Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 11:50:51 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Koszty pociągu  (Przeczytany 30920 razy)
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« : 04 Stycznia 2010, 14:48:43 »
0

Cytuj
Uwaga! Do ceny aukcji należy doliczyć 600 złotych (brutto) płatnych na rzecz Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych na pokrycie kosztów. Cena przejazdu zawiera tylko i wyłącznie niezbędne koszty uruchomienia pociągu i przygotowania szlaku – Stowarzyszenie na tym przejeździe nie zarabia! Koszt wynika z potrzeby zakupu paliwa (lokomotywa Lxd2 spala 100 litrów ON na 100 km…), wykonania inspekcji szlaku oraz wypłacenia minimalnego wynagrodzenia obsłudze pociągu.


Bez komentarza
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 04 Stycznia 2010, 15:46:33 »
0

Bez komentarza? a Ja bym z chęcią usłyszał twój komentarz. Zdaje się, że ważny jest cel a nie droga do celu, jeśli nie podoba Ci się aukcja, nie musisz w niej uczestniczyć, możesz wrzucić swój grosik do puszki.
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 04 Stycznia 2010, 16:22:49 »
0

Cytat: "andy"

Bez komentarza


Niestety nie nauczyliśmy się pozyskiwać paliwa ze śniegu.... przed wyjazdem pociągu trzeba masę rzeczy przygotować i chyba powinieneś o tym wiedzieć, jeśli nie ? Cóż, Twój problem.

Obecnie Stowarzyszenie nie jest organizacją którą od tak stać na wywalenie kilkuset złotych... Dzięki tej licytacji i tak jakaś suma wpłynie na konto WOSP ( w poprzednich latach około tys zł) chyba, że Twoim zdaniem lepiej nic nie robić ?

Pomimo tych 600 zł i tak dołożymy do tej imprezy, bo będzie trzeba zaangażować kilku wolontariuszy na akcje przygotowania pociągu... chwila, może przyjedziesz nam pomóc ?
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 04 Stycznia 2010, 16:32:12 »
0

Jak na razie chyba nie ma wśród obecnych operatorów takiego śmiałka, który posiadałby taki zbytek kasy, że pokrywał by koszty pociągu niezależnie od szczytności celu.

Bardzo podobnie jest z innymi aukcjami, gdzie po prostu "ofiarodawca" pozbywa się jedynie marży, zaś i tak pewne dodatkowe koszty należy ponieść.
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #4 : 04 Stycznia 2010, 16:38:48 »
0

Zdajemy sobie sprawę, że klauzula o dodatkowej opłacie za przejazd jest kontrowersyjna. Niestety - SGKW nie może sobie (jeszcze!) pozwolić na zasponsorowanie kosztów przejazdu, na które składają się (tak! to nie tajemnica):

- paliwo: (circa 40 litrów) 160 zł
- drużyna trakcyjna (2 os.): 2x 130 zł = 260 zł (brutto w sensie obciążeń od umowy zlecenia)
- kierownik pociągu: 100 zł  (brutto w sensie obciążeń od umowy zlecenia)
- paliwo do drezyny inspekcyjnej (circa 10 litrów): 40 zł
RAZEM: 560 netto
Proszę doliczyć 7% podatku VAT, mamy: 599 zł 20 gr.

Jak widać wszystkie inne koszta osobowe, które mogą za darmo wykonać nasi Wolontariusze (inspekcja szlaku, przygotowanie wagonu, przygotowanie lokomotywy, poczęstunek dla pasażera - nowość przy obsłudze salonki w 2010 r. - czy też logistyka), a które normalnie doliczamy do ceny pociągu nie są ujęte w kosztach. Niestety, nie wszyscy zgadzają się pracować za darmo, nawet w ramach WOŚP.

Fajnie, że dzięki naszej kolei możemy wspomóc tak szczytną akcję jak WOŚP. Dobrze też, że przy okazji możemy rozpropagować inne fajne przedsięwzięcie - kolej wąskotorową.

I tyle na temat ze strony SGKW
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 04 Stycznia 2010, 17:03:00 »
0

A czy musi jechać ciężka Lxd2?? Nie może jechać mała lokomotywa ?? To przejazd jednym wagonem.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #6 : 04 Stycznia 2010, 17:05:31 »
0

Cytat: "Bartosz Uryga"
...Niestety, nie wszyscy zgadzają się pracować za darmo, nawet w ramach WOŚP...


Warto to sobie uświadomić... te wszystkie koncerty, programy TV i inne WOŚPowe akcje też są wykonywane przez ludzi, którzy nie robią tego za frajer... owszem czasem za niższą cenę...

A myślicie, że firma Tropic (ta od światełka do nieba) to jakie miała by koszty składowania materiałów przez rok... lub ile musieliby zapłacić za utylizację... dla nich "światełko do nieba" to czysty zysk...
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #7 : 04 Stycznia 2010, 17:06:02 »
0

Cytat: "Bartosz Uryga"


- paliwo: (circa 40 litrów) 160 zł
- drużyna trakcyjna (2 os.): 2x 130 zł = 260 zł (brutto w sensie obciążeń od umowy zlecenia)
- kierownik pociągu: 100 zł  (brutto w sensie obciążeń od umowy zlecenia)
- paliwo do drezyny inspekcyjnej (circa 10 litrów): 40 zł



Obciach totalny, że drużyna i kierownik chcą kasę przy takiej okazji. A na paliwo można zrobić zrzutę (nawet tutaj wrzucić temat - chętni się znajdą). [/b]
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #8 : 04 Stycznia 2010, 17:08:50 »
0

Cytat: "andrzej2110"
A czy musi jechać ciężka Lxd2?? Nie może jechać mała lokomotywa ?? To przejazd jednym wagonem.

Jakby była, to by pojechała. Lyd1-309 nie nadaje się do jazdy liniowej.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Phinek
Gość
« Odpowiedz #9 : 04 Stycznia 2010, 17:09:20 »
0

andy to powiedz że 1/2 artystów na koncertach to świnie oraz większość obsługi technicznej (światło, dźwięk, obsługa planu...) i zobaczymy czy będzie WOŚP w tym roku...

Sorry koncert trwa parę godzin, a pracuje się na niego parę dni. Lampy, kamery, głośniki czy nawet lokomotywy też wieczne nie są, to wszystko się zużywa...

Chwała chłopakom z Bytomia, że organizują coś dla WOŚPu i że nie wliczają zużycia olejów i smarów oraz kosztów amortyzacji taboru oraz utrzymania torowiska...
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 04 Stycznia 2010, 17:21:03 »
0

Cytat: "andy"

 A na paliwo można zrobić zrzutę (nawet tutaj wrzucić temat - chętni się znajdą). [/b]


no właśnie, to bardzo dobry pomysł, Andy, wrzuć taki temat, zbierz pieniądze i jak już zbierzesz kasę to na przyszły rok, będzie można zrobić pociąg z mniejszą dopłatą, no chyba że jeszcze zorganizujesz darmową obsługę pociągu (oczywiście przez uprawnione do tego osoby). Zauważ że wszyscy wolontariusze biorący udział w tej akcji poświęcają swój czas, pieniądze (bo do stacji z domu trzeba jakoś dojechać) szkołę,uczelnie czy pracę a czasami nawet rodzinę, by jakoś pomóc w tak szczytnym celu, proszę, nie podcinaj im skrzydeł tak dla zachęty. jeśli chcesz, to Bartek zapewne pozwoli Ci pomóc w przygotowaniu imprezy, będziesz mógł dołożyć do paliwa, sądzę że nie będzie z tym problemu. tylko pewnie się okaże że nie masz czasu albo że masz daleko...
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 04 Stycznia 2010, 17:46:13 »
0

Cytat: "Bartosz Uryga"
Cytat: "andrzej2110"
A czy musi jechać ciężka Lxd2?? Nie może jechać mała lokomotywa ?? To przejazd jednym wagonem.

Jakby była, to by pojechała. Lyd1-309 nie nadaje się do jazdy liniowej.


no o Lyd1 myślałem albo o małej WLS (nie pamiętam dokładnie jako tam macie dokładnie)
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #12 : 04 Stycznia 2010, 17:49:13 »
0

Cytat: "andrzej2110"
no o Lyd1 myślałem albo o małej WLS (nie pamiętam dokładnie jako tam macie dokładnie)


Wls50 i Wls75 nie są w stanie poruszać się o własnych siłach... :cry:
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Phinek
Gość
« Odpowiedz #13 : 04 Stycznia 2010, 17:49:52 »
0

Cytat: "andrzej2110"

no o Lyd1 myślałem albo o małej WLS (nie pamiętam dokładnie jako tam macie dokładnie)


Lydka dużo mniej nie spali, (biorąc pod uwagę olej oraz smary), zaś jedyna oszczędność polegała by na jednoosobowej obsłudze.
Do Wlski trzeba by doliczyć jeszcze koszty koszty naprawy - a to by na pewno tysia przekroczyło.

Czy na prawdę za każdym razem musi się znaleźć kilku "mądrych" którzy będą organizatorowi zrzędzić, co to on powinien zrobić... jestem pewien że SGKW przeanalizowało swoje możliwości i zaproponowało najlepszy wariant - komuś się nie podoba - jego problem.
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 04 Stycznia 2010, 17:52:14 »
0

Cytat: "andrzej2110"

no o Lyd1 myślałem albo o małej WLS (nie pamiętam dokładnie jako tam macie dokładnie)


Mamy 2WLs50 oraz WLs75. Niestety obie maszyny nie są sprawne, w tej pierwszej największym problemem jest pęknięta obręcz, co dyskwalifikuje ją nawet do jakiejkolwiek pracy przetokowej nawet na stacji. Natomiast WLs75 nie była w ogóle uruchamiana od ... ? No właśnie, nie wiem kiedy zakończyły się przewozy w H.Baildon ale wymagana jest naprawa silnika oraz zakup układu powietrznego.
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 04 Stycznia 2010, 17:56:35 »
0

Nie wiedziałem ze są niesprawne Smutny

Na zdjęciu Lxd2 z salonko dziwnie wygląda. Za duży lok do małego wagonika.

Jacku jedna osoba to 130 zaoszczędzone. I paliwa za powiedzmy 30 zł to mamy już 150 zł

Hoć na tako okazje te osoby mogły by się rzec swojego wynagrodzenia i pieniądze przeznaczyć na WOŚP. To już pozostaje w kwestii konkretnych osób.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #16 : 04 Stycznia 2010, 18:06:30 »
0

Lydka spala mniej paliwa, ale więcej oleju silnikowego (nominalnie 10% tego co paliwa) do tego dochodzi koszt olejenia wiązarów oraz szyj osiowych = efekt = brak oszczędności trakcyjnych.

Koszty osobowe owszem przy Lydce to oszczędność rzędu 130 PLN, lecz biorąc pod uwagę większą hałaśliwość maszyny, winno się od oszczędności odliczyć dodatek motywacyjny do obsługi tego pojazdu.

Jeżeli wnioskujesz, że maszynista powinien jechać za frajer, to nic nie stoi na przeszkodzie... Zrób badania, pójdź na kurs, zapłać za egzamin, zdaj go pomyślnie, wyjeździj stosowną liczbę kilometrów, zdobądź znajomość szlaku na GKW... droga wolna. Możesz zacząć przygotowanie teoretyczne już dziś.

Czy do jasnej anielki... zawsze będzie tak, że będziemy musieli czytać takie banialuki? Chcesz pomóc, to pomóż, a nie tylko marudzisz...
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #17 : 04 Stycznia 2010, 18:18:48 »
0

Niektórzy artyści grajo za darmo. Operatorzy telefonii komórkowej zrzekają się z honorarium za SMS. Czy raz w roku 3 osoby mające uprawnienia nie mogą pojechać za darmo??


Ale żeby zdać "prawko" na loka trzeba skończyć technikum kolejowe. Ja mam już dość szkół i nauki.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #18 : 04 Stycznia 2010, 18:27:31 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Czy raz w roku 3 osoby mające uprawnienia nie mogą pojechać za darmo??

Ale które 3 osoby? Wiesz, na jaki dzień zwycięzca aukcji zażyczy sobie podstawić pociąg? Wiesz, jaki grafik służb na kolei normalnotorowej tego dnia będą miały te 3 osoby? Nie jesteśmy głównym miejscem zatrudnienia naszych pracowników. Akurat kadra obsługująca pociągi kursujące po GKW na co dzień jest etatowymi pracownikami spółek Grupy PKP i innych przewoźników prywatnych. Tylko proszę nie pisać, że można sobie wziąć UZ-ta...

Proponuję nie bić więcej piany na temat tego, czy moralne jest, że ktoś nie chce pojechać za darmo, bo stanu rzeczy to nie zmieni. Stowarzyszenie podjęło taką, a nie inną decyzję oceniając swoje możliwości kadrowo-logistyczne i póki co nie ma istotnych przesłanek, które mogą wpłynąć na zmianę warunków tego przejazdu. Nie będziemy się ponad miarę spowiadać publicznie z naszych realiów organizacyjnych. Oficjalnie ze strony SGKW EOT.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Phinek
Gość
« Odpowiedz #19 : 04 Stycznia 2010, 18:28:02 »
0

Cytat: "andrzej2110"
... Operatorzy telefonii komórkowej zrzekają się z honorarium za SMS...


Jak się obraca milionami to parę tysi nie czyni różnicy... zwłaszcza, że ten brak kosztów jest potem wliczony w rachunek telefoniczny każdego z nas - czyli tylko fajny chwyt marketingowy, a technicy od utrzymania telefonii i tak swoje zarobią.

Cytat: "andrzej2110"
Niektórzy artyści grajo za darmo....


Bardzo celnie napisałeś Niektórzy

Cytat: "andrzej2110"
Ja mam już dość szkół i nauki.


Więc proszę przestań doradzać tym co robią jak mogą... bo będziesz miał również dość pisania na forum na 2 tygodnie.
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!