W bieżącym miesiącu odbywają się prace przy remoncie infrastruktury torowej na terenie Muzeum. Wykonanie ich było możliwie dzięki pozyskaniu dotacji z Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego.
Wykonawcą robót była firma kolegi Axela, przy wsparciu Ogoniastego, Klanu Paluchowskich i moim oraz niezarejestrowanych na forum: Jacka, Marka i Dawida.
Zakres prac to m.in.:
- wzmocnienie podtorza zwrotnicy splotowej
- wymiana podtorza skrzyżowania toru normalnego z wąskim
- kompletna wymiana torowiska na odcinku od zwrotnicy splotowej do skrzyżowania z torem normalnym przy hali lejniczej
11.11.2009Stan przed rozpoczęciem prac remontowych:





Autor ww. zdjęć: Axel
12.11.2009
Zdemontowane oba toki szynowe
Oczyszczanie zwrotnicy
Ogoniasty wspierany przez koparkę

Niwelacja wykopu

Układanie podkładów
Ogoniasty na tle siedmiu ton kruszywa
Skrzyżowanie z torem normalnym
Skrzyżowanie z torem normalnym
Odbudowa łuku
Fragment żużla wielkopiecowego wylany kilkadziesiąt lat temu podczas transportu kadzią. Rozkucie fragmentu wymagało użycia młota wyburzeniowego
13.11.2009
Odgrzebanie skrzyżowania z torem normalnym wymagało użycia siły "ręcznej"
Układanie podsypki
Podsypka ułożona
Przenoszenie szyn
Skrzyżowanie odkopane
Transport kruszywa w wykonaniu kolegi Jacka
Skrzyżowanie z torem normalnym
Skrzyżowanie z torem normalnym
Narada robocza
14.11.2009
Zmontowany łuk
Zmontowany łuk
Na końcu remontowanego odcinka
Na końcu remontowanego odcinka
15.11.2009
Skrzyżowanie z torem normalnym
Stan na koniec dnia
Kolejny etap prac będzie się odbywał w dniach 21-22.11.2009. Pomocnicy mile widziani, istnieje możliwość transportu z Warszawy.