To dlaczego temperatura chłodziwa przy gaszeniu TEM2 musi mieć temperaturę max 55 stopni, aby się pierścienie nie zapiekły, zaś silnik Opla Astry 1,4 8V gasi się przy temperaturze chłodziwa na poziomie 95 stopni i nic się pierścieniom nie dzieje?
W Oplu jest mały silnik i pierścienie szybko stygną ale na przykład silnik 7FDL (311D) sam się gasi przy temperaturze nawet ponad 80 stopni C. Możliwe że materiały mają tu znaczenie.
I czy napewno chodzi o przyklejenie do gładzi cylindra, czy też o zapieczenie w rowku pierścieniowym?
Pierścienie i tuleje to taki sam lub podobny materiał (rodzaj stali). Tłok to przeważnie aluminium. Nie wiem czy jest możliwe by stal zapiekła się z aluminium.
Skąd wysoka temperatura na pierścieniach?
Odpowiedź:
Zasadniczo chłodzenie silnika takiej konstrukcji jak Okołowski C22 ma na celu obniżenie temperatury spalin, które to mają zmiejszyć temperaturę łopatek sprężarki. Jednocześnie maleje temperatura 1 pierścienia uszczelniającego, który podobnie jak łopatki sprężarki ma bezpośredni kontakt ze spalinami.
Rozumiesz to co przepisujesz z książek?
Czy gatunek oleju ma przy tym jakieś znaczenie?
Olej wpływa na wszystko.