Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:46:20 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Odmiany konstrukcyjne Lyd2  (Przeczytany 11198 razy)
Patrol
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie

Żniniak


« : 13 Lutego 2010, 11:48:53 »
0

Witam. Szukam informacji nt. odmiany konstrukcyjnej lokomotywy Lyd2 mają na myśli lokomotywę Lyd2-67 ze Żnińskiej Kolei Powiatowej.
http://www.tabor.wask.pl/Zdjecia/Lyd2-67,%20Znin,%2029.04.2001,%20foto%20Pawel%20Korcz.jpg
Lokomotywa ta jak widać różni się od innych Lydek długością, ilością drzwi do przedziału silnikowego czy dłuższym pierwszym wiązarem (od lewej). Chciałbym wiedzieć, ile FAUR zbudował takich odmian? Ile takich Lyd2 trafiło do Polski? Czym się jeszcze ta odmiana wyróżniała? Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Patryk
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 13 Lutego 2010, 12:08:54 »
-1

Kolega Powerpack temat już zagaił: http://750mm.pl/viewtopic.php?p=34014#34014
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 410 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 14 Lutego 2010, 11:21:40 »
0

Podepnę się pod pytanie.
Dlaczego Żnińska Lyd2-53 oraz 57 mają żaluzję na drugich drzwiach po prawej stronie lokomotywy wystającą z płaszczyzny drzwi ? Widać to na tym zdjęciu
http://lutek.kolej.org.pl/galeria/displayimage.php?album=45&pos=2
Na tej samej kolejce lokomotywa Lyd2-64 takich drzwi nie ma. Lokomotywy bieszczadzkie też takiego wlotu nie mają.
Czy to mógł być jakiś filtr czy też może po jakiejś przebudowie w środku coś wystawało i trzeba było "nadbudować" w bok drzwi?
Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 14 Lutego 2010, 22:03:29 »
0

Faktycznie sprawdzałem w moim albumie kolega Romas  ma rację. Fachowcem nie jestem, ale podejrzewam że chodzi o typ silnika - Maybach (a taki ma min 56 z Białośliwia) ma wlot powietrza przez te żaluzje. Widocznie V12 Henschel ma to inaczej rozwiązane, a w taki jest wyposażona maszyna 64 ze Żnina.
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #4 : 14 Lutego 2010, 22:19:41 »
0

A według mnie chodzi o zastosowany typ wkładu filtra powietrza stąd konieczność zastosowania takiej wystającej obudowy i żaluzji.
Podając jako przykład bieszczadzkie maszyny Lyd2-05,06,07 mające silniki MB,mają taki sam typ wkładów filtrów powietrza jak maszyna Lyd2-01 mająca silnik Henschla.
Zapisane

Jakub Szadkowski
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 14 Lutego 2010, 22:29:26 »
0

Zapewne kolega Powerpack ma rację - ja mój wniosek wysnułem na podstawie własnej znajomości "antomii" Lyd2 56  :mrgreen: Choć widziałem dokładne rysunki techniczne tego loka nie wpadł mi w oko taki szczegół...
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 21 Lutego 2010, 08:00:30 »
0

Mam pytanie związane z Lyd2 więc nie będę zakładał oddzielnego wątku.
Będąc dawno dawno temu w kabinie Lyd2 zauważyłem przełącznik albo przycisk (już nie pamiętam dokładnie) który podpisany był jako "impuls przekładni". Może ktoś wie na czym polega ten impuls przekładni i do czego to się używa ?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 21 Lutego 2010, 15:36:44 »
0

W przypadku ustawienia przekładni nawrotnej (rewersu) w pewnym, specyficznym położeniu w którym zęby sprzęgła (przesuwka) trafiają centralnie na zęby kół transmisyjnych, zazębienie sprzęgła, a tym samym zmiana kierunku jazdy, nie jest możliwa. Należy zatem odrobinę przekręcić koła zębate względem tulei sprzęgła. Można tego dokonać ruszając lokomotywą, bądź naciskając ów przycisk "Impuls przekładni". Wtedy przetwornik na chwilkę się załączy i przestawi to deko elementy mające się zazębić..
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 21 Lutego 2010, 15:55:42 »
0

Cytat: "Kucyk"
W przypadku ustawienia przekładni nawrotnej (rewersu) w pewnym, specyficznym położeniu w którym zęby sprzęgła (przesuwka) trafiają centralnie na zęby kół transmisyjnych


Ustawienie zwane tu i ówdzie (a także bodaj w jednej z instrukcji do Lxd2 "ząb na ząb") bywa na niektórych maszynach sygnalizowane kontrolką opisaną "zmiana kierunku jazdy", tj. po przekręceniu przełącznika zmiany kierunku jazdy kontrolka ta zapala się i gaśnie, gdy wszystkie bebechy ustawią się właściwie. Gdy zaś kontrolka podejrzanie długo nie gaśnie, to zwykle właśnie znaczy to, że bebeszki poustawiały się w pozycji "ząb na ząb".
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #9 : 21 Lutego 2010, 16:08:03 »
0

W Lyd2 zmiana położenia nawrotnika sygnalizowana jest brzęczykiem.
Działanie jest takie samo jak w Lxd2,tylko w miejsce sygnału optycznego zastosowano sygnał dzwiękowy.
Zapisane

Jakub Szadkowski
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #10 : 21 Lutego 2010, 16:10:22 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
Gdy zaś kontrolka podejrzanie długo nie gaśnie

...lub załączona była/została inna niż zerowa pozycja nastawnika, bądź lok się turla/turlał nawet tak tyci-tyci...

P.S. Piszę to nie dla tego, aby pochwalić się moją "wiedzą" która jest mierna, ale dlatego, że nie bardzo często spotykałem u mniej doświadczonych kolegów ten problem że "od 12 minut nie chce zmienić kierunku...".
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 21 Lutego 2010, 18:43:29 »
0

Dzięki za odpowiedź. Ale kiedy wcisnę ten przycisk to przetwornik załączy się na chwile czy będzie pracował cały czas puki będę trzymał przycisk ?
Czy w Lxd2 tez jest podobny przycisk?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 21 Lutego 2010, 19:05:25 »
0

Póki przycisk jest naciśnięty, póty przetwornik jest załączony. Dlatego jak się sprzęgło zazębi (słychać, widać i czuć) to puścić należy "Impuls" bo lok ruszy. Ja nie znam lokomotyw Lyd2 i opisuję sterowanie jej większej siostry L45H, więc mnie poprawcie jeśli łżę jak pies.
Swoją drogą, to czy widział ktoś kłamiącego psa? Nie mówię o tym niebieskim...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 21 Lutego 2010, 19:19:45 »
0

Czyli mam rozumieć że w Lxd2 też jest taki guzior ?
A co do sterowania to jeśli lokomotywy są z tej samej fabryki to i pewnie sterowanie jest takie samo.
Nawet ciekawe ile procent części wspólnych mają Lyd2 i Lxd2.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #14 : 22 Lutego 2010, 01:19:42 »
0

Lokomotywy podczas swojej służby w Polsce były wielokrotnie i dość spontaniczne przerabiane. W naszych (tj. GKW) maszynach takich przycisków nie ma, co nie znaczy, że w innych ich nie ma. Każda maszyna jest inna, nie ma dwóch identycznych. Podobnie w przypadku Lyd2 - trzeba by sprawdzić w dokumentacji, czy ten przycisk jest rozwiązaniem fabrycznym, czy dorobionym już podczas eksploatacji.
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #15 : 22 Lutego 2010, 08:28:50 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
W naszych (tj. GKW) maszynach takich przycisków nie ma, co nie znaczy, że w innych ich nie ma. Każda maszyna jest inna, nie ma dwóch identycznych.

"Impuls przekładni"? Przynajmniej w dwóch jest... ;-)
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
musso
SGKW
*
Długość toru:: 25 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 22 Lutego 2010, 20:11:52 »
0

Jest we wszystkich naszych maszynach, bez wyjątku (mam na myśli Lxd2) :wink:
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #17 : 22 Lutego 2010, 21:59:41 »
0

Hmmmm, wygląda na to, że coś przeoczyłem? Chichot
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!