Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 11:50:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ujawniony podsył via Bobrowniki  (Przeczytany 7813 razy)
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« : 19 Listopada 2009, 10:12:29 »
0

Cytat: "emibe"

więc zwracam uwagę, że są również inni o głodowych pensjach i bez ochłapów w postaci dodatków. Więc porównując, nie macie tak źle, choć nie rewelacyjnie.

To jest płaca netto czyli to co dostaję, ja żadnych dodatków nie pobieram - jak to nazywałeś. Nie wiem co też oznacza "nie macie tak źle" skoro bardzo wielu pobiera najniższą krajową, która obecnie wynosi 1075 zł netto. W sumie ktoś może mniec o te 50 złotych gorzej więc nie mam tak źle
Cytuj

Oczywiście bo pociąg kursuje w tzw. kółko .... ale ile to sie co niektórzy napodniecali.


Nie chodzi o 120 złotych, tylko o kłopotliwe i czasochłonne manewry m.in. Co do frekwencji to powiem Ci tak, że w 5 wagonach się ludzie nie mieszczą. (kazdy wagon przyjmij po 140 miejsc) I po raz kolejny odpowiem że na odc. Bobrowniki - Skierniewice jest to UJAWNIONY POSDYŁ składu między Sochaczewem i Skierniewicami
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 19 Listopada 2009, 10:59:07 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Bobrowniki - Skierniewice jest to UJAWNIONY POSDYŁ składu między Sochaczewem i Skierniewicami

A czemu nie pościć ujawnionego normalnego rozkładowego??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 19 Listopada 2009, 15:06:33 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
To jest płaca netto czyli to co dostaję, ja żadnych dodatków nie pobieram - jak to nazywałeś.


Jak sobie przypomnisz, "dodatki" do głodowej pensji to Twoje stwierdzenie x postów wyżej. Nie sprowadzajmy dyskusji do tematu zarobków kolejarzy, bo to inny aspekt, w niewielkim stopniu związany z tematem. Wiem co znaczy zarabiać pół pensji krajowej  :sad: . Sformułowanie "macie lepiej" to spłycenie z mej strony, tak jak spłycana jest dyskusja, a jedynie ma na celu, że zawody na garnuszku państwa przy "głodowych pensjach" mają różny zestaw dodatków - mniej lub bardziej zasadnych. Dodatki, czyli ulgi przewijają się w tej dyskusji.

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Nie chodzi o 120 złotych, tylko o kłopotliwe i czasochłonne manewry m.in.

Położyłeś nacisk na to ile bierze PLK, więc sobie pomyślałem, że też chodzi o to.

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Co do frekwencji to powiem Ci tak, że w 5 wagonach się ludzie nie mieszczą. (kazdy wagon przyjmij po 140 miejsc) I po raz kolejny odpowiem że na odc. Bobrowniki - Skierniewice jest to UJAWNIONY POSDYŁ składu między Sochaczewem i Skierniewicami


Takie stwierdzenie nic mi nie mówi (albo tyle co pismak "dziennikarz" piszący o pociągach dla kolejarzy). Jeżdżę zapchanymi składami na linii skierniewickiej - to wiem jak wygląda sytuacja. Uściślam zatem pytanie, bo widzę że mógłbyś napisać nieco więcej, boś bliżej najbardziej wiarygodnego źródła. Bawmy się w konkrety, zarzucając pismakom ich brak.

Jakie są frekwencje wszystkich składowych tego obiegu?
Czemu przez prezesa KM podniesiony jest temat sławnych 9 procent?
Czy można te obiegi ułożyć tak, że nie będzie tego nie rentownego odcinka (korzystając z innych składów, które w tym czasie i tak jadą po tej trasie)?
Czy rzeczywiście w Bobrownikach mieszka szycha KM?
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #3 : 19 Listopada 2009, 17:26:40 »
0

Cytat: "emibe"

Jakie są frekwencje wszystkich składowych tego obiegu?
Czemu przez prezesa KM podniesiony jest temat sławnych 9 procent?
Czy można te obiegi ułożyć tak, że nie będzie tego nie rentownego odcinka (korzystając z innych składów, które w tym czasie i tak jadą po tej trasie)?
Czy rzeczywiście w Bobrownikach mieszka szycha KM?


Największa frekwencja jest na odcinku oczywiście Warszawa - Skierniewice, natomiast na odcinku Skierniewice - Bobrowniki najwięcej osób jedzie do Bełchowa. Na odcinku Skierniewice - Bełchów nie ma ścisku i frekwy w granicach 200% i raczej nie przekracza ona 20-30% w Bobrownikach wysiadają najtwardsi pasażerowie - aczkolwiek zawsze jest to kilkanaście osób. Co do szychy w KM-ach to chyba są jakieś wolne żarty, ja z Bobrownik znam tylko jednego kierownika pociągu który pracuje w KolMazie i po artykułach w prasie zyskał ksywę "dyrektor" zgadnijcie czemu Więc tak jak mówiłem przyczyny techniczne no chyba że owy kierownik ma takie znajomości że pociąg kursuje tylko dla ndaje mi się iego. Zresztą z Bobrownik do Warszawy bliżej jest przez Sochaczew niż przez Skierniewice... Co do odcinka Arkadia - Sochaczew, będe szczery i nie wiem dlaczego ten pociąg jedzie jako PWPJ może mało chętnych na jazdę z Bobrownik do Sochaczewa? a może wcześniej jedzie jakiś elektryczny do W-wy albo brak jest możliwości wytrasowania postojów (IC-ki i inne wynalazki)? Nie wiem tylko domniemuje
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 19 Listopada 2009, 17:48:47 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Zresztą z Bobrownik do Warszawy bliżej jest przez Sochaczew niż przez Skierniewice...


Bobrowniki-Warszawa Śródm. przez Skierniewice 82 km
Bobrowniki-Warszawa Śródm. przez Sochaczew   88 km

I co Pan na to??
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #5 : 19 Listopada 2009, 18:17:48 »
0

Masz racje z tym, że nie do końca. Po pierwsze

Bobrowniki - WWZ (via Placencja, Arkadia, Sochaczew) 81,736 km

Bobrowniki - WWZ (via Skierniewice) 77,757 km

Odległośc podobna z tym, że przez Sochaczew byłoby dużo szybciej bo obecnie na Łowicz - Skierniewice szlakowa oscyluje w okolicach 30 km/h. Ariel co do punktu siezdenia to ja nie opowiadam się ani za zwiazkami ani za prezesem bo za krótko siedzę w tych sprawach. Drażni mine tylko niekompetencja pismaków oraz to jak niektórzy podniecają się czytając (nie zawsze) pisane przez nich bzdury.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 20 Listopada 2009, 09:06:45 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Drażni mine tylko niekompetencja pismaków oraz to jak niektórzy podniecają się czytając (nie zawsze) pisane przez nich bzdury.

A nie drażni cię niedasizm? Jeśli jest w oblotach a raczej braku odpowiedniej osoby to sie wysyła część kierpociów na szkolenie kupuje się im odpowiedni sprzęt i jest cacy.
Zapisane

E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #7 : 20 Listopada 2009, 15:55:44 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"

A nie drażni cię niedasizm? Jeśli jest w oblotach a raczej braku odpowiedniej osoby to sie wysyła część kierpociów na szkolenie kupuje się im odpowiedni sprzęt i jest cacy.


Ok, ale powiedz mi po co? Ile osób będzie jechać do Łowicza przez Skierniewice skoro jedzie się dobrą godzinę dłużej? I co wydać pieniądze tylko po to żeby MK byli zadowoleni? Zresztą od nowego rozkładu Bobrownik nie ma już...
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 20 Listopada 2009, 18:54:03 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Uważasz 1100 zł netto to dużo i narzekam bo wszyscy narzekają

Jeśli jesteś Maszynistą i tyle zarabiasz to zwracam honor. Powinni cię przywozić z domu do samej lokomotywy i z powrotem. Ja zarabiam tylko kilka stówek więcej.

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Dzięki temu unikamy kolejnego obrotu składu. Jak więc widzicie cały obieg jest tak ułożony, że nie występuje tutaj ANI JEDEN OBLOT SKŁADU, którego w Łowiczu np nie ma komu zrobić... a PLK za odpięcie/przypięcie elektrowozu śpiewa sobie ok 120 PLN

A kto w PLK jest upoważniony do odpinania/dopinania?

Cytuj
[glow=red]PLK za odpięcie/przypięcie elektrowozu śpiewa sobie ok 120 PLN [/glow][/b]

Ale jestem dymany. Ja to robię za darmo czasem kilka (naście) razy dziennie.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 20 Listopada 2009, 21:11:24 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Ok, ale powiedz mi po co? Ile osób będzie jechać do Łowicza przez Skierniewice skoro jedzie się dobrą godzinę dłużej? I co wydać pieniądze tylko po to żeby MK byli zadowoleni? Zresztą od nowego rozkładu Bobrownik nie ma już...

Nie Łowicz to inna stacja, kompetencje pracowników to nie jest jednorazowa fanaberia z tego nie raz nie dwa się w przyszłości w firmie skorzysta.
Zapisane

E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #10 : 21 Listopada 2009, 15:46:11 »
0

@Przemek - ja nie jestem maszynistą - jestem elektronikiem na warsztacie.

Cytuj
kompetencje pracowników to nie jest jednorazowa fanaberia z tego nie raz nie dwa się w przyszłości w firmie skorzysta.

Niedasię, nie to że na PKP się nieda tylko fiycznie się nie da. Wyobraź sobie kieroewnika w mudnurze odpinającego skład. Żeby wejść na tory  i lączyć skład

a) trzeba mieć kamizelkę odblaskową
b) trzeba mieć ważne pozwolenie na poruszanie się po torach PLK
c) trzeba przejść odpowiednie szkolenie
d) trzeba posiadać odpowiednie ŚOI - do których należą m.in kask, strój, odpowiednie obuwie

Generalnie jak już mówiłem, można - ale po co? Zeby było dłużej trudniej, drozej? Kierownik pociągu niej est od łączenia składu, od tego są manewrowi względnie ustawiacze.

O podłączaniu WN-a nie wspomniając...
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #11 : 21 Listopada 2009, 20:21:25 »
0

Akurat za podłączanie lub odłączanie skladu tam gdzie nie ma do tego obsługi odpowiedzialny jest za to maszynista lub pomocnik maszynisty a tym bardziej do podlączenia lub rozłączenia WN.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 22 Listopada 2009, 00:08:41 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Niedasię, nie to że na PKP się nieda tylko fiycznie się nie da. Wyobraź sobie kieroewnika w mudnurze odpinającego skład. Żeby wejść na tory  i lączyć skład

Widziałem nei raz nie dwa maszynistę w jasnoniebieskiej koszuli, porządnych spodniach ala garnitur i na glanc wypolerowanych butach który spinał i rozpinał. Mundur +? OK, nei ma sprawy, każdy kierpoc dostaje roboczy fartuch który na czas spinania i rozpinania może założyć, do tego rękawice robocze.

Cytat: "Grzegorz Fidler"
a) trzeba mieć kamizelkę odblaskową

Pierwszy lepszy sklep BHP, kamizela z atestem to oidp 40PLN w hurcie pewnie jeszcze taniej. Swoją drogą to moim zdaniem każdy kierpoć kamizelkę obowiązkowo mieć przy sobie powinien. Dlaczego? Mamy zatrzymanie na szlaku, trzeba wysiąść i coś zadziałać, w kamizeli jest milion razy lepiej widoczny.

Cytat: "Grzegorz Fidler"
b) trzeba mieć ważne pozwolenie na poruszanie się po torach PLK
c) trzeba przejść odpowiednie szkolenie
d) trzeba posiadać odpowiednie ŚOI - do których należą m.in kask, strój, odpowiednie obuwie

Przy odrobinie dobrej woli obydwu stron jest to spokojnie do spełneinia.
BTW. Może dodatkowa premia w wysokości 60PLN od spięcia przekonałaby kierowników do takiego pomysłu ?

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Generalnie jak już mówiłem, można - ale po co? Zeby było dłużej trudniej, drozej?

Dłużej ? Pociąg i tak nocuje, operacja spięcia/rozpięcia nic ci nie wydłuża.
Trudniej- jaką widzisz trudność, poza kilkoma ruchami natury administracyjnej?
Drożej- błagam wytłumacz mi gdzie to jest drożej bo nie kumam


Mi naprawdę nie chodzi  o to żeby komuś coś zabrać, napluć w twarz utrudnić życie itp. Mi chodzi jedynie o racjonalne gospodarowanie środkami, nic innego.
Zapisane

E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #13 : 22 Listopada 2009, 07:21:08 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"

Widziałem nei raz nie dwa maszynistę w jasnoniebieskiej koszuli, porządnych spodniach ala garnitur i na glanc wypolerowanych butach który spinał i rozpinał. Mundur +? OK, nei ma sprawy, każdy kierpoc dostaje roboczy fartuch który na czas spinania i rozpinania może założyć, do tego rękawice robocze.

Halo dzieńdobry to jest prawdziwa kolej a nie zabawka w pociąg retro.

Cytuj

Dłużej ? Pociąg i tak nocuje, operacja spięcia/rozpięcia nic ci nie wydłuża.

Nocleg jest jeden a jakby wjeżdzać do Łowicza na przepięcia to dochodzi Ci trzy operacje obrotu po 15 minut najbidniej każda.
Cytuj
Drożej- błagam wytłumacz mi gdzie to jest drożej bo nie kumam

Wjazd do Łowicza, przekładanie wajch, więcej pockm, czasowe zajęcie torów... wyliczać dalej?

Cytuj

Mi naprawdę nie chodzi  o to żeby komuś coś zabrać, napluć w twarz utrudnić życie itp. Mi chodzi jedynie o racjonalne gospodarowanie środkami, nic innego.

A mi chodzi o to żeby uświadomić niektórym MK że ich pomysły na uzdrawianie kolei są nieraz nietrafione
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Phinek
Gość
« Odpowiedz #14 : 22 Listopada 2009, 10:48:47 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:23:37 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!