnych fotelach ale zawsze bede po stronie kolejarzy bo to sa ludzie pracy a nie jakieś urzędasy, które papiery wypisują i nic nie robią...

Komuna zgnoiła kolejarzy do poziomu gówna i jeszczy by brakowało aby zniżyć ich jeszcze niżej. Dawniej kolejarz to byl ktoś a teraz przez takie myślenie jak wasze jest nikim..


Dziękuje za uwage.....................................
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #14 : 14 Listopada 2009, 00:27:26 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:25:40 wysłane przez Phinek » Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #15 : 14 Listopada 2009, 00:33:34 »
0

A ja nie pisze o wąskich torach tylko o normalnej koleii!!! Nie zapominajmy, ze kolejarzy w Polsce jest więcej niż polskiż żołnierzy...!!! A po co pracownikowi kupować bilet na busa jak wkońcu pracuje w firmie, która dysponuje taborem kolejowym!!! Ludzie nie porównujmy kolejek wąskotorowych do normalnej koleii. A z tego co wiem to dyskusja toczy się na temat normalnej kolei a nie wąskich torów. Nasz maszynista tez dojeżdża busem do roboty ale powtarzam TERAZ NIE ROZMAWIAMY O PROBLEMIE NA WĄSKICH TORACH!!!
A co do żołnnierzy to też mają zniżkę na kolej więc najlepiej zabrać im ją bo firma musi mieć oszczędności. Takim tokiem myślenia zabierzmy też zniżki uczniom, studentom i emerytom a zarazem podnieśmy ceny biletów dwu krotnie bo wkońcu firma musi zarobić...
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #16 : 14 Listopada 2009, 00:37:12 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:25:33 wysłane przez Phinek » Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #17 : 14 Listopada 2009, 00:48:41 »
0

Zależy od linii ale średnio za kilometr 2 jednostek kibla KM płacą PLK 25 zł

Pociag którym jadą kolejarze jest również dostępny dla wszystkich obywateli... Jeżeli jednak wolisz busy to zamykamy linie kolejowe i uruchamiamy busy. Busy są stosowane na odcinku linii Tłuszcz-Pilawa. Jeżdżą nimi dyżurni ruchu a spowodowane jest to brakiem ruchu pasażerskiego. Przewozy pasażerskie zawsze będą deficytowe jeżeli będą niedofinasowywane lub spółka je obsługująca nie będzie miała rentoWnych przewozów towarowych. Jako, że bardzo w rozmowie ciągnie Cię do wąskotorówek to tak samo zacznijmy robić na nich.

Zakladamy, Że jest brzydka pogoda i przychodzi chętnych tylko na 1 wagon. Najwygodniej byłoby odwołać taki pociąg i powiedzieć turystom, że nam się nie opłaca. Szanujaca się kolejka przewiezie takich turystów bez względu na straty bo musi mieć utrzymaną renomę. W takim razie pilotom zabierzmy darmowe bilety i niech do Nowego Jorku jadą PKSem po samolot :mrgreen:  

Pracujesz na kolei-masz za darmo kolej
Pracujesz w komunikacji miejskiej-masz ją za darmo

Nie zapominajmy, że jest właśnie część ludzi, która nadal dojeżdża rano do roboty z odległych zakamarków.

A jeżeli chcemy mieć sam zysk to uruchamiajmy pociagi tylko w godzinach szczytu a niech w pozostałych godzinach jeżdżą busiarze...  PO PROSTU KOMEDIA


Załóżmy jednak, że kolejarze dojeżdżają do roboty busami. Jak wiemy na nszych drogach w rannych godzinach są mega korki. A potem w gazecie czytalibyśmy... "Pociąg IC Neptun z W-wy Zach do Gdyni Gł. odjechał opóźniony z powodu utknięcia busu w korku" Ludzie wtedy by wyśmiali kolej i popukali się po głowie...
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #18 : 14 Listopada 2009, 00:57:28 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:25:27 wysłane przez Phinek » Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #19 : 14 Listopada 2009, 01:28:40 »
0

Cytat: "buczek_pkp"
W takim razie pilotom zabierzmy darmowe bilety i niech do Nowego Jorku jadą PKSem po samolot :mrgreen:  

Raczej się nie zdarza żeby taki B 737 mogący zabrać 150 osób leciał z 7 pracownikami linii lotniczej (lecącymi za darmo bo mają bilet od firmy) i tylko 2 normalnymi pasażerami...

Cytat: "buczek_pkp"
Pracujesz na kolei-masz za darmo kolej
Pracujesz w komunikacji miejskiej-masz ją za darmo

Za darmo, ale na kursy dostosowane do potrzeb normalnych pasażerów. A tu mamy kursy oficjalnie stworzone niby dla pasażerów a w praktyce jeździ ich tylko garstka.

Cytat: "buczek_pkp"
Nie zapominajmy, że jest właśnie część ludzi, która nadal dojeżdża rano do roboty z odległych zakamarków.

A jeżeli chcemy mieć sam zysk to uruchamiajmy pociagi tylko w godzinach szczytu a niech w pozostałych godzinach jeżdżą busiarze...  PO PROSTU KOMEDIA


Można by się zastanowić jeżeli nie nad busami to może nad szynobusami ale takiej wielkości bo na 10 osób większego nie potrzeba. Cały EN57 albo podwójny to jednak chyba lekkie marnotrawstwo. Nie można zakładać że "kolej pasażerska ma przynosić straty i nic z tym nie da się zrobic bo taka już jest" tylko trzeba minimalizować koszty jeżeli się da...
Zapisane

To jest przekaz.
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!