Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 03:40:23 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Niekonwencjonalne metody pozyskiwania galanterii kolejowej  (Przeczytany 8821 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« : 13 Stycznia 2010, 19:20:01 »
0

He, w kwietniu roku 2004, dzięki ruskiemu wykrywaczowi metali znaleźliśmy 800 wkrętów 49A zakonserwowanych pięciocentymetrową warstwą darni w Tarczynie (tu pozdrawiam Śmiałka Darniowego). Podczas wyładunku dla miejscowego WDZ wkrętów sypano je z wagonu platformy na glebę i co Matka Ziemia przyjęła, to w niej zostało na 20 lat. Co ciekawe, warstwa zendry (Fe3O4) znakomicie zakonserwowała wkręty tak, że korozja miała miejsce jedynie punktowo - tam, gdzie owa zgorzelina została odbita.

EDYTKA: zarejestrowanie początku procederu - fedrunek przy użyciu chińskiego nożyka i urobek:



Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #1 : 13 Stycznia 2010, 19:23:53 »
0

A ja kupowałem dla Helu po dwa złote sztuka... Stare szroty, pordzewiałe....  Buuu....
Zapisane

Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 13 Stycznia 2010, 19:48:07 »
0

Cytat: "Leśny Dziadek"
A ja kupowałem dla Helu po dwa złote sztuka... Stare szroty, pordzewiałe....  Buuu....


GFN za bodaj trzy zeta oferuje nówexy
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 13 Stycznia 2010, 19:50:19 »
0

Ale tamte były już dotarte i od razu na nich można było Vmax rozwijać! :mrgreen:
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 13 Stycznia 2010, 20:45:22 »
0

Polecam spacer po linii LHS. Tam gdzie szyny się łącza zwykle w rowie leżą śruby wkręty podkładki itd. Największy wysyp tych skarbów jest zwykle wczesną wiosną. Ekipy remontowe uzupełniają braki dokręcają itd. stare elementy porzucają na skrajni lub właśnie w rowach.

Szyny też są ale to inna bajka  :Co?:

Piosenka pomocna w poszukiwaniach trzeba by tylko klipa kolejowego dorobić  :mrgreen:

Małe | Duże
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #5 : 14 Stycznia 2010, 07:35:42 »
0

Cytat: "Kucyk"
(Fe3O4) znakomicie zakonserwowała wkręty tak, że korozja miała miejsce jedynie punktowo - tam, gdzie owa zgorzelina została odbita.

Otóż Kucyk muszę niestety udzielić Ci lekcji chemii jakoże pisałem ponad 4 ata temu maturę z tego przedmiotu i co nieco jescze pamietam. Wspomniany przez Ciebie Fe3O4 zwany też tlenkiem żelaza jest najszlachetniejszą z rud żelaza i nazywa się Magnetytem, posiada ona pewne bardzo ciekawe włąściwości chemiczne (żelazo występuje w tym związku na różnych stopniach utleniania!) i wytworzenie się takiego związku wskutek korozji stopów żelaza z węglem zwanych tez potocznie stalą jest niemożliwe gdyż potrzebne są do tego silne i drogie katalizatory. A takich w ziemi nie ma, jeste jeszcze jedna opcja gdyż hematyt przy 1200 stopniach rozkłąda się na magnetyt i tlen... w ziemi chyba takiej temperatury nie bylo. Jeżeli chodzi o "rdzę" zwaną potocznie "tlenkiem  zelaza" stąd dużo osób własnie myli się sądząc że ową rdzą jest Fe304 bądź Fe2O3. Natomiast rdza nie jest związkiem jednorodnym i jest to mieszanina różnych związków żelaza wśród których znajdują się : hematyt Fe2O3, wodorotlenki zelaza (czasem zapisywane jako uwodniony hematyt), oraz w śladowych ilościach Fe3O4, plus do tego cała masa innych niezidentyfikowanych związków żelaza tlenu i wodoru (czasem siarki).  I to by było na tyle odnośnie pierwszej lekcji "Zastosowań chemii w Kolejnictwie"
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Phinek
Gość
« Odpowiedz #6 : 14 Stycznia 2010, 08:39:39 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:52:43 wysłane przez Phinek » Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #7 : 14 Stycznia 2010, 12:20:51 »
0

Cytat: "Phinek"
Ale czy Kucyk pisząc Fe3O4 miał na myśli korozję (rudym zwaną) czy też o "zendrę"

Ha tego już nie doczytałem:P po prostu owe Fe3O4 plus zdjęcie zadzialalo na mnie jak płachta na byka A wywód się przyda tak czy inaczej.
Cytuj
Z chemii zawsze miałem ocenę z zakresu 2 do 3  :wink:

A w jakiej skali ?
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Phinek
Gość
« Odpowiedz #8 : 14 Stycznia 2010, 15:26:53 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:52:36 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!