Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 11:41:00 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tubiny kontra pierścienie  (Przeczytany 8943 razy)
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« : 20 Listopada 2009, 18:37:20 »
0

Cytat: "Phinek"
Jak na temperaturę silnika to całkiem nisko, więc raczej można gasić jak i kiedy się chce.
Dla porównania silniki 2DSR i pochodne należy gasić przy temperaturze max. 70 st., ale to akurat ze względu na długą aluminiową głowicę i niebezpieczeństwo jej odkształceń. Natomiast silniki 8Ca22 są konstrukcjami stalowymi (stal, staliwo i gdzieniegdzie żeliwo), więc nie powinno być problemów z gaszeniem przy takiej temperaturze.

A co z pierścieniami tłokowymi?

Silniki TEM2 gasi przy 55 stopniach a M62 przy 50. Dotyczy to wody i oleju.

Cytat: "Phinek"
Pytanie jescze co na to turbo - czyli na jakich nastawch się jeździ i czy turbo jest nagrzane, czy też ledwo się kręci.

Skoro SM42 rozgrzewa się do 85 stopni to uwierz mi że turbo zapierdala a silnik jest mocno przeciążony.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1 : 20 Listopada 2009, 23:41:19 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:23:58 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 21 Listopada 2009, 01:18:36 »
0

Cytat: "Phinek"
Jeszcze raz podkreślę, że nie należy porównywać silników różnych konstrukcji...

Cytat: "Phinek"
Proszę więc nie wrzucać tego silnika do jednego wora wraz z silnikami dwusuwowymi o tłokowo-zaworowej wymianie ładunku...

Jedna z lokomotyw wymienionych przeze mnie ma silnik 4 suwowy!!

Cytat: "Phinek"
Dla porównania silniki 2DSR i pochodne należy gasić przy temperaturze max. 70 st., ale to akurat ze względu na długą aluminiową głowicę i niebezpieczeństwo jej odkształceń. Natomiast silniki 8Ca22 są konstrukcjami stalowymi (stal, staliwo i gdzieniegdzie żeliwo), więc nie powinno być problemów z gaszeniem przy takiej temperaturze.

To kolega może sobie porównywać różne konstrukcje a ja nie? Co to ma znaczyć??
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 22 Listopada 2009, 04:11:58 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:23:44 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 23 Listopada 2009, 18:17:56 »
0

Cytat: "Phinek"
Podaj więc konkretne argumenty przemawiające za Twoim sposobem widzenia - naprawdę chcemy poznać konkrety, a nie damagogię.

Już je przedstawiałem ale Ty ich nie rozumiesz.

Cytat: "Phinek"
Odpowiedz "bo mnie uczyli.." jeci od razu do kosza.

To chyba do ciebie uwaga była.

Cytat: "Phinek"
Porównywać należy różne ale podobne konstrukcje - gdy podobieństw brak, porównanie jest bezzasadne.

Porównanie nie polega tylko i wyłącznie na znajdywaniu podobieństw ale też na znajdywaniu różnic.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #5 : 23 Listopada 2009, 19:05:50 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:22:57 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 23 Listopada 2009, 19:18:14 »
0

Po co ci podobieństwa. Pisałeś o tym że chłodzić należy tylko dlatego żeby turbo ostygło i żeby aluminiowa głowica się nie wygła. Chodziło o temperaturę około 70 stopni C. Ja podałem przykłady silników, które muszą być chłodzone do niższych temperatur a ich głowice nie są z aluminium a turbo mają bardzo odporne (zresztą nie widzę żadnego powodu by chłodzić turbo przed zgaszeniem).

Cytat: "Phinek"
wykaż się wiedzą

Może w końcu ty byś się wykazał.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #7 : 23 Listopada 2009, 19:24:17 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:22:43 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 23 Listopada 2009, 19:26:56 »
0

Cytat: "Phinek"
Cytat: "Przemek"

A co z pierścieniami tłokowymi?

Silniki TEM2 gasi przy 55 stopniach a M62 przy 50. Dotyczy to wody i oleju.


O.. nowa nazwa turbo...
Radzę zastosować Bilobil, albo chociaż sprawdzać co się pisało  :lol:

Nie rozumiem o co ci znowu chodzi?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #9 : 23 Listopada 2009, 19:44:12 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:22:35 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 23 Listopada 2009, 19:53:14 »
0

Tak łapie. Zapomniałem dodać że te silniki nie posiadają "wad", które według ciebie zmuszają do chłodzenia przed zgaszeniem a mimo to trzeba je chłodzić jeszcze bardziej.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #11 : 23 Listopada 2009, 20:00:12 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:22:28 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 23 Listopada 2009, 20:20:33 »
0

Żeby schłodzić ich pierścienie tłokowe żeby się nie zapiekły (przykleiły do gładzi cylindra).
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #13 : 23 Listopada 2009, 20:28:47 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:22:10 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 23 Listopada 2009, 20:51:23 »
0

Cytat: "Phinek"
To dlaczego temperatura chłodziwa przy gaszeniu TEM2 musi mieć temperaturę max 55 stopni, aby się pierścienie nie zapiekły, zaś silnik Opla Astry 1,4 8V gasi się przy temperaturze chłodziwa na poziomie 95 stopni i nic się pierścieniom nie dzieje?

W Oplu jest mały silnik i pierścienie szybko stygną ale na przykład silnik 7FDL (311D) sam się gasi przy temperaturze nawet ponad 80 stopni C. Możliwe że materiały mają tu znaczenie.

Cytat: "Phinek"
I czy napewno chodzi o przyklejenie do gładzi cylindra, czy też o zapieczenie w rowku pierścieniowym?

Pierścienie i tuleje to taki sam lub podobny materiał (rodzaj stali). Tłok to przeważnie aluminium. Nie wiem czy jest możliwe by stal zapiekła się z aluminium.

Cytat: "Phinek"
Skąd wysoka temperatura na pierścieniach?

Odpowiedź:
Cytat: "Phinek"
Zasadniczo chłodzenie silnika takiej konstrukcji jak Okołowski C22 ma na celu obniżenie temperatury spalin, które to mają zmiejszyć temperaturę łopatek sprężarki. Jednocześnie maleje temperatura 1 pierścienia uszczelniającego, który podobnie jak łopatki sprężarki ma bezpośredni kontakt ze spalinami.

Rozumiesz to co przepisujesz z książek?

Cytat: "Phinek"
Czy gatunek oleju ma przy tym jakieś znaczenie?

Olej wpływa na wszystko.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #15 : 23 Listopada 2009, 20:58:33 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:21:57 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 23 Listopada 2009, 21:05:42 »
0

Nie bo to temat rzeka. Na osobny wątek.

Cytat: "Przemek"
Cytat: "Phinek"
I czy napewno chodzi o przyklejenie do gładzi cylindra, czy też o zapieczenie w rowku pierścieniowym?

Pierścienie i tuleje to taki sam lub podobny materiał (rodzaj stali). Tłok to przeważnie aluminium. Nie wiem czy jest możliwe by stal zapiekła się z aluminium.

Chyba jednak chodzi o zapiekanie się w rowkach. Googlowanie pokazało że jest to problem znany we wszystkich spalinowych silnikach tłokowych.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #17 : 23 Listopada 2009, 21:13:03 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:21:50 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!